Pågående Event
Senaste ämnen
» [VE20]Vad finns bortom stjärnorna[Vassya]
My key [p] EmptyIgår på 21:22 av Poppel

» Adopterbara designer av Kreft
My key [p] Emptymån 25 jan 2021, 23:04 av Yargol

» [Avslutat] Dödslistaaan
My key [p] Emptymån 25 jan 2021, 11:20 av Yargol

» I dina ögon himlaljus [Nomë]
My key [p] Emptylör 23 jan 2021, 12:13 av Nomë

» [VE20]Skulpterande snö[P]
My key [p] Emptyfre 22 jan 2021, 15:36 av Poppel

» [Avslutat] Till dödslistan
My key [p] Emptytor 21 jan 2021, 10:55 av Yargol

» [Avslutat] Titeländringar
My key [p] Emptytor 21 jan 2021, 10:51 av Yargol

» [Avslutat] Titlar
My key [p] Emptytor 21 jan 2021, 10:51 av Yargol

» Äntligen hemma [P]
My key [p] Emptytor 21 jan 2021, 00:33 av Flippa

Vem är online
Totalt 7 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 7 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Heads up! Uppdatering av karaktärslistor och titlar
My key [p] Emptytor 10 dec 2020, 15:57 av Yargol

Hej allesammans!

Nu när Numoori äntligen tycks vakna upp lite igen efter årets långa dvala så passar vi i Crew på att se över medlemslistan och alla karaktärer och konton vi har på sidan. Vi har med detta upptäckt att där är väldigt många karaktärer och konton som i dagsläget saknar rätt titel eller någon form av notis om vad som hänt dem, och det gör därför just nu att det ser ut som att flera spelare …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 1
Vinterevent 2020
My key [p] Emptytis 01 dec 2020, 00:29 av Admin

.•¨*•.¸.•¨*•.¸.•¨*•.

Mörker och stjärnklar natt bryts snart av ljus
Och plötsligt nu som förr
Med färger från en dröm
Så ser vi himlen åter dansa

.•¨*•.¸.•¨*•.¸.•¨*•.

Välkommen till vårt officiella vinterevent 2020 som är en direkt callback till norrskenseventet 2014.

Det vi fick bevittna då …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Affiliates

My key [p]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Saderk
NPC
Saderk

Spelas av : Skruk | NPC

My key [p] Empty
InläggRubrik: My key [p]   My key [p] Emptyfre 01 nov 2013, 21:14

Han visste inte varför men han hade lämnat den svart-röda honan, om så för ett litet tag. Solen stod lågt på himlen och dagens öken hetta skulle bytas ut mot natten. En vag, nästan obefintlig, bris svepte förbi och han skulle inte ha känt den ifall det inte varit för hans krafter, och om det inte vore för att den rörde om bland hans fjädrar. Han slöt ögat och suckade. Han njöt av klimatet.

Med hjälp av vinden förde han områdets dofter till sig och han log. Äntligen. Skulle han kanske vända om och hämta honan innan han mötte denna varg, som råkade vara medlem i just den flock som de båda ville söka sig till, eller skulle han bara fortsätta fram och hälsa själv, för att sedan med hanen gå för att hämta honan? Han valde det senare alternativet och började röra sig igen. 

Doften han kände tillhörde definitivt en hane från flocken, och den påminde honom litet om något, vad visste han inte ännu. Men det återstod att se när han träffat denna främling. Endast en liten sanddyn kvar sedan skulle han få se den gestalt som kunde bli hans nyckel, nyckel in i flocken. Så fort han var uppe vid krönet kunde han urskilja en svart gestalt längre bort. "Främling" hälsade han med sin djupa stämma och hans kraft lät ordet färdas hela vägen fram till vargen. Sedan var det bara att vänta.

[För Malvado]
Till överst på sidan Gå ner
Malvado
Död
Malvado

Spelas av : Merran | Död

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptyfre 01 nov 2013, 22:36

Malvado hade roat sig med att vandra runt i reviret, längs gränserna. Då och då hade han kommit på sig själv med att mer och mer röra sig mot Numoorislätten, och han hade fått påminna sina ben och hjärna att han patrullerade och inte skulle ge sig iväg längre in i Numoori. Han hade fått en helt ny uppgift i flocken. Ett helt nytt mål, och hans medlemskap i flocken gav honom nu en helt annan mening. Och den uppgift gjorde honom för stunden bunden till reviret, mer eller mindre.
På sätt och vis hade han svårt att finna sig i ansvaret han hade fått. Någonstans fanns den där oroligheten att han inte skulle klara det. Men han litade helt och fullo på hans nye ledares omdöme.
Solen började sakta vandra neråt på himlavalvet, och Malvado kunde inte låta bli att undra om Amanita skulle finnas i närheten när månen väl tog solens plats. Han stannade upp och blickade upp mot solen, kisade, och slöt sedan ögonen. Tog ett djupt andetag och lät sedan kroppen ta upp värmen solen utstrålade.
Den svaga doften av en annan varg fick honom att öppna ögonen och se sig omkring. Han såg ingenting, och vinden låg inte till hans fördel, så det var svårare att avgöra exakt var den andra vargen befann sig. Men då Malvado hade revirets gränser bakom sig så var det troligast att främlingen befann sig någonstans framför honom.
Med det i tankarna började han röra på sig igen. Uppe på  sanddyn han fick framför sig uppenbarade sig en annan varg. En, för honom, totalt främmande varg. Malvado stannade och stod stilla när främlingen tilltalade honom. Rösten var tydlig och klar, trots sin låga ton. Musklerna under hans skinn och päls spändes.
Han började gå närmre. Med cirka 10 varglängder kvar till den andre stannade han upp.
"Jag är inte ett sådant stort fan av att skrika", sade han i högre ton och tog därefter något steg närmre. "Men säg mig, vad för er till öknen?"
Saderk
NPC
Saderk

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptylör 02 nov 2013, 17:36

Han stod lugnt och väntade på att hanen skulle närma sig, gjorde inget för att skynda på processen, han bara stod där, med det sitt enda öga lugnt vilades på den svarta gestalten. Han kände hanens steg i sanden och log då han närmat sig tillräckligt för att hans röst skulle kunna ljuda emellan dem, och Saderk var inte förvånad över den mening som flöt över den mörke hanens läppar. Han hade förväntat sig dem. "Mitt ärende här i öknen är mitt eget, tills dess att jag vet vem jag spiller ut det till" Sade han sakligt och simpelt. Fortfarande lugn. Fast ändock, allt han behövde veta var hanens namn, för hans flock var något han redan visste. Han visste inte hur hanen skulle reagera på hans ord, de var både sanna och en prövning, för Saderk visste att många skulle kunna bli rasande över en sådan liten dominans förändring. För nog låg det en liten dominant ton inbäddad i den djupa stämman som förmedlat orden.

[Kort och derpigt ^^']
Malvado
Död
Malvado

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptysön 03 nov 2013, 16:50

Malvado fnös. Han var inte direkt förvånad av hanens svar, men han kunde inte säga att han hade väntat sig det heller. Det första han kom på att säga var en riktig ordspya, och han svalde den och valde att bemöta hanen på ett bättre sätt. Men han gillade inte tonen av dominans främlingen hade i rösten, men Malvado höjde inte sig själv till skyarna - ty han hade inte varit så olik hanen när han var i samma ålder.
De svarta öronen lades ogillande bakåt, men raggen låg där den skulle. 
"Nåväl", svarade han och blicken smalnade av lite samtidigt som han studerade den andre hanen. "Mitt namn är Malvado, medlem i Devils som har sitt revir här i öknen", sade han sedan. "Räcker det som information, eller vill ni även veta min ålder och namnet på mina föräldrar?" han lade till det med ett snett flin. Han menade inte att vara nedlåtande, det var bara hans egna, konstiga humor som han själv fann störtkul.
"Så säg mig, vad är ert ärende här, enödga varg?"
Saderk
NPC
Saderk

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptysön 03 nov 2013, 17:40

Han iakttog roat hanens reaktion, de små förändrade uttrycken i ögonen visade att han inte gillade Saderks lilla test, men för att vara ärlig så tog han det bra ändå. Tillslut var det ändå bara hanens öron som visade missnöjet och Saderk var nöjd. En klok medlem av Devils. Hanen presenterade sig och han hajade till, även om det inte syntes utåt. Han kände igen namnet, och ett fragment doften, men inget hans hjärna lyckades koppla ihop ännu. "Ahh, är det en ärad medlem i Devils jag funnit?" sade han med en uppenbart spelad förvåning "det visste jag inte" Han blinkade med ögat och skrockade för sig själv. "Nå Malvado, du ska få höra mitt ärende" Han gjorde en konstpaus "Jag är här för att söka till Öknens djävlar, Tenkais ättlingar" Han log och närmade sig hanen en aning, men han gick inte rakt på utan mer snett åt vänster, så att hans enda öga vändes bort från denna främling, denne Malvado. Många hade begått misstaget att tro att han inte längre hade sin uppmärksamhet på dem när hans blick inte längre kunde nå dem, men ack så fel de haft. Deras tyngd i sanden försäkrade honom mer än hans blotta öga. "Så, Malvado, kanske kan du hjälpa mig med det?" hans röst hade under hela tiden inte ändrats från det lugna tonfallet, och inte heller hade dominansen kommit tillbaka. Nej han förstod att Malvado var en som kom att stå över honom. En som kom att bestämma.
Malvado
Död
Malvado

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptymån 04 nov 2013, 19:44

Malvado lyssnade på hanens ord, tog ingen vidare notis om den spelade förvåningen. Han själv var duktig på att använda sarkasm, så han bemödade sig inte att kommentera om det även om det irriterade honom lite. 
Vad hanen sade härnäst fick honom att förvånat höja på ögonbrynen. När hanen sedan började röra sig närmre så kunde Malvado inte hejda skrattet som trängde upp genom strupen. Ett roat skratt.
...Öknens djävlar... Tenkais ättlingar...
Hanen hade inte den blekaste aning om vad de orden betydde för andra vargar i Devils. Vilken kraft de besatt. Malvado själv såg sig inte som en ättling till Tenkai, ty han hade aldrig träffat Devils grundare och öknens namngivare. Den beundran Mal kände inför honom var stor, rysligt stor, och han skulle kunna ge sitt högra framben för att ha fått träffa Tenkai. Devils hade kretsat så mycket kring den svarta legenden, högtider och seder var byggda på honom och Mal kunde knappt vistas i öknen utan på ett eller annat sätt känna Tenkais närvaro. Men hur mycket han än beundrade eller respekterade Tenkai så hade han svårt att se sig själv som en ättling till honom, det kändes som att ljuga. Det kändes fel att kalla sig själv för samma sak som t.ex Tramptass och Kyoko gjorde, de som faktiskt levt under Tenkais styre. De som träffat honom. De som haft honom som ledare.
"Tenkais ättlingar...", upprepade han mumlande, som om det var det enda som han snappat upp från allt de som hanen precis sagt. Hanen hade även frågat Mal om han kunde hjälpa främlingen med sin ansökan till Devils, men Mal var inte riktigt säker på huruvida han skulle hjälpa till med det eller inte.
"Låt mig ställa er en fråga, så ska jag se om jag kan hjälpa er", började Malvado.
Han slöt ögonen. Han skrapade lite med tårna i sanden och höjde huvudet upp mot himlen. Lät solens strålar träffa ansiktet.
"Varför Devils?" Han öppnade ögonen och blicken smalnade av när den fästes på hanen.
...Tenkais ättlingar...
Malvado hade aldrig sätt sig själv som en ättling till någon. Förrän nu. Men en ättling till Nevada, Devils store Vite ledare, det var det han såg sig som nu.
Saderk
NPC
Saderk

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptymån 04 nov 2013, 21:33

Det enda hanen kommenterade på först var hans ord val. Det var ett test, på samma sätt som han testat honan, hon hade skrattat. Men Han var ändå säker på att detta var en hane av Devils. Och hanen frågade honom en fråga, e mycket bra fråga, som antagligen skulle få dem flesta att tänka efter. Och den frågan var ett bra sätt att sålla mellan vargar som ansökte till flocken. Men ändå behövde Saderk inte tänka efter. Han hade sina anledningar och behövde inte dölja dem bakom halvsanningar. "Era rykten har nått mina öron för länge sedan, och min mor har talat om er, de andra flockarna intresserar mig helt enkelt inte" Han stod fortfarande med blicken vänd bort mot hanen, kände hans små förflyttningar i sanden, hur tyngdpunkten ändras då hanen flyttar på huvudet, ja det är mycket den säger till honom. Han vred dock nu huvudet mot hanen då han lyckades koppla doften med ett minne. "Vilket sammanträffande" Sade han roat och vred hela kroppen mot hanen igen. Ja detta blev just mycket intressant. Mer intressant än han väntat sig. "Ett mycket roligt sammanträffande" lade han till lågmält. Ja nu hade han övertaget, även om inget som han gjorde tydde på det. Kunde detta vara den hanen? Doften sade honom det, men kunde han lita på den? Kanske det bara var en av dem andras dofter som fastnat i hans päls? Det var värt ett försök ändå. Han nickade vagt åt sig själv.
Malvado
Död
Malvado

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptymån 04 nov 2013, 23:21

Malvado fnös halvt om halvt irriterat. Han kunde inte direkt säga att han var speciellt nöjd över hanens svar.
"Rykten behöver inte alltid stämma med verkligheten", svarade han aningen skarpt. Hans missnöje över hanens svar var tydlig. Han hade lite svårt att placera hanen, men han trodde att han kunde förstå hur hans bild av Devils såg ut, även om han själv inte hade sett på flocken på samma sätt. När han hade ansökt hade han gjort det för gemenskapens skull, längtan efter att tillhöra något. I Devils hade han hittat en familj.
Att säga att Devils var en samling kallblodiga mördare vore att tvista om sanningen lite. Visserligen hade de Kyoko och Tramptass. Och de hade haft Ascar och Nevada. Men Malvado var ett strålande exempel på ett undantag. Under hela sin tid i Numoori hade han inte tagit ett enda liv. Inte ens i krig.

"Men vad är det som gör Devils så speciellt för er? Vad är det ni hoppas på att finna hos oss?" var han tvungen att fråga. Han nöjde sig med att samtala med hanen, själva utmaningen och provet (proven) fick Tramptass stå för.
Vad hanen sa härnäst fick honom att smått rycka till.
"Sammanträffande? Vadå sammanträffande?" han var tvungen att fråga. Misstänksamheten tog överhand.
Zhetan
Död

Spelas av : Skruk | Död

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptymån 04 nov 2013, 23:44

Det spelade en skugga av ett leende på hans läppar, ja det var sant.Rykten stämde inte alltid överens med sanningen, men det berodde även på vem man lyssnade på. Vem som tillhanda gav ryktena. Han svarade därför inte på den utan väntade på hanen. Vad han ville få ut av flocken? Han ville få en familj, ett syfte. Inte bara gå runt i Numoori som ett bleknat spöke. "Jag vill kunna återfå något som en gemenskap, en familj, och ett syfte. En anledning till att vandra denna jord" Han lade inga speciella känslor bakom orden, utan tonen var endast lugn. Känslor var något han oftast inte kostade på sig, de var onödiga tills dess att de verkligen var starka. Hanens misstänksamma fråga fick dock ett litet leende snabbt dra över hans anlete. "Åh, det är din doft, jag tyckte väl jag kände igen den" han nickade "Må jag fråga om du känner igen namnet" han tog en paus, som om han tänkte efter "Glacial?" han log. Jo han var nästan helt hundra på att detta var den Devils hane som var den unga honans fader. Ja då kunde han verkligen gå med hanen och hämta henne sedan, det var ju trots allt honom honan letat efter.

[Edit:Upptäckte att det var fel karaktär ^^' men men xD]
Malvado
Död
Malvado

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptytis 05 nov 2013, 08:39

Han nickade tyst. Det räckte som svar, även om han fortfarande var lite osäker på hanen. Men Tramptass skulle kanske finna ett användningsområde för honom ändå. Att hanen sökte en familj, ett syfte, det var något som kunde användas smidigt. Den yngre hanen var fortfarande formbar.

Malvado lyssnade på hans ord. När hanen sedan nämnde dotterns namn så spred sig ett frånvarande leende på läpparna. Så deras vägar hade korsats alltså. Han hade funderat en del på ungarna det senaste, som egentligen inte var ungar längre, de var snart fullvuxna och reda för vad än Numoori hade att erbjuda dem. De hade ju alla tagit sin längre in i Numoori, lämnat vad som tidigare kallades Det Okända. Sin son Midas hade han ju mött för inte så länge sedan, och Mal hade nyligen fått höra från Tramptass att ynglingen hade ansökt till Devils.
"Glacial säger ni", blicken varnade om en vaksamhet hon den stora hanen. "Säg mig, när korsade ni min dotters väg?" vaksamheten låg kvar, men hade snarare bytts ut till en slags kyla. Dottern var honom kär, och för första gången så förstod han verkligen innebörden av en faders beskyddande uppseende gentemot sin dotter.
Saderk
NPC
Saderk

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptytis 05 nov 2013, 10:30

Hanen verkade hamn i tankar, och Saderk stod bara lugnt och betraktade hanen, varken stressade eller sade något. Men et frånvarande leendet i den mörkare hanens anlete vick honom att förstå att han funnit rätt varg, och hanens senare ord bekräftade därför bara det han redan räknat ut. "Det var inte länge sedan Sir" han tog en paus, funderade på hur han skulle formulera sig. "Jag är ganska säker på att, även hon, tänkt söka till Devils, om inte annat sökte hon efter dig" Han slog sig ner, med huvudet höjt i en ställning som påminde om en soldat. Kanske han behövde fila på sitt uppförande mot de med högre rang, så varför inte börja med denna hane? Den korta svansen låg på marken, då och då svepte den över sanden, bara för att inte ligga still. Öronen var spetsade framåt och blicken fäst i fjärran, han inväntade hanens svar.

[Kooortis]
Malvado
Död
Malvado

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptytis 05 nov 2013, 23:51

När hanen helt sonika slog sig ner i sanden blev Mal tillfreds med hans uppförande. Inget cirkulerande, inget 'stå-upp-som-om-jag-bara-är-på-genomresa'. Det gjorde att Mal kunde slappna av mycket mer, och han gjorde hanen sällskap genom att låta baken falla mot sanden.
"På så vis", sade han kort som svar på hanens ord. Han såg ut över sanddynorna som sträckte sig bakom hanen, funderade lite på om han skulle söka upp dottern senare. Han var definitivt intresserad av att ha henne i flocken, men han var tvungen att låta Tramptass ge sin objektiva bild om saken också. 
Sedan var det en tanke som slog honom och han öppnade munnen för att ställa hanen frågan.
"Jag har inte fått höra ert namn ännu"
Saderk
NPC
Saderk

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptyons 06 nov 2013, 00:23

Hanen följde Saderks exempel och slog sig ner han också. Den korta meningen som lämnade den andres mörka läppar var inget han kunde svara på, så han förblev tyst och stilla, med blicken ut i fjärran. Kunde den här hanen inte säga något som indikerade på om han tänkt introducera honom för flocken. Eller mer ledaren för den. Men han fick ha tålamod, något han hade gott om. "Mitt namn är Saderk, Sir" Sade han lydigt och vred blicken lätt mot den något större hanen. Granskade honom litet bättre, han hade röda ögon och såg litet äldre ut, inte så att han var jätte gammal, men inte heller var han någon han skulle vilja kalla ung. På något sätt såg han ut som om han upplevt mycket, och det gav en grund för respekt. Saderk var inte en sådan som gav alla han mötte respekt bara för de hade mer erfarenhet, nej de fick förtjäna respekten. Precis som han moder gjort.
Malvado
Död
Malvado

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptyons 06 nov 2013, 00:46

"Nåväl, Saderk, jag hoppas att ni inte söker till Devils på grund av värmens skull, får då blir jag tvungen stt göra er esviken", sa han med ett finurligt flin. Han hade dock inte tänkt hålla hanen på en sträckbänk utan fortsatte snabbt igen. "Flocken ska flytta. Exakt var vet jag inte, men vi skall iväg från öknen..." 
Malvado var tvungen att erkänna att det var en vemodig känsla som sköljde över honom vid tanken på att lämna öknen. Det hade varit hans hem i nästan hela hans liv, och tanken att lämna den lockade egentligen inte speciellt mycket. Men han litade på Trampass och skulle följa den nye ledaren var helst han beslutade att ta dem. Nevada var borta och med honom även en era i Devils. Och Tramptass skapade en ny era.
"Får jag fråga er om ni besitter någon kraft, och i så fall vad?" frågade han sedan. Han var genuint nyfiken. Eftersom de snart skulle bege sig iväg, och det kunde bli aktuellt att Saderk skulle möta upp dem på vägen så var det trots allt nyttig information. Alla slags krafter var användbara på ett eller annat sätt.
Saderk
NPC
Saderk

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptyons 06 nov 2013, 01:06

Så Devils skulle flytta. Lite synd så han gillade hettan, och så var platsen perfekt för hans ena kraft, sanden som prydde en större del av öknen var, som sagt, perfekt. En oändlig källa av resurser. Han svarade inte på den meningen, såg ingen anledning till det. En varg borde inte välja flock på grund av läget för reviret. Men han undrade ändock vad det var som fått ledaren att ta det beslutet, för något sade honom att det inte längre var den legendariske vite varghanen som ledde flocken. "Jag kan visa dig bättre än vad jag kan berätta" Sade han och började koncentrera sig på sanden, samlade kornen som började resa på sig, som en stor flodvåg av sand. Han lät sanden pressas ihop till en liten boll, den överflödiga sanden gled tillbaka till sin plats. Han lat bollen lösas upp, men lät fortfarande sanden sväva i luften, för att sedan låta en stark vindil svepa bort dem. Detta var bara barn lekar, en försmak på hans krafter. Han behövde ju inte göra slut på all energi för att demonstrera krafterna, så bättre att bara göra enkla saker och sedan göra mer komplicerade ifall hanen bad honom. "Ungefär så" svarade han och vred åter undan blicken från Malvados gestalt.
Malvado
Död
Malvado

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptyfre 08 nov 2013, 21:50

Malvado lät henne visa kraften utan att säga något som svar. Han studerade sanden som rörde sig i luften. Hur den bildades till en boll och en del av sanden dansade neråt mot marken igen. Han studerade sandklotet när det löstes upp och han kunde inte hejda sig från att rycka till en aning när den lösa sanden häftigt sveptes bort. 
Han kunde inte påstå att han blev så jätteimponerad, men han anade att Saderk inte visade sin krafts full kapacitet. Han blev faktiskt väldigt nyfiken på att se hur hanen använde kraften i strid, men han motstod frestelsen att ta reda på det just nu.
När hanen var klar med sin demonstration så nickade Malvado kort.
"Intressant... synd bara att vi inte stannar kvar i öknen då där det finns obegränsat med sand", sade han och gav ifrån sin ett kort, frustande skratt. 
"Jag tror att Tramptass har tänkt att vi skall ge oss iväg relativt snart. Var brukar du oftast befinna dig? Var skulle jag kunna finna dig när vi väl ger oss av, så kan du slå följe med oss...", lade han sedan till. Ja, det kändes nog som den enklaste lösningen just nu. Tramptass hade nog att tänka på nu innan flyttet, och Mal ville inte störa honom med en ungvarg som ville in i flocken. Så det vore nog enklast ifall Mal hämtade honom när flocken väl skulle ge sig av...
Saderk
NPC
Saderk

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptylör 09 nov 2013, 09:26

"Hitintills har jag befunnit mig i döda skogen, och utkanten av öknen" sade han simpelt. Ja han hade inte vandrat mycket, än. Han hoppades att Devils skulle ge honom något att göra, något att fylla tankarna med. "Men jag kan vara mer tillgänglig på ett annats ställe, om det passar bättre?" Han kikade på hanen ännu en gång. "Men ni får bestämma vart jag kan hålla mig" Han såg åter bort från hanen, ut i fjärran, fortfarande med den soldat lika ställningen. Han funderade, om Devils inte tänkt stanna i öknen, vart ska dem då? Numooris marker kryllade av andra flockar, vissa mer fientliga än andra, men om de tänkte flytta hela flocken samtidigt kanske det inte skulle vara ett problem, på säkerhets fronten iallafall. Men han tänkte inte ifrågasätta det beslutet, han skulle lyssna till vad den här hanen sa, och sedan skulle han vänta på att han kallade honom. Men vart denna hane än sa att han skulle gå så tänkte han leta upp Glacial igen, och berätta om att han funnit hennes fader, och förhoppningsvis skulle även hon finna Malvado.
Malvado
Död
Malvado

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptysön 10 nov 2013, 21:47

"Gränsen mellan Döda skogen och öknen tror jag funkar fint", svarade han, väl medveten om det var han som skulle få hämta Saderk. Mal visste ännu inte helt säkert var Tass hade tänkt föra dem. Om de skulle bege sig över lavaöknen mot regnskogen, eller upp mot Lövskogen och Kaiwood. Han hade bett en stilla bön om att det inte var mot Numoorislätten de skulle. Skulle de behöva korsa det området så kunde Mal lika gärna ta självmord på plats, innan avfärden.
Han kunde inte låta bli att dra på smilbanden åt tanken. Åh, cyniska tanke.
"Om ni träffar på Glacial igen så får ni gärna hälsa att hon är välkommen att följa med också", lade han till.
Saderk
NPC
Saderk

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptysön 10 nov 2013, 22:38

Bra, då kunde han hålla sig till ställen han kände till och sedan vänta på att de kallade honom. Han nickade. Han skulle lära sig att ta order när han ändå höll på, men ändå inte duka under för allt alla sa. Nej han skulle bevisa att han inte gjorde skitjobben, bara för att han skulle få lägsta rangen, men ändå skulle han lyda. Ja han var tvungen att finna den balansen. För det var en tunn linje mellan dem, Väldigt tunn. "Sir jag planerar faktisk på att söka upp din dotter, kanske får jag henne att stanna med mig vid döda skogen så du kan hämta henne samtidigt som mig" Han visste inte vad hanen skulle tycka om det, men det skulle han snart få se. Men hur hanen än reagerade på det var det hans plan, och förhoppningsvis insåg hanen att det var en bra plan.
Malvado
Död
Malvado

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptylör 16 nov 2013, 22:05

Malvado nickade.
"Det är väldigt smidigt om jag kan hämta er samtidigt, men skulle det ej gå är det inte hela världen", svarade han. Han slängde en blick bakåt på reviret.
"Om ni ursäktar så har jag en annan varg jag behöver leta upp och sedan skall jag tillbaka till resten av flocken", han vände blicken tillbaka mot Saderk. "Men vi ses snart igen", lade han till med ett kort leende. 

[Du kan ju skriva ett sista inlägg så kan vi säga att de båda struttar iväg åt olika håll sedan eller nåt :3 ]
Saderk
NPC
Saderk

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Emptymån 18 nov 2013, 19:59

Hanens ord något som Saderk blev nöjd med, även om det inte var något som inte syntes i hanens neutrala anlete. "Jag ska försöka se om det går att ordna Sir" Han reste sig från sin plats och svängde runt, då hanen pratat klart. "vi möts åter då ni kallar" Med dem orden började han avlägsna sig från platsen, för att åter finna den svart-röda honan. Ja detta möte hade slutat precis som han önskat. Nu var det bara den svåra delen att lyckas övertala ledaren, få honom att ta in honom i flocken.

[Avslutat]
Sponsored content

My key [p] Empty
InläggRubrik: Sv: My key [p]   My key [p] Empty

My key [p]
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: IC: N U M O O R I ::: :: Öknen-
Hoppa till: