Pågående Event
Senaste ämnen
» Trofasthet [Maksim]
Igår på 00:58 av Lev

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
tis 19 nov 2024, 12:08 av Nunam

» Ett dumt beslut [Tolir]
mån 18 nov 2024, 23:41 av Tolir

» Spådomskonstens under [Öppet]
mån 18 nov 2024, 23:21 av Tolir

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 18 nov 2024, 20:17 av Astrid

» Nya horisonter
mån 18 nov 2024, 20:01 av Nunam

» Tänderna biter ihop [Tora]
mån 18 nov 2024, 18:50 av Tora

» Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]
mån 18 nov 2024, 15:11 av Vasilisa

» Rackartyg [Asta]
tor 14 nov 2024, 21:03 av Tora

Vem är online
Totalt 23 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 23 gäster. :: 2 Botar

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Gammalt vampyrtillstånd Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Gammalt vampyrtillstånd Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

[Avslutat] Gammalt vampyrtillstånd

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod

InläggRubrik: [Avslutat] Gammalt vampyrtillstånd    tis 16 dec 2014, 00:53

Hejhej C:

Jag har ett tillstånd jag skulle vilja diskutera. Jag vill skriva det här i forumet för att ha det skrivet öppet, och för att låta tillståndet ta den tid det tar utan att jag "går före" andras tillstånd för att jag själv är crew (det hade varit väldigt orättvist). Så jag skriver här så får det tas med resten av crew när alla har tid. Det är verkligen ingen stress C:

Hösten 2011 (två år innan jag blev medlem i crew) så fick jag ett vampyrtillstånd i en utlottning (här: https://numoori.swedishforum.net/t464p60-nya-vampyrer#4153 ). Tanken var från början att jag skulle göra Dimitrij till vampyr, men de planerna ändrades och jag har därför inte använt det här tillståndet än. Jag har alltså egentligen ett vampyrtillstånd liggande, och det är det jag undrar över nu.

Vore det möjligt att skapa en äldre vampyr?
Nu menar jag inte Demetrius-gammal, och absolut inte en supergammal vis sak. Min tanke är att, om det är möjligt, skapa en varg som föddes för runt 200-250 år sedan, som blev förvandlad till vampyr av, och blev slav till, någon av de äldre vampyrerna (Demetrius, Zafrina, Yakuza eller Valiquette). Karaktären skulle då inte ha levt aktivt under de gångna århundraderna, utan var ”levande” vampyr i kanske 50 år innan han blev väldigt aktivt jagad av vampyrjägarflocken De Vita. Han blev hindrad från att äta väldigt länge, och lyckades precis fly och gömma sig innan han skrumpnade ihop. Han skulle sedan i så fall ha legat i dvala, mumifierad, de senaste gångna 150-200 åren, och väckas till liv igen i nutid. Det skulle innebära för karaktären att han inte är mycket visare än de andra ”unga” vampyrerna i landet, då han inte levt aktivt under den gångna tiden utan har legat i dvala, och att han utöver det inte kan något om de nuvarande flockarna eller landets senaste historia. Han skulle då behöva lära sig allt detta av antingen de andra vampyrerna, eller de dödliga i landet.

Han skulle alltså inte vara äldre än någon av de gamla vampyrerna (och inte heller äldre än en del levande vargar, om vi ser till exempelvis rasen Eldar, där en del individer närmar sig, eller redan är mer än, 300 år gamla). Hans ålder skulle inte heller göra att han var visare än alla ”yngre” vampyrer, då han inte har faktiskt ”levt” och haft möjlighet att lära sig saker under dessa år, utan har legat i dvala större delen av tiden.

Jag hoppas att det här är en möjlighet som i alla fall går att diskutera runt, men om det inte går så får jag helt enkelt stoppa undan tillståndet igen tills vidare C:

Fridens liljor <3
/MPh

EDIT:
Eftersom att Historia-sidan har uppdaterats och Numooris historia längts till tusental istället för hundratal så tänkte jag att det kanske går att diskutera runt hur gammal karaktären skulle kunna vara. Jag skulle gärna se honom född runt slutet av den Mörka åldern, vilket med de nuvarande åldrarna blir för runt 1000-2000 år sedan, istället för 200-250 år sedan, men är det inte möjligt så är det helt okej under Kraftåldern också C: Han skulle i så fall ha legat i dvala ännu längre än vad han gjort också, så han skulle fortfarande inte ha varit "vaken" och "levande" under all den här tiden, men jag diskuterar gärna runt vad som fungerar bäst med historian runt vampyrerna och sådär C: Nu när historian har längts så blir ju alla vampyrer från Mörka åldern (som Demetrius och de andra gamla kufarna) mycket äldre än vad de varit tidigare, så tänkte att det gick att diskutera runt C:

EDIT 2:
Avslutat efter diskussion gemensamt i Crew. Tillståndet används till att skapa en delvis gemensamt Crew-styrd äldre vampyr.

[Avslutat] Gammalt vampyrtillstånd
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Ett gammalt träd [Kian]
» Ett gammalt möte [Mephisto, Capheus]
Hoppa till annat forum: