Vem är online | Totalt 34 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 34 gäster. :: 2 Botar
Inga
Flest användare online samtidigt: 221, den tor 07 nov 2024, 23:06
|
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024 | tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol | Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter!
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …
|
Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️ | fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol | Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …
|
|
| [Avslutat] Halvninja till helninja (ha genomgott reningsriten) | |
| | Författare | Meddelande |
---|
Dyami Död
Spelas av : Loco | Död
| Rubrik: [Avslutat] Halvninja till helninja (ha genomgott reningsriten) mån 14 maj 2012, 16:58 | |
| Jag skulle väldigt gärna vilja att Ami fått gå igenom reningsriten och bli en helninja. Ser att en del redan gjort det och hoppas att Ami även hon får göra det :-)
Tack på förhand |
| Murderotic
Spelas av : Mikkis
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Halvninja till helninja (ha genomgott reningsriten) tis 15 maj 2012, 19:24 | |
| |
| Dyami Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Halvninja till helninja (ha genomgott reningsriten) tis 15 maj 2012, 19:25 | |
| |
| Stripe Crew Död
Spelas av : Zara | Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Halvninja till helninja (ha genomgott reningsriten) tis 15 maj 2012, 22:21 | |
| Ursäkta att jag kommer och stör här nu, jag är ingen admin, men som den som är en av de som har hand om ninjorna och har spelat dem i flera år, och dessutom har en renad en själv, så tänkte jag bara inflika att det behövs två renrasiga ninjor för att denna ritualen ska kunna genomföras på den som ska renas, och att det ska vara två olika spelare, kan vara samma på halvblodet och en av de renrasiga, men man måste ha ännu en spelare, och minst en av de renrasiga måste vara av samma klan som den som blir renad. Och såklart admins tillstånd, men det har du redan. Detta är på grund av att det inte ska ske allt för mycket och att det ska vara lite svårt att renas. Ninjorna håller på att gå igenom lite förändringar i och med den nya texten som skrivs, för att de ska anpassas mer till Numoori och få en tydligare beskrivning osv, och Ikusa har plockats bort, så dessa är de förändringar som har skett med reningsriten, har diskuterat det med Lin/Mivria då vi håller på att skriva ihop texten. Hur som helst så var det ändå svårare förut att få sin ninja renad då det behövdes tre stycken renrasiga och massa annat.
//Zara |
| Dyami Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Halvninja till helninja (ha genomgott reningsriten) tis 15 maj 2012, 22:26 | |
| Okej... Svårt att veta då det inte står någon stans om det. Dessutom står det så här i en nyhet här på numoori - Accepterande och hanteringen av Ninjorna komm nu helt att gå över till de övriga admins. Tanken är nu att vi ska försöka acceptera och få igång ett gäng helt nya villiga ninjavargar som följer och hedrar de fina ninjatraditionerna som rasen har. De som är insatta i ninjorna får gärna försöka förklara så mycket de kan om ninjorna för frågvisa medlemmar. Vid intresse av att spela en ninja, kontaktar ni som vanligt admins i forumen! Så får man ju uppfattningen om att det är admins som ger tillstånd.
Men jag vet att Pilgrim ställer upp på reningsriten så då är det bara någon Oga som behöver ställa upp.
Undrar bara vilka som var med och renade Stripe och Yoru (Kiga och Oga) |
| Stripe Crew Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Halvninja till helninja (ha genomgott reningsriten) ons 16 maj 2012, 08:35 | |
| Nu blir nog det här rätt långt, men ska försöka förklara det på bästa sätt jag kan hur det ligger till med rasen.
De där nyheterna sattes ut innan de började redigeras och innan det att admins hade anlitat mig att hjälpa till med dem, och det gjorde dem just för att ingen av dem kunde rasen särskilt väl och jag har spelat dem så pass länge och har pratat mycket med Aka om dem ang ideér och liknande. För tillfället är allt som rör ninjorna väldigt svårt att förstå sig på och förvirrande då de håller på att redigeras, och det är det som ger en massa problem, men när det är klart så kommer rasen att få betydligt bättre info och vara mer anpassade till Numoori, ha mer tydliga svagheter och styrkor, och förklaring på hur de fungerar och varför de är som de är. Och de kommer bli allmänt lättare att förstå sig på och för folk att spela dem, vilket är anledningen till att vi redigerar dem, och det är anledningen till att det inte finns någon info. Det är en massa saker som måste stämma överens, jag måste försöka få ihop en nya historia som inte skiljer sig allt för mycket ifrån den förra men som är bättre anpassad till Numoori, ta hänsyn till ninjorna som finns och har funnits och deras historier och allt annat hos dem, kolla så att det är ok med admins och förklara rasen i övrigt så bra som möjligt så att en som inte spelat dem ska kunna förstå dem. Och att samtidigt förklara rasen ingående för de som är nya med att spela dem och lära upp dem, särskilt med det nya som kommer att komma, så ja, det är rätt slitsamt att hinna med allting och särskilt att få tid att skriva på texten som faktiskt kommer få folk att förstå rasen bättre så att det inte blir lika många frågetecken. Är väldigt mycket som ska klaffa för att allt ska bli rätt, och det tar lite tid, men det kommer att komma, mitt mål är tills i sommar, men tills dess så kommer allt som rör denna ras vara rätt så förvirrande och otydligt. Hoppas att det där i alla fall var en någorlunda begriplig förklaring på bristen på info och liknande.
Sen när det kommer till reningsriten så har jag och Miv kommit fram till att eftersom Ikusa ska tas bort så skulle den ändras också, så att det inte längre behövs tre renrasiga ur vardera klan med nog hög status för att en reningsritual skulle kunna genomföras, dels även för att då det råder ninjabrist så är det svårt att få tag i tre stycken som passar in på kriterierna. Vi bestämde då att antalet skulle minskas till två och det inte längre var nödvändigt att det var en ur varje klan, sålänge som minst en av dem tillhör den klan som halvblodet ska renas till. Det vill säga att om en halvblodig Oganinja ska renas så kan det antingen vara två Ogas eller en Kiga och en Oga som genomför ritualen.
Jag har pratat lite med Mikkis om det här och jag har missat delen om att du tydligen bett om tillstånd om detta tidigare och att det varit planerat, vilket jag inte kunde veta, men orsaken till att jag inflikade det hela var att jag fick uppfattningen om att reningen skedde i nutid och att den skedde ensamt, refererar dels till det du skrev i startinlägget i rollet ''I'm a pure blood now'' där det stod någonting om att hon genomgått en ritual på ett sådant sätt som fick mig att uppfatta det som att hon gjort det själv.
I Stripes och Yorus fall så är det så att det var planerat för år sedan att de skulle bli renade, vi hade admins tillstånd och vi väntade endast på att det skulle genomföras, att Ikusa skulle hämtas av Aka, Haji, Weed, Tess och att de skulle renas, men det blev pga inaktivitet inte av. Då har Miv nu för ett tag sedan gett oss klartecken och tillstånd till att det faktiskt genomfördes som det planerades, och det var just på grund av att allt med ninjorna hade strulat så med inaktivitet och att de var så få kvar. Så det är fallet där.
Eftersom du tydligen tagit upp detta tidigare med admins men att det inte blev någonting av med det pga inaktivitet även i ditt fall, så kan det mycket väl ha skett då, men när det kommer till om du istället vill genomföra reningen i nutid för vargen så borde du nog hitta dig två renrasiga ninjor, som sagt, behöver inte vara en Kiga och en Oga. Jag kan gärna erbjuda min ninja till det om du vill att det ska ske nu istället för förut i alla fall ^^
Hoppas att detta redde ut lite frågetecken och gav lite klarhet i vad jag menade ^^ |
| Dyami Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Halvninja till helninja (ha genomgott reningsriten) ons 16 maj 2012, 09:16 | |
| Ja det verkar ju ha hänt en del. Som sagt var ju Haji med i planeringen och min Eria skulle ju också renas (men hon dog innan det kunde eller så dog hon under riten) Men som sagt Ami renades innan hon kom hit.
Kändes mer passande att hennes far var med vid riten :-) |
| Stripe Crew Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Halvninja till helninja (ha genomgott reningsriten) ons 16 maj 2012, 09:20 | |
| Ja men dåså ^^ tänkte att det hela med ninjorna behövde klargöras lite hur det ligger till, för alla Om du har nått du undrar över hur ninjorna kommer ändras så får du gärna mejla mig och fråga eller liknande :3 |
| Murderotic
Spelas av : Mikkis
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Halvninja till helninja (ha genomgott reningsriten) ons 16 maj 2012, 10:18 | |
| Tänkte bara tillägga att det fortfarande är admins man frågar om tillstånd för att få spela/genomgå riten, men som Zara sa är det nog henne man ska vända sig till än så länge om man har frågor om den nya ninjan :) Ninjorna har vart så inaktiva innan att jag aldrig tagit mig tid och lärt mig dom, men snart blir det ändring på det :) |
| Stripe Crew Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Halvninja till helninja (ha genomgott reningsriten) ons 16 maj 2012, 11:01 | |
| Visste att det var nått jag missat att skriva in som jag tänkt skriva... Aja, så går det när man skriver mitt i natten, tur att Mikkis håller koll ^^' |
| Dyami Död
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Halvninja till helninja (ha genomgott reningsriten) ons 16 maj 2012, 11:24 | |
| Ja precis. Det är bra att alla får veta lite bättre om hur det går till :-) Var som sagt väldigt insatt förut men inte nu längre :-P
Men nu är det löst och ser fram emot ny info om ninjorna :-) |
| Sponsored content
| Rubrik: Sv: [Avslutat] Halvninja till helninja (ha genomgott reningsriten) | |
| |
| | [Avslutat] Halvninja till helninja (ha genomgott reningsriten) | |
|
Dina behörigheter i detta forum |
---|
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
| |