Pågående Event
Senaste ämnen
» Sanningen känns [Kida]
Idag på 10:56 av Zahari

» I dimmornas land [Gwen]
Idag på 10:10 av Zahari

» Inte stabil [Devaron]
Idag på 10:04 av Zahari

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Igår på 22:52 av Yaroslava

» Tappad aptit [P]
Igår på 20:33 av Astrid

» Uppviglare [P]
Igår på 20:13 av Tora

» Iskonst (Ö)
Igår på 19:44 av Naphula

» Ljuslan: One true love [P]
Igår på 19:43 av Tilaqiia

» Oväntat resesällskap (P)
Igår på 10:53 av Devaron

Vem är online
Totalt 7 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 5 gäster. :: 1 Bot

Daphne, Zahari


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Det där Kriget? Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Det där Kriget? Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Det där Kriget?

Gå ner 
+3
Nevada
Zayev
Azazel
7 posters
FörfattareMeddelande
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Det där Kriget?    tis 03 apr 2012, 12:19

Ja, som titeln säger handlar detta om kriget. Jag känner inte för att skriva off i krigstråden, då det skulle ge mig status jag inte "rollat" mig till.

I alla fall. Jag undrar: Är det någon som har en idé om vad som ska göras med kriget? Jag har - och jag tror att det är många fler än jag - karaktärer som jag gärna vill veta vad jag ska göra med. Jag vill rolla med Azazel, men kan inte då jag inte är säker på att han kommer levande ur kriget - och som det ser ut nu ligger han nog på sin dödsbädd. Jag kan visserligen rolla "före kriget", men det känns dumt och utdrygat i längden. Han kan inte resa - lära sig sådant han inte kan i kriget, blah blan ni förstår nog. Jag tror att det är fler än jag som känner så. Det är till och med så att jag sett att några rollar "efter kriget", hur nu det kan gå till då karaktären kanske dör, tappar svansen eller annat som man ännu inte känner till.

Så, hur ska vi göra? Jag vet att alla har mycket att göra nu - har själv saker upp över öronen jag måste göra såhär innan studenten, med skola och en film som ska vara klar om ett par veckor. Kommer det komma igång igen tror ni? Eller är det "dött"? Det blir ju ofta så att när ett roll stått för länge, så orkar ingen ta tag i det.

Bör vi försöka rollar klart? Om nej, borde vi försöka komma fram till vad som hände, så att Numoori kan gå vidare? Jag vet att man inte vill ha ihjäl sina karaktärer - men kanske kan man hitta på skador och sådant i sådana fall? Det låter jättedumt, jag vet, men jag orkar inte försöka formulera det på annat vis just nu.

Kom med svar, förslag och idéer tack! Jag vill veta vad alla andra tycker och tänker! Dela med er av hur ni vill göra med kriget så kanske det går att göra något åt det??

Fridens Liljor åt er alla!
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Det där Kriget?    tis 03 apr 2012, 13:08

Jag håller med dig Zazz ._. Jag vill kunna kasta iväg Zayev åt annat håll snart men.. det går inte så länge kriget är igång. Personligen tycker jag nog att krigen borde försökas rollas men det känns som att det nästan är en omöjlighet just nu. Det är allt för många inaktiva, bland annat jag själv, och det känns inte helt som att det skulle gå att få fart på krigen igen :/ Vilken är synd. Om det är så att det inte händer något mer med kriget så tycker jag nog att de som slåss med varandra kanske kan komma överrens med vad som hände mellan karaktärerna, via pm eller liknande, och så kan man kanske starta en tråd där man skriver vad som hände med sin egen karaktär? Det är bara ett förslag från min sida. Och jag är medveten om att det låter lite långsökt men som sagt, det är bara ett förslag.
Nevada
Nevada 
Död 

Spelas av : Nevada | Död


InläggRubrik: Sv: Det där Kriget?    tis 03 apr 2012, 13:35

Jag vill i alla fall skriva ett sista inlägg.

annars tycker jag att vi gör som ni säger, skapar och sammanfattar en historia om vad som hände.
när vi samlat sammanfattnigarna kan vi kanske diskutera om något bör ändras, eller om någon missat ngt.

Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Det där Kriget?    tis 03 apr 2012, 14:44

Jag hadefaktiskt tänkt skriva ett inlägg uner dagen i kriget som ska försöka leda till att det börjar gå mot ett slut. Men jag skriver till dig Nevada så kan vi nog pyssla fram något 8'D

Det behöver ju avslutas nu hur som helst så.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Nevada
Nevada 
Död 

Spelas av : Nevada | Död


InläggRubrik: Sv: Det där Kriget?    tis 03 apr 2012, 14:56

Ditto xD så kan vi göra ;)
Constance.
Constance. 
Död 

Spelas av : Eve | Död


InläggRubrik: Sv: Det där Kriget?    tis 03 apr 2012, 17:20

Jag kan inte svara förrän Reikon svarar, och Flor kan inte svara förrän jag svarar...
Locura
Locura 
Vampyr 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Det där Kriget?    tis 03 apr 2012, 19:34

Min Kaiito lämnade kriget just eftersom att det stod så pass stilla, plus att han var ganska illa tilltygad också då... Men ja ;D
Tocho
Tocho 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Det där Kriget?    tis 10 apr 2012, 11:20

Miv får gärna skriva om mina vargar som jag ahr i kriget. Tocho komemr föröska hjälpa Miv (typ hela henne och lite sånt) och sedan se till sina egna då det är riskfritt.
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Det där Kriget?    tor 12 apr 2012, 21:13

*andas ut*

Har svara i kriget nu så får vi se vad Nevada svarar. :'D

*spännande*

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
 
Det där Kriget?
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: