Pågående Event
Senaste ämnen
» Trofasthet [Maksim]
Igår på 00:58 av Lev

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
tis 19 nov 2024, 12:08 av Nunam

» Ett dumt beslut [Tolir]
mån 18 nov 2024, 23:41 av Tolir

» Spådomskonstens under [Öppet]
mån 18 nov 2024, 23:21 av Tolir

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 18 nov 2024, 20:17 av Astrid

» Nya horisonter
mån 18 nov 2024, 20:01 av Nunam

» Tänderna biter ihop [Tora]
mån 18 nov 2024, 18:50 av Tora

» Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]
mån 18 nov 2024, 15:11 av Vasilisa

» Rackartyg [Asta]
tor 14 nov 2024, 21:03 av Tora

Vem är online
Totalt 45 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 45 gäster. :: 2 Botar

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd = Yngling! - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd = Yngling! - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

[Avslutat] Tillstånd = Yngling!

Gå ner 
+8
Crepsley
Zayev
Demetrius
Selva
Tavar
Murderotic
Damon
Diablo
12 posters
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Diablo
Diablo 
Död 

Spelas av : Nira | Död

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling!    sön 17 aug 2014, 15:50

Han har en ny bild nu, spinkigare är han iallafall xD 
Nytt utseende också, ärren fick jag dock inte till men det fixar sig sen.
OCh jo, bara ADMIN godkäner detta så kan jag starta upp honom på samma plats som han dog C: vilket blir då i QU's territorium.. And.. Skulle va spänande eller ja, kul, om nån i QU var närvarande då C: Inte Damon doc.. honom vill han ta itug med sen xD 

Ehm ja. kanske inte rätt forum att säga detta, men men 8D 
Såååå *Väntar ihärdigtttt* 

Fredsliljor <3
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling!    tis 30 sep 2014, 17:59

Hej!

Efter långt övervägande så är detta vad vi kommit fram till;

En av de punkter som vi måste ta upp nu som verkar vara missad hittills i denna tråd är att nu mera så kommer alla vargar som återupplivas att börja om med sin status från noll, och detta gäller vare sig en varg fått sin status förflyttad eller ej, samma för alla.

Och sen vill vi att han förlorar lavans kraft, då det är en kraft som är till för inferon, speciellt nu när det kan finnas en IC anledning till det. Och det kan vara en del i hans offer om du så vill. lavan är inget heller som Diablo borde haft från början, och inte haft tillstånd till, då det alltid varit begränsat till inferon, men vi har tidigare varit mer slappa på punkten kring tillåtna krafter, och därför inget vi påpekat tidigare när han levde även om vi borde.

Ytterligare en grej som vi ser att han offrar är sin storlek, då vi inte ser någon anledning till att det finns vargar som är SÅ stora längre, och för att jämna ut höjderna något. Då du har ett tillstånd för en extremt stor varg så behöver du inte minska ner ända till dagens maxhöjd på 150 cm, men under 2 meter, då vi inte ger tillstånd för vargar på högre än 2 meter längre, och vi vill försöka jämna ut vargarnas storlek nu mera för att det inte ska bli så stora skillnader på de vargar som får valpar med varandra längre. Detta kan förstås också vara en del i hans offer.

Sen som du sa att han i allmänhet blir mer spinkig/tappar muskelmassa, bara har en kraft, även tappar något i höjden, så har han ju offrat rätt mycket då, och vi kan se det som ett tillräckligt offer.

Går du med på detta så kan du se dig själv ha en återupplivad varg! :)

(Angående det med Qu, så får du ta det privat med dem du önskar ska vara på plats, men vi vill att återupplivningen ska finnas i ett skrivet roll för att det ska vara fullt giltigt)

För andra som är intresserade av att återuppliva vargar, så är det bra att veta att:
-Alla vargar behöver göra ett offer, och de kan komma i olika former, som krafter, förlorade kroppsförmågor, minnen eller att en annan varg helt enkelt gett sitt liv för att återuppliva en annan kan också ses som ett tillräckligt offer, om de stod nära varandra i livet (så ingen npc eller spontant skapade vargar som inte har någon anknytning till vargen, och inte heller någon av sina egna utan önskvärt en annan spelares varg)
-Alla vargar får återupplivas nu mera, även om de har fått sin status förflyttad, men alla får börja om från 0, och får då sin status borttagen (ser vi dock att detta på något sätt missbrukas så kommer detta genast tas bort igen)
- Det är väldigt svårt för en och samma spelare att få mer än en varg återupplivad, då vi försöker begränsa det till en per spelare (om det nu inte var många år sen sist, då kan det bli aktuellt att få ett tillstånd igen, men det är inget man ska räkna med).
-En varg med specialtillstånd som återupplivas kan inte förvänta sig att man får behålla dessa vid en återupplivning om det går emot de satta regler vi har idag.

/Crew

Död 

Spelas av : Nira | Död

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling!    ons 01 okt 2014, 18:39

Om han är tvungen att genomgå allt detta, att allt det försvinner som gör själva karaktären måste jag avstå från att återuppliva honom...
Hans krafter försvinner därför att han är ju andevarg, men kan han få ha sin status och storlek, fast ej krafterna kvar, men leva vidare som andevarg? Jag känner att hans storlek och lavans kraft är den Diablo jag känner, om han nu inte kan leva vidare som den karaktär jag skapat honom som får han förbli död vare sig jag vill att han ska få livet åter... 

Så om jag förstår detta rätt, han får behålla sin storlek och status så länge han är andevarg? Om det försvinner överväger jag att han får vila i frid utan vetskap om det ovan jord. 

Så, om han inte får behålla sin storlek & status som andevarg försvinner han helt från numooris jordyta. Och statusen överförs till en av de andra karaktärerna...

Mivria, låter detta acceptabelt?
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling!    tis 09 dec 2014, 15:05

Ja det är detta som gäller, och jag har redan motiverat varför. Du har fortfarande ett tillstånd för detta, så valet är upp till dig om du är villig att gå med på det. Det är något som är samma för alla att om de ska ta tillbaka karaktärer, att dels så kommer troligen de egenskaper karaktären har som går emot dagens regler att tas ifrån karaktären, samt att det ska bli ett offer för karaktären då det kostar att komma tillbaka till livet. Är ju dock tråkigt att du inte anser att Diablo är värd att tas tillbaka för att han blir något lägre och inte får behålla lavakraften, medan jag skulle se det som en möjlighet att skapa intressanta rollspel för karaktären. Men det är helt upp till dig.

Denna tråden är dock nu avslutad, men du kan kontakta oss igen om du ångrar dig. ~Mivria

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling!    

[Avslutat] Tillstånd = Yngling!
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2  •  Gå till sida : Föregående  1, 2
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd.
» [Avslutat] tillstånd :D
» (Avslutat) Tillstånd för ras!
» [AVSLUTAT] Tillstånd för...
» [Avslutat] Tillstånd??
Hoppa till annat forum: