Pågående Event
Senaste ämnen
» Trofasthet [Maksim]
Igår på 00:58 av Lev

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
tis 19 nov 2024, 12:08 av Nunam

» Ett dumt beslut [Tolir]
mån 18 nov 2024, 23:41 av Tolir

» Spådomskonstens under [Öppet]
mån 18 nov 2024, 23:21 av Tolir

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 18 nov 2024, 20:17 av Astrid

» Nya horisonter
mån 18 nov 2024, 20:01 av Nunam

» Tänderna biter ihop [Tora]
mån 18 nov 2024, 18:50 av Tora

» Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]
mån 18 nov 2024, 15:11 av Vasilisa

» Rackartyg [Asta]
tor 14 nov 2024, 21:03 av Tora

Vem är online
Totalt 82 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 82 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Halloween i Numoori Tävling 2014 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Halloween i Numoori Tävling 2014 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

Halloween i Numoori Tävling 2014

Gå ner 
+3
Cry
Yargol
Umbra
7 posters
FörfattareMeddelande
Umbra
Umbra 
Crew  

Spelas av : Kreftropod

InläggRubrik: Halloween i Numoori Tävling 2014    mån 13 okt 2014, 03:09

Halloween i Numoori Tävling 2014 Halloween_14_dimi_by_moonphanter-d9c0vev

Här i höstmörkret med regn och rusk så närmar sig Halloween med stormsteg. Sidan har bytt till en höstfärgad skrud, ute faller regn och färgglada löv, och dimman smyger sig tätt in på knutarna. Kanske lyser pumpan på trappen, eller hänger spindlarna i taket i tjocka nät. Det går spöken på gatan och skelett skrattar i källaren, eller är det kanske bara barn på jakt efter bus eller godis?

Med höstens spöklika högtid i antågande så är det dags för en Halloweentävling här på Numoori, eller snarare två! En bild-baserad tävling, och en text-baserad tävling. Du kan välja att delta i båda tävlingarna, eller i bara den ena, det är helt upp till dig. Alla kan självklart delta i båda tävlingarna! Information om båda tävlingarna hittar du nedan.

SLUTDATUM FÖR BÅDA TÄVLINGARNA ÄR SÖNDAGEN DEN 16e NOVEMBER!

TÄVLINGEN ÄR STÄNGD! Det går inte längre att skicka in bidrag!

Kostymtävling (Bild)
Din uppgift är att måla en bild av en eller flera Numoori-karaktärer i Halloween-kostym. Det kan vara en läskig kostym, eller varför inte rolig eller söt? Valet är fritt! Hur klär din varg upp sig inför denna spöklika högtid? ;D

Notera att det inte är din erfarenhet i att måla som bedöms, utan det är din idé och kreativitet som kommer att bedömas - inte dina "ritskills". Det är helt okej att använda linearts för de som vill, men undvik gärna "färdiga" halloween-linearts då de inte visar din egen kreativitet!

Bilden måste vara gjord för den här tävlingen för att du ska kunna delta med den. Du kan alltså inte ta en gammal färdig bild och använda den. Det är okej att i viss mån återanvända äldre bilder om du gör om bilden så att den tydligt har gjorts om till just den här tävlingen. För att äldre bilder ska vara okej så måste den vara så pass omgjord att den till största del fortfarande är gjord för tävlingen, och inte bara att du satt en hatt på en annars gammal bild.

Regler:
• Högst 2 bilder per deltagare (du kan bara vinna med en)
• Egenmålade bilder såväl som ifyllda linearts är okej
• Bilden måste vara din egen och skapad för den här tävlingen
• Din erfarenhet i att måla spelar ingen roll, det är idé och kreativitet som bedöms!
Skicka den färdiga bilden i ett PM till det här kontot

Spökhistorietävling (Text)
Din uppgift är att skriva en spök/skräckhistoria. Texten måste röra Numoori, men om du väljer att skriva om vargarna i landet eller om dig som spelare är upp till dig. Det finns ingen minimum-gräns på antal ord, så vill du skriva en text på 3 ord så är det helt okej, men texten får inte överskrida 1000 ord.

Regler:
• 1 text per deltagare
• Högst 1000 ord
• Texten måste vara din egen och skapad för den här tävlingen
• Enstaka stavfel är okej, men försök korrekturläsa texterna
• Det är inte längden på texten, utan din idé och kreativitet som bedöms!
Skicka den färdiga texten i ett PM till det här kontot

Priser
Det kommer utses vinnare i båda tävlingarna, men du kan inte vinna i båda tävlingarna, även om du deltar i båda, för att göra det så rättvist som möjligt och ge fler chans att vinna.

Kostymtävlingens priser:
Förstapris:
• En helkroppsbild på valfri karaktär här från Numoori med enkel bakgrund
  Exempel: Jenova, Cuywendz, Modig, Doris
• En avatarbild till valfri karaktär här på Numoori, eller en extra karaktär i helkroppsbilden
  Exempel: Yargol, Arno, Azazel

Andrapris:
• En helkroppsskiss på valfri karaktär här på Numoori med transparent bakgrund
 Exempel: Kian, Mazoga, Meldew
• En avatarbild till valfri karaktär här på Numoori, eller en extra karaktär i helkroppsskissen

Tredjepris:

Fjärdepris:
• En avatarbild till valfri karaktär här på Numoori

Spökhistorietävlingens priser:
Förstapris:
• En avatarbild till valfri karaktär här på Numoori, eller en extra karaktär i helkroppsskissen

Andrapris:
• En avatarbild till valfri karaktär här på Numoori

Ha i åtanke att jag som målar alla priser har väldigt mycket att göra irl, så det kan ta tid innan alla priser är klara när det här är över - ha tålamod med mig! Jag jobbar så snabbt jag kan xD

Hoppas att ni kommer ha roligt med den här tävlingen, eller tävlingarna! Lycka till allihop!

Fridens liljor <3
/MPh

Senast ändrad av Umbra den sön 16 nov 2014, 23:59, ändrad totalt 1 gång
Umbra
Umbra 
Crew  

InläggRubrik: Sv: Halloween i Numoori Tävling 2014    fre 17 okt 2014, 19:50

Då jag har fått frågor gällande om man får använda Wolf Makers till bild-delen av tävlingen och huruvida man får använda tidigare färdiga bilder man gjort själv eller inte så tänkte jag att jag skickar ett till inlägg här där jag förhoppningsvis kan besvara era frågor. Nedan har jag postat ett bildexempel med en wolf maker, för att förklara vad jag menar när jag säger att "majoriteten av bilden" åtminstone måste vara din egen och gjord för tävlingen. Samma regler som jag nu beskriver för wolf makers gäller också tidigare färdiga bilder som du kan ha tänkas gjort. Jag hoppas att förklaringen nedan besvarar era frågor gällande detta! :D

Om du vill delta i bildtävlingen med en wolf maker bild, eller en sedan tidigare färdig bild som du gjort, så måste du göra om bilden så att den till majoriteten är för det första gjord av dig själv, och för det andra gjord för den här tävlingen. Med "majoritet" så menar jag att bilden till största del är gjord av dig, kanske med en wolf maker som grund, men fortfarande övervägande Din bild.
     Bild 1. är en snabb wolf maker varg jag skapade i Kaylink's wolf maker på deviantART. När jag skapar en varg i en wolf maker, till skillnad från att fylla i en lineart, så målar jag ingenting själv, utan allt är bestämt med färdiga mönster och färgpaletter. Därför är wolf maker bilden inte så pass "min egen" att den får delta i tävlingen, då jag inte har faktiskt målat den själv.
     Bild 2. är ett exempel på något som fortfarande inte är tillåtet att delta med, då majoriteten av bilden fortfarande inte är "min egen", eftersom att jag bara har lagt till en liten fez och fluga. Majoriteten av bilden är fortfarande inte något jag har målat själv.
     Bild 3. är ett exempel på en bild där majoriteten är gjord av mig själv, även om det är en wolf maker bild i grunden. En bild där majoriteten är "min egen" och inte längre wolf maker eller liknande, även om den i det här fallet i grunden är baserad på en wolf maker, är helt okej att delta med!

Halloween i Numoori Tävling 2014 Wolfma10

Hoppas att det här täcker de frågor ni haft. Kom ihåg att det fortfarande är din idé och kreativitet som bedöms, och inte din erfarenhet (dina "skills" som många kallar det) i att måla!

Om ni undrar något mer så ställ gärna frågor här i tråden! :D

Fridens liljor <3
/MPh
Yargol
Yargol 
Crew  

InläggRubrik: Sv: Halloween i Numoori Tävling 2014    sön 02 nov 2014, 18:08

Tänkte bara tala om att det idag är precis Två veckor kvar till Deadline för båda tävlingarna! Två veckor passerar snabbt, så ni som vill delta i någon av tävlingarna och ännu inte har påbörjat något kan börja fundera på när ni behöver börja i så fall ;)

Det behövs också fler bidrag till den skriftliga delen av tävlingen! Det gör mig väldigt glad att så många har velat delta i bild-delen av tävlingen, jag trodde att det skulle vara betydligt färre som målade bilder och fler som skrev då vi alla är skrivare här på Numoori, men jag har inte fått in så många historier alls, så jag uppmuntrar alla med en text-idé att bara höra av sig lite här kanske, så kan jag se om det är så att flera ska bidra men bara inte har fått klart något/skickat in något än (och ni har ju två veckor kvar på er, så ingen stress än ;D ).

Fridens liljor ~
/MPh
Yargol
Yargol 
Crew  

InläggRubrik: Sv: Halloween i Numoori Tävling 2014    sön 09 nov 2014, 15:23

Idag är det precis En vecka kvar till deadline för Halloweentävlingen!

Ni som ännu inte har skickat in bidrag bör snart börja tänka på att skicka in, så att ni hinner innan deadline! Läs mer info i första inlägget om såväl bildtävlingen som spökhistorie-tävlingen.

Ni har fram till Söndag den 16e November, klockan 23.59, på er att skicka in era bidrag!

Jag efterlyser fortfarande fler spökhistorier.
Jag vet att flera har sagt att de ska skicka in, men än så länge har jag inte fått in många alls, så ni som skriver spökhistorier får gärna kommentera och bara tala om att ni har något på G, så att jag vet om det blir fler bidrag där! Bildmässigt har jag fått många härliga bidrag inskickade. Det blir en tuff tävling det här! :D

Hoppas på att se fler härliga bidrag innan deadline! Lycka till allihop!

Fridens liljor
/MPh
Yargol
Yargol 
Crew  

InläggRubrik: Sv: Halloween i Numoori Tävling 2014    lör 15 nov 2014, 12:21

Nu närmar det sig, Deadline är klockan 23.59 imorgon!

Ni som fortfarande har bidrag att skicka in bör tänka på att få klart dessa snart ;)

Lycka till!
Umbra
Umbra 
Crew  

InläggRubrik: Sv: Halloween i Numoori Tävling 2014    mån 17 nov 2014, 00:00

Tävlingen är härmed officiellt STÄNGD! Ni kan Inte längre skicka in bidrag!

Vinnare annonseras inom de närmsta dagarna :D
Umbra
Umbra 
Crew  

InläggRubrik: Sv: Halloween i Numoori Tävling 2014    ons 19 nov 2014, 18:18

Tack alla som bidragit med så många, underbara bidrag! Det har inte varit en lätt uppgift att dra vinnare ur den här tävlingen, men här är äntligen det mycket efterlängtade resultatet!

Ni kan se vilka priser som gäller i första inlägget här i tråden :)
Prisvinnare får kontakta mig via PM eller Skype.

Spökhistorietävlingen:
4 bidrag skickades in, och det var 4 bra texter som gjorde det oerhört svårt att besluta om vinnare. Bidragens författare får väldigt gärna själva skicka sina texter som svar i den här tråden för alla att läsa, då det blir för långt för mig att skicka de längre texterna i det här redan långa inlägget, men alla texter är väl värda att läsas!

2. Andrapris:
Andrapris I spökhistorietävlingen går till My, som bidragit med en kort, skön dikt som leker med det vargarna i Numoori fruktar mest: Monsterbjörnar. Och vad är väl mer passande i Numooris skräck-register än alla blodtörstiga bestars best, de som oprovocerat ger sig på oskyldiga vargar som gått vilse i skuggorna; Björnarna? ;D

1. Förstapris:
Med en härligt uppbyggande, kuslig historia som stegvis förvandlar det vi i första styckena tänker som ett kärt par till något som uppenbart skaver mellan karaktärerna och gör hela historian obekväm, så går första pris i spökhistorietävlingen till Thea/Nish, som bidragit med denna skönt obehagliga berättelse!

Kostymtävlingen:
Med 15 bildbidrag från 11 olika deltagare med många roliga idéer har det verkligen inte varit ett lätt beslut att avgöra vinnare bland alla praktfullt utklädda karaktärer. Här kan ni se alla härliga bidrag som skickats in! Varnar eventuellt känsliga läsare för blod längst ner i inlägget.

4. Fjärdepris:

I en skönt traditionell halloweenanda har Saltwater sett till att Z’ev är redo för den spökligaste tiden på året, med såväl kostym som pumpakorg på plats att stoppa allt godis i som han kan tänkas få på bus-eller-godis rundan runt Numooris kvarter. Han ser onekligen glad och redo ut för att busa till sig allas godis!

3. Tredjepris:

Punkis drar nytta av Tears iskrafter, och matchar is till en riktig isdrottning. Jag är säker på att vi alla kan sjunga med i hennes sång vid det här laget ;)

2. Andrapris:

Vi har alla hört om vargar i fårakläder, men vem har sagt att de inte kan klä ut sig till andra byten? Joliah har dragit nytta av karaktärens eget utseende i en härlig hjort-kostym, där Ehfras långbenta och hornkrönta utseende kommer till sin rätt!

1. Förstapris:

Älg har använt Zayevs eget utseende på bästa vis genom att låta björnen vara en björn vi alla älskar. Att basera Zayevs kostym på hans redan björnlika utseende är en härlig idé, och jag tror att vi alla kan hålla med om att det värmer våra hjärtan att se honom i Nalle Puhs kläder <3

Grattis till alla prisvinnare!
Det har onekligen varit svårt att välja bland alla bidrag, och där är så många jag hade velat ge priser för sina idéer och bilder, men tyvärr är det inte möjligt att låta alla vinna. De bidrag som inte vunnit priser är inte mindre underbara, och alla är väl värda ett hedersomnämnande för sina bilder!

Thea/Nish bidrog med en utklädd Nisha i en söt bi-kostym, som Nisha själv kanske inte uppskattade riktigt lika mycket ;)

Här är två härligt utspökade karaktärer från Nilla. Jag misstänker att Crepsley uppskattade sin kostym lika mycket som Nisha  uppskattade sin ;D

Joliah deltog även med ett andra bidrag, med en väldigt nöjd Cerulean utklädd till pumpa :)

Elsa är en som inte glömmer, och tog till vara på en gammal kuslig spökhistoria från en tidigare off-topic tråd här på sidan, och lät Nadie skrämma sin familj utklädd till ett tjockt och läskigt lejon som de flesta av oss är bekanta med!

Punkis bidrog med ytterligare en bild, denna av Naima-finiarel som en väldigt söt Rödluvan <3

Med hjälp av lite äkta Numoori-magi ersatte Siri Xerxes ståtliga krona med ett vackert enhörningshorn, och gav honom en ny vän i formen av en gigantisk spindel.

Ewy tog sig an utmaningen att klä ut två karaktärer tillsammans, med härligt Doctor Who tema. Från en nörd till en annan så gör den här bilden mig glad :)

I spurten innan deadline skickade My in denna söta bild av Corson utklädd till häxa. Mamma Kali är säkerligen stolt ;D

Älg bidrog också med en andra bild, med Dr. FaciliSleazoid, och vad är väl bättre än en skuggmästare utklädd till en Disney-skurk med kontakter på andra sidan? ;D

Verkligen i sista minuten, 23:59, skickade Vic in detta underbara bidrag, som trots att det kanske inte är en direkt kostym förtjänar en plats i omnämnandet för sin idé. Efter lång väntan ploppade valparna äntligen ut, om än kanske inte riktigt som föräldrarna väntat sig ;D

Och med det avslutas härmed Halloweentävlingen för i år!
Tack alla som deltagit i tävlingen, det har varit underbart att se så många bidra med framförallt bilder, och få se och läsa alla era idéer :D Jag hoppas att ni har haft en rolig halloween-månad!

Fridens liljor!
/MPh
Cry
Cry 

Spelas av : Siri

InläggRubrik: Sv: Halloween i Numoori Tävling 2014    ons 19 nov 2014, 19:42

Nu kommer Xerxes vilja äta upp Ehfra på riktigt xD

... ^Det där kan tolkas på två sätt... Lät ganska sensuellt när jag upprepade det xD 

Tears is really feeling it though~ 

Vet inte riktigt om jag skrattade av rädsla eller av glädje n'r jag såg Vic's bidrag... *Obekvämt skratt*.
Hector
Hector 
Död 

Spelas av : Älg | Död

InläggRubrik: Sv: Halloween i Numoori Tävling 2014    ons 19 nov 2014, 19:57

Vics bild. Herregud.

Halloween i Numoori Tävling 2014 Jared-laugh

JAG DÖR SKICKA HJÄLP KAN INTE ANDAS ONT I MAGEN *kippar efter luft* Okej.. okej... lugn.. lugn... Pfffffffffff xD

Halloween i Numoori Tävling 2014 Tumblr_m8jw48WCoA1r3hf3o

Ja jösses xD Jag tycker det är jättekul att se alla andras bidrag :D Och om det är nån av de som skrivit en text kan jag med en gång säga att jag är nyfiken på dem! :'D Och MP, jag återkommer när jag lyckats klura saker och ting.
Blue
Blue 
Död 

Spelas av : My | Död

InläggRubrik: Sv: Halloween i Numoori Tävling 2014    ons 19 nov 2014, 20:00

Ni kan få höra min mördarbjörn-dikt!

I Numooris djupa vrår 
Finns där ett monster som ingen klår

Det är en obarmhärtig best
Den dödar varenda gäst

Den får dig att se dig om varje hörn
Var försiktigt för där kanske står en mördarbjörn!

Alla bidrag var för övrigt fantastiska! <3
Ehfra 

Spelas av : Julia

InläggRubrik: Sv: Halloween i Numoori Tävling 2014    ons 19 nov 2014, 20:26

HAHAAH PLANTAN!

oooh ooh xerxes <3 *wink wink*
Erakan
Erakan 

Spelas av : Nish

InläggRubrik: Sv: Halloween i Numoori Tävling 2014    tor 20 nov 2014, 01:17

Häääär var mitt bidrag för de som undrade 8D 1000 ord  ganska precis exakt x'D

Det började alltid när mörkret föll. Som något kallt mot ryggens krökning eller en nordlig höstvind, svepte natten över landskapet när det sista blödande solskenet försvunnit bakom horisonten.
Miro tryckte sig intill sin partner. Skogen reste sig högt omkring dem; stammarna svarta och oändliga mot den mörka himlen. Som svar kände han en varm tunga dra mothårs över huvudets topp. Iwenya hade aldrig varit mycket för att prata, men det hon inte sade med ord visade hon på andra sätt. Han gillade det; hur hon med en blick kunde säga så mycket mer, eller hur hennes värme och tunga gick som en betryggande smekning över hans själ.
Vinden viskade mellan träden. Miro somnade till deras röster.

"Har inte vi varit här förut?" sade han, försökte dra slutsatser från luftens dofter genom att vädra. Han kände inget han direkt kunde säga sig minnas, och framför sig skakade tiken på huvudet.
Fukten kröp under pälsen. Det var inte kallt, och träden blockerade de flesta av de nordliga vindarna, men ändå kände Miro att han rös.
"Säkert?" sade han, såg sig om med kisande blick. Han kunde ha svurit vid de fem gudarna att platsen kändes bekant.
Iwenyas varma blick fångade hans när den drog över henne. Han skrockade, och ruskade på sig så att damm och smuts ven omkring honom.
När natten föll fann de vila tillsammans i skyddet av en gammal, tidsfårad tall. Miro kände inte barren som stack honom genom den tjocka fällen, men han kände den kalla kåren som viskade hans namn.

Det var något han inte alltid kunde beskriva. Iwenya kunde förstå mycket, och många ansåg henne vara vis trots sin ålder. Han älskade henne, men ändå kände han sig ensam.
Som om orden var något farligt, något ömtåligt, vågade han inte låta dem falla från sin tunga. Varje gång hon såg frågande på honom låste sig munnen och bekännelserna försvann.
Något sade honom att hon inte skulle förstå. Tanken sved, för de hade varit tillsammans sedan de båda varit mycket unga och de hade tillsammans vunnit och förlorat. Deras första kull hade varit den största revan av dem alla, bara blod och smärta.
Han mindes i alla fall bara blodet.
Den natten vaknade han med andan i halsen, och ett maniskt skratt fastlåst mellan gurglet och skriket. 
Han mindes bara blodet.

Iwenya såg på honom med en sned blick.
"Jag mår bra." sade han mekaniskt. Det var inte den första blicken han fått.
"Säkert?" sade hon, och en rysning gick genom hans kropp när hon talade. Han gillade inte hennes röst. Påminde honom om drömmarna han hade om nätterna.
De vandrade mellan de höga träden. Det var en vacker skog, speciellt när solen dalade i väster och spred sitt blödande ljus över himlavalvet. Något var fel med det dock, en känsla bara, något som inte helt stämde. Som om han ibland observerade allt från fel vinkel.
Något knastrade. Miro ryckte till. Det fanns dock inget bland trädens djup när han kollade. Inte ens vinden rörde barrträdens grenar. Tystnaden härjade.
Kylan kröp inpå skinnet, så som den gjort sedan de kommit till den fuktiga skogen. Hösten var på ingående, så det var säkert därför kölden så påtagligt försökte erövra hans sinnen.
"Miro?" han hörde tiken ropa, och utan att svara fortsatte han stelt mot sin partner.
Drömmarna den natten hann aldrig störa hans sömn, för det fanns ingen sömn att störa. Han observerade istället hur månen korsade himlavalvet, och hur tikens måntatuering glödde i halvmånens sken. Det störde honom, ljuset, på ett sätt som nästan skrämde honom.
Vid gryningen, gav honan honom den sneda blicken, och dagen började om på nytt.

Det började inte längre när mörkret föll. Rysningen som vandrat in i hans liv tillsammans med hösten och drömmarna släppte inte sitt tag om honom när gryningen spred sitt ljus över de mörka träden.
De fortsatte som vanligt, som ett inövat mönster av vanor och fraser. Hon skulle ge honom en sned blick, och han som svar skulle fnysa och förkasta den. Han kände ingen hunger, så Iwenya jagade själv när hon kände för det, ofta efter några dagar av att försöka få honom att följa med innan hon gav upp och gav sig iväg.
Hon tog alltid med sig kött tillbaka. När hon låg tätt intill honom på kvällarna gnydde hon mot hans hals i ett ansats väcka hans hunger. Hon lyckades inte, och Miro förstod inte riktigt varför hon ansträngde sig så. Trodde hon att han kunde ersätta deras länge utflugna valpar?

Lika plötsligt som hon börjat, slutade hon. De varma ögonen iakttog honom från sidan, och hennes kropp var ständigt spänd; som om varje steg han tog var en fara eller ett hot.
"Vad är det med dig?" sade han med en vass ton. Krävande. I den blödande solnedgångens sken vek hon undan med blicken. Den uppenbara kapitulationen gladde honom.

Plötsligt badade allt i höstens färger. Barrträden stod orörda, men allt annat hade vittrat och förfallit i en brand av färger. Lukten av fukt och svamp hänge i luften, förruttnelse och förmultnande växter blandades med något annat.
Han var ensam.
Den kalla kåren smekte mothårs upp längst ryggraden. Miro rös.
Framför honom var en tjärn; spegelblank, svart, tillsynes oändligt djup. Han fuktade nosen medan han försökte förstå vad det var som föregick.
Smaken av söt metall slog mot hans sinnen, och han kände hur magen slog hotfulla,  tomma volter. Benen bar honom fram till den blanka tjärnens kant, han tänkte inte ens på det.
Vart var Iwenya?
"Är du verkligen så korkad?" sade en röst, och han ryckte till. Ena tassen tappade greppet om den fuktiga jorden och gled ned i vattnet.
Han kände det inte.
Ögonen som såg tillbaka på honom i tjärnens guppande ringar glödde. Flinet var skevt,  onaturligt, och kantat av blod. Han ville springa; gömma sig, vad som helst.
Benen stod låsta, orörliga, och spegelbilden började skratta.
Hans röst bars ekande genom Kaiwood.
"Äntligen min." löd hans stämma, men det var inte hans ord.
Käken knakade till, och Nisha log.

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: Halloween i Numoori Tävling 2014    

Halloween i Numoori Tävling 2014
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» HALLOWEEN Tävling 2013 Numoori
» Halloween tävling!
» Så ska det låta igen - Tävling
» Så ska det (fortfarande) låta - Tävling