Pågående Event
Senaste ämnen
» Förlåt mig syster (P)
Idag på 12:39 av Sigrid

» LLan: Likvärdig [P]
Idag på 12:14 av Daphne

» Mer och mindre dyrbara skatter [P]
Idag på 11:40 av Daphne

» Sanningen känns [Kida]
Idag på 11:25 av Kida

» I dimmornas land [Gwen]
Idag på 10:10 av Zahari

» Inte stabil [Devaron]
Idag på 10:04 av Zahari

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Igår på 22:52 av Yaroslava

» Tappad aptit [P]
Igår på 20:33 av Astrid

» Uppviglare [P]
Igår på 20:13 av Tora

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 5 gäster. :: 2 Botar

Ivo


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Norrlänningar och temperaturer. läs och njut Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Norrlänningar och temperaturer. läs och njut Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Norrlänningar och temperaturer. läs och njut

Gå ner 
+3
Locura
Erakan
Sleazoid
7 posters
FörfattareMeddelande
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Norrlänningar och temperaturer. läs och njut    sön 08 apr 2012, 23:10

Norrlänningar och temperaturer:

+15°C
Tar Stockholmarna på sig mössor, vinterjackor och handskar. Norrlänningen solar, för varmare än så här blir det inte i Norrland.

+10°C
Göteborgarna försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus. Norrlänningen planterar blommor i trädgården.

+5°C
Malmöbornas bilar vägrar att starta. Norrlänningen cruisar i en Volvo 240.

0°C
Vatten fryser till is. Vattnet i Torneälven älven blir lite tjockare.

-5°C
Folk i Skåne håller på att förfrysa. Norrlänningen grillar den sista korven före vintern.

-10°C
Gävleborna sätter på värmen i sina hus. Norrlänningen tar på sig en långärmad tröja.

-20°C
Stockholmarna flyr till Mallorca. Norrlänningen slutar fira midsommar, hösten har kommit.

-30°C
Folk i Malmö dör av kyla och försvinner från jordens yta. Norrlänningen börjar torka tvätten inomhus.

-40°C
Stockholm krackelerar sönder i kylan. Norrlänningen köar vid den lokala hembrännarn.

-50°C
Isbjörnarna börjar evakuera Nordpolen. F21 senarelägger sin vinteröverlevnadskurs i väntan på bättre vinterväder.

-60°C
Torneälven förfryser. Norrlänningen hyr video och stannar inne.

-70°C
Den falska norrlänningen flyttar söderut. Norrlänningen blir frustrerad eftersom det inte går att lagra brännvinet utomhus. F21 drar ut på vinteröverlevnadskurs.

-183°C
Mikroberna i maten överlever inte. Samernas renar klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.

-273°C
ALL atombaserad rörelse stannar. Norrlänningarna börjar säga till varandra "Helvete, vad kallt det känns ute i dag".

-300°C
Helvetet fryser till is. Norrläningarna är ensamma.



True shit xD jag har inte skrivit texten, men den är awesome *äkta norrlänning*
Erakan
Erakan 
 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: Norrlänningar och temperaturer. läs och njut    sön 08 apr 2012, 23:31

true shit. *trogen stockholmare som håller med*

Och jag svarar med:
Stockholm under vinter - En överblick xD

Oktober - Första snön faller. Flingorna snuddar marken och försvinner sen. Trafiken kaosar (dom hävdar dock att det är för blöta löv på spåret. men vi vet bättre) och alla sätter på sig vinterkläder.
(Oktober + en dag - Åter igen nästan sommarväder. Alla = WTF ò.Ó)

November - Stockholmare tar på sig dunjackor, för tempen har sjunkit till strax under 10 grader (hör och häpna!)
(November + en dag - SL kaosar för att det frös på under natten)

December - Oj, hela fem till tio minus! Stockholmare fryser fingrarna av sig och väntar med att gå till affären (eller tar bilen runt hörnet) Har vi tur så finns det snö!! 8DD
(December förra, och förrförra året - En meter snö och tjugo grader kallt. SL kaosar för OMG det har snöat)

Januari - Stadig temperatur på fem garder minus. Is och snö, och föräldrar tvingar ut sina barn för att åka pulka i backar där is och lera blandas.
(Januari, några dagar senare - Who the fu** ate the snow!! DD'8 )

Februari - Nästan vår. Slask. Fram med stövlar!
(Februari förra året - 15 grader kallt, och SL kaosar fortfarande)

Mars - Vår. Sol. Runt 10 grader varm.
(Mars förra året - Fortfarande snö.. WTF)

April - Snööööö DDDDD': Inte snö? o.0 HAGEL! :O Mmm, sol.. Gaaaah, regn!
(april förra året - Döööööö snööööö dööööööö!)

Juli - Vaaaarmt
(Juli förra året - Undrar om den där snöhögen fortfarande finns kvar..?)

(September - snöhög borta)


Stockholm <3 xD
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Norrlänningar och temperaturer. läs och njut    sön 08 apr 2012, 23:40

Zoid <3 you made my day!

Den där texten stämmer helt precis, man kan inte ha mer rätt än så! * Norrlänning in i själen*
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Norrlänningar och temperaturer. läs och njut    sön 08 apr 2012, 23:40

Den är awesomesauce <3 och norrlänningar är bäst, bara är så ^^
Vulcan
Vulcan 
Vandrare 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Norrlänningar och temperaturer. läs och njut    sön 08 apr 2012, 23:47

Bwahaha, jag känner igen den där texten! XD Så sann så, det värmer i hjärtat, sannerligen!
Key
Key 
Utvandrad 

Spelas av : Lullu | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Norrlänningar och temperaturer. läs och njut    mån 09 apr 2012, 12:52

Alltså det här med att folk inte grillar om vintern.. vad är det för bullshiet egentligen? D:
Jag bor i Västerbotten och vi grillar året om här! Har en kompis som bor där nere vid jönköping någonstans, och hon och hennes familj grillar också året om! Srsly people, grillning är inte bara en sommargrej! xD (och absolut inte bara en vinteraktivitet för norrlänningar~)

Jag kände bara att jag behövde komma med någonting att säga, då jag faktiskt är en av norrlänningarna som står ute och väntar på bussen när det är -35 8'D
Rosie
Rosie 
 

Spelas av : AFB


InläggRubrik: Sv: Norrlänningar och temperaturer. läs och njut    mån 09 apr 2012, 19:22

Jag gillar inte vinter. alls. Kallt och blött och kallt trots dunjacka och femhundra tröjjor. D:
Texanic
Texanic 
 

Spelas av : Dracon


InläggRubrik: Sv: Norrlänningar och temperaturer. läs och njut    tis 22 maj 2012, 17:41

Lullu, det är faktiskt lättare att grilla på vintern om man inte blåser bort så fort man går utanför dörren haha x) För här i Skåne blåser det jävlar i det, inte minusgraderna som är problemet ;)
 
Norrlänningar och temperaturer. läs och njut
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: