Pågående Event
Senaste ämnen
» Trofasthet [Maksim]
Igår på 00:58 av Lev

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
tis 19 nov 2024, 12:08 av Nunam

» Ett dumt beslut [Tolir]
mån 18 nov 2024, 23:41 av Tolir

» Spådomskonstens under [Öppet]
mån 18 nov 2024, 23:21 av Tolir

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 18 nov 2024, 20:17 av Astrid

» Nya horisonter
mån 18 nov 2024, 20:01 av Nunam

» Tänderna biter ihop [Tora]
mån 18 nov 2024, 18:50 av Tora

» Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]
mån 18 nov 2024, 15:11 av Vasilisa

» Rackartyg [Asta]
tor 14 nov 2024, 21:03 av Tora

Vem är online
Totalt 55 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 55 gäster. :: 2 Botar

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Skriva av mig lite Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Skriva av mig lite Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Skriva av mig lite

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Chi
Chi 
Död 

Spelas av : Loco | Död

InläggRubrik: Skriva av mig lite    tor 07 mar 2019, 22:33

Hej alla.

Som ni kanske märkt har min aktivitet gått upp och ner och på slutet har jag både jobbat mycket och samtidigt gått ner i en djup depression som till slut blev för mycket och fick i dag komma akut till psykiatrin där jag fick träffa en väldigt bra läkare som förklarade mycket för mig angående mitt mående och ja jag fick besked jag ännu inte kunnat smälta. Fick diagnosen Bipolär typ 2. Många saker föll på plast och ny medicinering påbörjad men lite jobbigt att "bli stämplad  med psykisk sjukdom som jag kommer få leva med hela livet och medicinerna livet ut  Visserligen skönt att få rätt hjälp och blev sjukskriven 10 v till nästa återbesök men ja jag vet inte  Många olika tankar och funderingar  

Känner att här han jag ventilera lite utan att någon dömer mig för denna diagnos eller ser ner på en för detta. Har ingen runt mig som jag känner att jag kan tala ut med om detta. Visst har pratat lite med min sambo med han förstår inte riktigt och kan vara lite svår att prata med sånt om. Vill inte lägga över mer på min mamma som jag annars har väldigt bra kontakt med då hon har nog mycket med min äldre syster (som lägger extremt mycket på mina föräldrar med dottern sin ) och hennes 5 åriga dotter.

Så min aktivitet kommer vara varierande beroende på hur jag mår och hur det går med medicinering. Försöker vara så skriv jag kan.

Ja det var lite vad som händer i mitt liv. Vet att denna diagnos inte är väldens ände men just nu känns det jobbigt och många frågor om hur det kommer bli sen.

// En förvirrad och nedstämd Loco
Melvin 

Spelas av : Älg

InläggRubrik: Sv: Skriva av mig lite    tor 07 mar 2019, 22:45

Åh Loco, det kommer lösa sig <3 En diagnos kan vara jobbig, men utan den hade du aldrig kunnat få den hjälp du behöver <3 Och om det är till någon tröst är vi flera här som kommer behöva leva med medicinering livet ut, så du behöver verkligen inte känna dig ensam! Jag är en av dem c:

Fokusera du på att må bra och oroa dig inte över hur aktiv du är eller inte är, numoori sticker ingenstans <3

Mängder med kramar till dig! :hands-l:

Skriva av mig lite
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Hatar att skriva sånt här på telefonen (tillstånd)
Hoppa till annat forum: