Vem är online | Totalt 39 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 39 gäster. :: 1 Bot
Inga
Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| [Avslutat] Tillstånd för rening av oga ninja | |
| | Författare | Meddelande |
---|
Yuki
Spelas av : Loco
| Rubrik: [Avslutat] Tillstånd för rening av oga ninja tor 25 sep 2014, 18:34 | |
| Har surrat en del med Zara om att låta rena Wisterias dotter (Yuki) till helninja.
Hennes två syskon kommer också att finnas till adoption sedan men det är med Zaras hjälp och även två valpar till Natsu som var son till Crow och Tesshin (Iga ninja halvblod) Men detta kommer tas via PM :-)
Men nu undrar jag då om Yuki han få helas till ren Oga ninja antingen med NCP ninjor eller med hel ninja karaktärer. |
| Mivria Moraltanten the Admin
Spelas av : Lin
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för rening av oga ninja tis 30 sep 2014, 17:28 | |
| Hejsan!
Då Yuki känner både Yoru och Stripe mer eller mindre IC, och alla inblandade parter är med på det, så ser vi att en IC rening är teoretiskt möjligt, så vi har ingen anledning att säga nej till detta. Och Zara som är vår ninja Gura med kollen på allt är ju med på det hela, så det är lugnt. Du har nu en ren ninja av Oga. _________________ Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
|
| Akaitsuki Död
Spelas av : Loco | Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för rening av oga ninja tis 30 sep 2014, 17:54 | |
| Bara en snabb fråga. Ska reningen ske IC (i ett roll) eller blir det bestämt att hon går igenom reningsriten? Zara får gärna PMa Yuki så kanske vi kan bestämma där :-) |
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för rening av oga ninja tis 30 sep 2014, 22:43 | |
| Klart det är roligt om det sker IC, men det är inget måste. Så länge det finns någorlunda förutsättningar för att det ska kunna ske IC så är det okej att det sker utanför roll.
Btw, så såg vi på Yukis historia att det involverar NPC ninjor, så det kan vara bra att se över den då det inte existerar NPC ninjor, med de hårde regler som sattes upp för ninjorna så är de enda ninjor som finns de som redan existerar. _________________ Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
|
| Yuki
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för rening av oga ninja tis 30 sep 2014, 22:46 | |
| Okej.. Ändrar hennes historia då så den passar bättre in till Numooris regler om ninjorna. |
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för rening av oga ninja tis 30 sep 2014, 22:58 | |
| Ja, var ju inte regler som sattes av oss som är crew nu, utan regler som sattes av skaparna, så vi kan tyvärr inte göra så mycket åt det om vi vill hedra skaparna. Men men. :/ _________________ Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
|
| Yuki
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för rening av oga ninja tis 30 sep 2014, 23:06 | |
| Det förstår jag men ändrade nu så ingen NCP ninja är med utan kom på att jag kunde väva in Hagetsuei (min Oga jag hade, Akaryuus äldre bror) i dennes historia :-) Hoppas detta är Ok annars ändrar jag igen (det passar dock bra tror jag om hon ska renas och har kunskapen om Ogas seder och så och att hennes minnen är väckta) |
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för rening av oga ninja tis 30 sep 2014, 23:09 | |
| Nejdå det fungerar fint, och tack för att du ändrade så fort! Bara kul att gamle Hagetsuei får vara med på ett hörn. :'D _________________ Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
|
| Yuki
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för rening av oga ninja tis 30 sep 2014, 23:14 | |
| Va bra :-) Jo lika bra att ändra innan hon börjar rollspelas. Ville få detta klart innan jag börjar med henne så jag vet om jag ska rolla som halvoga eller hel oga.
Några som skulle kunnat genomföra reningsriten innan de dör är ju Natsu (Crows och Tesshins son som är Kiga och Hagetsuei) men då blir det ju innan hon kommer till Numoori och det skulle kunna funka att Natsu gör det för där träffade han ju sin tik han fick valpar med innan han dog (även om han var väldigt ung då han fick valpar :-P) |
| Sleazoid Crew Flockledare
Spelas av : Zara
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för rening av oga ninja tis 30 sep 2014, 23:26 | |
| Det behövs ju bara minst en ninja av samma klan som den som ska renas, och det måste inte vara en av varje (då det bara finns en tillgänglig Kiga för tillfället, som dessutom saknar spelare, Shona alltså). Och Stripe och Yoru (de har ju släktband till henne, så känns troligt att de skulle göra det dessutom) ställer ju gärna upp för att rena, som tidigare nämnt c:
Tänkte bara påminna om det ^^ |
| Yuki
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för rening av oga ninja tis 30 sep 2014, 23:39 | |
| Ja men då så :-) Då behöver Yuki bara leta reda på Stripe eller Yoru och bli renad ;-) |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för rening av oga ninja | |
| |
| | [Avslutat] Tillstånd för rening av oga ninja | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |