Pågående Event
Senaste ämnen
» Trofasthet [Maksim]
Igår på 00:58 av Lev

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
tis 19 nov 2024, 12:08 av Nunam

» Ett dumt beslut [Tolir]
mån 18 nov 2024, 23:41 av Tolir

» Spådomskonstens under [Öppet]
mån 18 nov 2024, 23:21 av Tolir

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 18 nov 2024, 20:17 av Astrid

» Nya horisonter
mån 18 nov 2024, 20:01 av Nunam

» Tänderna biter ihop [Tora]
mån 18 nov 2024, 18:50 av Tora

» Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]
mån 18 nov 2024, 15:11 av Vasilisa

» Rackartyg [Asta]
tor 14 nov 2024, 21:03 av Tora

Vem är online
Totalt 19 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 19 gäster. :: 2 Botar

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] En Birdwolf? Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] En Birdwolf? Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

[Avslutat] En Birdwolf?

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Eqii
Eqii 
Död 

Spelas av : Bönan | Död

InläggRubrik: [Avslutat] En Birdwolf?    ons 30 maj 2012, 17:31

Historia:
Birdwolfens historia är ganska så komplicerad, och endast en enda varg i hela världen har träffat en Birdwolf. Det sägs att denna Birdwolfen som vargen träffat sa att hela stammen av Birdwolf-blod har funnits sedan 300 år före Kristus, vilket är mycket.

Birdwolfen härstammar från ett helt annat land än Numoori, dom färdades enda från Grekland på ön Kreta till Numoori, därav kan dom tala Grekiska och Latin flytande. Resan pågick i över flera hundratals år för att komma till det slutliga målet, Numoori, om vi tänker oss tillbaka till 300 år före Kristus så har det tagit 13300 år för en hel Birdwolf-flock att ta sig till Numoori (inkl sjukdomar, död, olycka, födelse med mera för att komma hit).

En Birdwolf bygger alltid ett eget fågelbo högt upp i ett träd med utsikt och regnskydd, detta har delvis gjort att dom är ett topp-rovdjur och är svåra att komma åt. En Birdwolf är kraftlös och görs därför till en ganska så svag ras, men bara för det behöver dom inte vara helt inkompetenta, dom är ju smarta och det är en fördel. Deras intelegens har gjort att dom överlevt så länge.

Utseende:
En Birdwolf har ett unikt utseende, mestadels ser dom ut som en helt vanlig varg, men nej, det är dom inte om man tittar lite närmare. Dom har tre klibbiga, långa och smala tungor vilket ger en stor mun för att alla tungor ska få plats, dessa tre tungor lyser även dag och natt i en neon-färg. Deras tår är långa för att dom ska kunna gå på tårna, det är deras gång stil och dom känner inte till något annat, dom går endast på sina tår. Dom har endast ett öga som kan se bra både dag och natt, ögat är centrerat mitt på pannan och har en kattlik pupill. Deras åtta ben (två fram och två bak) är muskulösa och smidiga vilket gör att dom kan hoppa högt och långt. Dom har kattliknande öron, svans och klor.

Dom har en mörkgrå päls utöver allt annat, deras trampdynor lyser i samma neon-färg som tungorna och ögonen. En mankam stryker sig ut över nacken, och dom har aldrig någon lugg, endast mankam i samma färg som pälsfärgen. Över ryggen sik-sackar ett rutmönster från sida till sida, detta mönster följs av prickar som försvinner ut i vanlig pälsfärg på magen (valfri färg på dessa två mönster).

Myter:
En del säger att alla som har lite av Birdwolf-blod i sig är en demon, andra säger att det är en gudagåva med godhet, och en del säger att det rör sig om någon sorts förvandling. Men inget av dessa tre är sanning, det är endast något som andra tror.

Tecken i alla Birdwolf-pälsar tror en del att det är hemliga skrifter som dessa vargar fötts med, men detta är såklart en myt.

Det sägs även att en Birdwolf bringar lycka och olycka om man ser en, lycka ges om en Birdwolf är glad och olycka ges om en Birdwolf är arg. Och detta är ingen myt, snarare tvärtom - detta är sanning.
Nevada
Nevada 
Död 

Spelas av : Nevada | Död

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] En Birdwolf?    ons 30 maj 2012, 17:59

Det är en väldigt intressant ide, speciellt biten där dem bygger bo i träd.

Men jag har svårt att tänka mig att de skulle höra hemma i Numoori.
Kanske om du anpassar om utseendet lite?

Långa tår skulle kunna vara något mer rovfågel/primat liknande så att de kan klättra i träd. Rovfågel klor skulle till exempel ge dem mer att försvara sig med. Hur menar du att de går på tårna?

Att lägga till är väl att vi inte räknar i Kristna år på Numoori utan använder ett system som utgår från Numooris Historia https://numoori.swedishforum.net/h1-historia

Hur vi relaterar till platser på vår riktiga jord, är jag inte helt säker på. Men jag tycker om att leka med tanken att det finns andra länder utanför Numoori så spinn på, men se att det finns begränsningar också.
Eqii
Eqii 
Död 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] En Birdwolf?    ons 30 maj 2012, 18:10

EDIT!

Historia:
Birdwolfens historia är ganska så komplicerad, och endast en enda varg i hela världen har träffat en Birdwolf. Det sägs att denna Birdwolfen som vargen träffat sa att hela stammen av Birdwolf-blod har funnits sedan årtalet 0, vilket är mycket.

Birdwolfen härstammar från ett helt annat land än Numoori, dom färdades enda från Grekland på ön Kreta till Numoori, därav kan dom tala Grekiska och Latin flytande. Resan pågick i över flera hundratals år för att komma till det slutliga målet, Numoori, om vi tänker oss tillbaka till årtalet 0 så har det tagit 2012 år för en hel Birdwolf-flock att ta sig till Numoori (inkl sjukdomar, död, olycka, födelse med mera för att komma hit).

En Birdwolf bygger alltid ett eget fågelbo högt upp i ett träd med utsikt och regnskydd, detta har delvis gjort att dom är ett topp-rovdjur och är svåra att komma åt. En Birdwolf är kraftlös och görs därför till en ganska så svag ras, men bara för det behöver dom inte vara helt inkompetenta, dom är ju smarta och det är en fördel. Deras intelegens har gjort att dom överlevt så länge.

Utseende:
En Birdwolf har ett unikt utseende, mestadels ser dom ut som en helt vanlig varg, men nej, det är dom inte om man tittar lite närmare. Dom har tre klibbiga, långa och smala tungor vilket ger en stor mun för att alla tungor ska få plats, dessa tre tungor lyser även dag och natt i en neon-färg. Dom har endast ett öga som kan se bra både dag och natt, ögat är centrerat mitt på pannan och har en kattlik pupill. Deras fyra ben är muskulösa och smidiga vilket gör att dom kan hoppa högt och långt. Dom har kattliknande öron och svans. Deras klor är väldigt långa och vassa, rovfågel liknande, och detta är deras enda vapen.

Dom har en mörkgrå päls utöver allt annat, deras trampdynor lyser i samma neon-färg som tungorna och ögonen. En mankam stryker sig ut över nacken, och dom har aldrig någon lugg, endast mankam i samma färg som pälsfärgen. Över ryggen sik-sackar ett rutmönster från sida till sida, detta mönster följs av prickar som försvinner ut i vanlig pälsfärg på magen (valfri färg på dessa två mönster).

Myter:
En del säger att alla som har lite av Birdwolf-blod i sig är en demon, andra säger att det är en gudagåva med godhet, och en del säger att det rör sig om någon sorts förvandling. Men inget av dessa tre är sanning, det är endast något som andra tror.

Tecken i alla Birdwolf-pälsar tror en del att det är hemliga skrifter som dessa vargar fötts med, men detta är såklart en myt.

Det sägs även att en Birdwolf bringar lycka och olycka om man ser en, lycka ges om en Birdwolf är glad och olycka ges om en Birdwolf är arg. Och detta är ingen myt, snarare tvärtom - detta är sanning.

Senast ändrad av Eqii den ons 30 maj 2012, 18:33, ändrad totalt 1 gång
Nevada
Nevada 
Död 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] En Birdwolf?    ons 30 maj 2012, 18:29

Om vi kollar på resten av Numooris raser, som ändå ska var ai samma värld, så ser vi att det är många naturliga aspekter, de har inte mer än vad de behöver ha. Ställer man dem jämte din ras nu blir den väldigt alien likt.
Därför börjar jag känna att din ras är lite över designad, om du vill ha alla dessa detaljer är det kanske bättre att dela upp den i två stycken raser.

Återigen till tårna: Om man kollar på hunden/vargens anatomi: http://hippie.nu/~unicorn/tut/img/basics/animalanatomy/canine-front-paw-bones-compare.jpeg

Så tycker jag det ser ut som om dem redan går på tårna.

Eqii
Eqii 
Död 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] En Birdwolf?    ons 30 maj 2012, 18:32

Det var inte menat att den skulle likna en alien .. ;__;
Jag förstår, det ser nog ut som att dom redan går på tårna.

*editerar bort 'gå på tår'*
Nevada
Nevada 
Död 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] En Birdwolf?    ons 30 maj 2012, 18:41

Menar inte att den ser ut som en alien, utan att den kanske inte riktigt hör hemma här. Samtidigt har vi massor av hellhounds, med massor av ben och ögon i olika siffror så jämte dem passar den defentivt bättre, ser mindre ut som en alien. På den vinkeln kan den nästan se ut hur som helst.
Är tanken att du vill spela den själv eller att många ska spela den med dig?
Sen vet jag inte riktigt hur de andra adminerna vill ha det med kultur som är främmande för numoori, jag tvivlar dock på att det blir ett problem med en ensam, eller några få vargar.
Eqii
Eqii 
Död 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] En Birdwolf?    ons 30 maj 2012, 18:44

Oh, en Hellhound! c:

Jag ville ha en med få personer .. xD
Jag förstår dig mer nu, detta blir nog svårt.
Nevada
Nevada 
Död 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] En Birdwolf?    ons 30 maj 2012, 18:54

Du kanske skulle kunna sy in den som en hellhound, och skapa en liten familj runt den som några kan få spela? De kan fortfarande prata vilket språk de vill och bygga bon, som en familje gemenskap/tradition.

Det skulle nog kännas bättre för T.ex. Mivria som redan lagt ner så mycket tid på att hitta på och ordna med raser för att man ska få tydliga riktlinjer.
Nevada
Nevada 
Död 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] En Birdwolf?    ons 30 maj 2012, 18:57

Att tillägga är att Hellhound är Zayevs privat ras, så det får ju ta med henne.

Eqii
Eqii 
Död 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] En Birdwolf?    ons 30 maj 2012, 18:58

Det låter som en bra idé! C;
Då är det bara lite för mig att fråga Zayev då!

Lättare för Miv! <3
Nevada
Nevada 
Död 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] En Birdwolf?    ons 30 maj 2012, 19:02

Hoppas ni kommer överens om något ;) <3
Eqii
Eqii 
Död 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] En Birdwolf?    ons 30 maj 2012, 19:03

Tack. :la:

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] En Birdwolf?    

[Avslutat] En Birdwolf?
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: