Pågående Event
Senaste ämnen
» Trofasthet [Maksim]
Igår på 00:58 av Lev

» Om ni är mina stjärnor, är jag er himmel
tis 19 nov 2024, 12:08 av Nunam

» Ett dumt beslut [Tolir]
mån 18 nov 2024, 23:41 av Tolir

» Spådomskonstens under [Öppet]
mån 18 nov 2024, 23:21 av Tolir

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 18 nov 2024, 20:17 av Astrid

» Nya horisonter
mån 18 nov 2024, 20:01 av Nunam

» Tänderna biter ihop [Tora]
mån 18 nov 2024, 18:50 av Tora

» Låt mig glömma det jag saknar mest [Ezekiel]
mån 18 nov 2024, 15:11 av Vasilisa

» Rackartyg [Asta]
tor 14 nov 2024, 21:03 av Tora

Vem är online
Totalt 43 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 43 gäster. :: 2 Botar

Inga

Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Tillstånd för privat ras Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Tillstånd för privat ras Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

[Avslutat] Tillstånd för privat ras

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Dahlaine
Dahlaine 

Spelas av : Dahlaine

InläggRubrik: [Avslutat] Tillstånd för privat ras    tis 22 maj 2012, 20:45

Tjoho, satt och funderade över min lilla vovve Dahli, vars ras är kopplad till Numooris historia och antagligen kommer krångla till det för mig om det inte passar, heh. Så passar det inte över huvud taget får ni helt enkelt stoppa mig.

Det är tänkt att vargar av raserna Ljud-, Lawar- och Stenvarg, Brenhinol gwaed, under den mörka åldern flydde undan ondskan genom att fly från Numoori. Självklart flydde inte alla, men tillräckligt många för att de skulle klara sig. Utanför Numoori fick var och en av raserna en ledare, och de tre insåg att de skulle hålla ihop, med tanke på att de inte visste vad som väntade dem bortanför glaciären. Och nu, efter ungefär 500 års tid har gruppen av vargar förökat sig och tillsammans utvecklat en ny ras tillsammans med en egen religion. De tillber och dyrkar De förste, alltså de tre ledarvargarna från var och en av de ursprungliga raserna. Cân anialwch, ljudvargarnas herre. Dēvī, lawarernas 'gudinna' och Ischyrí Ischyró, stenvargarnas kung. Men för 200 år sedan beblandades detta 'rena' blod med en bevingad varg som sade att hon var deras allsmäktiga, och på så vis bildades en ny blodslinje, under Raadslid Duwies, en bevingad varg. Raadslid Duwies kom inte från Numoori, utan från en annan plats, och hon krävde att bli dyrkad. När hon dog hade hon fått en hel del kullar med olika varghanar hon ansåg värdiga. Både vargar födda från De förste och från hennes egen ras. Vilket betyder att det finns en blodslinje som följer De förste, och en som följer Raadslid Duwies. Skillnaden mellan dem är deras tro och några få egenskaper, samt vingarna.

I början blandades endast krafterna, men de har nu förändrats till något helt annat, mer kroppsliga krafter. Det är endast vargar från Raadslid Duwies som kan få elementet luft, men de andra har elementen övergivit.

Färg: Svart med/eller olika toner av rött/orange. Creme och brunt kan dyka upp i manar och svansar. Ögonfärgen för De förstes ättlingar är alltid bruna, de andres är antingen bruna eller isande blåa
Storlek: De förstes ättlingar går mellan medelstor till stor och Raadslid Duwies från medelstor till mycket stor, en hona kan dock aldrig bli mycket stor
Kraft: Allt som kan påverka kroppen fysiskt, till exempel nervsystemsmanipulation, fysiskt helande eller tillfällig muskelmanipulation. Väldigt sällsynt är det om en varg får ljudkrafter, det anses vara en gåva från självaste Cân anialwch, precis som vindkrafter anses vara en gåva från Raadslid Duwies.
Styrka: Starka, försvar, tåliga, uthålliga, bra hörsel (Raadslid Duwies, inte lika starka, men smidigare)
Svaghet: Vatten, höga ljud, magi/svartkonst, långsamma(De förste), känsliga vingar(Raadslid Duwies)

Ungefärligt utseende: De har alla en stenvargs grova grundmuskelbyggnad, dock inte lika stor som de ursprungliga då de mindre vargarna har hjälpt till och format en smidigare kropp. Stora öron, en färgad fluffig man med matchande glödande klor samt en kort svans. De flesta individer har också benutväxter. Ättlingar till Raadslid Duwies får oftast vingar istället för utväxter, men om vinggenen är passiv, är istället benutväxten aktiverad. Dessa vargar är också smidigare och slankare och aningen större till storleken.

Beteende: Lawarernas valpätande har försvunnit, men de äter fortfarande fallna familjemedlemmar och fiender, om de är hungriga. Vargarna som ber till De förste, gör en strikt ritual två gånger per månad tillsammans med flocken, eller ensamma, och de som tillber Raadslid Duwies gör det en gång i veckan. Inom flocken följer de först och främst ledarparet, men i svåra situationer söker de svar hos sina gudar. I varje flock finns det även en vis gudanära varg som de kan rådfråga.
De är alla väldigt lojala sina gudar och sin familj, olika idéer om hur gudarna är, är tillåtet, men att tro på något annat straffas med utfrysning och i värsta fall döden.
Löften och eder är även väldigt viktiga för dessa vargar, att bryta en ed är det värsta en Brenhinol gwaed kan göra, och det kommer förfölja vargen ända in i döden och fortsätta plåga i en andlig värld utan ro. De sammanför öden och själar med eder tillsammans med individer dem älskar, som till exempel en partner. Ledarparet har slutit ett sådant avtal, de är sammanlänkade tills de dör och deras själar kommer leva vidare i ett paradis.

Det som är mest unikt med dem är deras tro och förhoppningsvist krafter.

Har då tänkt att Dahlaine tillsammans med tre syskon samt två vargar trogna Raadslid Duwies, varav en av dem är 'prästinna' (hona nära till gudarna alltså), ska hitta tillbaka till Numoori under tiden som Chaos råder. Dessa vargar behöver givetvis inte spelas, men det vore självklart roligt. Så nu vill jag gärna ha alla möjliga synpunkter på vad jag ovan har skrivit.

Senast ändrad av Dahlaine den ons 23 maj 2012, 18:25, ändrad totalt 1 gång
Elphaba
Elphaba 
Död 

Spelas av : Älg | Död

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för privat ras    ons 23 maj 2012, 14:57

Jäklar, här var det genomtänkt o_O

Jag tycker att det låter lite spännande och det verkar vara väl planerat 8D Sen tycker jag väldigt mycket om utseenden 8D *fick en väldigt lust att börja skissa*

Jag skulle kunna tänka mig att rollspela en utav dessa vargar som kom med till Numoori, och det spelar inte någon större roll om det är ett syskon eller inte c: Vet dock inte om det finns möjlighet till det precis exakt just nu då det blev ganska impulsartat, men om det fortfarande är intressant efter någon vecka/några veckor kan jag tänka mig att spela en karaktär 8D

...känner att jag egentligen tar på mig för många karaktärer >-< *fail*
Dahlaine
Dahlaine 

Spelas av : Dahlaine

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för privat ras    fre 01 jun 2012, 23:41

Skulle gärna vilja ha detta godkänt eller nekat, om det är okej :3
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för privat ras    tis 03 jul 2012, 05:59

Kommer nog tyvärr inte kunna godkänna denna rakt av, då det inte känns som att det i dagsläget finns plats för denna på Numoori. Att få en ras godkänd kan vara en väldigt lång process, och det ska kännas att rasen kan ha en självklar plats, så att den inte blir borglömd, vilket tyvärr många redan existerande raser är.

Däremot kan jag godkänna en enskild eller flera karaktärer av dessa tills vidare. En karaktär kan ju vara en blandras och ha en liknande bakgrund som beskrivs ovan.

När en ras blir allmänt känd, populär och relativt vanlig på Numoori, då är chansen större att vi kan överväga att göra den officiell. Vi tillåter inte alls privata raser längre dock, alla raser ska kunna kontrolleras av admin även om de krävs ett godkännande av oss för att spela en i vissa fall.

Sponsored content 

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Tillstånd för privat ras    

[Avslutat] Tillstånd för privat ras
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd om (privat) ras ~
» Bad Day (PRIVAT)
» [Avslutat] Privat ras
» Bad day? -Privat-
» Nothing to say, or..? -Privat-