Pågående Event
Senaste ämnen
» Förlåt mig syster (P)
Idag på 12:39 av Sigrid

» LLan: Likvärdig [P]
Idag på 12:14 av Daphne

» Mer och mindre dyrbara skatter [P]
Idag på 11:40 av Daphne

» Sanningen känns [Kida]
Idag på 11:25 av Kida

» I dimmornas land [Gwen]
Idag på 10:10 av Zahari

» Inte stabil [Devaron]
Idag på 10:04 av Zahari

» Alla farväl är bra förutom de dåliga [Felicity]
Igår på 22:52 av Yaroslava

» Tappad aptit [P]
Igår på 20:33 av Astrid

» Uppviglare [P]
Igår på 20:13 av Tora

Vem är online
Totalt 8 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 8 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Spark in the ass -.- Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Spark in the ass -.- Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Spark in the ass -.-

Gå ner 
+9
Damon
BloodBlossom
Mivria
Talathia
Armageddon
Azazel
Zayev
Key
León
13 posters
FörfattareMeddelande
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Spark in the ass -.-    lör 17 mar 2012, 17:44

VARNING Ja nu fan kommer jag och bli lite elak ett tag.

Alla här har väl märkt den djupa sömn som [nästan] alla värkar leva i, som har pågått länge nu. Alla är så jävla inaktiva, roll, krig, karaktärer, ja allt värkar vara stilla. Man tror att folk börjar bli aktiva igen så försvinner de lika snabbt som de kommit, skyller på skolan, jobb, annat FML grejjer, eller bara inte ork. Men skola, jobb och FML grejjer har ju alltid funnits, men jag har inte sett numoori så här stilla sen jag började här på sidan, allvarligt. Man skulle ju iallafall kunna slepa sig iväg för att iallafall och logga in och ordna upp grejjer, som avsluta roll, skicka ett snabbt nyhetsbrev varför allt står stilla åt sin flock, eller bara logga in. För de få som är aktiva känner väl igen denne irriterande person som man nästan alltid stöter på då man loggar in, eller ska logga in, ni vet "Inga". Jo flera här på sidan är ju rätt gammla (äldre ^^') kanske tappat intresset, men lämna isåfall inte allt på en gång, det fuckar upp ALLT. Sen vill jag också att ni ska kolla till detdär förbaskade kriget, om det ska pågå såhär stilla som det typ gjort i två månader nu så tycker jag iallafall att ni skulle kunna hitta på nått sätt att avsluta det. För den krånglar till ens tidslinje mycket, iallafall för mig. Att bara göra något såntdär som jag nämnde kan få bort 2 månaders väntan, mer.
Jag kan inte tvinga er att bli aktiva, och det vill jag inte heller. Men lite kick in the ass, Vill ni att Numoori ska dö elr?!.

Nu vill jag inte höra massa ursäkter, jag bryr mig inte vad ni har för problem, jag bryr mig inte om att ni ens komenterar dethär värdelösa försöket att försöka förklara mig, bara ni LÄSER dethär och försöker lite mer.

Älskar er < 3
Key
Key 
Utvandrad 

Spelas av : Lullu | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Spark in the ass -.-    lör 17 mar 2012, 19:04

Vet du vad, jag har läst det här. Och jag TÄNKER kommentera. Men kalla det inte för ursäkt. För om än det kan låta som det, om än många väljer att be om ursäkt och "skylla på annat", så många rätt att vara oaktiva.

Du är ung. Okej? Bli hur sur du vill, men jag tänker inte be om ursäkt eller omsorgfullt bädda in orden innan jag skriver dem för jag är så trött på att alla klagar på oaktivitet/inaktivitet och att allt står stilla.
SURE. Många av er som är yngre, ni har inte så mycket i skolan och om jag gissar har knappast många av er jobb, så ni har det inte tufft än. Jag säger inte att ni bör uppleva allt som en dans på rosor, men jag säger att det kanske är lättare att finna tid till dator.
Vi äldre, nu drar jag inte alla över en kam, kom ihåg det, och jag tillhör knappast de äldsta här men jag är trots allt arton nu, har skola och jobb som tar mycket tid. Mycket av arbeten förväntas göras hemma. Hinner man inte allt på skolan, och tro mig det svenska skolsystemet är så jävla bra gjort att vi inte har maximal tid i skolan utan förväntas arbeta hemma, så ska man göra klart allt på egen tid. Sedan är det jobb. Alla måste jobba. Hur otroligt det än låter. Men pengar kommer inte av sig själva. Man måste vara i skolan, och man måste jobba för att få pengar. För pengar behövs till boende, pengar behövs till mat och transport. Vare sig man har bil eller ska åka buss. Och cyklar man kan man ju få punka och då behöver man ha pengar till nytt däck.
Dessutom är man inte i skolan bara för att få pengar. Nej, man är i skolan och kämpar med alla dessa tidskrävande arbeten för att få bra betyg som, ja hör och häpna, ska leda till just Jobb. Och vill man arbeta med någonting som man tycker är intressant och kan tänka sig ägna fyrtio år av sitt liv till så ska man fan se till att ha bra betyg och överglänsa andra.

Detta är INTE ursäkter. Jag skulle inte vilja säga att jag försvarar mig och alla andra som inte har tid just nu, men det är kanske precis det jag gör. Och jag vill inte låta arg eller bitchig eller okänslig, inte egentligen, men jag tycker det om något är okänsligt att skylla på oss som inte har tid.
Dessutom så kanske man inte har ork! Vissa mår skitdåligt psykiskt. Och om man inte orkar resa sig upp ur sängen på morgon så vet jag då att jag fan inte orkar sätta mig vid datorn och rolla och låtsas att allt är skitbra om än det kanske skulle vara skönt att koppla bort den riktiga världen. Jag har sömnproblem, har inte sovit ordentligt på veckor, och jag har problem med att äta för jag spyr. Det gör att jag har mycket mindre ork än jag brukar, och det måste jag lägga på skolan. Dessutom har jag två sköthästar nu, inte bara en, plus ridlektioner. SÅNT TAR TID! MIN VERKLIGHET, MITT LIV IRL, DET TAR ALL MIN TID!
För om än jag vill att Key ska få "leva" som den djävulska varelse hon är, om än jag vill umgås med folk här på Numoori, så måste jag ha ork och tid först. Jag måste alltså först ta mig ur skiten som tvingar upp mig om nätterna att kräkas istället för att sova. Jag måste plugga mig igenom prov och arbeten som ska göras, och jag måste få vara i stallet där jag mår som bäst och spilla även 3-4 timmar där varje dag, INNAN jag kan sätta mig vid datorn och må så pass bra att jag kan rolla och leva mig in i vargarnas värld igen.

Jag tror inte att någon vill att Numoori ska dö. Helt ärligt, jag VET att ingen vill det.
Ni som finns kvar, från tiden då jag blev medlem på sidan, för typ sådär 109283578 år sedan :), ni älskar Numoori lika mycket som jag, lika mycket som alla nya rollare.
Och detta är INTE en ursäkt från min sida.
Jag bara tillrättavisar lite. Som jag tydligen är bra på att göra... jag vet hur jag låter, ni behöver inte säga att jag tar i, men jag tycker verkligen inte det är schyst att lägga skulden på andra, inte när det gäller stillastående roll.
Visst, det är tråkigt för er som är aktiva. Ni som har TID och ORK. Men jag tycker det är bättre att man får vara oaktiv, om än det innebär att roll blir liggandes, och må bra irl och veta att man kommer fixa allting man tar sig an. För roll, det är inte så viktigt.
Kanske håller jag på att bli gammal som kan säga så, kanske tycker ni att jag är jätteorättvis, men jag tänker inte be om ursäkt för det här. Roll är roll. Det är någonting man kan hålla på med på fritiden, om det finns tid till det. Men man ska inte låta det gå före sjukdom, skola eller jobb. Och jag tycker heller inte det ska gå före fritidsintressen, om det så må vara fotboll, hockey, hänga på stan med kompisarna eller, som i mitt fall, ridning och hästar.

Jag älskar er alla på Numoori.
Jag saknar alla, TDN-medlemmar som alla andra rollare, jättemycket.
Men jag kommer tillbaka först när jag känner att jag kan. Och det tror jag så många andra tänker också. För Numoori är beroendeframkallande, utan tvekan!
Men roll kan inte gå före det man möter i vardagslivet. ò3ó

//En gammal tant. Key.
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Spark in the ass -.-    lör 17 mar 2012, 19:25

Ja kanske är mitt liv en sån där dans på rosorna, en unge som inte fattar nått. Självklart så ska ju fritrids intressen och sånt komma före. Men jag ville bara säga att om man kanske kunde ge numoori åtminstone 10minuter, det är inte mycket men skulle klara upp massor. Bara att genom att säga att man vill avsluta några roll eller skicka nyheter vad som händer. Sen så gör inaktiviteten inte någon större skillnad.
Är det igentligen för mycket begärt?
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Spark in the ass -.-    lör 17 mar 2012, 19:26

Applåd till Key som sa i princip allt jag tänkte.
Azazel
Azazel 
Crew
Utvandrad 

Spelas av : Kreftropod | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Spark in the ass -.-    lör 17 mar 2012, 19:26

Haha, jadu Key, det är inte bara du som är "Gammal". Innan gymnasiet hade vi ingen aning om att man kunde sitta från 8 på morgonen till 8 på kvällen och fortfarande stressa i hopp om att få klart arbetet i skolan. Jag och Nev har insett att, vore det inte för våra underbara föräldrar hade vi inte haft några pengar alls, utom studiebidraget då. Men har man flyttat hemifrån för att plugga något man är intresserad av så täcker inte studiebidraget allt. Och 12 timmar i skolan (för att ens hinna klart med slutprojektet) ger ingen tid till jobb XD

Upp i ottan, frukost, skola, hem och äta kvällsmat, sova. Yeah! <3

Efter 12 timmar i skolan, varav en stod del framför dator, är man inte heller så pepp på att sitta ytterligare timmar framför datorn. Sen är det ju andra intressen och sådant (och självklart välbehövda pauser! Hade aldrig överlevt utan pauser!) som behöver tid.

Numoori får läggas åt sidan för resten av livet. Vi kommer åter när livet inte tar upp all tid C;
Armageddon
Armageddon 
Död 

Spelas av : Mattiz | Död


InläggRubrik: Sv: Spark in the ass -.-    sön 18 mar 2012, 01:26

Håller med precis i vart ända ord som Key skriver, även om jag är en sånn person som prioriterar fel och mår skit av det, men jag får väl ändra på det så smånging om x) tihi
Men ditt 'lilla' tal va inspererande Key och jag saknar dig som alla andra väldigt mycket, men jag ska likt många andra försöka trappa ner på Numoori och lägga mer tid åt skolan, då jag är ungefär en termin efter.. Vilket inte känns bra..

PEACE OUT!
Talathia
Talathia 
Död 

Spelas av : Eve | Död


InläggRubrik: Sv: Spark in the ass -.-    sön 18 mar 2012, 15:32

Och så kommer lilla jag och har ingenting att tillägga. :)
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Spark in the ass -.-    sön 18 mar 2012, 17:06

Big mama is here. Som alltid har något att tillägga istället. 8)

Alltså, Key prickar in de mesta redan, men vill väl ändå säga mina tankar.

Är väl ärligt talat less på att folk lagar på inaktiviteten. Numoori är inte dött, och är långt ifrån dött. Har varit medlem och admin för den här sidan jag vet inte hur många år nu och Numoori går alltid igenom upp och nedgångar i aktiviten, med tradition av att gå ner i aktivitet över höst och vår då många har skol a och aktiviteter igång, men Numoori har alltid varit unikt på det sättet att alla älskar numoori, och de flesta kommer tillbaka, gång på gång på gång. Självklart är det rollspelare som lämnar oss emellanåt, livet går vidare och vissa kommer ifrån rollandet helt, medan många håller på år efter år utan att ledsna, samtidigt som vi ständigt får nya medlemmar emellanåt. Av tradition är de också de yngre medlemmarna som är de aktivaste i själva rollspelandet. Jag är 22 år och läser på universitet och ska skriva en examinerande uppsats under terminen med ont om tid för att ens sova, och i sommar/höst kommer jag förhoppningsvis börja arbeta på riktigt. Det går inte att jämföra våra liv och prioriteringar, och jag minns när jag kunde rollspela hysteriskt mycket varje dag när jag var 13-15.

Men bara för att jag inte gör det lika mycket, så betyder det inte att jag inte bryr mig om Numoori- Tvärt om, Numoori är mitt andra liv och min andra familj, har många vänner här, och ständigt varje dag går mina tankar till Numoori, karaktärerna, och vad jag borde göra som admin för Numoori, vilka updateringar som kan göras, och vad som ka ngöras för att förbättra Numoor och föra sidan framåt.

Numoori är inte dött. Långt ifrån. Så länge jag är admin kommer Numoori inte dö. Om jag mot förmodan skulle tappa intresset helt plötsligt en dag så skulle jag lämna ifrån mig min psotion som admin direkt. Men så länge jag brinner för Numoori och känner att jag kan bidra till sidan och dess utveckling så kommer inte Numoori att dö. Vet att flera medlemmar känner samma brinnande intresse för Numoori som jag gör.

De som har tid att rolla oaftare kanske helt enkelt ska hitta på något tillsammans? Starta en flock eller liknande? Och kanske försöka ha tålamod med att ha långtidspågående rollspel. Tror Key och jag hade ett roll som pågick i ett år tillsammans.. xD

Personligen så är Numoori alltid aktivt för mig, även om det kanske ser ut som passiv aktivitet. Jag är aktiv, ävenom jag inte hinner svara på roll dagligen. Numoori är mer än så idag för mig, och speciellt som admin så går mycket av min aktiva numoori-tid till åt till amdin-ärenden som gör att Numoori rullar på. Även om jag kanske inte själv alltid skulle vilja det, så får jag medvetet lägga en del rollande åt sidan för att ha tid för admin-arbetet, och för mi ndel å älskar jag min roll som admin, men jag tror inte att folk så ofta inser hur mycket tid jag fkatiskt lägger ner totalt på att vara admin. Även om jag själv önskar jag kunde vara en ännu bättre admin emellanåt.



Slutligen.. Så tycker jag att orliga medlemmar ska chilla lite helt enkelt. Skapa fler roliga eller onödiga trådar i vårt off-forum för att bedriva tiden, eller rolla med de som är aktiva, fler roliga som driver till skratt ellerl iknande, skapar bra feel-good stämning

Att vissa flockledare är inaktiva kan visserligen vara ett problem, men en flock är inte bara en ledare heller. En flock är varje medlem i flocken. gör trådar som muntrar upp istället för klagande trådar. Inaktiva flockledare är oftast medvetna om sin inaktivitet och ofta med en anledning. Vissa flockar är dessutom under pågående process att byta ut ledare, vilket kan ta tid.

Klagande trådar om något brukar aldrig bidra till mer än dåligt samvete, och kanske mer ångest för att komma in på numoori. Numoori är inget krav, Numoori är en fritid som ska vara rolig, och det ska vara roligt på allas nivå, hur ofta eller sällan som man väljer att loggar in.

Självklart så är det dock roligt att se att medlemmar bryr sig om Numoori nog att skriva dessa trådar emellanåt. :)


(Förlåt för att moraltanten tittade in, hon kan bara inte låta bli att skriva onödigt långa inlägg om hur mycket hon älskar numoori)


_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
BloodBlossom
BloodBlossom 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Spark in the ass -.-    sön 18 mar 2012, 20:00

Jag förstår Leon. Jag har själv tänkt tanken då folk - speciellt flockledare - är inaktiva, det är SKITDRYGT när allt står still för en pga andra, jag förstår, det är det, verkligen. Och man sitter här varje dag och hoppas på att se precis rätt person online, man skickar ett mejl lite då och då och hoppas på svar, och man sitter ju här varje dag så hur svårt kan det vara för den där personen att komma in EN DAG?! Jag vet, jag vet precis hur det känns. Det känns orättvist och frustrerande.
Men nu måste jag fråga, när blev Numoori ett krav?
Numoori har alltid varit en plats där man kan slappna av för mig, där man kan ha roligt och umgås med underbara människor och bara glömma IRL - eller prata ut om det. Men på senare tiden har fan Numoori inneburit mer stress än skolan, och det får fan inte hända!
Folk måste få vara inaktiva och då ska Numoori vara här och och stötta och trösta och vänta. Man måste få skriva sina ursäkter och man måste få bemötas av förståelse. Det är bara å svälja ilskan, för de flesta har förbannat bra anledningar!

Det är okej att försöka peppa igång en flock och man får vara lite arg men mest glad, och man får inte skälla. Det mår ingen bättre av. Det får ingen att vilja komma tillbaka snabbare. Om man har så mycket att göra att man måste prioritera bort Numoori så tror jag inte att man får större lust till att kämpa sig tillbaka om man möts av sura miner även här.
Man måste få bli aktiv gradvis, men måste få ta det i steg. Jag har orken att konfrontera alla medlemmar nu, jag har orken att prata med er, att kompromissa, men att ta tag i alla oavslutade rollspel med frustrerade nissar det orkar jag inte än. Att vara här peppar en att försöka, men att ta steget och göra det är jobbigt ändå.

Nu måste jag säga att jag tycker att du fått en massa kritik Leon, och kanske att vi arga veteraner som känner sig lite inträngda i ett hörn tar i lite hårt. Vi kanske känner oss äldre och mognare och påhoppade, och kanske att vi känner oss skamsna för att vi kanske till viss del tycker att du har rätt ändå.
Jag förstår dig, jag fattar verkligen vad du menar, men nu får du också försöka förstå. För vissa är livet verkligen kaos! Jag har seriösa sömnproblem som gör att jag inte FÅR sitta vid datorn för mycket (dator och tv-skärmar sänder nämligen ut ljus av samma ton som gryningsljus, vilket lurar hjärnan och stoppar produktionen av trötthetshormon osv osv) och jag är ändå bunden till dator i vissa skoluppgifter. Jag vaknar minst fem gånger varje natt med seriös PANIK. Jag kan inte längre skilja verklighet från dröm, jag måste fråga folk om vi pratat om en sak eller om jag drömt det och väldigt ofta drömmer jag att jag bråkar med folk. Mer än en gång har jag varit sur på någon öven något som jag har drömt! Jag har ingen koll på något alls, på kvällen minns jag inte vad jag gjort under dagen.
Jag kvävs av ansvar som jag inte klarar av, skola, läxor, jobb, hund, råttor, vänner. Allt är seriöst JOBBIGT, jag vill inte göra något alls utan måste tvinga mig till allt, har ingen motivation över huvud taget. Jag tror inte ens att jag klarar av det, hur ska jag då ens kunna försöka?! Jag flyr hit - min hemliga värld och frihetszon som jag delar med massa underbara människor - och jag tänker fan inte låta någon kväva mig över ansvar här!
Det är på låtsas. Det är påhittade vargar i en påhittad värld. Det är bara lite koder som bildar en minimal sida på det oändliga internet. Chilla.
Och jag vet att Numoori är så mycket mer än det jag just sa. Det är det för mig också! Men jämfört med att lyckas med en utbildning så jag kan få ett jobb, så är det inte så viktigt just nu. Jämfört med att överleva - jämfört med att hitta viljan till att överleva - så är inte Blossom, Sarabi, Nim eller Fiero värda ett piss!

Så snälla. Numoori kommer överleva. Numoori är inte hotat, sålänge vi håller stämningen de få gånger vi är här, så kommer alla orkar sig tillbaka! Okej, kanske inte alla, vissa måste kanske gå vidare - då måste dem få det - men de allra flesta kommer stanna här med oss. De kommer komma igen. Kanske inte som förr, kanske inte fem timmar om dagen varje dag. Kanske varannan dag. kanske varje helg. Kanske en timme varje helg. Men dem kommer vara här. Och det viktigaste är väll ändå att vi inte förlorar dem och att dem inte förlorar sig själva!
Vänta på oss, så kommer vi då vi är redo. Då vi själva åter kan få något utav att rollspela, och då vi åter har något att ge!

Du är inte en omogen unge som lever på rosor, men du har det troligen enklare en vissa här. Det hade jag också i din ålder. Mellan då jag var 12 tills jag var 14 så var jag inne varje dag, hela dagarna, jag var inne från skolan, jag skolkade för att vara inne på numoori. Nu går inte det. Nu får inte jag några pengar om jag inte går till skolan, och inte någon utbildning eller framtid heller. Gymnasium målas ofta upp som mycket frihet, och visst är det friare är grundskolan, men det är så oändligt mycket mer ansvar - och inte fan är det långsammare studietakt eller mindre omfattande ämnen - även om det inte är exakt lika många i alla fall.
Men du förtjänar inte all den skit som du fått, även om vi inte hatat på dig utan bara försvarat oss (eller det är iallafall så vi menat det) men vi förtjänar det inte heller! Give us some slack! Okej?

Det kommer gå bra, för alla nissar, för numoori och för alla fina vargar.
Tidslinjerna är inte hela värden, vi överlevde minst fyra år helt utan sådana, vi klarar lite störningar i dem nu, jag lovar <3
Allt löser sig, samla tålamodet och skapa lite roll med någon av de andra aktiva nissarna. Med en karaktär som inte sitter fast, eller bara något litet oviktigt med en av dem som gör det.
Planerna är inte heller allt i världen. Om du sitter fast för att någon inaktiv har planerat något med dig, så får du ju fortsätta utan dem. Planen kan säkert ändras lite så det funkar ändå, och visst ska man förstå dem som är off men dem får samtidigt skylla sig lite själva. Det kan inte bli exakt som man bestämde för ett halvår sedan, jag tror att alla nissar förstår det - speciellt om dem får tänka efter lite.

Det är inte Kaos.
Låt MeiMei lugna dig och återgå till att ha lite kul här, med eller utan oss inaktiva veteraner :*
Damon
Damon 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Spark in the ass -.-    sön 18 mar 2012, 20:21

Tänkte inte svara egentligen, men gör det ändå.
Det enda jag kan säga dig är att Numoori alltid har blivit lite inaktiv ibland, då och då, men aldrig dött. Så det är inget du behöver oroa dig för ~

*inteorkatläsavadallaandrasagt._.*
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Spark in the ass -.-    sön 18 mar 2012, 20:55

JÄVLAR vad ni gör det hårt att läsa ._.

Först tyckte jag att jag var duktig när jag läste igenom Keys inlägg...
Sen var jag ansträngd när jag skulle läsa mivis och skummade mest igenom det sista.
Sen ser jag att Blomman kommer med nått till, läser två rader och skrolalr sen ner för att se om det kommer fler kilometersinlägg.

Nu låter dehär fel, era inlägg var säkert jättefina och betydelsefulla ^-^
Jag blev iallefall pepp på de som mivria sa (av det jag läste) att vi skulle kunna hitta på nått kul här vi som är aktiva och tycker de e tråkigt här. Varför inte liksom?

Sen en annan sak. -Iallefall när jag kom hit till Numoori avr det Key, Blossom, Mivria, Nevada... hmm och ja, alla dedär där där som höll igång med allt fjomp och så. När man tänker efter var det DE som drog igång grejs och hopapde på atudsmattan och fick oss andra att flyga. Om ni fattar vad jag menar. Men alla växer. Hela tiden. De som var skitaktiva tidigare börjar få mer och mer IRL nu. Det är VI i yngre ålder som är mest här nu. Men vi är vana att åka på rullband och se på godheter runtomkring. Nu kanske det inte är några godheter runtomkring rullbandet, för att ingen har fixat dit dem. Dags för oss att hoppa av och börja visa upp nya grejer. Vi väntar på att karusellen ska börja rulla igång men då måste nån sparka igång den. Inte bara sitta där på den rosa hästen med klubba i handen och skrika "maaaammmaaaaaa, kom hiiiittt. fixaaaa!.
Jag har också lagt kalgo/pepp inlägg här och där ;) Faktiskt inte så lägne sen. Men det här fick mig att lägga märke till att hey- om de som brukar vara dragningkraften inte är här- då måste vi andra skapa dragningskraft!

Använd inte upp oljan, alla vet att den tar slut nån gång! Börja hitta på nya grejor, elbilarna, vindkraftverk! HEY OH folk.
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: Spark in the ass -.-    mån 19 mar 2012, 17:35

Det kändes värkligen som jag startade något sorts.. krig här? Alla mot moi eller nått, hehe... Igentligen skulle dethär bara vara en liten peta till tråd. För att visa att det kändes lite tomt här utan alla er, men blev väl lite mer anklagande en vad jag hade menat... Kände mig riktigt elak här några dagar. Jag kände mig bara så sjukt irriterad en kväll/dag över allt stilla stående här på numoori, det mesta jag surade upp mig över var väl krig och flockar, sen gick det mesta ut över er, det är jag ledsen för. Men är ju inte erat fel att skolan och livet tar musten ur er (fin förklarning ^^'').
Och en stor bamse kram till dig Embla, då jag såg ännu ett såntdär hyper långt svar så trodde jag att all detdär arga skulle komma om igen, kände mig sjukt lättad över ditt svar (av nån konstig anledning..) För vem vill ha irriterade numoori-nissar på sig?!

Men Numoori ska inte vara ett krav som Embla sade, det ska vara dendär platsen som man komma om man vill slappna av, snacka med vänner och så, så ska det förbli, det andra hemmet. Sen tycker jag nog lite fortfarande att några få nyhets grejjer kan komma upp, inte ofta men nån gång. :)
Men som Deme/Gagga så så är det ju inte bara ni som ska hitta på saker, vi "yngre" borde kanske börja hitta på lite mer, bli lite mer delaktiga i olika saker och inte bara sitta i vår lya och skika. ;)

Nuu värkar det som om jag endå till en viss del råkat sparka igång er (?). Så nu ska jag väl sluta mitt värdelösa inlägg och säga att ni ska sköta om er. <3
Och jag ska avsluta mitt värdelösa inlägg innan jag tar och skriver något katastrofalt igen!

//Er aktive León <3
Masquerade
Masquerade 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: Spark in the ass -.-    mån 19 mar 2012, 17:51

Värst vad alla petar in milslånga inlägg :P
Inte förvånad C;
BloodBlossom
BloodBlossom 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Spark in the ass -.-    mån 19 mar 2012, 21:11

Men gud, kom igen nu, ni är rollspelare! Ni klarar av det xD

Inte för att det direkt är givande läsning. Vi bara upprepar varandra med vår veteran-moraltants vishet....
Åskvilja
Åskvilja 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Spark in the ass -.-    mån 19 mar 2012, 23:26

Haha tack embla för piken xD

Tror ingen menade att bli eller låta arg, alla försöker nog bara att förklara Numoori på sitt sätt :'D
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: Spark in the ass -.-    tor 22 mar 2012, 17:15

Embla sa: "Men gud, kom igen nu, ni är rollspelare! Ni klarar av det xD"

SÅ MITT I PRICK Å PERFEKT ^.^ eehee
Kyoko
Kyoko 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Sv: Spark in the ass -.-    ons 25 apr 2012, 15:04

Aaaw blir så rörd av alla inlägg.

Är helt sjukt ibland när jag fattar att numoori betyder lika mycket för er som för mig <3

Jag är ju själv vansinnigt inaktiv, men kommer aldrig att "lämna" numoori helt, inte ens om jag slutar rolla och ger birt/avslutar mina karaktärer. Kommer nog allid rita/animera/tänka på numoori, det är liksom en hel värld jag hjälpt till att bygga upp och "levt" en hel del i.

Men som sagt skola och jobb tar mycket tid. har just nu det rätt tufft ekonomiskt då jag varit arbetslös i flera månader, och det finns en gräns på hur mkt man kan tigga från föräldrabanken innan mannkryper in i skamvrån. efter i skolan också, så tyvärr kära numoorianer så är jag inaktiv just nu, livet är he'llt enkelt för turbulent. Så är det ibland.


Men vi ses snart igen :)


Kram alla!
 
Spark in the ass -.-
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: