Pågående Event
Senaste ämnen
» [VE20]Vad finns bortom stjärnorna[Vassya]
Reality caving in [P] EmptyIgår på 21:22 av Poppel

» Adopterbara designer av Kreft
Reality caving in [P] Emptymån 25 jan 2021, 23:04 av Yargol

» [Avslutat] Dödslistaaan
Reality caving in [P] Emptymån 25 jan 2021, 11:20 av Yargol

» I dina ögon himlaljus [Nomë]
Reality caving in [P] Emptylör 23 jan 2021, 12:13 av Nomë

» [VE20]Skulpterande snö[P]
Reality caving in [P] Emptyfre 22 jan 2021, 15:36 av Poppel

» [Avslutat] Till dödslistan
Reality caving in [P] Emptytor 21 jan 2021, 10:55 av Yargol

» [Avslutat] Titeländringar
Reality caving in [P] Emptytor 21 jan 2021, 10:51 av Yargol

» [Avslutat] Titlar
Reality caving in [P] Emptytor 21 jan 2021, 10:51 av Yargol

» Äntligen hemma [P]
Reality caving in [P] Emptytor 21 jan 2021, 00:33 av Flippa

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 6 gäster.

Inga

Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Heads up! Uppdatering av karaktärslistor och titlar
Reality caving in [P] Emptytor 10 dec 2020, 15:57 av Yargol

Hej allesammans!

Nu när Numoori äntligen tycks vakna upp lite igen efter årets långa dvala så passar vi i Crew på att se över medlemslistan och alla karaktärer och konton vi har på sidan. Vi har med detta upptäckt att där är väldigt många karaktärer och konton som i dagsläget saknar rätt titel eller någon form av notis om vad som hänt dem, och det gör därför just nu att det ser ut som att flera spelare …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 1
Vinterevent 2020
Reality caving in [P] Emptytis 01 dec 2020, 00:29 av Admin

.•¨*•.¸.•¨*•.¸.•¨*•.

Mörker och stjärnklar natt bryts snart av ljus
Och plötsligt nu som förr
Med färger från en dröm
Så ser vi himlen åter dansa

.•¨*•.¸.•¨*•.¸.•¨*•.

Välkommen till vårt officiella vinterevent 2020 som är en direkt callback till norrskenseventet 2014.

Det vi fick bevittna då …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Affiliates

Reality caving in [P]

Gå ner 
Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Culpa

Culpa

Spelas av : Ink

Reality caving in [P] Empty
InläggRubrik: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptymån 27 feb 2017, 16:49

Culpa hade levt ensam i bergen så länge hon kunnat minnas. Än idag livnärde hon sig på råttor och fladdermöss. Snabba reflexer tack vare kraften gjorde det enklare för henne att livnära sig som totalt blind. Hon tilläts se, eller förnimma, rörelser trots att hennes ögon var totalt odugliga nuförtiden. Nu vid nästan 30 års ålder var hon både lugn och stabil, och hade helt och hållet givit upp tanken om att kanske en dag leva i sällskap. Det fanns inget behov av gemenskap, hon hade aldrig riktigt haft något sådant. Culpa var säker på att om chansen kom, så skulle hon inte neka någon en konversation med henne - men vem skulle vandra in i de djupa grottorna om inte någon självmordsbenägen? Hon låg för tillfället på grottgolvet i sin tystnad. Benen i hennes kropp buktade sjukligt ut och hon höll emot med tassarna för att kunna rycka loss bitar av fladdermusen hon fångat för en tio minuter sedan. Det var stillsamt i hennes grottgångar. Ett händelselöst liv, men det passade henne. Blodet sprätte när hon sågade av djurets huvud med hörntänderna och det hann krasa lite innan hon spottade ut det. Culpa åt mest för ätandets skull just nu. I förebyggande syfte. Det fanns inte jättemycket näring att finna bland hennes grottväggar, och hon lade heller inte på sig hull. Hennes röst hade inte använts på många herrans år bortsett från en del rent primitiva ljud. Det var ensamt. Ibland vandrade man för långt in i grottan, men det var sällan, och stötte på Culpa. Minst två år sedan sist, och trots att isolering var något hon valde i rädsla för ljuset så kunde det bli långrandigt att hoppa efter fladdermöss och vandra planlöst som hon gjort i säkert 29 år vid det här laget. Hon själv hade inte inget tidskoncept men hon vågade sig på en vild gissning. 25. Kanske 30. Vem visste egentligen. Culpa intalade sig att hon var OK.

[Navezgane]
Till överst på sidan Gå ner
Navezgane

Navezgane

Spelas av : RoseLife

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptymån 27 feb 2017, 17:01

Navezgane hade inte bott i bergen så länge, han hade vandrat mellan olika bergskedjor i princip hela hans liv, han hade aldrig riktigt känt sig som hemma någonstans, han hade haft gott om tid att träna sina krafter då han var ofta ensam och ibland behövde försvara sig från illasinnade vargar.
Den här dagen var det precis det han gjorde, tränade på sina krafter, stenen skakade under hans tassar och han fokuserade när bergssidan sprack upp och han vred huvudet på sned, det verkade vara något innanför sprickan, annars brukade det endast vara en liten spricka som han kunde se botten av, men här var mörkret precis innanför och han insåg att han öppnat in till en grotta.
Han tog sig närmre försiktigt och kikade ner i hålet där en liten figur kunde skymtas och han var orolig att han kanske råkat skada denne med ett ras när han öppnade upp grottan.
"Hur mår du? Jag skadade dig inte va?"
Sade han med en dov stämma som hintade om hans storlek och muskulatur
Culpa

Culpa

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptymån 27 feb 2017, 17:24

Culpa slickade benen inom bytets kropp och gnagde dem rena i blänkande vitt. Inte för att hon direkt kunde se det. Från ingenstans hördes plötsligt dunder. Inte åska, men något ovanför Culpas val av viloplats sände damm av stenar i ett moln nedåt. Tiken riktade förvånat huvudet mot ljudkällan. Väggarna hade skakat lätt och hotade nästan med ras. En hanes mörka röst tilltalade henne från ovan. Hon såg upp av vana, för att rikta den fjärran fästa blicken mot gestalten som förstört hennes tak. 
  "Jodå, nog mår jag bra alltid. Men jag skulle föredra att röra på mig. Ett eventuellt ras kanske skadar mig lite grand", sade Culpa hest.
  Som sagt var hennes röst väldigt ovan tal, och hon harklade sig hostande. Hon var lite nyfiken på vad det var för en filur som slagit hål på hennes gömsle. Hon såg mot ljuset och den vibrerande ljudkällan vittnade om en individ som var långt maffigare och mer robust än vad hon var. Trots detta var hon inte särskilt rädd, utan mestadels nyfiken. Hon närmade sig hålet med blicken fäst på distans. De pura, vita ögongloberna höll en ganska frånvarande, död blick. 
  "Vill du göra mig sällskap?" frågade hon vänligt. "Förutsatt att du inte är mörkrädd."
  Hennes röst var road, och för en så ensam varelse var hon förvånansvärt orädd och tillmötesgående. Hon var intresserad för att enbart säga lite.
Navezgane

Navezgane

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptymån 27 feb 2017, 18:39

Navezgane kände sig lite dum, han hade nästan skadat den lilla individen som satt längre ner i hålet, grottan verkade gå längre in i berget i vem vet hur långt, gick han in där skulle nog han inte hitta ut igen och något sade honom att många gångar var för små för honom, han var inte byggd för att ta sig igenom tunnlar.
Hon sade att hon mådde bra men ville flytta sig ifall det blev ett ras som kunde skada henne, hennes röst var hes och han anade att hon inte var van vid att ha konversation där nere i mörkret.
Hon rörde sig närmre och han kunde se hennes vita ögon och han gissade på att hon inte kunde se, vilket kanske inte var så konstigt då det inte fanns någon användning för syn under marken.
Hon frågade om han ville göra henne sällskap och han skakade lätt på huvudet innan han insåg att hon inte kunde se det och svarade.
"Det är inte mörkret jag är rädd för lika mycket som trånga utrymmen med rasrisk, vad sägs om att du kommer upp istället om du inte är rädd för ljuset?"
Han använde sin kraft för att skapa en trappa i sten som hon kunde komma upp ur sprickan han råkat skapa
Culpa

Culpa

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptymån 27 feb 2017, 18:54

Culpa lyssnade uppmärksamt till hanens röst. Det ryckte lite i ena mungipan när han föreslog att hon kom upp till honom så länge hon inte var skygg för ljuset. Det var hon, men hon tänkte bortse från det. Hennes hud var tunn och ingen del av henne skulle troligen reagera alltför väl på miljöombytet.
  "Kör till", sade hon mjukt.
  Grottan rasade in lite till och ljudvågor stötte emot Culpa. Hon antog att han verkligen ville ha henne ovan jord, och hon antog också att han byggt någon slags ramp eller liknande. Hon kunde inte riktigt förnimma trappans existens men ljudvågorna talade om var den troliga trappan hade börjat. Hon tog ett försiktigt steg snett åt höger mot platsen ljudvågorna redan studsat bort ifrån. Hon trevade efter upphöjningen och fann en slags trappa i sten. Hon hävde sig upp på den och tog trappstegen varsamt ett i taget. Lite sand regnade ner bakom henne när hon stötte emot sten med ryggen. Hennes sköra kropp såg ljuset för första gången på decennier. Hennes grumliga blick riktades mot ljuden av hanens andetag. Återigen av vana, att rikta ögonens fokus mot ljud. Hon tog ett steg närmare och drog märkbart in hans doft för att få veta mer om honom. Vad inget sade, var hans namn.
  "Om jag säger att jag heter Culpa, säger du då vad ditt namn är?" frågade hon, otydlig men mest neutral i tonen.
  Hon sniffade lite i luften och rätade på sig så att ryggen inte var så krökt. Hon var dock byggt lite konstigt och gick ofta sänkt mot marken i fram. Smygande, tyst, obemärkt.
Navezgane

Navezgane

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptymån 27 feb 2017, 19:29

Navezgane betraktade tiken när denne klättrade upp för hans snabbgjorda trappa, hon verkade så bräcklig, han kände att han var tvungen att skydda henne, hålla henne säker.
När hon kommit upp i ljuset så kikade han lätt på hennes tunna kropp, han hade aldrig hört talas om grottvargar så för honom var hon en undernärd varg som fastnat under jord och han lyckats rädda henne, han hade ingen aning om att hennes sort såg ut så.
Hon sade sitt namn och han log när han talade, det var fint att hon litade på honom.
"Jag heter Navezgane, det betyder Monsterdödare, eller något sånt"
Han skrattade litet nervöst åt att han inte ens kunde sitt namns betydelse och såg sig om efter någon plats där de kunde få skydd från solen, lite skugga, hon hade väldigt tunn päls och han gissade att hennes hud var ljuskänslig.
"Om du vill kan vi röra oss ner mot kawazatri senare, det finns mer skugga där"
Det kanske inte alls var så att hon ville ha skugga och han kanske gjorde sig till åtlöje.
Culpa

Culpa

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptymån 27 feb 2017, 19:46

När hon stod öga mot öga, dock utan att se, med hanen och hade presenterat sig så kom hanens namn. Hon lade huvudet lätt på sned och processade namnet Navezgane, monsterdödaren. Han verkade lite nervig nu i anslutning till sin presentation men det gjorde inte Culpa mycket. 
  "Så du dödar monster?" frågade hon lugnt. "Tycker du inte att jag ser ut som ett?"
  Hon föreföll sig vara nyfiken på hanen.
  "Culpa betyder skuld", svarade hon vänligt och log brett. "Eller något sånt."
  Hon valde att upprepa det sista för att verka lite skojfrisk. Sådant var hon inte bra på, men hon försökte. Navezgane föreslog sedan att de rörde sig mot Kawazatri. Culpa höjde på ena ögonbrynet. Det fanns mer skugga där, sade han. Kawazatri? Bort från grottan? Hon var lite skeptiskt inställd till att följa med en okänd hane till en okänd plats. Vad hade han egentligen i kikaren? Hennes rynkade panna visade misstänksamhet.
  "Varför inte", sade hon till slut och det ryckte lite över skulderbladen så att den liggande raggen böljade lite.
  Hon var intresserad av att se uppleva nya saker. Hennes tid i grottgångarna var inte över, men hur kunde det skada att passera en bit genom skuggmarker? Lära känna någon ny? Chansen var för bra för att låtas passera. När skulle hon annars stöta på någon som kunde hålla henne sällskap?
  "Förresten, det är ungefär så att jag ser dina rörelser genom ljudvågor som du ger ifrån dig. Så att du vet", sade hon försökte räta på sig lite till istället för att stå med tyngden vant och fult på framtassarna. "Vill du att jag ska snappa upp något särskilt så får du vara tydlig mot mig med kroppsspråket."
Navezgane

Navezgane

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptytis 28 feb 2017, 00:46

Honan vred lätt på huvudet och han kunde inte låta bli att tycka att hon var söt på sitt egna egendomliga lilla sätt, och hon frågade om han dödade monster och han blev lite generad vid detta.
"Monster och monster, jag dödade en björn en gång"
Sade han generat, det var inte något han stoltserade med, men han själv tyckte det var imponerande om inte annat, och hon frågade om han inte tyckte hon såg ut som ett monster och han skrattade kort.
"Nejdå, faktum är att jag finner ditt utseende charmerande, litet gulligt sådär"
Hon berättade att hennes namn betydde Skuld... eller något och han skrattade litet åt hennes kommentar som drog tillbaka till det han sade.
Hon gick med på att följa med ner till Kawazatri och han insåg att han inte förklarat vad det innebar, hon kanske inte hade varit över mark förut.
"Det är en djungel, typ som en grotta utan väggar och tak, asså det har ett tak, men mer gjort av små saker som kallas löv..."
Han tystnade ner när han insåg hur dumt han lät och han såg ner mot djungeln därnere.
Hon sade något om att hon kunde se honom genom hans rörelser eller ljudet han gjorde och han nickade kort när hon bad honom vara tydlig med kroppsspråket.
Hon såg så skör ut att han ville skydda henne från allt som världen skulle slänga mot henne, om något var han själv inte skör, han var bastant och kraftig, stryktålig.
Culpa

Culpa

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptytis 28 feb 2017, 01:10

Navezgane hade dödat en björn en gång sade han. Culpa visste inte hur de såg ut, men hon hade faktiskt hört något om björnar i bergen. Hon hade ingen anledning att misstro honom. Ljudvågorna från hans kropp och röstens källa högre upp vittnade om att han var säkert dubbelt så stor som henne. Hon nickade tankfullt. En björn. Vad nu det var, mer exakt. Hon hade haft turen att inte stöta på någon större best. Hon undrade hur Navezgane såg ut. Särskilt hur han sett ut efter en svängom med ett annat rovdjur, eller vad björnar nu klassificerades som. Efter att Culpa frågat sin lilla fråga, fick hon ett märkligt svar. Hon var mycket medveten om hur grottvargar såg ut, och att man inte fann dem särskilt attraktiva. Det hade hon fått höra. Hon hade skrämt ett par några stycken enbart med att visa trynet. 
  "Jaså?" svarade hon skeptiskt på Navezganes ord om att hon var söt på ett särskilt sätt.
  Hon lyste upp, men lite bestört sådär, i efterhand. Hanen sade att deras mål nu var en djungel och hon spetsade de stora öronen stödde sig mot varandra, och hon hade inte behövt reflektera över vad djungel betydde. Hon blev inte mycket klokare dock, utav beskrivningen. Navezgane verkade ganska osäker, om inte det så lite gulligt ödmjuk sådär. Culpa försökte föreställa sig en grotta utan väggar men med lövtak. Hon hade ingen lust att fråga vad löven liknade.
  "Tack för att du förklarade", sade hon milt.
  Culpa riktade piggt den uttryckslösa blicken mot Navezgane. Hon uppfattade en rörelse som hon tolkade som konfirmation på att han hajat.
  "Vill du leda vägen? Kanske berätta om det kommer fler sådana där stigar uppåt eller så?" frågade hon med lyhörda öron som stöttade varandra som ett förälskat litet par.
  Hon tänkte efter och kom att tänka på det han sagt.
  "När du slogs mot björnen, var du rädd då? Går det att beskriva hur den såg ut, på ett ungefär? Lik en varg kanske? Jag har kunnat se tidigare men allt det mattades gradvis av och försvann. Jag har dock hört om björnar i bergen."
Navezgane

Navezgane

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptytis 28 feb 2017, 01:52

Navezgane såg ner på henne när hon sade jaså och nickade igen för att understryka att han menat vad han sade.
"Ja, definitivt" sade han för att ta bort hennes skepticism, men antog att det inte funkade alls, så var det med folk som var skeptiska mot sitt utseende, du kunde inte säga något för att övertyga dem om något annat, men det betydde inte att han inte kunde försöka, och han menade det han sa, det var något charmant över den mindre vargen.
Efter hans djungelbeskrivning rodnade han lätt och var glad över att hon inte kunde se honom, men när hon tackade för beskrivningen kände han sig mer säker i det han sagt, det kanske inte var så dumt ändå?
Hon frågade om han ville leda vägen samt varna ifall det kom fler av vad han antog var hans provisoriska trappa.
"Ja det ska jag nog kunna klara av, och jag lovar att säga till om jag skapar fler stigar för att underlätta vägen ner"
Brummade han vänligt med den djupa rösten.
Hon nämnde striden med björnen och frågade om han varit rädd samt så undrade hon om han kunde förklara hur en björn såg ut.
"Om jag var rädd? Jodå, livrädd, Björnar är stora och starka, han fick mitt högra öra med sin ram, det är framtassen om du undrade"
Han tänkte tillbaka på händelsen, björnen var lite drygt i hans egen storlek men den hade känts mycket större när denne ställde sig på bakbenen och viftade med ramarna helt vilt.
"Tänk dig en varg men mycket kraftigare och med stora framben med långa klor och en stor bakdel, och så kan de ställa sig på bakbenen för att attackera lättare med frambenen, de är ruggiga varelser och jag hoppas du aldrig stöter på en"
Han darrade litet vid minnena av hur björnen slitit av honom örat

Senast ändrad av Navezgane den tis 28 feb 2017, 03:30, ändrad totalt 1 gång
Culpa

Culpa

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptytis 28 feb 2017, 03:25

Navezgane verkade mena det han sade, och Culpa var inte nödvändigtvis en som utgick från att man ljög för henne. Inte alls, faktiskt. 
  "Tackar", sade hon med ett rart leende. "Det gör mig glad."
  Han verkade väldigt trevlig, och hans timida sätt gjorde henne mer och mer säker på att han inte tänkte lura bort och lemlästa henne eller liknande. Hon litade på honom, efter så kort tid, då hon inte hade särskilt mycket att förlora. Ett smärre äventyr kunde göra henne gott. Hon undrade hur gammal han var. Han verkade inte vara i hennes ålder. Det verkade i alla fall så på sättet. Hon kunde fråga senare, om hon fortfarande kom ihåg det. Navezgane lovade att förvarna henne när, för henne, oväntade väglagsförändringar dök upp. Hon insåg att hon sagt uppåt, som om de skulle bestiga berget ytterligare, och hon suckade.
  "Ner, javisst. Jag menade ner. Inte uppåt. Brant sluttande stigar och egna genvägar, varna mig bara i förväg. Tack på förhand."
  Hon log och blinkade av vana, dock i otakt. När Navezgane skulle till att förklara vad en björn var så ryckte öronen till på Culpas hjässa. Hon lyssnade intresserat, och Navezgane verkade väldigt genuin. Det hade inte känts lika trovärdigt ifall han sagt att han inte varit rädd. Särskilt inte som han sade att de var stora, starka och slet bort kroppsdelar. Med sina ramar. Framtassar. Hon väntade på en tydligare förklaring av deras utseende. Navezgane sade då att de liknade vargar men att de var större och mer robusta. Hon skulle försöka lägga alltsammans på minnet. 
  "Det hoppas jag med", sade Culpa när hanen sagt att hon förhoppningsvis aldrig skulle träffa på en. "Vad tråkigt att de är så våldsamma. Men du hör lika väl, trots att själva ytterörat försvann? Eller hur blev det?"
  Culpa kände sig väldigt pratglad, och småpratade gärna. Hon var intresserad också.
Navezgane

Navezgane

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptytis 28 feb 2017, 08:56

Navezgane gillade att han lyckades göra henne glad, det verkade inte som hon fick höra det ofta, och då var det en gåva i sig att få vara den som sade det, förhoppningsvis trodde hon honom också.
Hon rättade sig och sade ner och han skrockade lätt och log mot henne även om hon inte kunde se det, men hon hörde skrockningen och det var väl nog för att hon skulle veta att han var road.
Hon lyssnade till hans förklaring av vad en björn var och höll med på att hon aldrig skulle vilja möta en björn.
Hon tillade något om att han hörde lika väl utan örat och han nickade lätt men skakade sedan på huvudet.
"Jag hör ju, men litet sämre på högersidan bara."
Culpa

Culpa

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptytis 28 feb 2017, 09:33

Hanen skrattade, men inte åt henne, utan säkert för att han gladdes åt hennes reaktion eller liknande. Hon log till svar, för säkerhets skull. Culpa hade frågat hur hans hörsel artat sig efter den traumatiska händelsen, och Navezgane svarade med rörelser till en början. Hon hade lite svårt att tyda rörelserna men sedan förklarade han att han hörde sämre på det ärrade örat men att han fortfarande hörde. Hörselgångarna måste ha blivit rejält skadade då, tänkte Culpa. Hennes sinnen, utöver synen som var ett bortfall, var skarpa eftersom att mörkret redan gjort henne mer eller mindre blind. Hon kunde inte föreställa sig hur det skulle vara att få hörseln försämrad. Hon skulle nog inte klara sig så väl då. Just nu hade hon Navezgane att skydda henne lite om så hade varit fallet, men tänk om hon i grottan skulle tvingas förlita sig på enbart ekolokaliseringen som troligen också skulle förlora udden. Skärpan. Culpa rös. 
  "Det låter jättejobbigt, ledsen för din skull", sade Culpa sorgset. 
  Han verkade väldigt vänlig och god, gentemanlig. Han förtjänade inte sådan otur. Å andra sidan kunde hon ju faktiskt inte veta om skenet bedrog eller inte. Hon bara antog utifrån intuition att han var snäll och resonlig. 
  "Är det långt till djungeln? Så hette det va? Har grottan utan väggar något särskilt namn? Jag minns faktiskt inte om du sade det", babblade hon på i en lågmäld men mild stämma. "Det låter spännande. Det var decennier sedan någon utöver fladdermössen pratade med mig. Fladdermössen förstår jag ju inte, men du förstår vad jag menar."
  Culpa tänkte efter.
  "Ja, det är ju ett ganska ensamt liv, men det är det enda jag känner till", sade hon sakligt och drog på ena mungipan i ett halvt leende.
Navezgane

Navezgane

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptytis 28 feb 2017, 23:54

Culpa sade att hon var ledsen för hans skull och hon lät uppriktigt ledsen, sorgsen, och han kunde inte låta bli att känna sig lite rörd över att hon kände så för hans skull.
"Näe, man vänjer sig, eller ja, jag kan leva med det iallafall"
Hon frågade om det var långt till djungeln, samt vad den hette, för hon mindes inte om han hade sagt det och han log och nickade sakta, det var inte jättelångt då han inte klättrat alltför högt i bergen.
"Inte jättelångt, och den heter Kawazatri, tror jag nämnde det, iallafall"
Hon sade sedan att det lät spännande och fyllde i med något som han tog som att hon varit ensam väldigt länge och när hon sedan själv sade det så bröstade han upp sig där han gick bredvid henne och leende talade han.
"Inte nu längre, nu har du mig som sällskap, det r alltid trevligt med vänner, tycker du inte?"
Culpa

Culpa

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptyons 01 mar 2017, 00:19

Hanen sade att man vande sig och att det gick att leva med örat och hörseln. Han var ju tyvärr tvungen, tänkte Culpa. Hon såg lite eftertänksam efter att hon nickat åt det han sagt, och sedan sade Navezgane att det inte alls var särskilt långt till denna Kawazatridjungel. Han sade att han trodde att han nämnt det.
  "Det gjorde du nog", sade hon vänligt.
  Culpa hörde sedan hans leende i rösten när han sade att hon hade honom nu. Hon fnittrade roat. 
  "Det är det nog", sade hon med ett skratt.
  Culpa tänkte under loppet av två-tre steg nedför berget. Sedan talade hon med huvudet vridet åt Navezganes håll. 
  "Så du vill vara min vän?" frågade hon nyfiket och spetsade öronen som gned sig lite mot varandra. "Lilla jag? Jag har ju aldrig haft någon vän, så jag kan inte lova att jag gör det rätt. Ingen stannar länge nog i grottgångarna för att bli vän med dess boende."
  Hon kände doften från vad hon tänkte var Kawazatri. Hon blundade och sniffade försynt i luften. Sedan öppnade hon ögonen igen. Det där med att ha öppna och stängda ögon gjorde ingen skillnad, det var mer en vanesak att låta kroppen styra ögonlocken som hos en seende varg.
Navezgane

Navezgane

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptytor 02 mar 2017, 03:22

Navezgane nickade när hon sade att han antagligen berättat namnet på djungeln, han var ganska säker på att han gjort det men han lät det passera obemärkt, det var väl inte så viktigt, och så hade han redan upprepat sig, så det va ändå ett ämne de hade lämnat.
Hon kommenterade på att det nog var trevligt med vänner och hans leende falnade något, hon hade sagt att det nog var det vilket innebar att hon inte visste, vilket kunde tolkas som om att hon inte hade som vana att han vänner, och det gjorde honom litet nedstämd, men snart frågade hon om han ville vara hennes vän, samt att hans tankar hade stämt in, hon var inte helt van vid det här med vänner. Han funderade en stund på hennes fråga innan han sken upp med ett leende.
"Klart jag vill, du verkar trevlig och det är ju så att alla förtjänar en vän någon gång, inte sant?"
Han ville se till att hon var säker, och på tal om det så skulle de snart ner på en bit med lösa stenar, och han rynkade lite på nosen, han var nog tvungen att varna henne.
"Här framme kommer lösa stenar som kan flytta på sig om man kliver fel, jag kan styra de med min kraft men du borde akta dina steg, tror du att du klarar det?"
Han oroade sig för hur hon skulle fara bland stenarna som kunde orsaka en lavin av dödande grus och bumlingar.
Culpa

Culpa

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptytor 02 mar 2017, 03:59

Leendet hördes i Navezganes röst och det gjorde Culpa glad. Han sade att det var självklart att de var vänner vid det här laget, och det gjorde Culpa gladare, glad nog för ett brett och innerligt tacksamt leende. 
  "Det är sant", sade hon då det kändes lite obligatoriskt att instämma trots att det kanske varit mer av en retorisk fråga.
  Hon hade hoppat över att trycka in ett väl. Det lät så blygsamt och hon ville inte vara negativ eller låta likgiltig. 
  "Och tack", klämde hon in efter några ögonblick. "Du verkar helt reko du med."
  Han verkade pålitlig och väldigt förstående. Så det var verkligen ingen lögn. Hon tyckte redan om honom och hade sedan en stund tillbaka förkastat sina tvivel och smärre farhågor. När Navezgane väl varnade henne för underlaget vände hon huvudet mot honom för att han skulle se hennes uppskattande leende. Han frågade så fint om hon trodde sig klara av de lösa stenarna.
  "Jodå, det ska gå bra", sade hon mjukt och stretade lite med frambenen för att känna hur pålitlig marken var när hon tagit sig nedåt en bit.
  Culpa antog att han hjälpte henne med sin kraft men hon slirade lätt efter en stund. Hon höll sig ändå ståendes på spända, försiktiga ben. Till slut blev marken planare och hon tänkte att det kanske gick någon sorts stig en bit.
  "Du Navez..." började hon och gjorde en kort paus. "Går det bra att jag kallar dig det alternativt ett eget förslag? Eftersom att vi är vänner nu, tänkte jag."
  Hon harklade sig.
  "Det där gick bra ju. Men vad jag undrade var vad du gjorde ända däruppe? Jag är glad för att du var där och hälsade på. Men vad finns det egentligen uppe bland bergen?" frågade hon lite väl nyfiket.
  Av gammal vana vände hon huvudet åt hans håll igen då hon tilltalat honom.
Navezgane

Navezgane

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptyfre 03 mar 2017, 22:14

Culpa tackade honom och han kände en sorts stolthet av att han fick henne att känna sig på det viset, han sneglade mot henne och såg hennes breda leende också, vilket fick honom att le tillbaka alldeles innerligt, hon lade till att han verkade ok med och han nickade, han visste inte om det stämde efter att han rivit hennes hem och nästan dödat henne, det var av en olycka, men det var fortfarande han som gjorde det.
När han varnat henne så log hon mot honom och han nickade igen med stoltheten återvändande, det var något särskilt med att få henne att känna sig säker.
Han kollade på henne med orolighet i blicken och använde sin kraft för att underlätta det lite för henne, men inte alltför märkbart, det var något som han tänkte på att hon kanske ville klara ensam av någon anledning. när de kommit förbi stenarna frågade hon om hon kunde kalla honom Navez och han skrockade lätt.
"Jodå, det går så bra så, dom vänner får du kalla mig vadhelst du än känner för"
Sen frågade hon vad han hade gjort uppepå berget och svaret var ganska simpelt.
"Jag tränade, däruppe finns det sten, och inte många jag kan råka skada, nu råkade ju du vara där, vilket jag väl kan skatta mig lycklig till"
Han såg på henne och log
Culpa

Culpa

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptyfre 03 mar 2017, 23:01

Navezgane verkade road av hennes spontana tilldelning av smeknamn och han accepterade det med motiveringen att de var vänner och att Culpa fick kalla honom precis vad hon ville. Hon tänkte efter lite. Än hade hon inget häftigare smeknamn åt honom. Hon kunde korta ner det till Nav, men inte än. Navez klingade finare för tillfället.
  "Finfint!" sade hon med ett brett flin.
  Navez berättade att han varit i bergen för att träna. Det lät inte helt otroligt, det var lite konstigt att hon frågat ens. Det var ganska uppenbart att han övat lite med tanke på hur de mötts. Han sade något som fick henne att förvånat spetsa öronen lite. Han kände sig lite lyckligt lottad som träffat henne, uppfattade hon det som. Hon log brett. Det var roligt att höra. 
  "Det gjorde mig glad", sade hon vänligt. "Jätteglad."
  Hon kände hur luften förändrades gradvis medan de gick nedåt berget till. Luften blev mindre torr och mer fuktig, och hon vädrade främmande dofter. De var säkert inte så långt bort nu. Culpa vädrade i luften.
  "Är vi nära eller är det bara mina sinnen som är för skarpa?" sade hon roat.
Navezgane

Navezgane

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptylör 04 mar 2017, 00:22

Culpa verkade glad över det faktum att han lät henne kalla honom Navez, sanningen var den att han hade inget som helst emot det, smeknamn var bara gulliga, det var svårare att komma på något åt Culpa dock, så han lät det vara och såg bara på henne när han förklarade sin närvaro uppe i bergen, hon kommenterade inte på det men hon valde att säga något om det faktum att han var glad att han träffat henne, tydligen gjorde det henne glad, vilket gjorde honom än gladare och han flinade litet som ett fån när hon till och med sa att det gjort henne jätteglad att höra det.
De började närma sig djungeln och han hörde hennes fråga.
"Vi är ganska nära, ja, jag är säker på att dina sinnen inte ljuger för dig om distansen"
Culpa

Culpa

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptylör 04 mar 2017, 01:05

Culpa tyckte om Navezganes sällskap. Han hade en lugnande inverkan på henne nu när allt var så nytt. Även om han verkade lite osäker emellanåt var han stabil. Hon hade inte haft någon anledning att lämna grottan, blindare än en fladdermus. Inte förrän han kommit och nu väglett henne därifrån. Hon visste inte hur hon skulle kunna återvända nu. Hon hade aldrig varit så långt hemifrån, någonsin. Det gjorde henne inte särskilt bedrövad heller, hon var mycket nyfiken och det syntes i hennes kroppsspråk. Hon nickade ivrigt när Navez konfirmerade att de inte var så långt borta nu.
  "Nu när jag har fått smak på den här världen vet jag inte om jag vill lämna dig och ljuset", sade hon tankfullt med den fjärran fästa blicken vänd mot Navez. "Det skulle vara konstigt att ha känt alla de här dofterna bara för att återgå till grottlivet."
  Hon kanske till och med kunde kalla honom Vez. Det lät coolt. Eller, det visste hon inte. Det verkade fint i huvudet.
  "Vez?" viskade hon prövande.
  Det lät helt OK.
  "OK, så du övade lite sa du", sade Culpa med återvunnet intresse för ämnet. "Vad är det du kan du göra, mer exakt? Har aldrig stött på någon som du."
  Hon lät lite förundrad över faktumet.
Navezgane

Navezgane

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptysön 05 mar 2017, 19:38

Navezgane tyckte hon verkade nyfiken vilket han fann roande, hon hade bott så nära den här delen av världen men visste inget om den, det var nästan som om grottan varit en bur där hon inte visste hur världen utanför var, eller det var väl precis så det var.
Hon sade att hon inte visste om hon kunde återvända till grottan från honom och ljuset, vilket fick honom att vrida litet lätt på huvudet, lämna honom, specifikt? ja, det var väl han som fört henne hit och under hela hennes korta tid var han där vid hennes sida.
"Så du vill stanna med mig?" Skrockade han retsamt på ett lekfullt sätt.
Hon viskade något som han inte riktigt snappade upp så han lät det vara även om han kunde erkänna att hans nyfikenhet gnagde litet.
Hon återvände till att han hade tränat samt frågade vad han kunde och han hummade lågt.
"Jo, jag kan styra stenar och jordmassor, samt forma sten till viss del, få den att skjuta upp ur marken och sånt, sen som du kanske märkte kan jag få sten att spricka upp"
Han hummade lite igen men kom inte på något mer att säga om krafterna han hade.
Culpa

Culpa

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptysön 05 mar 2017, 19:51

En liten kommentar kom som svar på det hon sagt om att inte kunnde lämna Vez för grottan nu. Det var sjukt att hon gömt sig i dunklet så många, många år. Vad hade hon ens gjort under tiden? Det var lätt att tappa bort sig i grottorna. Navez hade frågat om det var med honom hon ville stanna. Hon blev lite förlägen men försökte att inte visa det utåt. 
  "Om jag får", sade hon bara och gjorde en konstpaus. "Kan det tänkas vara ömsesidigt?"
  Hon hoppades att han tyckte om hennes sällskap i alla fall. Sällskapet var en trevlig omväxling, och dofterna var ett trevligt miljöombyte. När Navezgane berättade om sin kraft så vände hon huvudet från att ha fokuserat på balansen med ansiktet riktat rakt framåt. Hon såg ut att snegla mot honom, men hon kunde ju aldrig få se hur han såg ut. Culpa undrade vad ett bortslitet öra lämnade för syn. Han verkade stor och bastant och hon hade gärna velat se honom. Hon snappade upp resten av redogörelsen, och Vez berättade om hur han kunde manipulera sten och jord utan svårigheter, lät det som. Det lät häftigt.
  "Jag helar mig själv", sade hon och avslöjade nu något mer än sitt namn och det hon förklarat om sin bosituation. "Kan säkert hela andra också. Sedan är det ju det där jag pratade om, kom jag ju på att jag sagt."
  Hon hade en gång slirat över en brant bergsgång och rivit upp sig lite grand. Smärtan hade försvunnit väldigt snart när adrenalinet snabbade på den första helningsprocessen som var klar nästan på nolltid.
  "Det var intressant att höra om dina färdigheter", erkände hon glatt. "Skarp kontrast."
Navezgane

Navezgane

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptytis 07 mar 2017, 05:07

Navezgane log litet när hon svarade på hans fråga med en följdfråga, hon var bra söt ändå, sedan frågade hon om han kände samma sak och han hummade tyst för sig själv en stundinnan han valde att svara.
"Klart du får, jag har inget emot lite sällskap heller, och du är, som jag sade tidigare trevlig, och att ha dig som följe kan väl inte skada?"
Hon kikade på honom med de oseende lgonen när han talade och han funderade på hur det var att vara blind, var det bara ett kompakt mörker? Eller kanske bara vitt? Eller kanske samma gråa dunkel som hennes ögon? Han valde at lämna tanken då det inte var en särskilt trevlig tankegång att gå in på, han hoppades han slapp få svaret på det han tänkte.
Hon berättade att hon kunde hela sig själv efter han dragit klart om sina krafter, samt att hon kanske skulle kunna hela andra också och han nickade uppskattande med huvudet, han tyckte att det var en väldigt användbar förmåga, om han hade haft den kanske hans öra inte skulle vara borta nu.
Hon nämnde också att hon nämnt en kraft tidigare och han funderade med ett hummande, jo hon hade nämnt nånting.
"Du menar att kunna se mig genom att höra mig?"
Det var en intressant förmåga tyckte han, och hon kommenterade att hon fann hans intressanta och han skrockade lätt.
"Mina? Dina då? Jag flyttar bara runt på grejer och formar om dem, de du gör är otroligt"
Det tyckte han verkligen, helningen mer än det andra men båda var fascinerande
Culpa

Culpa

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Emptytis 07 mar 2017, 06:02

Navezgane sade att hon självklart var välkommen, han nekade inte sällskap. Han sade att hon var trevlig, och det värmde upp kroppen. Navez påstod att hennes sällskap troligen inte kunde skada, och det var nog sant. När de hade pratat lite om krafter så ville Navez klargöra ifall hon menat ekolokaliseringen.
  "Ja, det ja!" sade Culpa glatt och skrattade, nästa mening till ära. "Det är väldigt användbart."
  Culpa fokuserade på den sluttande vägen. Navezgane påstod att hennes krafter var minst lika häftiga. Han bagatelliserade sina förmågor vilket fick en liten rynka att framträda i Culpas anlete. Han hävdade att hennes kompetens var otrolig, och visst hade hon haft användning av det mesta utav deras kapacitet.
  "Jag rodnar", svarade hon skämtsamt men lätt till sinnes och hennes ansikte slätades ut i en glad min. "Tack!"
  Det var jätteskönt att bli uppskattad på det viset. Hon kände sig som att hon spelade roll. Det var en ovan men välkommen känsla. Hon kunde inte dra sig till minnes av att hon uppskattat sällskap såsom hon redan nu gjorde. Det var något med Vez som gjorde henne lugn. Han var som någon slags klippa, en stabil punkt. Hon var inte särskilt instabil, men hon var möjligen lite skör.
  "Kawazatri... Är det vackert?" frågade hon för att föra konversationen vidare. "Lever du där, eller i bergen kanske? Eller är du på genomresa?"
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: Reality caving in [P]   Reality caving in [P] Empty

Reality caving in [P]
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2Gå till sida : 1, 2  Nästa

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: IC: N U M O O R I ::: :: Bergen :: Raukakekedjan-
Hoppa till: