Vem är online | Totalt 53 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 53 gäster. :: 1 Bot
Inga
Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| Numoorifrågesport 2017 | |
|
+5Corson Ökker Sirocco Nagini Sleazoid 9 posters | Författare | Meddelande |
---|
Sleazoid Crew Flockledare
Spelas av : Zara
| Rubrik: Numoorifrågesport 2017 ons 22 feb 2017, 22:34 | |
| Jag frågade i Skypechatten häromveckan om det fanns intresse för att jag skulle skapa en frågesport om Numoori igen. Jag har gjort några förut till diverse träffar och liknande. Svaret jag fick var väldigt många ja, så, här är den c:
Det är 15 frågor utspridda på tre olika frågeformat. Antalet poäng ni kan få finns listade bakom varje fråga. Det ni gör för att delta i frågesporten är att posta här i tråden att ni tänker delta, och sedan mejla svaren till mig på Sleazoids konto. Skriv inga svar i den här tråden då det förstör för andra.
Ni har till slutet av månaden på er, alltså 28 februari klockan 23.59 på er att skicka in svaren till mig så kom och testa era kunskaper!
1. Vad var den högsta tillåtna mankhöjden på en fullvuxen varg innan storleksändringarna 2013? Inräknat med tillstånd. 1p
2. För att skapa en flock krävs det att man har minst fem olika spelare och en grundskiss för hur flocken ska vara, men förut fanns det även ett till krav, vad var det? 1p
3. Kangee dog sammanlagt två gånger eftersom han återuppstod, men på vilka sätt dog han? 1p/svar
4. Sraosha, Izheeli och Kali har alla fått stora kullar som vid något tillfälle uppnått rekordet för största kull på sidan, men hur många valpar fick var och en av dem? Bonuspoäng om ni kan namnge fäderna till varje kull. 1p/svar
5. För ett antal år sedan så ändrade flocken Kaze Masurao sitt namn till Cierzo, varför? 1p
6. Vilket av Numooris många event var egentligen aldrig ett event? 1p
7. Sant eller falskt: Zambor svek Qu och gick med i Devils. 1p
8. Sant eller falskt: Ängeln Kadianotte är De Nyföddas Ängel. 1p
9. Sant eller falskt: Enligt legenden sägs Tårarnas Träd hysa en instängd själ som sorgset sjunger under månens ljus. 1p
10. Sant eller falskt: Hela rasen Vitvarg och alla dess ättlingar härstammar från en och samma flock, där vargarna trodde att alla färger utom vit representerade ondska och därför uteslöt övriga färger från flocken. 1p
11. Sant eller falskt: Numoori hade en gång i tiden en kraftgräns på 3 krafter, men den sänktes till 2 då det ansågs vara för mycket med 3. 1p
12. Vilken av dessa tre raser är den mest uthålliga? 1p • Stäppvarg • Sannistäppare/Solvarg • Ninjavarg
13. Vilken av dessa vargar har/hade inte eld som kraft? 1p • Nevayah • Frost • Tesshin
14. Vilken av dessa är inte en riktig kull? 1p • Kura, Kurai, Gurei, Aotora, Sakura • Venganza, Oscuro, Bonita, Mistico, Airear • Mithrile, Mikayo, Meilyr, Medeah, Mirrow
15. Vilket av dessa områden har inte funnits som ett forum i Numoori? 3p • Björkskogen • Himlen • Vulkanen • Det Okända
Fridens liljor~ //Zara Och tack till resten av Crew för awesome input, ni är bäst <3 |
| Nagini Död
Spelas av : Bellz | Död
| Rubrik: Sv: Numoorifrågesport 2017 ons 22 feb 2017, 22:40 | |
| Jag vill vara med!!!!! 8'D |
| Sirocco
Spelas av : Skruk
| Rubrik: Sv: Numoorifrågesport 2017 ons 22 feb 2017, 22:59 | |
| |
| Ökker
Spelas av : Dick
| | Corson Död
Spelas av : My | Död
| Rubrik: Sv: Numoorifrågesport 2017 ons 22 feb 2017, 23:16 | |
| Jag är med baby :fingerguns: |
| Vit
Spelas av : Julia
| Rubrik: Sv: Numoorifrågesport 2017 ons 22 feb 2017, 23:20 | |
| |
| Åskvilja Crew Flockledare
Spelas av : Lin
| Rubrik: Sv: Numoorifrågesport 2017 ons 22 feb 2017, 23:28 | |
| Får jag vara med Zara |
| Sleazoid Crew Flockledare
| Rubrik: Sv: Numoorifrågesport 2017 ons 22 feb 2017, 23:28 | |
| |
| Xerxes
Spelas av : Siri
| Rubrik: Sv: Numoorifrågesport 2017 tor 23 feb 2017, 16:56 | |
| |
| Nadie Vampyrjägare
Spelas av : Elsa
| Rubrik: Sv: Numoorifrågesport 2017 tor 23 feb 2017, 17:22 | |
| |
| Sleazoid Crew Flockledare
| Rubrik: Sv: Numoorifrågesport 2017 ons 01 mar 2017, 00:21 | |
| Frågesporten är härmed avslutad. Här får ni svaren och resultaten av de inskickade bidragen.
1. 230 cm 2. 100 status/kraftmängd 3. Dödad av Frostcut/Dog av ålder. Eftersom infon om hans dödsfall finns lättillgängligt på dödslistan så utdelades inga halva poäng för gissningar om att han blev dödad av någon. 4. Sraosha: 10 far: Sacheverell, Izheeli: 8 fäder: Dark och Einrath, Kali: 8 far: Vertorix. Sraoshas kull räknas som 10 då det nämns 10 i födelseinlägget, om någon undrade, och ja, Izheelis kull hade två fäder. 5. Tocho mördade Kaze's ledare Crow och ändrade namnet då han tog över flocken. Gav ett halvt poäng till de som gissade på ledarbyte då det tekniskt sett är korrekt, bara inte hela svaret. 6. Gudarnas Raseri. Det var egentligen endast någonting som sattes ihop som en ursäkt till varför så många karaktärer skulle dödas av iom sidbyte osv, blev först i efterhand klassat som ett event. 7. Falskt, det var tvärt om, han svek Devils och gick med i Qu, mördades sedan av Devils för sitt svek. 8. Falskt, hon är De Äldstes Ängel. 9. Sant. Står i områdesinfon för Tårarnas Träd faktiskt. 10. Sant. 11. Falskt. 12. Sannistäppare/Solvarg. Stäppvargen är den snabbaste, Ninjavargen näst snabbaste, men ingen av dem slår Sannin i uthållighet. (Borträknat vampyrer because reasons) 13. Nevayah 14. Mithrile, Mikayo, Meilyr, Medeah, Mirrow - Det ska vara Morrow istället för Mirrow. Fun fact eftersom många gissade på mittenkullen, det är faktiskt en riktig kull efter Kovu/Vida, den Oscuro som finns på sidan idag är en helt annan varg som råkar ha samma namn som en av valparna i den kullen. Mirrow är också en riktig karaktär för den delen, en valp efter Dislo/León. Den här frågesporten fick oss faktiskt att reboota Kovu/Vida-kullen, så ni kommer se dem dyka upp på sidan inom kort, men lite andra namn osv. 15. Det Okända. Ja, himlen har faktiskt funnits som forum en gång i tiden tro det eller ej, haha xD
Så, hur gick det då för folket?
Maxpoäng: 24 p Bellz: 15 p Skrik: 13.5 p My: 12.5 p Elsa: 12.5 p Julia: 8.5 p Pem: 4 p (får dock lite osynliga stilpoäng för otroligt roliga svar också!)
Kommer skicka de individuella resultaten till er via PM så det inte klottrar upp tråden för mycket c: |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: Numoorifrågesport 2017 | |
| |
| | Numoorifrågesport 2017 | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |