Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 14 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 14 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
This world is not wonderful -Privat- Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
This world is not wonderful -Privat- Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 This world is not wonderful -Privat-

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Mirrow
Mirrow 
 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: This world is not wonderful -Privat-    sön 29 jan 2012, 22:22

[Priivat till Maskeen]

Han rörde sig frammåt i en stilla gång och lät öronen cirkla på hjässan. Han snubblade lite över sina egna ben men samlade snabbt upp balansen igen. Ett utryckslöst ansikte bar denne person som vandrade frammåt. Mirror tittade sig ointresserat runt och höjde lätt på ett ögonbryn [och nu har denna varg ögonbryn ._.]. Det var natt, vad skulle det annars vara? Det var alltid natt. Mirror fnös och puttade till en sten med tassen så den studsade mot det stelnade lavagolvet. En tystnad, genomträngande tystnad. Som musik för hans öron, inga viskande röster, bara tystnad. Det var det som var så bra med nätter.

Ett vagt leende skymntes på det lilla sniktet kort innan han tittade upp mot den molninga himmlen. Fast han ville fortfarande bort och han hade tänkt på det mer en förut, han borde prata med sin bror. Eller han själv prata och Masquerade lyssnade.
Mirror satte sig ner och granskade omgivningen. Han skulle endå snart gå hem igen.

[värdelööööst]
Masquerade
Masquerade 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: This world is not wonderful -Privat-    mån 30 jan 2012, 20:36

Vinden rasslade i gruset.
Tunga steg förde den tyste unge hanen framåt.
De bruna ögonen såg uttryckslöst ner i marken.
Hans sinne var kallt och dystert.
Han drog ett skälvande andetag och lyfte blicken.
Öronen uppfattade ljudet av steg.
De bästa stegen i världshistorien, enligt honom.
Masquerade stannade till och inväntade brodern.
Såg på honom med sin stadiga, lugna blick.
Den vita pälsen var smutsig av aska, och luggen sliten av hettan.
Han var så trött...
Mirrow
Mirrow 
 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: This world is not wonderful -Privat-    mån 30 jan 2012, 20:44

Mirrow kände plötsligt doften av brodern och för första gången såg det ut som om det fanns lite liv i den lilla kroppen och hans öron ryckte till och huvudet höjdes och nosen vädrade förbrillt i luften.
Snart satte han fart mot sin bror. Den ende han kunde prata med. Och nu var det kanske
ett sånthär tillfälle att prata igen. Han rynkade fundersamnt pannan och tittade ut i mörkret som då och då lystes upp av lavan.
Så såg han Masquerades vita gestalt. Han var lätt att känna igen då han hade
sån vit pälsfärg. Mirror log och lät den svarta svansen svepa vänligt bakom honom då han rörde sig mot sin bror.

"Bror" sa han med en sträv men glad stämma och de röda ögonen såg en aning
piggare ut under pannluggen. Ett ljus tändes i dem. På dagarna kunde han bara försöka hålla fokus att inte tappa vettet helt då rösterna kom och han bara ville gå och gömma sig.
Leende försvan av tankarna men tvingades snabbt upp igen.
Masquerade
Masquerade 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: This world is not wonderful -Privat-    mån 30 jan 2012, 20:58

Och rätt som det var stod brodern där, framför honom.
Det ryckte i Masquerade's ena mungipa, men annars var ansiktet fortfarande härjat och uttråkat.
Men ljuset fans i den varmt chokladbruna blicken när han såg på Mirror.

Han hörde brodern hälsa.
Nickade tydligt till svar.
Han log svagt
och satte sig sedan ner för att lyssna.


Senast ändrad av Masquerade den mån 30 jan 2012, 21:08, ändrad totalt 1 gång
Mirrow
Mirrow 
 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: This world is not wonderful -Privat-    mån 30 jan 2012, 21:05

Mirror gick några fler steg frammåt innan han också satte sig ner, stirrade först ut i mörkret bredvid Masquerade men sen föll blicken konsentrerat på honom.
Hur skulle han börja.
"Jag ska ge mig av" började Mirror trevande.. men förstog att det lät för hemskt att säga så han fortsatte.
"Ett tag.. jag klarar inte att vara kvar här, alla dessa röster.. de gör mig galen" huvudet sänktes medan han sen sneglade upp mot sin bror för att se hur han tog orden han sade.
"Se mig lite omkring" sa han fortfarande trevande men tystnade sen för att se om han skulle få se nån reaktion.

[dö kort ._.]
Masquerade
Masquerade 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: This world is not wonderful -Privat-    mån 30 jan 2012, 21:11

Han spärrade upp ögonen.
Stelnade till mitt i en rörelse och stirrade på sin bror.
Rynka mellan ögonen, sedan lugnade han sig.
Han såg mycket, mycket frågande på brodern.
Sedan höjde han huvudet och gick närmare.
Han böjde sig smidigt fram så att hans nos befann sig precis vid broderns öra.
"Jag.... följa.... med."
Mirrow
Mirrow 
 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: This world is not wonderful -Privat-    mån 30 jan 2012, 21:26

Hans ögon hade spärrats upp och Mirror vände ner blicken och drog smärtsamnt efter ett andetag. Han ville inte lämna sin bror. Han vägrade höja blicken för att se hur hans ansikte såg ut. Men så hörde han tassar mot mark närmare och Mirrow höjde huvudet precis då en hes viskande röst höras. Rösten var så obekant men endå förstog han vems den var och han drog flämntande efter ett andetag.
Masquerade talade, sade ett ord. Mirror spärrade upp ögonen och stirrade på honom.
Han försökte forma orden i hans egna huvud, Jag följa med orden åkte om och om igen runt i hans huvud.
"Du pratar!" mummlade Mirror och tittade på honom, han kunde knappt få ur sig något svar till hans komenterande.

"Men jag vill vänta tills vi träffat vår ledare" sa han sen efter en rätt lång stund, tyst viskande medan han granskade honom. Det skulle få honom att ta det andra valet, det mera smärtsamma. Men det var inget han kunde börja dra upp nu.
Masquerade
Masquerade 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: This world is not wonderful -Privat-    tis 31 jan 2012, 19:59

Han backade några steg och såg trött på sin bror.
Sjönk ihop på marken.
Det snurrade redan i huvudet, och kroppen kändes så tung.
Ögonlocken fladdrade till och slöts.
Värmen från marken kändes plötsligt betryggande, varm.. mjuk..skön...
Han somnade.
Det var ungefär så Masquerade upptäckte att så fort han talade, blev han otroligt uttmattad.
Mirrow
Mirrow 
 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: This world is not wonderful -Privat-    tis 31 jan 2012, 20:22

Mirror hade huvudet en aningen sänkt men så plötsligt backade han och Mirror tittade upp så plötsligt rammlade han ihop och Mirror spärrade upp ögonen och såg på sin bror.
Han värkade vara trött, och Mirror kände plötsligt ett stign av oro. Han skyndade
sig snabbt fram och massor med tankar irade runt i hans huvud då han lade sig ner vid sin brors sida och lade svansen kring hans kropp och böjde huvudet ner till hans öra och viskade oroligt hest i hans öra.

"Vakna!". Hans röst var också bestämnd. För han kunde inte lämna sin bror här han höjde sen huvudet lite och lade sig sen ner och tittade på de stängda ögonlocken och hörde på hans tunga andehämntning.
"Masquerade, Vakna!" sa han sen med en högre
stämma och petade till honom lite med sin egna svarta tass.
Masquerade
Masquerade 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: This world is not wonderful -Privat-    ons 01 feb 2012, 20:12

Ögonen slogs upp och blottade det bruna ögonparet.
Han vaknade med ett ryck.
Flög upp ur askan.
Såg sig panikslaget omkring.
Va? Va?!

Sedan såg han sin bror, och lugnet spred sig genom hans kropp.
Ingen fara, ingen fara.
Han andades ut.

Sedan skakade han dammet ur pälsen, drog ettdjupt andetag och log svagt mot brodern.
Ruskade på huvudet som i jag är okej.
Mirrow
Mirrow 
 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: This world is not wonderful -Privat-    fre 03 feb 2012, 21:26

Snart vaknade han till. Men tiden
då han tuppat av hade varit lite skrämmande.
Mirror pustade ut och log vagt mot sin bror
som värkade tagigt det hela väl endå.

"Jag tror du inte ska prata mer" sa han med en
vag retfull stämma men också vänlig.
Han satte sig sen ner igen och försvan i sina egna tankar medan han tittade på lavan som flöt förbi.
Masquerade
Masquerade 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: This world is not wonderful -Privat-    fre 10 feb 2012, 21:09

Han nickade instämmande, redan pigg igen.
Han tog några skuttande, prövande steg för att se till att han var helt vaken.
Sedan ruskade han på manen och såg busigt på sin bror.
Log brett.
Ett glatt ljud bubblade upp ur hans strupe.
Skratt!
Sedan kastade han sig på honom med käftarna vidöppna.
Mirrow
Mirrow 
 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: This world is not wonderful -Privat-    mån 13 feb 2012, 18:20

Mirror fnös då hanen skrattade men flinade själv en aning. Så kastade brodern mot honom och Mirror mötte hans lek med stor entuiasm. De röda ögonen fick mera glöd och de vita små tänderna var blottade och mötte sin broders attack med ett hopp mot honom så hans egna tassar skulle försöka knuffa honom bakåt och de små tänderna högg retsamnt efter hans kropp.

Ännu var det bara en lek, men behärskningen var inte riktigt där den skulle vara och de borde han veta.
En vänskaplig fight var inte allt för honom, och det borde bror veta men nu var han för upprymnd för att tänka mer på det.

[kort ._.]
Masquerade
Masquerade 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: This world is not wonderful -Privat-    tis 28 feb 2012, 19:03

De tumlade runt en stund, sedan skakade Masquerade på kroppen och reste sig upp.
Det var dags att gå tillbaka hem.
Han gjorde en grimars och nickade i riktning mot lyan, vände sig ditåt med hela kroppen.
Såg hoppfullt bak mot brodern.
Förstod han?

(kortare)
Mirrow
Mirrow 
 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: This world is not wonderful -Privat-    tis 28 feb 2012, 22:03

Mirror slog honom retsamt på kinden innan han själv reste sig upp och ruskade på sig. Han gäspade *magga också* och såg sen på sin bror. Han hade vänt sig mot lyans håll och Mirror tvekade innan han öppnade munnen.
"Jag kommer snart.." mummlade han men gissade att det inte lät så övertygande.
"Jag vill bara vara ensam ett tag, du vet att jag inte skulle gå utan dig" sa han bestämt och la huvudet på sne och gav honom ett övertygande leende.
"Du är ju min favorit bror" sa han och skratta och gav honom ännu en retsam puff med tassen innan han sträckte på sig och backade några steg.
"Jag kommer snart" och vände sen om och traskande in i mörkret igen, där han hörde hemma.
Masquerade
Masquerade 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: This world is not wonderful -Privat-    fre 09 mar 2012, 21:40

Han nickade.
Gav sin broder ett snabbt leende, innan han vände sig om
och började vandra tillbaka mot lyan.
För vart skulle han annars ta vägen?
Han suckade, och ljudet studsade över askan och gruset.
Grus, damm, aska och lava.
Han rynkade pannan och fortsatte gå.

(AVSLUTA?)

 
This world is not wonderful -Privat-
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» A new world will come true -Privat-
» I might not see the world like you do.. (p)
» A world unturning [P]
» On top of the world [Izusa]
» This is the real world
Hoppa till annat forum: