Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 16 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 16 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva

Gå ner 
+10
Mivria
Shiro
Emon
Yoru
Xeryus
Demethra
Alxyz
Cassidy
AquaEye
León
14 posters
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
FörfattareMeddelande
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    ons 28 dec 2011, 16:13

Så, nu sitter jag här och vill prata med er igen! :3 Denna gång gäller det en varg vid namn Afrodite, då jag började på numoori så skapade jag ju León och sen Leóns mor afrodite. Och sen blev det bara så att jag hade massa idér på vargar, skapade dem och sen försvan massor. Och på samma sätt försvan Afrodite [död], jag lade över statusen till León. Vet hur mycket jag gav över.
Och nu kommer jag be om det mest omöjliga men jag ångrar mig så fruktansvärt mycket och vill bara ha tillbaka min Dite, har viljat det lääänge, länge. Jag kan göra nästan vad som helst, ta bort statusen jag gav över till León, jag behöver inte ens få tillbaks den! Jag vill bara att min Dite ska komma tillbaks.
Fick också höra att man måste "förhandla" med Chaibos för att få tillbaka en varg. Ge nån annan. Och det skulle fixa sig, men först vill jag höra om dethär ens är möjligt, bara på något sätt?
Men nu får ni admins diskutera och fundera.

Tacksam för svar!
avatar
AquaEye 
 

Spelas av : Eve (ej karaktär)


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    ons 28 dec 2011, 16:22

Thanatos kan va offer xD
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    ons 28 dec 2011, 16:23

Heh, nej detdär är redan fixat Ewy flicka! cx + att han inte kände Dite (;
Men tack för omtanken xD <3
Thantos som va så fin :c
avatar
AquaEye 
 

Spelas av : Eve (ej karaktär)


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    ons 28 dec 2011, 16:29

hon*


Okej ^^
Cassidy
Cassidy 
Utvandrad 

Spelas av : Bellz | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    ons 28 dec 2011, 16:31

Jag tror inte det där går. Har du väl flyttat statusen går det inte att
"uppliva" vargen igen. Själv vill jag hemskt gärna ha tillbaka min fina
Nimbus. Men det går inte för att jag flyttade hans status när han dog. :''(
Alxyz
Alxyz 
 

Spelas av : Pinktiger


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    ons 28 dec 2011, 16:59

Har du tagit bort henne från sidan? O.o
avatar
AquaEye 
 

Spelas av : Eve (ej karaktär)


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    ons 28 dec 2011, 17:00

Vilken verision tog du bort henne på? Minns att jag läste rollet där hon dödade sig själv med rostaggar :C
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    ons 28 dec 2011, 17:04

Under version 0.4
Demethra
Demethra 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    ons 28 dec 2011, 17:08

Menmen, även om Magga tog Dites status och lade över den till Leon kommer hon ju ihåg hur mycket det var och skulle kunna ta bort det från Leons status.
Bara Dite får komam tillbaaakaaa, Demethra behöööver siin systeer.
Dite ha ju blivit Mormooor!! =ooo

// Gagga
Cassidy
Cassidy 
Utvandrad 

Spelas av : Bellz | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    ons 28 dec 2011, 17:11

Jag berättar bara var en Admin sagt till mig.
Är statusen väl flyttad från den döde karaktären går det inte att återuppliva denne.
Jag vill ha tillbaka min älskade Nimbus med men fick inte.
Jag säger bara vad jag blivit tillsagd.
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    ons 28 dec 2011, 17:12

Jag vet Bellz, min fråga var mer ställd till Admins! :'>
avatar
Xeryus 
Död 

Spelas av : Jenn | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    ons 28 dec 2011, 20:52

Någon admin/er som kan fundera över dethär?
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    fre 30 dec 2011, 10:28

*peeet*
Yoru
Yoru 
Död 

Spelas av : Bubbah | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    fre 30 dec 2011, 12:22

Är karaktären död och statusen flyttad så är risken väldigt liten att dom går att återupplivas.. Jag är ingen admin men har varit med på några av deras samtal angående detta.. Det gäller samma sak om du hade skapat en karaktär på någon av dom tidigare sidorna och valde att inte ta med dig den till dom nyare men tog med statusen så kan man inte heller återskapa den karaktären.. Tyvärr..
Har gjort de misstaget själv och ångrar mig av hela mitt hjärta D:
Emon
Emon 
 

Spelas av : Gagga


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    fre 30 dec 2011, 14:29

Men den status hon flyttat över från Afrodite till Leon, skulel hon ta bort av Leon.
Hon skulle bara vilja få återskapa Dite, helt utan status. Från noll. Vi hade tänkt offra en varg och återskaapa henne, om det nu skulle gå.. ='(((
// Gaggsen
Shiro
Shiro 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    fre 30 dec 2011, 14:54

Nu kommer jag här och lägger mig i också, jag vet att ni främst riktar er till admins men jag kan nog ge er att ganska rakt svar. Regler är regler (och dem är till för att följas).
Svaret ni kommer få är Nej, det står klart och tydligt att en varg inte kan återupplivas om statusen har flyttats. Mikkis/Damon (som råkar vara admin) har själv en varg som hon vill ha tillbaka, men eftersom statusen är flyttad så kan hon inte. Och om inte ens en admin tillåter några kompromisser för sig själv så tvivlar jag starkt på att ni får. (Antyder inte på något vis att admins är orättvisa nu, även om det låter så insåg jag..)

Sen är jag inte helt 100% säker på hur det gäller med en andevarg, kanske att hon kan lyckas rymma från chaibos eller förhandla sig ut och bli en ande, då har hon ingen fysisk kropp och är väldigt död. Dessutom kommer hon inte ha någon status så hon kommer vara svag som en myra, både "kroppsligt" (om man ens kan göra fysiska attacker som ande...) och framför allt kraftmässigt.
Men detta är jag heller inte på något sätt säker på att man får göra. Har dock för mig att man får flytta status från andevargar, fast man fortfarande spelar dem...

Så ni får väll läsa igenom reglerna ang. andevargar och också ras-standarden och se om ni kan gå den vägen runt, men i övrigt är jag så gott som helt säker på att svaret är nej.
Det är synd - hon var en fin varginna - men gjort är gjort <3
avatar
Xeryus 
Död 

Spelas av : Jenn | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    fre 30 dec 2011, 20:33

Nej, vill nog ha hela Dite om jag ska ha något av henne! :)
Men tycker att man borde fundera lite på dethär att det på något sätt att man skulle få tillbaka sin varg. Ni såg ju själv hur många som har ångrat sig!
Nu tänker jag inte vara besvärlig, men att kanske tänka över det? Något att fundera över kanske, för regler kan väl ändras?

Något som kanske skulle värt att fundera över iallafall så att det inte är helt omöjligt att få tillbaks sin varg.
Men om det inte går på nått sätt så blir det väl inget :c
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    tor 22 mar 2012, 15:46

I dagsläget med dagens regler går det inte att få tillbaka sin varg som dött och fått en statusförflyttning - I dagsläget är svaret alltså rakt nej.

Håller med Embla där också egentligen - gjort är gjort!

Men
Däremot så har vi funderat på om det ska ske ändringar i dessa regler till viss grad, men om det sker kommer det meddelas öppet just ör att det är många som ångrar sig, och vissa delar av regeln kanske inte är så relevanta längre.

Från början är det ändå så att när regeln infördes av mig bland annat med andra admins så var det för att förhindra att vargar återupplivas, vilket sker i alldeles för stor utsträckning, och alldeles för enkelt. Det SKA vara svårt att komma tillbaka till livet, och regeln medförde att man fick bestämma om vargen faktiskt var död för gott eller inte för att undvika motovägstrafik fram och tillbak till livet.

Återupplivning kommer i fortsättningen alltid innebära något form av offer, antingen från en annan, eller från vargen själv, där det kommer krävas att man helt enkelt har en j*kligt bra förkalring för admin om hur vargen kommer tillbaka och anledningarna till det. Har en varg en gpng dött, så borde man haft en anledning till att vargen dött från början. Så har man inte en bra anledning, eller är villig att utföra offer, kommer vi att säga nej. Även de som varit med längre har problem med att återupplia sina vargar, för att de haft problem att förklara för oss hur de ska bära sig åt. Det finns flera, men utgångspunkten är att oavsett sätt så är alla svåra.

Men, man kan ju ångra sig, och då borde möjligheten till återupplivning finnas, för alla egentligen.

Det andra problemet som från början gjorde att vi införde regeln var att vi var lessa på att föra över status hej och hå mellan vargar, och p åden här tiden mellan levande vargar. det blev för mycket jobb, så därför införde vi regeln abrupt att vi kommer bara föra över status från döda vargar till levande vargar, och aldrig mellan levande vargar. Jag kan lova att detta kommer hålla i sig.

Och när statusen fördes över, så var det ett bevis på att vargen verkligen var död, och blev uppsrkiven på dödslistan.

men frågan nu är väl om dessa nödvändigtvis behöver höra ihop. Fortfarande så kommer vi ju att hålla koll på vilka som är döda genom statusöverföringarna, och alltså hålla koll på vilka som kommer krävas återupplivning för att spela. Vill man då återuppliva en varg är det ju möjligen smart nog att dennes vargs statusklättring får börja om, istället som tidigare fått behålla sin status in i döden tillbaka till livet igen.

Statusförflyttningarna är inte det stora problemet idag egentligen, och på swedish forum är det löjligt enkelt att flytta status till vargar, och sen vi införde att vi bara flyttar från döda vargar så är denna bit inte alls lika betungande längre, och kommer troligen inte bli igen heller då denan regel om statusförflyttning inte kommer ändras.

Problemet som vi fortfarande vill undvika är just att vargar återupplivas för ofta, för enkelt, och vi misstänker att viss återupplivning sker utan vår vetskap också. Det är nog ganska lätt att komma undan med sånt om man är oärlig på Numoori då vi inte kan ha koll på exakt alla karaktärer och allt som händer. Är man orärlig, må så vara.

Tanken är väl också att folk verkar döda sina karaktärer för enkelt för att man för stunden ledsnat, för att sedan inse att man saknar karaktären. det händer ofta, och tror att vi alla som förlorat karaktärer någonstans saknas vissa av dem lite extra.

Och grejen är ju den att flyttad status eller ej, så kan alla ångre sig, och alla älskar ju sina karaktärer, och det är ju era karaktärer, inte admins.

Vill bara understryka att sen bara att OM vi nu skulle ändra detta, så skulle det alltså INTE innebära att det blir enklare att få tillbaka karaktärer, snarare tvärtom. Vi kommer bli hårdare. Vill man ha tillbaka sin karaktär i livet, som Dessutom fått status förflyttad så måste man alltså Verkligen vilja det, och verkligen måste bevisa för oss att man vill det. Alltså inga slö-återupplivningar för att man "saknar sin karris lite" för att man sedan kanske låter den dö igen lite halvdant efter ett tag för att man kommer ihåg varför den dog från början.

Att döda sin karaktär ska kännas svårt, för att ma nvet att det är svårare att få tillbaka den till livet igen. Man ska inte döda sin karaktär lite tillfälligt, flytta status, och sen börja leva igen bara för att. Detta är något vi ville förändra från början genom att införa lagen. Frågan är nu om Numoori är moget för en förändring till något mellanting, eller om detta direkt riskerar att utnyttjas felaktigt?

Nu är vi ju nyfikna på att få höra vad ni tycker om detta lagändringsförlsag, så föreslår att vi använder denna tråd somen fortsatt debatttråd.

Gillar ni idén på lite modifierade lagar, eller avskyr ni tanken?


(För övrigt så är reglerna kring andevargar lite luddiga, och ska ses över, men i dagsläget kan alla vargar som inte fått statusförflyttningar bli andevargar åtmisntone, och tanken är att de som fått status förflyttad ska ha funnit sin frid och därför inte har anledning att spöka runt, men de är inte så exakt, men ja tanken är ju att det ska vara lättare att bli andevarg hur som)




_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    tor 22 mar 2012, 16:39

Jag förstår hur du menar Miv. Har också gått och grubblat på detdär... Men jag tycker att det på något sätt man ska kunna få tillbaka sin varg, som jag skrivit innan. Det kan ju också bli så att folk inte tänker efter mer noga då de ska ta död på sin varg utan tänker endast "Äh, om jag vill ha tillbaks henne igen så blir det bara att fråga", så tycker också jag att det ska isåfall mycket svårt att få tillbaks sin varg men inte omöjligt. Nu är det ju också det stora problemet, om man skulle låta vargar återupplivas fast man flyttat statusen, hur ska man göra så att inte massor med vargar ska komma tillbaks från det döda, om det skulle bli ändringar? Ja, jag har ju sagt rätt så mycket redan så nu ska jag låta andra tala. ^^'
Nisha
Nisha 
Demon 

Spelas av : Nish | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    lör 31 mar 2012, 18:05

jag tror tyvärr min nisha är ett lysande exempel på mer eller mindre regelaktig återupplivning xD Tror jag hade tillstånd, men kan inte garantera det.
Jag tycker lagda förslag om att man ska kunna återuppliva verkar bra, tillsammans med en stramare krontroll.

En egen reflektion är hur själva återupplivningen går till. Kommer det vara fasta ritualer, hur påverkas vargens (nya?) kropp av återupplivningen och om vargen rymt från Chaibos kommer vargen spendera dess nya existens med att fly från gudens Vakter/Sökare?

I nishas fall tog hon över en hannes kropp med våld, och resultatet blev en maskulin hona, med naturkrafter och gift (som kroppen saknar immunitet mot).

Vet inte hur många vargar det finns på numoori idag som är återupplivade, någon som vet?
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    lör 31 mar 2012, 19:06

Mivvie och jag prata nyligen om det där med status/döda vargar och tror vi sagt att man ska kunna få tillbaka sin varg, dock UTAN statusen om man en gång flyttat bort den. dock kommer de bli svårare att få tillbaka sin varg då xD
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    lör 31 mar 2012, 19:11

Så det är inte helt omöjligt att jag skulle få ta tillbaks henne? *omgomgomg* Och hur menar ni lite mer exakt med svårare? ;3 För jag vill fortfarande få tillbaka min lilla donna <3
Murderotic
Murderotic 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    lör 31 mar 2012, 19:14

det får vi se ^^ inte snackat så mkt med miv angående det, så mer kommer upp när allt är klart. men inget säkert D;
León
León 
Död 

Spelas av : Marie | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    lör 31 mar 2012, 19:15

Okej, hör av er sen. :)
Meilyr
Meilyr 
Vandrare 

Spelas av : Marie


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva    ons 13 jun 2012, 20:53

Då inga admins har hört av sig så tänkte jag påminna är här. Sen så är det fritt fram för andra folk att diskutera det här. Skulle vilja få det uträtt.
Och jag har absolut inte tappat intresset av att ta tillbaks henne.
 
[Avslutat] Titta hit alla snälla Admins! Varg vill leva
Till överst på sidan 
Sida 1 av 2  •  Gå till sida : 1, 2  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Ninjavargarna - ADMINS, TITTA HIT
» [Avslutat] Idé till kul tävling! :D (ADMINS, TITTA IN HÄR)
» Någon som vill träffa min lilla snälla Tass? 8)
» Till alla Admins
» [Avslutat] Blomster varg? admins kolla hit!
Hoppa till annat forum: