Vem är online | Totalt 78 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 78 gäster.
Inga
Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| Sisters are always sisters [P] | |
| | Författare | Meddelande |
---|
Liqüd Död
Spelas av : Bönan | Död
| Rubrik: Sisters are always sisters [P] sön 18 sep 2011, 16:30 | |
| Det var sent på kvällen, kanske runt halv elva sådär, och mitt i månskenet gick det en delvis vit varg, månens sken gjorde så att den vita pälsen nästan lyste. Och dom irislösa ögonen såg över området, varginnan verkade ha brottom till något, men vad för något? Det fanns väl inget här ute? Men så kom honan fram till en tre meter hög sten som var lite sådär halvt gammal, på sätt och vis vr det nästan som en liten hackad "ramp" upp till mitten av stenen, själv hoppade hon bara tre sick sack hopp upp på rampen och plötsligt satt hon där på stenen och stirrade på månen. En fin natt, men så hörde hon något susa till, och inte var det vinden heller. Hon vände sig hastigt om, det var ingen där, men hon höll ögonen på omgivningen. Varginnan gjorde en stor bubbla om sig själv som sedan flög upp på tio meter och stannade där, endast hon kan nu få ner sig själv ifrån luften, tio meter upp letade hon efter en ljus eller mörk gestalt, men inget kunde hon se. Inget.
[Paxat till Tear. 8D] |
| Tear Död
Spelas av : Punkis | Död
| Rubrik: Sv: Sisters are always sisters [P] sön 18 sep 2011, 16:56 | |
| Natten var mörk, och tiken var tillfreds. Det ända som hade kunnat göra saken bättre var ifall den svarta fakargen hon älskade skulle kunna var vid hennes sida. Det ända. Eller? Joo, det ända som hade kunnat göra natten bättre var Dark. Hon fortsatte vandra med lugna avslappnade steg, omedveten om att hennes fridfulla värld snart skulle krossas med ett ända slag. Att hon enns skulle kunna minnas verkade som en omöjlighet för tiken, hur skulle hon minnas, det fanns ju inte någonting i det här landet som påminde henne om en förbjuden tid, en tid som inte längre existerade. Tiken stannade och vädrade i luften och klippte intresserat med öronen. En varg. Öronen spetsades och följde doften tills hon kunde se en sten. En torr gren knäcktes under hennes högertass, men hon brydde sig inte. Nyfiket gick hon närmare det stora stenblocket och såg en figur sitta högst upp på klippblocket. Hon stannade och och tittade upp på figuren(Jag fattade inte det där med bubblan) som såg ut att sitta där. "Hallå?" ropade hon lågt och svepte försiktigt med med svansen.
(Det blev inte så långt, och jag ska fixa pressen ^^'') |
| Liqüd Död
| Rubrik: Sv: Sisters are always sisters [P] sön 18 sep 2011, 18:45 | |
| [Det blev ju jättebra! ^^) Så att du vet, hon sitter inte på stenen, hon är i bubblan som har stannat tio meter upp i luften. ;D Och om dom märker att dom är systrar så är Liqüd's namn Giñatsu och Tear's namn Milania. :3]
Plötsligt såg hon något svart och blått stå nere vid stenen, den sa; "Hallå?" Själv tittade hon på varelsen var en tik, en fin tik. Hon spräckte bubblan med sin kraft 'glas' och hoppade ner till stenen smidigt, sedan satte hon sig ner och iaktog honan. "Hej på dig. Vem är du?" Frågade hon och såg på tiken en liten stund, men så såg hon plötsligt något som verkade bekant. Men det var säkert inget bekant egentligen, bara en vanlig hona mitt i Raukakekedjan, precis som henne själv. Hon såg intressant på det svart-blåa honan och log lite smått. Sedan vände hon blicken upp emot månen igen, som tidigare, hon tittade på den som hon brukade göra, och räknade samtidigt stjärnor, hon bildade mönster mellan stjärnorna, och såg vad dom verkligen kunde bli. Hon log för sig själv med den irislösa blicken fäst emot den mörka himelen.
[Sorry för att det blev lite kort. D8] |
| Tear Död
| Rubrik: Sv: Sisters are always sisters [P] sön 18 sep 2011, 20:36 | |
| (Dom kommer att förstå, det vill jag iallafall ^^ btw, vaffö heter dem så?)
Tiken såg på den andra som smidigt landade på toppen av stenen. Hon hörde den andra tikens röst och lade huvudet på sne. Någonting bortglömt, någonting som hon inte vill komma ihåg, någonting hon ansträngt sig för att glömma. Hon ruskade snabbt lite på huvudet för att göra tankarna lite klarare. "Jag heter Tear" sa hon och såg på när varginnan vände bort blicken och såg ut att glömma att hon stog där. Detta gjorde Tear märkligt irriterad, vilket var en ganska ovanlig känsla för ett så fridfullt sinne som hennes. Ögonen smalnade lite och svansen stannade. Hon gillade inte att bli ignorerad. "Och får jag fråga vad ni heter?" frågade hon, med bara en aning irration i rösten. Hon kunde inte se varginnan så tydligt, men det var någonting bekant över mönstret och formen, men det var precis som med rösten, det här var någonting som gjorde att det var farligt nära att hon kom ihåg någonting som hon inte ville komma ihåg. |
| Liqüd Död
| Rubrik: Sv: Sisters are always sisters [P] sön 18 sep 2011, 20:49 | |
| [Deras föräldrar ville att dom skulle ha speciella namn för att känna igen varandra, till exempel i sånna här tillfällen. ^^ Det är ju faktiskt ganska smart. xD]
Hon såg ner på honan som hette Tear. "Tear .. är det .. är det min Milania? Det är i så fall jag .. Giñatsu .. det är jag!" Sade hon och grät förskräckligt mycket, hon kände nu igen att det var hennes egna syster, bara av att få höra namnet en enda gång, hon sprang ner ifrån stenen och hoppade på Tear, hon var så glad över att få träffa sin syster igen, tårarna rann ned för hennes kinder och hon slickade lite smått på Tear. Sedan började tårarna att lugna ner sig och hon slutade att gråta, istället började hon att bli glad och se på vad mycket Tear har vuxit. Hon var så glad att hon var tårögd, men hon skulle inte börja gråta igen, nej, nej, detta skulle bli en glad stund med hennes älskade syster. "Jag älskar dig, min älskade syster .." Viskade hon till Tear och satte sig gosande bredvid henne. |
| Tear Död
| Rubrik: Sv: Sisters are always sisters [P] sön 18 sep 2011, 21:11 | |
| (aa, de va faktiskt smart xD Ohh, Liqüid kommer få svårt nu xD)
Tear lyssnade på namnen som den andra honom sa. Det var någonting som var välbekant med namnen, någonting som börjad kämpa sig upp till ytan, någonting av det hon inte ville minnas, någonting smärtsamt. Så hoppade den andra tiken, hon som uppenbarligtn hette Giñatsu, ner på henne och slog henne till marken. Giñatsu grät och slickade henn. Hon tyckte inte om det här, men hon var ännu för chockad för att göra någonting åt det. Hon kravlade sig upp i sittande ställning och den andra satte sig väldigt nära. Chocken lade sig och hon ryggade undan, med skräck i blicken. Glädjen, sättet den andre rörde sig och den där rösten gjorde så att väggen mellan det där som hon inte ville komma ihåg höll på att gå sönder. Det var som om det var en tjock, vit gummihinna mellan henne och det där hon inte ville minnas, och det hon inte ville minnas tryckte sig mot hinnan så att den buktade ut och hon fick en skymt av vad det var. "Jag vet inte vem du är!" sa hon med panik i rösten och backade ännu ett steg när hon försökte glömma gummiväggen som fick mörka sprickor i sig."Jag känner ingen Giñatsu, och jag heter Tear, inte Milania!" paniken steg i rösten och ögonen blänkte av tårar när det hon inte ville minnas tryckte sig mot en sprick och hon såg ett rött öga. Andningen ökade och hon började hyperventilera. |
| Liqüd Död
| Rubrik: Sv: Sisters are always sisters [P] fre 23 sep 2011, 18:10 | |
| "Minns du mig inte?" Sade Liqüd då Tear ryggade bort ifrån hennes gosställning. "Så du minns inte Lemonto och Katokiwa? Erotka och Warim? Gör du inte?" Frågade hon, sedan fortsatte: "Minns du inget!?" Skrek hon i fasett och med förskräckelse i rösten, hon var så ledsen att hennes egna syster inte kände igen henne. Och hon började gråta igen, hennes syster kände inte igen henne, och om detta möte åker åt helt fel håll kommer hon aldrig att få ha en syster mera, i värsta fall, för att göra så att Tear inte sprider vidare denna information om att en okänd hona enligt henne hoppade över henne kärleksfullt, om det skulle hända; så är Liqüd tvungen att få ett slut på hennes egna systers liv. I alla fall försöka att mörda sin syster, hon är ju fast besluten och vet själv att det är hennes syster som står framför henne. Hon vet det.
Liqüd grät mer och mer och i varenda rinnande tår nedför hennes kinder skrek hon som om det gjorde ont i hennes hjärta för att hennes syster inte förstår, hon gråter också för att detta kan bli ett slut på systerns liv, hon gråter över sina föräldrar, hon gråter; över allt. Allt har spruckit, ett sammanbrott har kommit och hon fattar absolut ingenting, bara att det är hennes älskade syster. "Du måste komma ihåg! Du måste komma ihåg våran flock, våran familj .. vi var så lyckliga, tills .. dom dog .." Skrek hon halvt emot Tear, hon var tvungen att förstå, hennes syster var absolut, absolut tvungen att förstå varenda detalj av ett systerskap. Hon var tvungen att förstå; för alltid .. |
| Liqüd Död
| Rubrik: Sv: Sisters are always sisters [P] lör 24 dec 2011, 13:37 | |
| [Detta rollspel får vara avslutat nu, eftersom att det är inaktivt och Liqüd har bytt ägare!] |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: Sisters are always sisters [P] | |
| |
| | Sisters are always sisters [P] | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |