Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 10 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 10 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
My Burdens... (P) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
My Burdens... (P) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 My Burdens... (P)

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: My Burdens... (P)    lör 05 maj 2012, 17:22

Den svarta unga tiken ligger under några träd i en dunge i skogen. Hon hade ärr på kroppen men också inom sig, Den bärnstensbruna ögonen var trötta och ledsna, i ansiktet vid ögonen hade hon två tatueringar som började glöda vid månens sken vilket betydde att hon är en månvarg och har månen som sin kraft. Hon klipper lite med öronen och lyssnar på skogens ljud. Hon ler lite trött för sig själv. Där hon ligger under träden, kunde hon se fåglar och smådjur springa fram och tillbaka. Men hon var inte hungrig just nu, det hade varit väldigt varmt och det kändes väldigt skönt att ligga i den svala skuggan. Hon sveper lite med svansen och lägger huvudet mellan frambenen.

Hon hade vandrat iväg för att hitta svar på frågor, men hon hade inte hittat de svar hon sökte efter. Hon suckar lite för sig själv och klipper lite med öronen. Hon fuktar nosen med sin skära tunga och känner hur törsten börjar ge sig till känna. Hon reser sig upp och går fram till en liten bäck som finns i närheten av dungen. Men hon är fortfarande på sin vakt. Man visste inte ju inte vilka som kunde smyga sig på en.

Men hon hade inte hittat svaren på frågorna inte ännu, men hon skulle finna dem någon gång. Hon suckar igen och ser sig omkring i den välbekanta skogen som är och förblir hennes hem.hon saknade Mal så mycket och tankarna på det Phol hade gjort mot henne störde henne väldigt ofta. hon snyftade till och slokar med öronen.

Hon känner en sval vind riva tag i trädens löv och hon suckar nöjt. Men vinden bar även spår av varg i luften, troligen någon som är i närheten.

(Paxat till Violet)
Violet
Violet 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: My Burdens... (P)    lör 05 maj 2012, 18:41

Den lilla svarta tiken vandrar genom Lövskogen. Något hon är van vid att göra. Något hon gör varje dag. Och i hennes tillstånd känns det bättre att hålla kroppen i rörelse. Magen växer för varje dag. Hon undrar hur många de är där inne. Tanken på att Gavin ska få syskon lättar hennes sinne. Och att Tocho fortfarande verkar älska henne så mycket får henne att må bra. Hon är lycklig. Allt är för bra för att vara sant. Hon är fortfarande orolig för att något ska gå snett. Att hon ska förlora allt igen.

Vinden smeker den nattsvarta pälsen och den lilla tiken rör sig med förvånandsvärd smidighet. Trots magen. Den känsliga nosen fångar snabbt upp doften av varg. En flockmedlem. Öronen klipper till på huvudet. Det är ännu flera i flocken hon inte haft nöjet att bekanta sig med. Endast sett den flyktigt vid flockmöten eller utanför lyorna. Violet vill lära känna alla i flocken. Ha koll. Så hon styr stegen mot doften.

Snart får hon syn på en svart tik. Större än henne själv. Violet är van vid att alla är större än henne själv. Fåglarna kvittrar glatt i trädtopparna. Violet har inte orkat bry sig om sin kraft. Det tar fortfarande mycket kraft att hålla den avstängd. Så för det mesta får den härja fritt.(Hennes charmkraft).

Hon stannar en bit framför den andra tiken. Nickar lätt och den violetta blicken söker främlingens ögon. "Goddag". Säger hon och studerar den andre. Hon sveper mjukt till med svansen och sätter sig ner. Även det ovanligt smidigt med tanke på magen.
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: My Burdens... (P)    sön 06 maj 2012, 11:25

Hon ligger kvar, fortfarande i sina egna tankar men hon rycker till när hon hör ett prassel i närheten och hon blir spänd ifall det skulle vara någon ovänlig typ. Men det skuttar fram några harar som tittar skräckslaget på henne innan de hoppar vidare in bland andra buskar.

Hon spetsar öronen av att vargdoften hon kände innan blir allt starkare och hon sätter sig upp och ser sig omkring, hon vädrar i luften och känner igen flockdoften, alltså är det en flockmedlem som är i närheten. Hon andas ut och ler lite för sig själv. Hon hörde prassel igen och den här gången kommer det en svart varg ur ur dem, en tik som är lite mindre än hon själv.

Hon ser att magen är större och hon gissar att tiken väntar valpar. Hon ler blygt mot henne och böjer på huvudet. - Goddag själv
Violet
Violet 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: My Burdens... (P)    sön 06 maj 2012, 11:52

Hon studerar den andre tiken oblygt. Öronen står spetsade på huvudet.
"Vad är ditt namn?" Frågar hon med en mjuk stämma. Hon får en känsla av att det är något som tynger denna tiken. Är det något Violet är bra på så är det att se och känna av sådant. Eftersom hon själv varit utsatt av så mycket. Det stora ärret över strupen, som ändå döljs någorlunda av den tjocka pälsen, och ärret på vänster lår. Under pälsen är hennes kropp täckt av ärr. Men mindre.

Violet's röst är mjuk och vacker. Hade man bara hört den så skulle man förmodligen tänka på en långbent slank skönhet. Inte en liten fluffig tuss som Violet.

[Violet's kraft är charm som du säkert vet. :3 Lihai och Wind har ju mött henne förut]
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: My Burdens... (P)    sön 13 maj 2012, 22:35

Hon ser på den en aning mindre svarta tiken framför henne, hon känenr sig så konstig en varm känsla sprider genom hennes kropp och hennes blick blir nästan förälskad. - jag heter Deianeira, men kallas för Eira. Hon bugar sig lätt och går några steg emot tiken.

hon ler ett soligt lite småflörtigt leende emot henne. - Vad heter du själva min vackra vän? hon sveper lite med svansen och klipper med öronen. Hon tycker att den svarta tiken framför henne är väldigt vacker, hennes mage avslöjade att hon väntade valpar men hon är ändå vacker.
Violet
Violet 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: My Burdens... (P)    sön 13 maj 2012, 22:59

Hon märker att hennes kraft påverkar Eira. Violet både gillar och ogillar sin kraft. Men nu orkar hon inte försöka dra ner den. Hennes energi går åt till att vara dräktig. Förlorar hon kraft förlorar valparna kraft. Och hon vill inte göra något som kan skada dem. Eller som gör att hon förlorar dem.
Hon ler lätt mot Eira när denne kommer närmare. Svanstippen vippar mjukt.
"Mitt namn är Violet". Svarar hon.
"Trevligt att träffa dig, Eira". Lägger hon till. Hon studerar den andra tiken. Tippar huvudet lätt på sne.
"Är det något som tycker er, min vän". Frågar hon mjukt. Hon känner att hon måste fråga.
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: My Burdens... (P)    ons 23 maj 2012, 11:42

hon ser på den vackra tiken som presenterar sig som Violet. hon bugar sig i en respktgivande gest, Violet är ju Tochos partner alltså alfahonan. Hon ler blygt mot henne men hennes blick ser nästan förälskad ut på Violet. - Det är trevligt att träffa dig också ärade ledare säger hon med en mjuk vördnadsfull röst.

Hon ser på den mindre tiken och klipper lite med öronen. - joo.. hon drar ut på det men fortsätter sedan. - det kan man väll säga att det gör. Hon visste inte om Tocho hade berättat eller hur Violet skulle reagera om hon berättade. Men hon kände ett förtoende för Violet, så kanske skulle hon våga att berätta?. - Jag vet inte om Tocho har berättat för dig, men det hände en sak på stranden...
Violet
Violet 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: My Burdens... (P)    sön 03 jun 2012, 13:32

[Hur stavar jag? Det ska stå tynger och inte tycker. xD]

Hon ser på Eira. Vi tippar huvudet lätt på sne. Nej, Tocho har inte berättat. Något som har hänt? Vad då? Hon studerar Eira. Vi rätar på nacken igen.
"Vad har du råkat ut för, min vän?" Frågar hon med mjuk och mild röst som verkligen bryr sig. Eira är en medlem av Cierzo. Vi bryr sig om alla medlemmar såklart. Ingen ska behöva gå och må dåligt. Vad det än är som kan ha hänt. Alla ska trivas och må bra. Men Eira verkar inte må bra? Eller?
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: My Burdens... (P)    sön 24 jun 2012, 14:42

(hehe det är lugnt, jag vet hur det är när man skriver fort och allt blir bara konsigt ^^ )

Hon ser på sin ledarinna, hennes röst är mjuk och mild, och hon känner att hon kunde lita på Violet. Hon sveper lite med svansen igen och ler lite försiktigt. - jag träffade en varg, en hane vid namn Phol. och han.. Hon tystnar igen, känslorna svämmar över och hon drar några djupa andetag för att samla sig. - och han våldsbetäckte mig. Hon slokar med öronen och ser ner i marken. Men hon hade inte blivit med valpar. Hon väntade på¨Violets svar och reaktion.
Violet
Violet 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: My Burdens... (P)    tor 12 jul 2012, 20:01

Hon lyssnar på Eria's ord. Vet dock inte hur hon ska reagera på det. Hon själv väntar valpar. Men det är hon lycklig över. Hon har aldrig själv erfarit en våldsbetäckning. Men hon har känt förlusten av valpar.
"När hände det här?" Frågar hon. Hon är inte säker på vad hon ska säga. Men något borde hon kanske säga. Och om det nu är så att Eira bär på denne Phol's valpar så får hon själv bestämma vad som ska göras med dem när de är födda. Förmodligen kommer hennes moderskänslor ta över. Men vem vet. Hatet till denne Phol kanske är större?
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: My Burdens... (P)    tor 12 jul 2012, 20:22

Hon klipper lite med öronen och möter det violetta ögonen och ler lite. - 3 veckor sen. hennes öron vridds hela tiden fram och tillbaka och hon böjer lite med huvudet. -men jag blev itne med valpar. Men även om hatet till phol var starkt så skulle hon ädnå itne ha klandrat valparna om hon hade blivit dräktigt. - men jag komemr iten slås ner utav det här, det här skall göra mig starkare men ajg komemr vara mer på min vakt nu .
Violet
Violet 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: My Burdens... (P)    tor 12 jul 2012, 20:39

Det känns lite som en lättnad att höra att det inte blev några valpar. Som mor skulle man ju såklart känna kärlek till sina egna valpar. Men ändå skulle hatet mot hanen finnas där och förmodligen befläcka ens syn. Men Violet vet inget om det där. Det är bara tankar. Och hon tänker inte sätta ord på dem. Alla reagerar ju på olika sätt. Hon kan bara säga hur hon själv skulle reagera. Hon nickar.
"Alla motgångar är till för att göra oss starkare". Hon känner sig lite fånig. Men hon vet ärligt talat inte vad hon ska säga. Själv sitter hon där och är lycklig över sin dräktighet. Sin tredje dräktighet. Men den andra med Tocho.
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: My Burdens... (P)    tor 12 jul 2012, 21:04

Hon nickar och ser med ens lite gladare ut som Violets ord hade stärkt henne, vilket de hade gjort. - Det har du rätt i Violet.. Hon böjer på huvudet i acksamhet. - Era ord har stärkt mig och jag komemr itne göra varken er, flocken elelr mig själv besviken igen.
Violet
Violet 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: My Burdens... (P)    tor 12 jul 2012, 21:06

Hon ler lätt.
"Det glädjer mig att höra, min vän". Hon reser sig upp. Något klumpig i sina rörelser.
Det kanske är dags att gå nu. För hon vet inte mer vad hon kan säga. Hon nickar lätt åt Eira.
"Det är nog dags att dra sig. Jag behöver gå tillbaka till lyan och vila". Hon sveper lätt på svansen.
"Om du ursäktar". Hon vill som sagt inte verka ohövlig eller sådant. Men hon känner att hon behöver vila nu.
"Jag hoppas vi kan talas vid igen vid ett senare tillfälle".
Eira
Eira 
Död 

Spelas av : Emelie | Död


InläggRubrik: Sv: My Burdens... (P)    tor 12 jul 2012, 21:11

Hon ler mot henne och nickar med huvudet. - jag ber om ursäkt för att ha uppehållit dig Violet. hon klipper med öronen och ser in i det snälla Violetta ögonen. - Jag hoppas att vi kommer pratas vid andra tillfällen också. Hon ser efter Violet när hon går därifrån .

AVSLUTAT
 
My Burdens... (P)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: