Pågående Event
Senaste ämnen
» Trofasthet [Maksim]
Igår på 00:58 av Lev

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
tis 19 nov 2024, 12:08 av Nunam

» Ett dumt beslut [Tolir]
mån 18 nov 2024, 23:41 av Tolir

» Spådomskonstens under [Öppet]
mån 18 nov 2024, 23:21 av Tolir

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 18 nov 2024, 20:17 av Astrid

» Nya horisonter
mån 18 nov 2024, 20:01 av Nunam

» Tänderna biter ihop [Tora]
mån 18 nov 2024, 18:50 av Tora

» Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]
mån 18 nov 2024, 15:11 av Vasilisa

» Rackartyg [Asta]
tor 14 nov 2024, 21:03 av Tora

Vem är online
Totalt 45 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 45 gäster. :: 1 Bot

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Ansökan om Lervarg Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Ansökan om Lervarg Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

[Avslutat] Ansökan om Lervarg

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Zeltak
Zeltak 
Död 

Spelas av : Dick | Död

InläggRubrik: [Avslutat] Ansökan om Lervarg    ons 10 apr 2013, 00:34

Nu.. Detta, som blivit ut pekat, låter konstigt då det inte finns mycket chans att den överlever men först och främst så vill jag berätta hur jag tänkt det :3

Först och främst skall vargen vara av lera med skelett och fungerande organ m.m. Det är deras skin som blivit till ett mer eller mindre skyddande lager av lera. Deras krafter är lera och kraften används omedvetet att hålla uppe leran runt dem och de kan kontrollera leran tillräckligt mycket för att kunna använda lera till att sträcka ut den som en sköld runt kroppen för att förhindra attacker. Om de står i lera eller är nära mer lera så kan de även kontrollera den och använda det till att packa 'skölden' hårdare och göra den starkare.

Men de har inte det bästa skyddet och de är inte heller de bästa på att attackera då deras kroppar är för mjuka. Men de är bra på camouflage och kan använda leran för att camouflaget för att smälta in i jordiga områden. De är fredliga och väldigt få i rasen då de ofta dör i allt för stekheta öknar, för våta hav eller för kalla glaciärer.
Om de stelnar så slutar tillslut organen fungera, skulle leran flyta av och visa organ skulle de snabbt förlora kontroll över lerkraften och snart skulle organen faila och de dör plågsamt, om de skulle frysa skulle leran frysa och sen snabbt organen. En smärtfylld död.

Sammanfattning
Vanliga krafter: Lerkontroll: alltså våt jord, men inte vatten eller helt torr jord.
Dör av för stark sol, för kallt väder och för kraftigt vatten.
De byggs upp av Lera och är fredliga varelser då de lätt skulle förlora en fight även om de inte blöder om du inte träffar en av de viktiga ådrorna som sitter längre in i kroppen och bara ber blod till organen så allt annat som benen styrs av leran de kontrollerar.

För att sova måste de göra en lergrop på en plats med en så oföränderlig temperatur som möjligt och lägga sig helt ner för att inte förlora leran runt kroppen.
Niala
Niala 
Utvandrad 

Spelas av : RoseLife | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ansökan om Lervarg    ons 10 apr 2013, 00:38

så putti-nuttiga <3
Murderotic
Murderotic 

Spelas av : Mikkis

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ansökan om Lervarg    ons 10 apr 2013, 12:54

Som jag sa på skype: tror ej rasen kommer platsa i raslistan. Men du får i alla fall tillstånd från mig att spela en sådan karris. Vi har tidigare diskuterat om att inskaffa nya väsen som kan rollas, tex bäckavargen, så skulle även kunna se det här som en chans att göra till en sagovarg med en historia föräldrar berättar till sina valpar. Lite utav ett träskmonster kanske med ett dömande rykte? Tycker faktiskt det skulle vara roligt och intressant :3 vill dock att fler admins godkänner och läser detta först ~
Lorelei 
Utvandrad 

Spelas av : Dick | Utvandrad

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ansökan om Lervarg    ons 10 apr 2013, 13:29

Att den inte skulle platsa i raslistan kunde jag nog mer eller mindre förvänta mig ^^ men att det skulle vara ett liknade träskmonster/sagoväsen funkar för mig, det sagoväsenet unga vargar utmanar varandra att finna när de vill verka modiga, då de kanske har hört historier om det. :3 eller ja.. Bara jagar för att.. Bevisa att den existerar / inte existerar ^^

Är, som jag tror jag skrev på skype xD, öppen för förslag ^^ och svara gärna på frågor om något är otydligt :3
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ansökan om Lervarg    tor 16 maj 2013, 00:41

Håller med Mikkis på alla punkter.

För en enstaka karaktär så kan det gå an.

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ansökan om Lervarg    

[Avslutat] Ansökan om Lervarg
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Ansökan om demon
» [Avslutat] Ansökan om att få starta karaktär
Hoppa till annat forum: