Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 19 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Big brother (p) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Big brother (p) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Big brother (p)

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Gavin
Gavin 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Big brother (p)    mån 18 jun 2012, 22:03

Skogen var stilla denna morgon, ingen ovanlig storm rasade över lövskogen denna morgon, dock ahde natten varit hemsk och många träd låg omkullvräkta här och var. Skogen var inte den samme längre och det hem den unga vita hanen vuxit upp i höll på att förändras. Nu var dock solen på väg upp och på himlen spelade den allt blåare himlen och de mörka molnen var på väg bort. Till och med fåglarna vågade sig fram och de kvittrade och solens strålar fick de regndroppar som ännu hängde kvar på träden och buskarnas löv att glittra som små diamanter.

Dock var den unga vita hanen som vandrade igenom sitt förändrande hem. Lika väl som att hans hem förändrades så had ehan genomgott en massiv förändring. Han avr inte samma som innan hans små systrar föddes. Han kände sig inte hel längre, något viktigt hade blivit tagen ifrån honom och han saknade detta så enormt. De isande blå ögonen hade tappat lite av den livfullhet och vänlighet han en gång haft. Liksom han kände sig tom invändigt så var hans blick även den tom. Inte ens denna vackra morgon kunde få honom glad för han visste bara vad han mist.

(Pax till sombra)
Sombra.
Sombra. 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    mån 18 jun 2012, 22:11

Den lilla tiken hade skuttat efter sin bror när han hade lämnat lyorna. Hon hade känt att han var nedstämd och undrar varför. Så hon hade följt efter honom. Hon är bra på att smyga. Men hon är än dock en valp och rör sig rätt klumpigt med sina korta ben och ringa höjd. De violetta ögonen med stäng av silver hade för en stund tappat bort brodern. Det är lite svårt för henne att följa spår eftersom hon inte kan känna några lukter alls. Men hon hade följt spåret av hans nedstämdhet. Och snart hade hon funnit honom igen. Hon skuttar efter. Liten och kvick i steget och öronen spetsade på huvudet. Hon hade sprungit hela tiden. Skuttat fram. Inte släppt på hastigheten det minsta och nu hade hon smitit en annan väg och svängt runt en buske. Och där är bror. På väg åt hennes håll. Valpen tvärnitar och sätter sig ner. Svansen viftar vilt bakom henne.
"Vad gör du, bror?" Frågar hon och tippar huvudet på sne.
Gavin
Gavin 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 11:55

Han hade hört henne följa efter honom men efter en stund så hade henens steg försvunnit. Han hade tankarna på annat håll och sedan då hans lilla syster dök upp framför honom klippte de vita tofsprydda öronen till och de isande blå ögonen föll på den bruna valpen. Han suckade kort. "Jag bara går... Tittar hur skogen sakta blir förstörd av stormarna som rasar över landet". Den isande blå blicken föll åter på skogen och de många träd som kastas omkull eller gått av då starka vindar och flodvågor dragit in över landet.

Han drog en djup suck då han såg förstörelsen runt omkring. Men det som tyngde enr honom mer var att han itne käönde något från skogen längre, kunde inte känna livet pulsera runt omkring. Han höll sig mer och emr för sig själv för att lära sig leva med denna tomhet och han undvek sin grå syster så mycket han kunde. Åter föll de isadne blå ögonen på Sombra. "Så vad gör du här... Vet mor att du lämnat lyan ensam?"
Sombra.
Sombra. 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 12:05

Sombra ser sig omkring i skogen. Den ser ut som den alltid har gjort för henne. Men så känner hon inte till något annat än chaos heller. Öronen klipper till på huvudet.
"Du tror inte skogen kommer resa sig igen och bli vackrare än förut när stormarna är borta?" Frågar hon och ser på Gavin igen. Naiv och valpig.

Hon ler lite oskyldigt.
"Mor sov och jag hade inget att göra. Jag fick syn på dig när du gick iväg och ville veta vad du tänker på". Hon tippar huvudet på sne igen.
"Mår du inte bra, bror?" Frågar hon och rätar sakta på nacken igen.
Gavin
Gavin 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 12:15

Han hade inte tänkt på att skogen kunde växa upp igen och han klippte lite med öronen. Etfersom han itne längre kunde känna skogen visste han inte vad som skulle ske. "Skogen kommer aldrig bli som den en gång var för mycket är förstört och förämdrat" De isande blå ögonen såg på valpen igen. "Men kanske kommer den en dag bli lika vacker som förut även om den komemr bli annorlunda." Han föröskte le men de ville inte riktigt. Skogen hade tappat sin skönhet för honom. visst den avr grön och så men det var inte som förut då han kunnat känna skogens liv.

Då hon berätatde om varför hon följt efter honom lade han huvudet lite på sned. "Mor bli itne glad om du bara försvinner ifrån henne... Hon blir orolig för dig att något ska hända och hon inte vet vart du är..." Han svepte till med svansen och såg på sin syster. "Det är ingen fara Sombra... Jag mår bra." En uppenbar lögn men han kunde inte sätta ord på hur han mådde. Ingen skulle nog förstå honom ändå.
Sombra.
Sombra. 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 12:54

Hon ler lite lätt.
"Förändring kanske är bra?" Frågar hon lite lätt.
"Skogen kanske behöver det?" Egentligen är hon inte säker på vad hon talar om. Hon är ju bara en valp. Men att alltid tänka positivt är naturligt för henne. Kanske för att hon trots chaoset inte sett det mörka i världen ännu.

Hon tippar huvudet på sne igen.
"Varför säger du så när det inte är så?" Frågar hon. Hon är förvirrad. Hon kan känna hur nedstämd han är. Att det är något som inte står rätt till. Och så säger han att allt är bra. Det går inte ihop i hennes lilla huvud.
Gavin
Gavin 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 13:05

Han kunde inte låta bli att le lite då hon talade om att förändring kanske var bra. Hon hade inte levt så länge och hon var ännu ung. Visst Gav var också ung men han hade upplevt något få behövde uppleva. Detta hade fått honom att inse att välden inte var en vacker och underbar plats där inget ont kunde hände utan en hård plats där man måste kämpa för att överleva. "Kanske det Sombra.." Han såg sig omkring. undrade om mor vaknat ännu.

Sedan då hon sade att det inte stämde såg han på henne. "Låt det vara Sombra.. Det är bra... På sätt och vis..." Han orkade inte förklara. Ingen visste om vad som hänt. Ingen förutom han och troligen Kyee...
Sombra.
Sombra. 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 13:17

Hon känner sig nedstämd när han säger åt henne att låta det vara. För han förstår inte hur det är. Han behöver bara tampas med sina egna känslor.
"Det är lätt för dig att säga". Säger hon lite sårat. Allt hon vill är att familjen ska må bra. Att alla ska vara glada så hon oxå kan vara glad. Men Gavin är inte glad. Och det gör henne ledsen.
"Du vet inte hur det är". Hon reser sig upp och piskar till med höjd svans.
"Du tror du kan gömma undan vad du känner och låtsas som att allt är bra". Hon har höjt rösten. Det är jobbigt att alltid känna. Och det gör Sombra's humörsvängningar rätt vilda.
"Du kanske kan gömma det för andra. Men inte för mig". Hon närmast spottar ut orden. Hon älskar sin bror. Otroligt mycket.
"Varför säger alla att det är bra när det inte är det?" Hon försöker lugna ner sig. Men det är svårt. Öronen har lagt sig mot hennes nacke. Hon förstår inte.
Gavin
Gavin 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 13:30

Han såg att hon blev upprörd och han vek bak öronen. Han svepte till med svansen. Hur skulle hon först? Hur skulle någon förstå hur det var att bli av med något som ha blev. Varför hade gudarna gjort detta? Varför straffade de honom då han var så liten? Vad hade han gjort dem för att förtjäna ett sådant grymt straff?

Han kände hur de mullrade långt nere i sin strupe. "Sombra... Du KAN inte förstå... Du kanske vet att något inte är rätt men det är inget du eller någon annan kan göra något åt..." Hans röst darrade av en återhållen morrning. Han ville inte bråka med Sombra om detta. Han måste lära sig leva med detta själv. "Låt mig bara vara i detta och lägg dig inte i..." Det lät nog hårdare än han menade men han var fortfarande så sorgsen över det som hänt. Han höll dock sakta på att lära sig leva utan någon kraft.
Sombra.
Sombra. 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 15:04

"Vad vet du om det?" Fräser hon.
"Du bara tar för givet att ingen kommer förstå". Svansen piskar åter till bakom henne.
"Men om du hellre går och tycker synd om dig själv så får du göra det". Det är inte hennes problem. Hon ville bara vara där för honom. Även om hon inte kan göra mycket. Hon ville försöka i alla fall. Det är mer än Gavin verkar göra.
Hon räcker ut tungan åt honom och vänder sedan helt om och springer in bland buskarna. Det går inte att tala reson med någon som går och tycker synd om sig själv.
Gavin
Gavin 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 15:11

Han hade inte riktigt väntat sig att hon skulle reagera så starkt på hur han mådde. Att hon skulle bli så arg för att han inte ville tala om vad som hänt. Då hon räcker ut tungan åt honom och sedan springer in i buskarna så stod han först bara och såg efter henne med de isande blå ögonen med ett förvånat uttryck i ansiktet innan han satte av efter henne. Även om hans jordkraft avr borta var hans nos och öron fungerande så han kunde lätt följa henens spår och eftersom han var större och äldre än henne avr han snart ikapp henne.

Han ställde sig i vägen för henne och såg stadigtpå henne. "Sombra du kan inte förstå... Jag tror inte någon kan förstå om de inte råkat ut för samma sak men jag försöker vara stark för mor, för far och för din skull. Jag vet att jag inte är som jag borde just nu men det är svårt att se alla som vanligt och jag är inte det." Han sade inte att han föröskte vara stark för Kyeema. Hon var orsaken till att han mådde så dåligt. Hon ahde stulit hans kraft. Sakta skakade han på huvudet. "Mor och far får inte veta... Om jag berättar MÅSTE du hålla det hemligt!"
Sombra.
Sombra. 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 15:18

Hon springer men är inte säker på vart hon ska. Hon kan känna att Gavin följer efter henne. Men då hennes luktsinne inte fungerar så har hon ett handikapp. Och rätt som det är står han framför henne. Hon tvingas tvärnita igen och ser trotsigt på honom.
Hon lyssnar tålmodigt på det han har att säga. Tills han talat till punkt.
"Det sårar mig att du tror att jag ens skulle tänka tanken att berätta för någon annan". Svarar hon honom.
"Jag vill bara att du ska må bra. Att du ska vara glad. Jag vill att mor och far och Kyeema ska må bra oxå". Som sätter sig ner igen. Den lilla svansen ligger på marken bakom henne, rakt ut från kroppen. Hon släpper inte Gavin med blicken.
"Det är sant att jag nog inte kommer förstå. Men jag vill i alla fall försöka. Att du ger mig en chans. Och du skulle heller inte kunna förstå hur det är att inte kunna känna några lukter. Eller att hela tiden känna och påverkas av vad andra känner".
Gavin
Gavin 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 15:27

Han satte sig ner och lade huvudet lte på sned. Att hn inte kunde känna dofter var nytt för honom. Han hade inte tänkt på det. Inte laggt märke till det. Han klippte lite med öronenoch såg in i skogen.

"Jag kunde höra skogen förut, känna den på ett annat sätt. Växter lydde mig. Lyssnade på mig." Han suckade djupt. "Men det togs ifrån mig då jag träffade er första gången... Då jag rörde vid Kyeema." Han såg på henne och svepte svansne om sig. "Jag tappade en del av mig... Gudarna straffar mig för något men jag ve titne vad..." Han drog ett djupt andetag och såg upppå den för tillfället klarblå himlen. "Jag är inte som jag var förut.. Jag är inte hel längre..."
Sombra.
Sombra. 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 15:31

Hon sitter tyst och lyssnar på honom. Ser inte lika sur ut längre. Mer nyfiken. Hon andas lugnt. Är helt lugn. Men nosen kan inte känna någonting. Bara det lätta draget av in- och utandning. Hon har märkt att luktsinnet är ett betydande sinne för en varg. Men hon vet inte hur det är eftersom hon saknade luktsinne redan vid födseln.
"Kanske är du som skogen. Det kanske är dags för en förändring?" Positiv som alltid. Gavin verkar helt insnöad på tanken att hans kraft tagits ifrån honom. Att han inte tänker på att något annat kanske är på väg.
"Skulle du inte kunna tro de?" Frågar hon honom.
Gavin
Gavin 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 18:31

Han såg på henne då hon talade och sedan suckade han lite. Hon hade aldrig haft något luktsinne så hon visste ändå inte riktigt vad hon saknade. Han ahde haft sin kraft i 8 år och lärt sig mycket om den men nu ahde han inget. "Kanske det kommer något nytt men varför skulle gudarna först ta ifrån mig kraften för att seda ge tillbaka den och hur skulle det då gå för Kyeema?"

Hur han än vred på saken var detta inget bra och det var jobbigt. Han visste att Sombra bara försökte muntra upp honom men just nu avr han inte så lätt att muntra upp. Och även om han kände en viss ogillan mot Kyeema för att hon fått hans kraft så var hon ändå hans syster, de delade samma blod. Han undvek henne för de smärtade honom men än dock var de släkt. Åter föll den isande blå blicken på hans bruna och ljusa syster. Han log vagt mot henne. "Jag vet inte vad som väntar mig i framtiden... Bra eller dåligt så blir det som det blir."
Sombra.
Sombra. 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 18:37

Hon skakar snabbt på huvudet.
"Jag menar att du kanske får någon ny kraft". Säger hon.
"Kanske var det menat att Kyeema skulle få din kraft. Att du bara höll den åt henne". Hon fuktar den lilla nosen med den lilla tungan.
"Och som tack så får du något annat. Något bättre kanske till och med". Hon ser på honom. Hon tänker inte ge sig. Som ska mundra upp honom på ett eller annat sätt.
"Jag tror att det blir bra i alla fall". Säger hon glatt och svansen viftar vilt bakom henne och slår i marken där hon sitter.
Gavin
Gavin 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 22:04

Han lyssnade på det hon sagt och huvudet tippades på sned. "Ja kanske ahr du rätt Sombra... Det enda jag har svårt att förstå är varför gudarna inte svarat på mina böner i så fall. Endast dem kan ge mig en ny kraft och som det är nu bryr de sig inte alls om de böner jag skänkt dem."

Han reste sig upp och gick fram till henne och buffade på henne med nosen. "Vi bör nog gå tillbaka nu innan mor blir för orolig och river ner skogen för att finna dig." Han log mot henne, ett äkta men lite retsamt leende och vände seda på sig för att börja gå tillbaka till lyorna. Han kände sig lite bättre till sinnet nu. Fortfarande brottades han med varför gudarna gjort detta men samtidigt systerns ord hade hittat rätt och han började sakta ändra syn på de hela.
Sombra.
Sombra. 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 22:12

Hennes försök har visst lyckats något och hon ler stort åt bror.
"De har väl bara mycket att göra just nu". Säger hon och fnissar lätt.
När Gavin kommer fram till henne och ger henne en lätt puff med nosen reser hon sig upp och sveper till med den lilla svansen.
"Du har rätt. Mor kan göra vad som helst när hon får för sig något". Hon reser sig lätt på bakbenen och när hon landar med tassarna på marken igen står hon och ser när Gavin med ett retsamt leende går iväg. Hans känslor verkar ha lyfts något och hon känner sig stolt med sig själv att hon lyckats få honom på lite bättre humör. Sedan skuttar hon efter honom. Nafsar honom lätt i svansen innan hon springer förbi honom och i förväg. Sedan stannar hon när hon är rätt långt fram och sätter sig ner igen för att vänta in bror.
Gavin
Gavin 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 22:18

Han kände hur hon nafsade lätt i hans svans då hon skuttade efter honom och sedna sprang hon i förväg. Han höll ögonen på henne hela tiden och då hon stannad eoch inväntade honom kände han sig nöjd. HAn avr ändå hennes storebror och han var rätt beskyddande mot henne.

Han kommer fram till henne och ser sig omkring i skogen innan han åter ser på henne. "Vill du äta nått innan vi går tillbaka?" De avr ännu en bit ifrån lyan och han själv skulle itne ha något emot nån mumsbit.
Sombra.
Sombra. 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 22:24

Hon ser på Gavin när han kommer gående. Hon tycker om att spendera tid med honom. Hon ser faktiskt upp till sin bror och tycker han är väldigt cool. När han föreslår mat nickar hon ivrigt.
"Ja!" Utropar hon glatt. Det var ett tag sedan hon åt och när hon håller igång så mycket som hon gör blir hon hungrig rätt ofta.
"Var finns mat?" Frågar hon och ser sig omkring på den närliggande omgivningen. Sedan vänder hon tillbaka blicken på bror och viftar förväntansfullt på svansen.
Gavin
Gavin 
Död 

Spelas av : Loco | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 22:27

Gav betraktade sin syster då hon verkar bli så glad över hans förslag och han ser sig omkring. "Det finns lite överallt.. Bara man vet vart man ska leta" Han vädrade i luften och lyssnade till skogens ljud. "Små gnagare eller harar?"
Sombra.
Sombra. 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Big brother (p)    tis 19 jun 2012, 22:32

Hon flinar lite lurigt.
"Eller så kan man ju känna dem". Säger hon lätt fnissande.
"Fast de är bra på att dölja sig när de är helt lugna och inte direkt känner något". Lägger hon till lite fundersamt. Hennes kraft... eller vad det nu är... är lite lurig. Ibland känner hon inte ens vargar när de är helt lugna och inte känner något direkt. Men hon gillar att utforska kraften.
Hon reser sig upp igen.
"Hare är gott". Säger hon glatt.
 
Big brother (p)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Oh brother, where art thou?
» Brother - Tidslinje
» i will rise again (BROTHER)
» Brother söker motspelare! :D
» Fånga Dagen (BROTHER)
Hoppa till annat forum: