Pågående Event
Senaste ämnen
» Anledningen [Astrid]
mån 15 apr 2024, 11:03 av Lev

» Heartsick [P]
mån 15 apr 2024, 10:47 av Lev

» Felsteg [Orion]
mån 08 apr 2024, 21:02 av Naldo

» En mysbrasa kan inte bli för stor[P]
ons 03 apr 2024, 14:31 av Saskia

» 1a April 2024
tis 02 apr 2024, 00:06 av Yargol

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
tor 28 mar 2024, 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

Vem är online
Totalt 12 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 12 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!

Gå ner 
5 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
Mugen
Mugen 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    mån 12 sep 2016, 22:24

1 pojke kvar!

Jag har funderat på det här ett tag och med tanke på att Kigorna börjar leva igen så tyckte jag att det här kunde bli kul. Mugen är nämligen halvkiga på sin fars sida. Och hon har även två bröder. En av bröderna är hon säker på att han är död då han togs av en stor rovfågel när de var mindre. Men han kan mycket väl ha överlevt. Likaså den andra brodern som bara har försvunnit utan ett spå. Så 1 alternativt 2 halvkiga hanar finns att adoptera. De heter för stunden Toma och Setsu men namnen kan bytas om det önskas, så länge det är japanska namn.
Den ena hanen är brun och den andra är grå. Detta är färger som ärvs av Kigablodet och jag önskar att de behåller det. Vem som har vilken färg kan önskas av spelaren/spelarna. Modern är en månvarg så attribut därifrån så som måntatuering och vita eller svarta tecken kan ärvas. Dock inget extremt. Ögonfärg är relativt fritt att välja. Deras mankhöjd kan vara mellan 70-95 cm. Mindre fungerar men absolut inte större så ingen av föräldrarna har större mankhöjd i släkten. Krafter däremot kan väljas bland: Eld, Elektricitet, Osynlighet, Vind, Jord, Styrka, Metall, Månkraft, Snabbhet. Inga psykiska krafter finns på någon sida av släkten.

Pilgrim är fadern och han är fullblodsKiga. Han var grå med bruna ögon och hade Eld och snabbhet/smidighet som kraft. Han var med valparna och modern lite i början men försvann snabbt så han hann inte direkt lämna något markant spår hos valparna förutom via deras gener. Valparna är födda i Ötamon av en renrasig Månvarg och just nu är de 19 m-år.

Här är en bild på pappa Pilgrim.
[Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar! 300a0c5
Jag har ingen bild på mamma Fok, men hon är vit och svart och Mugen är väldigt lik henne.

Mugen och hennes bröder höll ihop ett tag efter att Fok dog på grund av ett hjärtfel eller något sådant. Toma(jag kallar honom det tills vidare) försvann en natt spårlöst och hur hans historia ser ut är fritt fram att skrivas själv. Detsamma med Setsu(Hans namn tills vidare) som blev tagen av en stor rovfågel. Han tog åtminstone stor skada och kanske blev räddad undan döden av någon förbivandrande varg eller flock. Deras historia går att  skrivas lite helvilt men de tre syskonen hade en väldigt nära relation tills det att de skildes åt.

Är folk intresserade så vill jag gärna höra hur ni tänker er den unga hane som ni vill spela. :)

Vill ni veta mer om Kigorna så kan ni fråga Aka eller Zara då de har mest koll på ninjorna.

Har ni frågor om de här två snygga pojkarna så är det bara att ställa dem här eller i PM. :)


Senast ändrad av Mugen den tis 20 sep 2016, 20:24, ändrad totalt 1 gång
Lucius
Lucius 
 

Spelas av : Nira


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 18:30

Jag är intresserad av att spela en valp. Den gråa om det går bra?
Mugen
Mugen 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 18:37

Jag vill gärna veta hur du tänkt dig karaktären. :) Jag tänkte att Setsu är den grå. Han som blir tagen av rovfågeln. Men vill du hellre ha han som bara försvann så kan han vara den gråa. :) Och namn är som jag sagt inte bestämt så vill du ha ett annat namn så är det okej. Så länge det är japanskt. :) Så vill jag gärna veta hur aktiv du tänkt vara på den här karaktären. :) Det är ju ändå en faktor som tänks på när man adopterar bort någon. :)
Nyxe
Nyxe 
Crew
Antagen 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 18:38

*sprattlar in för att lämna länk*

http://numoori.wikia.com/wiki/Ninjavarg

*sprattlar ut igen*
Mugen
Mugen 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 18:46

Tack, Zara! :D
Lucius
Lucius 
 

Spelas av : Nira


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 18:48

Hade tänkt att min karaktär skulle vara den som blev tagen av en rovfågel. Har lite idéer :) Namnet skulle jag vilja byta, har en rad med japanska namn som jag tänkte välja emellan.
Och jag kommer att vara så aktiv jag bara kan med honom.
Har också tänkt att under hans barndom skulle han få någon sorts relation med Lucius (min trehövdade karaktär). Vad för sorts relation eller hur dem möts vet jag inte ännu.
Mugen
Mugen 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 18:54

Valparna var rätt unge... max 10... när Setsu blev tagen av rovfågeln. Jag säger Setsu tills vidare. xD Så han kan ju ha mött Lucius efter där?

Jag vill jättegärna se dina namnförslag och vad du lutar mot att han ska heta. Vad för krafter har du tänkt dig och hur ska han ha överlevt rovfågelattacken? Ärr kommer han ju ha efter det.
Lucius
Lucius 
 

Spelas av : Nira


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 19:27

Kyoshiro, Kagetora, Hiroki, Raidon, Riki. Fast det lutar mot Kagetora.
Hade tänkt att han skulle ha osynlighet och eld som krafter.

ja hur han ska överleva rovfågelsattacken beror på om han lyckats ha någorlunda kontroll över sina krafter?
Om inte så skulle kanske rovfågeln framkalla en sån pass stor panik hos honom så elden kommer till någon slags försvar?
Detta kan ju diskuteras om vad som låter bäst.
Har inte riktigt tänkt på i vilken ålder det låter mest rimligt för honom att kunna kontrollera sina krafter.
Mugen
Mugen 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 19:32

Kagetora är fint. :)
Om de var 10 när han blev tagen av rovfågeln så kan han mycket väl ha upptäckt elden eller osynligheten då. :3 Antingen om han bränner fågeln eller blir osynlig så fågeln blir förvirrad och släpper honom. :3 Tanken är i alla fall att fågeln redan har hunnit en bra bit med honom eftersom det är sista gången Mugen ser honom.


Setsu kastade sig emot henne för att skydda henne med sin egen kropp. Rovfågelns skarpa klor trycks in i hans kropp och han skriar kvävt av smärta. Mugen möter skrämt hans plågade dimmiga blick. Hon vill inte... kan inte förlora honom med. Hon kastar sig upp mot rovfågelns ben och hugger efter den. Försöker få den att släppa. Men hon blir snabbt avskakad och faller till marken. Slår i huvudet och blir liggande. När hon vaknar senare är allt mycket mörkare än vad det brukar vara, och synen återhämtar sig aldrig igen.
Lucius
Lucius 
 

Spelas av : Nira


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 19:39

Jag hade mer tänkt att han bränner fågeln ja. Och efter det bara försvinna av någon anledning. Meen det får jag lista ut lite senare hur han kommer bort från sina syskon. :)

Och om jag fattat detta rätt så är han hälften kiga och hälften Månvarg. Så någon sorts måntatuering ska pryda hans kropp.
Ögonfärgen står emellan grå och röd. inte riktigt bestämt mig vad som passar bäst.
Mugen
Mugen 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 19:44

Han skadas ju av fågeln. Så någon kanske hittar honom och hjälper honom? Han är redan så långt från Mugen att han inte hittar tillbaka. :3

Röda ögon ligger ju i Kiga-släktet. Grått är nog rätt långsökt måste jag säga.
Ja, hälften Kiga och hälften Månvarg. :) Mugen har sin tatuering över ögonen men den är rätt ordentligt förstörd efter mötet med Tavar. :P
Akayru
Akayru 
 

Spelas av : Freja / Aka


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 19:46

Var Pilgrim släkt med Weed? För i så fall finns även grå ögon definitivt i släkten. Annars är grått något ovanligare men förekommer fortfarande bland Kiga :)
Mugen
Mugen 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 19:47

Nej, Pilgrim är bara en random Kiga som dök upp i Numoori. Inte släkt med någon så vitt jag vet. :P
Lucius
Lucius 
 

Spelas av : Nira


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 19:52

Så gråa ögon är uteslutet eller är det något han kan få ha?
Mugen
Mugen 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 19:52

Jag ögnade snabbt igenom ninja-texten och grå är vanligt förekommande färg då det är okej. xD
Lucius
Lucius 
 

Spelas av : Nira


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 19:56

Ja jag tyckte att jag läste det också i wiki'n haha.

Mugen har ju en svart 'rand' från skulderbladen ända ut till svansroten. Är det ärvt efter modern eller bara något som hon föddes med?
Tänkte om det var okej om Kagetora hade svarta ben? Eller är det något som släkten måst ha haft så han på något set kunnat ärva det?
Mugen
Mugen 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 20:03

Modern var svart och vit. Så den svarta randen på Mugen är från moderns sida. Jag ser inget fel i att Kagetora skulle ha svarta ben. :)
Lucius
Lucius 
 

Spelas av : Nira


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 20:03

[Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar! 2431fk3

Är detta en möjlig färgkombination eller är det alldeles för mycket svart?
Mugen
Mugen 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 20:07

Vilken snygging. :D Jag tycker det ser bra ut. ^-^

Hur har du tänkt dig hans personlighet?
Ninjavargar är ju mer åt det goda hållet.
Lucius
Lucius 
 

Spelas av : Nira


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 20:12

Jättebra! då är det bara måntatueringen som saknas.

Hans personlighet kommer väl vara att han har ett hett temperament när han blir triggad till det, utöver det så är han godhjärtad, vänlig och ganska lugn, men äventyrlig och enormt nyfiken på nya ting.
Mugen
Mugen 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 20:15

Jag tycker det låter jättebra. :) Du får gärna spela Kagetora. Men vill du senare inte ha kvar honom så vill jag helst att han i så fall adopteras bort till någon annan än att han dör. Så skulle du mot förmodan tröttna på honom så skicka ett PM till mig. :)
Lucius
Lucius 
 

Spelas av : Nira


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 20:19

Självklart! Jag har svårt att tänka mig att jag kommer att ge upp honom, hela karaktären väcker sånt intresse. haha
Mugen
Mugen 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 20:23

Så bra. :D
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 20:43

Lägger in en intresseanmälan för Toma... hehe. Ska kolla, kika och fundera lite först, men. Ah. Intresseanmälan i alla fall xD
Mugen
Mugen 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!    tis 20 sep 2016, 20:49

Intresseanmälan får man lägga. ;) Berätta gärna hur du har tänkt dig Toma när du funderat klart. :)
 
[Avslutat] Adopterbara halvkiga pojkar!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Oh, c'mon! Adopterbara.
» Adopterbara designer!
» [Avslutat] Adopterbara Valpar
» [Avslutat] Adopterbara ninjor~
» [Avslutat] Adopterbara Valpar
Hoppa till annat forum: