Hejhopp C:
Jag skrev för inte allt för länge sedan ett inlägg där jag undrade över hur zombier fungerade, mycket för intresse, och fick en massa fina svar (och så uppdaterades ju zombiernas info i samma veva). Nu skulle jag då vilja fråga om jag skulle få spela en zombie C:
Det skulle i så fall bli en tik, vilkens hjärta har stannat och är helt hjärndöd sånär som på två eller tre minnen som loopar konstant. Dessa skulle inte vara några viktiga minnen (alltså inget som säger tex "om en varg beter sig såhär - fly" eller "skadar du dig läker du aldrig", utan helt meningslösa minnen). Hon skulle även behålla de mest grundläggande drivkrafterna, så som behov av mat, dryck, sömn, sådant. Hungermässigt så räknas allt som luktar vid liv... eller nej, snarare allt som har ben och rör på sig, som mat.
Hippocampus i hjärnan (den del som har hand om bl.a. korttidsminnet) skulle vara utslagen, vilket innebär att om hon skulle exempelvis få för sig att jaga någon, så skulle hon snabbt glömma vad hon höll på med - vilket skulle ge spelare chansen att låta deras karaktärer fly utan att hon jagar efter dem i all evighet XD
Vad tror admins om detta? C:
Glad för svar
MP