Pågående Event
Senaste ämnen
» Trofasthet [Maksim]
Igår på 00:58 av Lev

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
tis 19 nov 2024, 12:08 av Nunam

» Ett dumt beslut [Tolir]
mån 18 nov 2024, 23:41 av Tolir

» Spådomskonstens under [Öppet]
mån 18 nov 2024, 23:21 av Tolir

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 18 nov 2024, 20:17 av Astrid

» Nya horisonter
mån 18 nov 2024, 20:01 av Nunam

» Tänderna biter ihop [Tora]
mån 18 nov 2024, 18:50 av Tora

» Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]
mån 18 nov 2024, 15:11 av Vasilisa

» Rackartyg [Asta]
tor 14 nov 2024, 21:03 av Tora

Vem är online
Totalt 42 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 42 gäster. :: 3 Botar

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutad] Osäker på design Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutad] Osäker på design Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

[Avslutad] Osäker på design

Gå ner 
+3
Huyana
Elphaba
Sanguis
7 posters
FörfattareMeddelande
Sanguis 

Spelas av : Vandraren | Ej startat konto

InläggRubrik: [Avslutad] Osäker på design    lör 25 okt 2014, 17:09

Hej,

Jag är ny här och håller på att skapa min första karaktär, men jag är inte helt säker på hur o-varglik ens varg får vara. Har tidigare bara rollat på stallet.se och där var det nolltolerans mot fantasy ... Iallafall.

Här är en skiss på OC:ns design som jag gjorde:
https://2img.net/h/oi60.tinypic.com/2v1kwwg.jpg

Jag är väldigt dålig på varganatomi, men förhoppningsvis förstår ni konceptet. Jag tänkte mig en varg/rådjur korsning ungefär. Kropp, ben och tassar är som en varg, fast lite mer avlång (tänk Borzoi). Eventuellt "fawn"-möster över ryggen (kanske plockar bort det). En döskalle som huvud, och sen horn som är täckta med mossa.

Skulle denna design vara okej eller måste jag göra ändringar/ta bort någonting? c:
Elphaba
Elphaba 
Död 

Spelas av : Älg | Död

InläggRubrik: Sv: [Avslutad] Osäker på design    lör 25 okt 2014, 17:37

Först och främst vill jag säga att jag är väldigt förtjust i din design! :D Tyvärr tror jag dock inte att det är någonting som fungerar på Numoori :/

Av erfarenhet så vill jag minnas att admins sagt att det som gäller är varg/hundansikten, så gott som allting annat behöver man tillstånd för. Vad gäller dödskallen är jag rätt säker på att sånt bara fungerar om det är en zombie (och även där gäller varg) och det är också någonting man måste ha tillstånd för :/

Resten kan jag själv inte helt avgöra, men jag skulle rekommendera att göra den mer varglik, helt klart c:
Huyana
Huyana 

Spelas av : Punkis

InläggRubrik: Sv: [Avslutad] Osäker på design    lör 25 okt 2014, 17:40

Precis som Älg säger så har det varit en del dispyter om just ansiktena. Dem ska vara så vargaktiga som möjligt och därför vi inte har näbbar eller kattansikten :3

Älskar också din design *Önskar jag varit tjuv nog att stala den(skojar)* men har svårt att tro att den skulle gå igenom då skallen är en skalle och inget vargansikte.
Sanguis 

InläggRubrik: Sv: [Avslutad] Osäker på design    lör 25 okt 2014, 17:59

Tack så mycket :D Okej, ja det låter logiskt ... Tror ni det vore möjligt att ha kvar idén om en döskalle, fast ett varghuvud? Dvs ett vanligt varghuvud som är tecknat i svart och vitt så att det liknar en döskalle? Typ någonting i den här stilen: https://2img.net/h/oi60.tinypic.com/1z5p5hy.jpg

(varg greyscale av perishmoon.deviantart.com)

Tror ni hornen och svansen funkar? Ja, jag tror jag ska korta ner halsen lite så den får mer vargform, den blev lite längre än tänkt. Tack för feedbacken! :]
Ehfra 

Spelas av : Julia

InläggRubrik: Sv: [Avslutad] Osäker på design    lör 25 okt 2014, 18:01

Det borde definitivt vara tillåtet! Har själv haft designer som sett ut så, men inte startats. Alla färger och tecken är tillåtna, fast det finns ju givetvis lite riktlinjer under varje ras info.

Älskade din design, förresten!
Fiero
Fiero 
Död 

Spelas av : Embla | Död

InläggRubrik: Sv: [Avslutad] Osäker på design    lör 25 okt 2014, 18:02

Som jag skrev i chatten, läs om rasen ragana! Den är ganska lik din design :) Fakta om raser hittar du under "Om numoori" uppe i menyn :D
Tror nog att pälsteckningen funkar. Finns flertalet vargar i numoor med vita huvudet etc C:
Elphaba
Elphaba 
Död 

Spelas av : Älg | Död

InläggRubrik: Sv: [Avslutad] Osäker på design    lör 25 okt 2014, 18:12

Ja, pälsteckningen ska det inte vara några problem med :D Hornen funkar också, och som Embala (Fireo) säger så finns det ju en ras som har just sådana horn :D Svansen.. det kan jag inte svara på faktiskt, men jag tror inte det ska vara några problem med den c: Om så får väl admins komma in och säga ifrån~

Värt att notera är ju att rasbeskrivningarna inte är regler, utan berättar mer om vad som är det vanligaste för just den rasen c:
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod

InläggRubrik: Sv: [Avslutad] Osäker på design    lör 25 okt 2014, 19:34

Välkommen till Numoori! :D

Ville bara hoppa in här och för det första hålla med vad som redan sagts om att den första designen nog tyvärr inte hade varit tillåten, då vi haft ganska många större diskussioner gällande just annorlunda huvuden/ansikten på karaktärer här i Numoori, så huvudena ska helst hållas så lika vargar som möjligt, men en del andra hunddjurs-huvud är också tillåtet. Är man osäker på om det är okej eller inte så är det alltid bäst att fråga här som nu då, så att vi i Crew lätt kan gå över frågorna så snart vi får tid (:

Gällande dödskallemönster i ansiktet så är det helt okej! Det finns flera karaktärer som haft skelett-liknande teckning i sin fäll tidigare, och hur mönstren/färgerna i pälsen ser ut påverkas bara av vilken ras karaktären i fråga är, eller hur dess föräldrar sett ut om den har existerande föräldrar på sidan eller sådär. Det går att vara väldigt kreativ med färger och mönster här på sidan (:

Gällande ragana-rasen så vill jag bara nämna att en ragana är detsamma som en vren, fast med några detaljskillnader, så om du väljer att göra din karaktär till en ragana så ber jag dig att läsa informationen under "Vren" på sidan för "Raser", som du hittar under "Om Numoori" i huvudmenyn. Som Elphaba säger så är informationen under raserna inte strikta regler, utan mer riktlinjer, men det innebär inte att man kan göra en varg helt olik rasbeskrivningen. I så fall är det bättre att välja en annan ras som är mer lik det man är ute efter. Just vrener/raganor ser vi helst att de håller sig närmare beskrivningen då det har varit en del diskussioner runt den rasen, men det går fortfarande att vara ganska kreativ inom rasens ramar, om man bara vill (:

Om du har problem eller undrar något, så kan du få mycket hjälp via vår "Kom igång" sida, som du hittar i ditt välkomstmeddelande och på forumets Index, och du hittar mycket information under "Om Numoori" och "Vanliga frågor" i huvudmenyn. Skulle du behöva ytterligare hjälp eller undra något så var absolut inte rädd för att ta kontakt med någon av oss ur Crew, eller andra spelare på sidan :D

Hoppas att du kommer trivas här hos oss på Numoori!
Fridens liljor~
/MPh
Sanguis 

InläggRubrik: Sv: [Avslutad] Osäker på design    mån 27 okt 2014, 11:05

Tack igen för alla svar!

Ska försöka sammanfatta vad som är/inte är tillåtet så det är enklare för mig att skapa designer i framtiden .. Är jag korrekt om jag säger att "allting" är tillåtet så länge:
• Huvudet är ett varg-/hundhuvud
• Kroppen är en varg-/hundkropp
• Vargen är gjord av kött och blod

Annars är alla sorters färger/horn/svansar/vingar etc tillåtna så länge det inte går emot vad som står i de individuella rasbeskrivningar.

Vore det då rimligt att säga att en varg kan ha t.ex. fler än fyra ben eller mer än en svans eller fler än två par ögon så länge man kan se att det är en varg på det stora hela?
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod

InläggRubrik: Sv: [Avslutad] Osäker på design    mån 27 okt 2014, 11:26

"Allting" är kanske att tänja gränserna en aning. Det du skriver stämmer bra, men det är nog bättre att fråga för säkerhets skull om man vill göra en karaktär med mops-ansikte t.ex, även om en mops är en hund. Mest för att vara på säkra sidan, då mopsar, trots att de är hunddjur, är väldigt olika vargar i ansiktet. Men det mesta varglika inom hunddjur är okej (: Svansmässigt så går också alla typer av hunddjurs-svansar, och katt-svansar om karaktären är av rasen "karg" eller någon av dess under-arter. Fisk-stjärtar fungerar också, om karaktären är "havsvarg", och reptillika svansar finns hos "drakarg"-rasen. Och vingmässigt så finns raserna fakarg och drakarg, som kan få fågel- respektive fladdermusliknande vingar av alla slag.

Angående extra lemmar, kanske i form av extra ben eller extra ögon, så finns det en ras på sidan som heter "Hellhound" eller "Helveteshund", och dessa karaktäriseras främst av att de ofta har extra lemmar eller ögon, så det är absolut möjligt!

Angående extra svansar så är det en pågående diskussion just nu gällande huruvida eventuellt hellhounds också ska kunna få extra svansar, men då det ännu endast har tillhört rasen "Kitsune", som för tillfället är en ras man behöver tillstånd för att spela då rasen håller på att få en rejäl uppdatering, så ber vi att spelare undviker extra svansar tills det är klart hur det blir i den frågan.

Så ja, så länge det övervägande fortfarande är en varg på det stora hela så går det att vara väldigt kreativ med det mesta annat, och skulle man vara osäker så går det alltid att fråga, så att man blir säker på att det man skapar är okej C:
Sanguis 

InläggRubrik: Sv: [Avslutad] Osäker på design    mån 27 okt 2014, 11:45

Underbart, tror jag har övergripande koll nu :> Tackar!
Sanguis 

InläggRubrik: Sv: [Avslutad] Osäker på design    tis 28 okt 2014, 12:03

Förlåt ifall jag är lite jobbig nu, men kom på en sista fundering: får vargarna ha smycken? T.ex. ringar i öronen, armband, halsband? C:
Iwaku
Iwaku 

Spelas av : Mattiz

InläggRubrik: Sv: [Avslutad] Osäker på design    tis 28 okt 2014, 12:15

Ja vargarna får ha smycken, för att svara lite snabbt på din fråga. Det finns många vargar i numoori som bär olika sorterssmycken :)

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: [Avslutad] Osäker på design    

[Avslutad] Osäker på design
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Ny Design!
» [Avslutat] Bortadoption av design
» Vulpar och Design tråååd
Hoppa till annat forum: