Pågående Event
Senaste ämnen
» Trofasthet [Maksim]
Igår på 00:58 av Lev

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
tis 19 nov 2024, 12:08 av Nunam

» Ett dumt beslut [Tolir]
mån 18 nov 2024, 23:41 av Tolir

» Spådomskonstens under [Öppet]
mån 18 nov 2024, 23:21 av Tolir

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 18 nov 2024, 20:17 av Astrid

» Nya horisonter
mån 18 nov 2024, 20:01 av Nunam

» Tänderna biter ihop [Tora]
mån 18 nov 2024, 18:50 av Tora

» Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]
mån 18 nov 2024, 15:11 av Vasilisa

» Rackartyg [Asta]
tor 14 nov 2024, 21:03 av Tora

Vem är online
Totalt 24 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 24 gäster. :: 2 Botar

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd för metallvarg Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd för metallvarg Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

[Avslutat] Tillstånd för metallvarg

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Ivy
Ivy 
Död 

Spelas av : Elsa | Död

InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd för metallvarg    lör 07 dec 2013, 09:15

Ja, som texten lyder skulle jag vilja ha tillstånd för att skapa en varg gjord av metall. Det skulle då vara en privat ras, men att max två till skulle kunna rolla den här rasen(om dem blir godkänd så klart) :D
Vargen ifråga skulle då ha hård plåt, och drivas av elektricitet(vilket är det som räknas som blod för dem). Han skulle tänka med något som liknar kretskort, eller något sådant. 
Storleken skulle vara ungefär Stor varg till Medelstor varg. 
Rasens namn skulle vara Ferrum. Ferrum betyder metall. 

Maten är lite komplicerat då den inte riktigt tål vatten så bra och inte består av samma sak som andra vargar, men jag hittade en lösning c; De matar sig själva genom att simpelt nog skapa elektricitet och käka upp det. Elektriciteten fungerar då som vatten och kött. 

Utseendet: Första anblicken av dem kan vara ett plåtmönster. Kommer man närmare kan man däremot se hur perfekt plåtarna sitter ihop, utan att lämna luckor där det inte är tänkt. 
Däremot så finns det luckor vid halsen, benen, svansen - ja, i princip vart enda ställe som kan röra sig.
Färgen är metalliskt mörkblå, metalliskt mörkare grön, grå, eller svart. De två sistnämnda är väldigt ovanliga. Den metalliska blåa bärs av hanarna, och tikarna bär den gröna metalliska färgen. Ingen tik kan vara blå. Hon kan dock vara svart, men som sagt, svart och grått är väldigt ovanliga färger för dem. Samma sak gäller hanarna, de kan aldrig vara gröna. 
Den här "rasen" har ALDRIG mönster, markeringar eller dylikt. 

Krafter: Metall eller Elektricitet. Inte alls ovanligt att den har båda då båda krafterna är nyttiga att ha. Elektriciteten är något som dock alla har(även om det inte är en kraft) för att kunna ge sig själv mat. Det är då det enda den kan användas till(Om man inte har den som kraft alltså).

Svagheterna är förvånansvärt många. Vatten är en tydlig svaghet. Om vatten kom in i en av luckorna  skulle det förstöra mycket, med tanke på all elektricitet som skulle börja krångla. 
Värme skulle också kunna vara ett problem.  Om han till exempel låg i solen och det gasade på så skulle någonting börja gå sönder i honom och då får han ligga där. I värsta fall kanske han börjar smälta :P
Skickliga metallböjare är självklart något. Om han inte har kraften metall kommer hela hans kropp vara i deras händer. 
Deras känslor är faktiskt något som kan vara ett problem. De känner inte av behov som andra vargar(men de känner självklart av glädje, ilska, sorg och sådant). De känner inte när magen är hungrig förrän det börjar snurra i skallen på dem, de känner inte utmattningen förrän de trillar, och de känner inte att dem är svårt skadade förrän något går sönder. 
Det kan bra en nackdel i strid om de helt plötsligt trillar ihop, utmattade. 

Styrkorna då. Först och främst så är han ju inte lika ömtålig som andra vargar. Han kan ta ett slag och det som händer blir en liten otydlig repa på plåten. Han är också mycket uthålligare än andra vargar. Han består inte av kött och blod, och blir inte lika trött eftersom hans metallkropp inte känner utmattning förrän han trillar ihop. 

Det var väl det jag kommit fram till hittills :P Jag är villig att ändra på något om det skulle vara så ;)
Om ni undrar något så kan ni fråga c:
Damon
Damon 

Spelas av : Mikkis

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för metallvarg    tis 10 dec 2013, 21:19

Då jag först läste igenom detta tycker jag inte att det är en ras/varg som skulle bli godkänd.. vet att några frågat om att ha vargar av silver vi nekat, så plåt låter ännu mindre rimligt .__.
Men kan inte ge beslut utan vill att alla i crew läser igenom detta och diskuterar ett beslut. Samt ska jag läsa igenom det sen lite mer noggrant så återkommer vi med ett beslut :>
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för metallvarg    tor 01 maj 2014, 14:57

Det har diskuterats i Crew runt detta, och en varg gjord av plåt, med kretskort och som drivs av elektricitet är inte godkänt, då det blir mer en robot än en varg och frågor om sådant som vem som byggt den eller var den kommer ifrån uppstår.

Rasen är alltså inte godkänd.

Fridens liljor~

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för metallvarg    

[Avslutat] Tillstånd för metallvarg
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [AVSLUTAT] Tillstånd för...
» [Avslutat] Tillstånd??
» [Avslutat] Tillstånd ;)