Pågående Event
Senaste ämnen
» Trofasthet [Maksim]
Igår på 00:58 av Lev

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
tis 19 nov 2024, 12:08 av Nunam

» Ett dumt beslut [Tolir]
mån 18 nov 2024, 23:41 av Tolir

» Spådomskonstens under [Öppet]
mån 18 nov 2024, 23:21 av Tolir

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 18 nov 2024, 20:17 av Astrid

» Nya horisonter
mån 18 nov 2024, 20:01 av Nunam

» Tänderna biter ihop [Tora]
mån 18 nov 2024, 18:50 av Tora

» Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]
mån 18 nov 2024, 15:11 av Vasilisa

» Rackartyg [Asta]
tor 14 nov 2024, 21:03 av Tora

Vem är online
Totalt 139 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 139 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Böner: Information Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Böner: Information Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Böner: Information

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Admin
Admin 
Crew  
Sip
Ssssssip~

Spelas av : Crew

InläggRubrik: Böner: Information    tor 08 apr 2021, 13:11

Böner:
Röster som kallar

I Numoori är det storslagna och det magiska en del av alla vargars liv på ett eller annat vis. Här är gudarnas närvaro tydlig, och de flesta har en berättelse om hur de har påverkat dem eller någon av deras nära. Det är inte alltid lätt att skilja på sanning och påhitt, när gudarna finns så nära.

Böner är ett sätt för Numooris karaktärer att komma i kontakt med gudarna. Det kan vara allt från böner om tröst eller för att stilla ett oroligt sinne, till mer storslagna frågor. Det är inte alltid gudarna svarar, och när de gör det är det inte alltid det svar som du väntat dig. Det här forumet är till för att göra det lättare för såväl medlemmar som Crew att se vilka böner som skett, och vilka som har fått svar.

Skapa en Bön:
Att skapa en bön är enkelt. Du skriver i rollspelet som vanligt, och låter din karaktär be sin bön i ett inlägg så att det finns utskrivet in character. När din karaktär har bett i ett rollspel så kan du skapa en separat tråd i det här forumet.

Döp din bönetråd till något relevant. Exempelvis om din karaktär ber om tur i strid så kan du döpa tråden till "Bön om tur i strid". Skriv din bön i tråden, och inkludera en länk till det rollspel där karaktären har bett så att ett eventuellt svar från en gud kan skrivas i samma tråd.

Att tänka på:

Alla böner kommer inte besvaras. Du har inte gjort något fel om din bön inte får ett svar, så du behöver inte känna dig orolig eller ledsen över att inte få ett svar. Majoriteten av de böner som bes kommer inte att besvaras. Om din karaktär har bett till gudarna, men sedan har rollspelat vidare och gjort många saker efter sin bön så är det också troligare att den inte får svar, för att undvika krångel med tidslinjer.

Du kommer inte alltid få det svar du önskat dig. Det kan vara så att en annan gud än den du tänkt svarar på bönen, eller att din karaktär får ett svar den kanske inte förväntade eller önskade sig. Det är viktigt att du är medveten om att det alltid finns en risk att du får ett annat svar än önskat när du ber till gudarna.

Var tydlig och prata med oss i Crew om där är något du inte vill händer. Om där är någonting du inte vill händer din karaktär när den ber till gudarna så måste du prata med oss i Crew om det så att vi vet. Annars antar vi att du är villig att spela på vilka konsekvenser det än blir. Om din karaktär i sin bön erbjuder att offra sitt liv för något så behöver du också vara redo på att den faktiskt kan förlora livet som konsekvens för det den bett om. Exempelvis kan du skriva i din bönetråd att "Min karaktär har erbjudit sitt liv, men jag vill inte att den dör". Då vet vi att du inte vill att karaktären dör om bönen besvaras.

Böner: Information
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Dit inga böner når... [öppet]
» (Avslutat) Inga Mer Böner - Loiana död
» Rykten: Information
» Viktig information
Hoppa till annat forum: