| [Avslutat] Tillstånd = Yngling! | |
|
+8Crepsley Zayev Demetrius Selva Tavar Murderotic Damon Diablo 12 posters |
Författare | Meddelande |
---|
Diablo Död
Spelas av : Nira | Död
| Rubrik: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! tor 28 nov 2013, 21:02 | |
| Hey!
Det var bestämt att Diablo skulle återuppstå från det döda men med en uppoffring. Vi sa att det skulle bli att han förlorade minnet helt. Men så kom jag och funderade över en sak gällande detta c: Som betalning för att han ska få återuppstå skulle han kunna bli en valp på ca 5m år. UTAN minne, kommer ej få tillbaks det utan han måste skapa nya minnen. Han blir inte oövervinnelig mot andra valpar med tanke på hans status, utan dock bara starkare krafter. Ingen extra superstyrka som hulken eller något sånt xD Såå... Han blir alltså en yngling på 5m år, utan erfarenheter från sitt äldre liv. Kommer ej minnas något ur numooris värld, inte heller hans fiender.. Om detta låter bra fast med vissa villkor så berätta gärna vad det är ^^ |
|
Damon
Spelas av : Mikkis
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! tis 10 dec 2013, 21:07 | |
| För mig låter det "numoori rimligt" att återuppstå genom nytt liv, altså födas om på nytt och vara valp. Det där om styrka.. ingen valp kan vara erfaren då denne inte lärt sig nått. Men såklart har han större mängd kraft än andra med tanken på statusen. Dock diskuterar vi ännu hur status ska fungera mer exakt så jag säger inget mer om det c: Låter annan admin och våra mods att kika på detta och börja diskutera~ |
|
Diablo Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! tis 10 dec 2013, 22:51 | |
| Låter bra! C:
Om han blir valp igen, går det bra att han åldras fortare än andra i utseendet men inte i åldern? Alltså om han skulle vara 10m år så såg han ut som ca 20? Det såg ut som en fördel för honom tills jag kom på hur han skulle se ut som 40 m år och uppåt. Typ gammelgubbe... Men jag står i valet och kvalet om jag verkligen vågar göra honom till valp nu som det ser ut i hans 'relationer'.. Och sen har han ju 2 'bäbisar', så det skulle vara ganska epic för dom xD Men det är svårt att hålla sig borta med tanke på att han får ett 'extra liv' och kan börja om. Aargh.. Men en senil Diablo i valpformat vore lika med döden också.. .___. *Branexplosion* |
|
Murderotic
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! tor 01 maj 2014, 14:44 | |
| Några andra i crew som kikat på detta än? Annars ger jag mitt godkännande då det gått så lång tid ~ |
|
Diablo Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! ons 07 maj 2014, 22:47 | |
| Fallulah & jag pratade om detta, och hon kom på något väldigt djävulskt xD Att som straff för att bli återupplivad så kommer Chaibos sätta som en 'förbannelse' över honom att han alltid, oavsett vad, kommer att vara djupt förälskad i Fallulah. Alltså, hon av alla på numoori hatar honom mest, så han kommer aldrig uppleva någon kärlek, bara leva med att vara olyckligt kär hela livet.
nummer ett; han kommer att älska den som hatar honom mest för evigt. Nummer två; Blir det inte som att han har ett inre krig? För egentligen älskar han ju henne inte, men kärleken kommer finnas där, ditsatt av Chaibos. Nummer tre; enda lösningen är att han dödar henne - vilket kärleken får honom att inte vilja göra, eller själv ta sitt eget liv.
Detta var ett förslag, megaursäktar om det blir rörigt!
Fredsliljor <3 |
|
Tavar Vampyr
Spelas av : Eve
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! ons 07 maj 2014, 22:53 | |
| Petar in att hon då menar att förbannelsen ska vara priset för återupplivningen istället för föryngrandet, ifall det var oklart. c: Good luck Nilla~
/Fallulah mfl |
|
Diablo Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! ons 16 jul 2014, 16:06 | |
| Med Fallulah's bortgång går detta inte längre dock.. Så jag funderade ett tag.
Före innan Damon dödade Diablo slet han ut Diablos strupe. Så att han tappar talförmågan, att aldrig kunna tala i längre meningar. Att tex "Gryning.... ... ... Vacker" att det blir smärtsamt att tala och rösten är i princip försvunen. Sedan att hans andra två sinnen försämras, blind på ena ögat och örat är helt sönder slitet och saknar full hörsel på båda öronen.
Om detta låter bra, eller om jag ska förklara bättre så gör jag det c: |
|
Gäst Gäst
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! tor 17 jul 2014, 00:27 | |
| Ska han inte kunna höra sina valpars röster? |
|
Diablo Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! fre 18 jul 2014, 00:21 | |
| Saknar full hörsel på det örat*** Klantigt av mig... Menade att han är helt döv på ena örat som är sönderslitet. Den andra funkar som den ska!
Förlåt för mitt slarvfel och att det vart lite rörigt... |
|
Diablo Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! fre 01 aug 2014, 23:34 | |
| *pet* Eller så kan jag uppoffra Diablos ena kraft som straff, att han endast har Lava som kraft och ej eld. Och sedan måste betala ett pris till chaibos, 50 själar? Om han inte betalar detta innan han själv dör så kommer han att plågas hos chaibos i evig smärta utan slut?
Ja, jag har kommit med förslag. Hoppas något går bra av detta <3 |
|
Selva
Spelas av : Lullu
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! fre 01 aug 2014, 23:37 | |
| Nu är jag nyfiken här! Är det inte så att Diabo, för flera år sedan på en annan version av Numoori möjligtvis, dog/var döende och även då togs tillbaka till livet/blev förvandlad till valp på nytt och fick en ny chans i livet? Minns jag helt fel? |
|
Demetrius Vampyr
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! fre 01 aug 2014, 23:50 | |
| Nu när Lullu säger det så minns jag det också xD Men det var typ en förbannelse för att byta utseende tror jag? D: |
|
Zayev Utvandrad
Spelas av : Älg | Utvandrad
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! lör 02 aug 2014, 00:19 | |
| Jaaaaaag har ett förslaaaaaaag :D
Varför inte ta bort båda krafterna? :D Eller varför inte göra honom klen och tunna ner alla muskler så att han knappt kan gå? Eller kanske båda två? :D I muskelfallet går det ju att bygga upp dem igen, krafterna kan bli lite knivigare xD Kanske kan han försöka muta Aurinko så han får tillbaka sina krafter om det är så att de ryker? Är ju ändå han som styr över eld c:
*fladdrar iväg likt en goggamoj* |
|
Diablo Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! lör 02 aug 2014, 14:23 | |
| Jo nu när du säger det lullu så minns jag att jag bad om det tidigare men det aldrig vart av... XD
Zayev, låter som att han kommer bli en spaghetti med horn xD Men ja, det låter som ett grovt straff men det låter också som en kul utmaning~ Men då undrar jag, kan han be om att få lavans kraft från den där eld guden? cx |
|
Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! lör 02 aug 2014, 14:28 | |
| Höhö, spaghetti med horn xD
Ja, jag tror att lavan också kan få tillbaka via Aurinko :D Jag menar, det är ju en gud trots alls xD Men jag tror det är en bra idé att vänta på en admins/dylikt svar på just den frågan xD |
|
Diablo Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! lör 02 aug 2014, 15:02 | |
| För om det går, kan han be om att få tillbaks just den kraften xD Sen att han blir tanigare och svagare är ju rimligt ^^ Spaghetti~ hehe, c: |
|
Selva
Spelas av : Lullu
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! mån 04 aug 2014, 00:52 | |
| Men alltså, nu blir jag fundersam här. För du gjorde ju honom till valp igen iallafall, eller hur? Jag MINNS att Diablo var valp ett tag med det utseende han har nu. Så lät du planen genomföras trots att det inte blev av det du bestämt med admins eller va?? |
|
Crepsley Utvandrad
Spelas av : Nira | Utvandrad
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! mån 04 aug 2014, 01:55 | |
| Nej, han vart aldrig en valp igen. Jag hade bilden MoonPhanter gjorde till mig, men han vart aldrig en valp igen.. |
|
Demetrius Vampyr
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! mån 04 aug 2014, 07:06 | |
| Älg's förslag låter väldigt bra, och ytterst intressant C; Dock ska kanske lava tas bort som kraft, eller endast bara styras av inferovargar(så som det är tänkt egentligen), vi jobbar/diskuterar fortfarande om den. Plus att höjdtabellen förändrats och "extremt stor" inte finns längre så skulle jag ta chansen att sänka Diablo och bort med krafterna c: |
|
Tyrocho Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! mån 04 aug 2014, 13:20 | |
| Har ju fått tillstånd om att han kan vara sådär stor.. Och sen om endast infernovargar får ha den kraften så.. Då blir ju Diablo kraftlös? |
|
Loiana Död
Spelas av : Skruk | Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! mån 04 aug 2014, 13:24 | |
| Lugn Nilla av vad jag hört tidigare ska inte gamla, redan existerande karaktärer, behöva ändras efter nya regler. Så jag själv tycker du ska få behålla honom så, men sen kan inte jag veta vad Admin tycker.
Mvh Skrikson (Zhetan, Meldew m.fl) |
|
Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! mån 04 aug 2014, 13:25 | |
| Han har ju fortfarande eld som kraft, eller hur? c: Så kraftlös blir han inte :D |
|
Crepsley Utvandrad
Spelas av : Nira | Utvandrad
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! mån 04 aug 2014, 16:12 | |
| Åh vad skönt att höra loiana! Juste.. Hade glömt bort det cx Men.. Om han blir grymt mycket svagare och förlorar lavans kraft, alltså förlorar mycket muskelmassa och blir.. Vääldigt spinkig? Var de så du menade Zayev? C: Isåfall går jag med på det, det låter bra och att bara ha en kraft är ju kanske till en nackdel.. Men bara han får återupplivas så går jag nästan med på allting <3 |
|
Zayev Utvandrad
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! mån 04 aug 2014, 18:01 | |
| Ja, exakt så jag menade :D |
|
Crusoe Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd = Yngling! mån 04 aug 2014, 18:27 | |
| Good! 8D då ska jag bara vänta på admins tillstånd C: |
|
Sponsored content