Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 8 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 7 gäster. :: 1 Bot

Perdita


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva]

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva]    ons 16 okt 2019, 21:05

"Om jag inte visste bättre", sa Blair låg med ett leende som drog i mungipan. "Så skulle jag säga att det här är perfekta natten att röja någon ur vägen och aldrig bli påkommen."
     Dimman låg tjock över Azhekaslätten, och Shiva ledde dem rakt in i dem, bort från gruppen. Allt som hörde var de bådas steg och andetag i den tysta natten. Inte ens vinden hördes, och Blair fick hindra en impuls att gripa efter kraften för att stilla olusten som låg över slätten.
     Han var inte riktigt säker på varför de var på väg ut - Shiva hade varit kort i sin beskrivning, och Blair hade litat på att det skulle vara värt hans tid. Han gick tyst ett halvsteg bakom den andre hanen.
     En siluett avtecknade sig i dimman, och Blair kisade. Det var onekligen den som Shiva styrde stegen mot, nu i raskare tempo. Den diffusa, mörka skepnaden blev allt skarpare, men inte desto mindre skarp.
     "Amanita!" insåg Blair i en utandning, och hans något förvirrade ansikte lystes upp. "Amanita!" Vad var oddsen? Var det till henne som Shiva ämnat att föra honom? Eller stötte de bara på henne av en slump?
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva]    ons 16 okt 2019, 21:14

Shiva hade varit beredd på det mesta, beredd på utdragna förklaringar och heta argumentationer, men han hade inte varit beredd på igenkännandet fakargen bjöd på när Amanitas gestalt trädde fram i dimman. 
Tyst gick han fram till henne, ställde sig tätt vid hennes sida, så nära att deras kroppar rörde vid varandra, och såg från Amanita till Blair som stod framför dem.
"Jag tänkte presentera er, men det verkar inte som att det behövs?"
Fundersam över vilken relation Blair och Amanita delade stod han sedan tyst, väntade på hur det hela skulle fortlöpa.
Amanita
Amanita 
Vampyr 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva]    ons 16 okt 2019, 21:21

Amanita befann sig i egna tankar när rösten ekade i hennes öron och doften slog henne med häpnad. Sedan minns hon vad Shiva hade sagt, en brun bevingad hane. HA! Klart det var Blair han pratat om. Så fantastiskt!
- Blair! Såklart det är du. 
Det gick inte att missa glädjen i hennes röst när hon nästan ropade ut hanens namn. Hon log varmt mot Shiva när han slöt upp vid hennes sida. Det hade gått en tid sedan Blair och Amanita skiljts åt från deras äventyrliga vandring, så detta var det han gjort sedan dess? Samlat på sig en massa vargar. Till vilket syfte? Hon blev genast mer nyfiken. Hon lät sedan ett retsamt leende pryda hennes ansikte. 
- Hur är det med dig gamle vän? 
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva]    ons 16 okt 2019, 22:05

Blair missade inte närheten mellan de båda, men valde att inte kommentera det. Istället log han, brett och genuint, och tog några steg närmare.
     "Det går uppåt", svarade han. "Bättre nu, när du är här. Gudarna ska veta att jag behöver mina vänner." Han vände blicken mot Shiva.
     "När du sa att du skulle introducera någon till mig, trodde jag inte du menade en vampyr. Du är fräckare än vad jag trodde." Tonfallet var uppskattande, och ett flin drog i mungipan. Det mjuknade snart. "Men jag är glad att du gjorde det. Jag tar det som att ni känner varandra väl?" Han såg menande på det icke-existerande avståndet mellan dem.
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva]    ons 16 okt 2019, 22:21

Det verkade kunna klassas som ett kärt återseende, vilket tydde på en god relation mellan Amanita och Blair. 
"Och jag trodde inte att du umgicks i kretsar som involverar vampyrer. Det verkar som att vi båda kan överraska varandra."
Ett kort leende drog över Shivas läppar, som att besvara de leende Blair bjöd honom. 
"Jag föreslog att Amanita kunde följa med oss, ifall hon önskade." Hans röst var stadig, som om Shiva redan hade bestämt att det var såhär det skulle bli. "Hon äger mitt hjärta, och det finns inget jag hellre önskar än att få ha henne vid min sida." 
Han såg med en varm blick på Amanita. Varför ens gömma det längre? Det fanns ingen anledning. Inga roller. Inga krav. Han bara var en i mängden. Och för första gången sedan han lämnat Kaiwood kände Shiva sig nöjd med det.
Amanita
Amanita 
Vampyr 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva]    ons 16 okt 2019, 22:31

Tiden gick för henne så mycket snabbare än vad den tycktes göra för de dödliga. När hon tänkte tillbaka så var det rätt länge sedan de delade sin vandringsresa ihop. Hon kunde knappt minnas vad hon hade haft för sig sedan dess, för det var mestadels meningslös tid. Hon kände för några sekunder endast total lycka. Det var så självklart. Det var här hon skulle vara, med en av sina närmsta vänner och den hon älskade över allt annat. 
- Du vet jag alltid ställer upp min vän! Om du behöver mig. Blair är välbekant med Nattensbarn. Vad jag vet.  
Svarade hon lite syrligt och log. Hon såg sedan på Shiva med gnistrande ögon. Det han sa kändes så äkta och hon välkomnade orden med öppna armar. Det fanns ingen annanstans som hon hellre ville vara. 
- Och du mitt. 
Orden var varma och hon kunde knappt förstå att hon nu stod inför ett nytt kapitel i hennes dödliga liv. Hon styrde det i en ny riktning för första gången sedan hon lämnade sitt tidigare liv bakom sig. Hon skulle följa Shiva vart han än förde henne nu. Det fanns inga tvivel om saken.
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva]    tor 17 okt 2019, 18:47

Samtidigt som Blairs hjärta bultade av stark och genuin lycka för de bådas skull, lyckades han med näppe hejda en smått obekväm grimas. Vid Gudarna. De hade inte ens varit överdrivna i sin kärleksförklaring, och ändå kändes det som om han trängde sig på. Var det såhär han och Yrjö uppfattades av andra? De var ändå, objektivt sett, värre. Stackars Varya som behövde stå ut med deras gull.
     Blair skakade av sig tankegången och såg på dem med ett leende.
     "Du vet att du alltid är välkommen, oavsett vilka jag är med", svarade han stilla. "Men jag tror att omställningen från att vandra dag till nattetid skulle vara för stor för somliga här. Jag hoppas du kan nöja dig med Shivas, och kanske även mitt, sällskap." Amanita låg högt upp på Blairs lista över prioriteringar, men han var tvungen att föra gruppen framåt. Det var hans största uppdrag i livet, och han kunde inte låta hjärtat styra.
Amanita
Amanita 
Vampyr 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva]    fre 18 okt 2019, 19:12

Amanita kände sådan genuin lycka och för några minuter kändes smärtan från den stora förlusten nästan helt borta. Det kändes som en lättnad, nu hade hon i alla fall en väg utplanad framför sig. Ett slags mål. Något att gå emot och det var tack vare Shiva. Hon log när Blair talade, det var sann vänskap de båda delade, det var en sak som var säker. Hon nickade sedan. 
- Åå nej jag vill verkligen inte att ni ska anpassa er efter mig. 
Svarade hon med säkerhet i rösten. Det var inte hennes vandring, de behövde verkligen inte anpassa sig efter hennes behov. Hon följde bara efter och hon ville inte störa eller uppehålla några. 
- Men du får allt se till att vara nattuggla några nätter Blair, vi har massor att ta igen! 
Sa hon sedan och ett glatt kortare skratt lämnade henne. Hon stod kvar vid Shiva's sida, så nära att hon kunde känna hans puls igenom huden. Det var eggande. Hon hade inte tänkt på det ännu, men hon skulle behöva jaga snart. Det fick vänta. 
- Så vad är det du har samlat alla dessa vargar för Blair?
Hon var genuint nyfiken och hon kunde känna doften av flera olika individer i närheten. Shiva hade sagt de var en grupp som följde den bevingade, ingen flock, utan regler? Så frågan var varför?
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva]    lör 19 okt 2019, 18:45

"Naturligtvis", svarade han och log brett. "Jag skulle inte vilja missa det här sällskapet."
    "Så vad är det du har samlat alla dessa vargar för Blair?" Blairs leende blev inte mindre, men det fick en lurig, nästan slug, skugga.
    "Vi ska på uppdrag", Blair försökte sudda ut sitt uttryck för ett seriösare. "Kommer du ihåg att jag berättade om ett Gudarnas tempel när vi var på vandring, där en bön blev uppfylld?" Han väntade inte på bekräftelse att hon mindes. "Efter det kom De till mig. Med krav. Så det här", han nickade tillbaka genom dimman mot de sovande, "är helt enkelt bara de som är villiga att följa Gudarna. Eller skapa lite kaos ändå." Han log.
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva]    fre 25 okt 2019, 08:24

Shiva nickade kort, instämmande, till Blairs ord. 
Detta var ingenting han hade valt att göra, ifall allting hade varit som förut. Men sedan saker förändrats så hade det varit skönt att få någon form av syfte, en ny mening. Om än bara för stunden, men Shiva kändes det som om någon form av ordning var återställd.
"Det kändes klokt att vandra med dem som Gudarna talar till," inflikade han. Han hade själv mött Moriko, och det hade lämnat djupa spår hos Shiva. Dessutom, styrka fanns i antal. Han ville inte stöta på en grupp från Lykoris ifall han var helt själv.
Inte ännu i alla fall.
Amanita
Amanita 
Vampyr 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva]    mån 28 okt 2019, 19:46

Amanita log stort och genuint mot sin vän och hon var lycklig som funnit ett nytt syfte för stunden. Det skulle göra det lättare att bearbeta den sorg och det hål som Malvado lämnat efter sig. Hon skulle slippa sörja honom i ensamhet, det var en sak som var säker. Och hon var glad hon kunde spendera mer tid med Blair, hennes numer ända vän. Om man bortsåg från Shiva, som tekniskt sätt var hennes bästa vän och kärlek på samma gång. Amanita lyssnade med stort intresse och nickade bara när han frågade om hon mindes. Hon skulle väl aldrig glömma. Hon såg mot gruppen av vargar som sov bland dimmorna. De var alla här för att följa gudarna. Dem som skapat hennes art från första början, om man nu lyssnade till historierna. 
- Jag förstår. Vad för krav?
Hon såg tillbaka på Blair med nyfikenhet. Kanske ställde hon jobbiga frågor, men hon hade ingenting att förlora på att göra det. Hon såg fram emot att följa med på deras resa, även om hon skulle hålla sig i bakgrunden kunde det bli riktigt intressant. Snart skulle hon väl bli känd för att vara vampyren som vandrar med de dödliga. På riktigt. Fast kanske var det de som passade henne allra bäst. Tiden fick helt enkelt ge henne svar så småningom.
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva]    mån 28 okt 2019, 23:30

"Krav på rätt riktad uppmärksamhet", svarade han. "Krav på att bli sedda som de mäktigaste, och det med all rätt." Han la huvudet på sned. "Sen att de inte bryr sig om vilka medel som används är ju en sak. Kaosaspekten är ett eget personligt tillägg, om man säger så." Blair log igen, något han ofta gjorde i deras närhet, och nickade tillbaka mot de andra, gömda i dimman en bit bort. "Du vill inte träffa de andra?"
Amanita
Amanita 
Vampyr 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva]    tis 29 okt 2019, 21:21

Amanita såg på Blair med ett stort intresse. Det var ett speciellt sätt han talade på som fick orden att låta så viktiga. För henne spelade egentligen inte gudarna någon större roll. Hon var det hon var på grund av dem. Hon tvivlade dock på att hon skulle vara till någon större hjälp för gruppen, men hon kunde i alla fall försöka. Om inte annat fanns det möjlighet till nya bekantskaper. Det var alltid något. Och såklart var hon lycklig så länge hon fick spendera all sin tid med Shiva. Återförenade, äntligen. Någonstans i hennes inre tackade hon hans tidigare flock för att ha stött ut honom. Då Shiva aldrig mer skulle behöva välja mellan henne och något annat igen. 
- Det låter som ett spännande uppdrag. Jo men visst vill jag det. 
Svarade hon med glad röst och ansiktet sken upp i ett genuint leende.
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva]    fre 15 nov 2019, 16:43

Blair nickade igen, den här gången mot henne och hennes partner.
     "Härligt", svarade han. "Då tycker jag vi går!" Han ledde dem tillbaka genom dimman.

[Avsluta?]
 
Den gemensamma nämnaren [Amanita, Shiva]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Måne [Amanita]
» Sparkling lights [AMANITA]
» Rofylld natt [Amanita]
» Och så för färden oss vidare [Amanita]
» Silverne natt [Amanita]
Hoppa till annat forum: