Pågående Event
Senaste ämnen
» Anledningen [Astrid]
Idag på 14:53 av Astrid

» Heartsick [P]
mån 15 apr 2024, 10:47 av Lev

» Felsteg [Orion]
mån 08 apr 2024, 21:02 av Naldo

» En mysbrasa kan inte bli för stor[P]
ons 03 apr 2024, 14:31 av Saskia

» 1a April 2024
tis 02 apr 2024, 00:06 av Yargol

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
tor 28 mar 2024, 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 12 gäster.

Maksim


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Adoptionstråd Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Adoptionstråd Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Adoptionstråd

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: [Avslutat] Adoptionstråd    tor 06 feb 2020, 20:52

Då jag av nämnda anledningar inte känner att jag varken har tid eller ork för alla karaktärer jag har så har jag nu kommit fram till att dessa skulle kunna försöka adopteras bort då jag inte direkt har startat upp någon av dem ordentligt och därmed ej fäst mig vid dem för mycket.
Kommer dra ner på mina karaktärer ytterligare framöver, så kan hända att fler kommer upp här så småningom.

Dew
Dew är ett oskrivet blad då han inte är startad alls.
Som son till Tear och Umbra så är han en blandning mellan Stäppvarg och Vattenvarg. Nu i sina sena tonår/unga vuxenår.
Han och hans syskon var ett resultat av ett one night stand som Tear hade med Umbra. Hon var partner till Black och hade efter ett missfall sökt efter ett sätt att ''ersätta'' dem i korta drag. Vilket senare slutade i hennes död då Black fick reda på det hela.
Han växte upp med Xihali från Isil Anar (Tears flock) i främst Islagunen. Syskonskaran splittrades rätt tidigt och de gick åt olika håll mer eller mindre frivilligt. Tanken har varit att han var den som stannade kvar längst, sen har det inte kommit längre.


Mycket mer är egentligen inte bestämt om honom annat än utseende som finns på hans sida. Krafter är fritt att ändra utefter vad som finns i familjen om så önskas.

Adopterad

Kodiak - Död
Kodiak är en Ninjavarg av Kiga, son till Shona och en Kiga NPC. 
Han växte upp med Shona och sina 5 syskon i och omkring Höstskogen. Han hade ett särskilt starkt band till sin syster Terra när de var yngre, men då hennes spelare blev inaktiv så följde Kodi med sin mor på en vandring i mitten av sina tonår.
De kom över två föräldralösa valpar på Numoorislätten, Vidar och Kithara. Shona bestämde sig för att ta hand om de små och gick med i Ljusets Krigare. Efter det är inte någonting direkt bestämt om vad som hände med Kodiak. Om han följde sin mor till flocken eller om han vandrade vidare ensam är upp till den som eventuellt tar sig an honom. Då det är så pass länge sedan IC nu så är det nog mest logiskt att han antingen gick med men sedan insåg att det inte riktigt var för honom, eller att han vandrade iväg själv på en gång.


Bild på hans utseende finns på hans sida.
Han har krafterna Eld och Sten. Båda har använts i roll så jag ser helst att de inte ändras, speciellt elden. Han har sedan ung ålder varit medveten om sin eldkraft och tränat den flitigt. Stenkraften går det inte lika bra med, han har endast börjat bli medveten om att han kan manipulera och känna av stenar.
Som en Ninjavarg så har han även många rasrelaterade attribut att ta hänsyn till, vänligen läs Ninjavargens Wiki-sida, eller ställ frågor om ni undrar något särskilt om det.
Personlighetsmässigt så är han rätt lugn och rättvis av sig. Är inte mycket för konflikter men tvekar samtidigt inte att stå upp för det som han anser vara rätt, och för andra som han tycker förtjänar det. Han är väldigt formbar då jag inte rollat honom ordentligt sedan han var valp, men jag ser gärna att man försöker hålla sig lite till rasstandarden då det är så han är uppfostrad.


Börjar väl med de två och ser, har åtminstone en till som jag överväger att lägga upp också.

Fridens liljor~
//Zara


Senast ändrad av Sleazoid den tor 06 feb 2020, 21:58, ändrad totalt 1 gång
Lamia
Lamia 
 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptionstråd    tor 06 feb 2020, 21:16

Tänker direkt lägga en intresseanmälan på Dew eftersom jag tycker alla tunnbrörullarna är helt fantastiskt fina och gärna haft en egen.

Min spontana tanke med honom är att han känt sig ganska rotlös med en död mamma och pappa han aldrig träffat. Speciellt eftersom hans "adoptivmor" är helt olik honom utseendemässigt (och var väldigt ung).  Lämnade därför Islagunen ganska tidigt och har vandrat runt och letat efter någon form utav jag.
Skulle vilja att han förr eller senare finner Umbra och oavsett om han fattar att detta är hans pappa eller ej går med i Devils för att han ser andra som liknar honom där. Är inte nödvändigtvis ond utan snarare strukturerat neutral, men hyfsat lättpåverkad speciellt innan han helt vuxit i sig själv.

Personlighet är alltid svårt att säga och tenderar att utvecklas under rollspel men mina spontana tankar är att han är flitig och driven, tror högt om sig själv men är på inget vis arrogant. Kommer överens med de flesta och är lite utav ett levande socialt glidmedel. Smälter in i dem flesta sällskap och de som träffar honom har oftast en genuint trevlig stund.
På grund utav att han levt så stor del av sitt liv ensam är han väldigt streetsmart, men inte speciellt bildad. Har potential att bli booksmart och suger upp ny kunskap som en svamp, men eftersom han inte haft någon direkt mentor så all hans faktakunskap ytlig och sprid över många olika ämnen. Han har också lite svårt att värdera sanningshalter i fakta eftersom han inte har så mycket att jämföra med, och kan mycket väl ta överdrifter eller rena påhitt som sanning.

Kan ibland överskatta sin egen förmåga och litar stundvis lite väl mycket på sin egen tur när han utsätter sig för nya situationer - hittills har det dock gått bra.

Tror han skulle ha kvar vattenkraften, ev också lera/jord men är inte helt säker. Gillar tanken på en förhöjd fysisk förmåga, eller solenergi (vet dock inte om det finns i släkten).
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptionstråd    tor 06 feb 2020, 21:38

Ja visst är de. Synd att det inte blev så mycket mer än ett utseende för mig dock. Hade så många idéer och planer för honom, men det gäller ju att faktiskt genomföra shits också xD

Jag gillar dina förslag, väldigt mycket faktiskt, så du får gärna ta dig an honom c:


Liten sidonotis om att den tredje jag överväger att adoptera bort är Venganza, Kovus dotter...iom att du nämnde Devils
Lamia
Lamia 
 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptionstråd    tor 06 feb 2020, 21:44

Åh Venganza <3

Faktiskt makalöst frestande, speciellt eftersom hon från början ju var "min" karaktär (inte för att jag skrev ett enda inlägg med henne - minns inte ens om jag skapade kontot hahaha) men känner att jag har en tydlig idé med Dew och tänker inte hoppa över till första bästa andra! :D
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptionstråd    tor 06 feb 2020, 21:48

Haha förstår det, tänkte jag skulle nämna det i alla fall  Pew

Vi kan ju prata vidare på discord
 
[Avslutat] Adoptionstråd
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: