Pågående Event
Senaste ämnen
» Anledningen [Astrid]
Idag på 14:53 av Astrid

» Heartsick [P]
mån 15 apr 2024, 10:47 av Lev

» Felsteg [Orion]
mån 08 apr 2024, 21:02 av Naldo

» En mysbrasa kan inte bli för stor[P]
ons 03 apr 2024, 14:31 av Saskia

» 1a April 2024
tis 02 apr 2024, 00:06 av Yargol

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
tor 28 mar 2024, 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

Vem är online
Totalt 17 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 17 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Skönheten och Odjuret möts igen [P. Haru, Nilo] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Skönheten och Odjuret möts igen [P. Haru, Nilo] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Skönheten och Odjuret möts igen [P. Haru, Nilo]

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Skönheten och Odjuret möts igen [P. Haru, Nilo]    tor 27 jun 2019, 23:47

Nilo trodde nog aldrig att spåren hon följde skulle leda henne hit av alla platser. Hon hade varit här vid ett tidigare tillfälle när hon bodde med sin familj fortfarande, men det var innan det hade börjat skapas ett samhälle här, och hon var så pass liten då att hon knappt hade minnen av det. Nu tycktes det stå primitiva timmerhus lite varstans och hästlukten satt som permanent intryckt i luften att det nästan var kväljande. Nä Nilo hade inte varit här frivilligt om det inte vore för att hon sökte en väldigt specifik best som borde befinna sig här omkring om hon hade fått till sig rätt information av andra.

Och det dröjde inte ens länge innan hon fann henne. Det var otydligt om hon var direkt upptagen med något, men hon nästan gled fram till den stora lätt obehagliga tiken, och försökte slå på ett leende och hennes just nu lite vacklande charm.
"Haaaruu, min kompis, minns du mig? Jag är Nilo, vi slaktade en björn tillsammans en gång." Hon slog sig ner framför Haru och försökte spela på ett lugn hon inte alls kände och försökte prata på utan att ge Haru chans att svara. Hon ville verkligen inte ta reda på om Haru kom ihåg henne alls. "Vi var ett bra team, du och jag. Nästan oslagbart till och med, och jag tror att vi skulle kunna bli det igen."

[Privat roll mellan Haru och Nilo.]
Haru
Haru 
NPC 

Spelas av : Kreftropod | NPC


InläggRubrik: Sv: Skönheten och Odjuret möts igen [P. Haru, Nilo]    fre 12 jul 2019, 10:01

Haru stirrade på den lilla svarta tiken som dykt upp framför henne. Hon öppnade munnen för att säga något, men den lilla – Nilo – fortsatte att pladdra. Haru stod dumt och såg på henne med munnen öppen istället, och ett lågt grymtande fast i halsen som kunde varit början på ett ord. Nilo. En björn. Nilo. Hon kunde inte på rak arm komma på var hon hade sett den lilla tidigare, men det var uppenbart att Nilo kände igen Haru. Och Haru kände ändå igen Nilo, men kunde inte placera henne. Hade de dödat en björn ihop? Hon hade inget minne av att ha dödat en björn med hjälp den senaste tiden. Särskilt inte från en så liten tik…
     "Hörru", utbrast Haru dumt efter en stund. "Hörrudu, äre inte du som var i Nordan?" Haru kom bestämt ihåg att hon slagits mot en björn i Nordan. Och att där varit någon annan där, men inte mycket mer om vem eller vad de pratat om. Haru lade sällan sånt på minnet
Nilo
Nilo 
Extra™ 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Skönheten och Odjuret möts igen [P. Haru, Nilo]    lör 13 jul 2019, 17:55

Nilo stelnade något medan hon log mot Haru, och nickade till slut, osäker på om det var bra eller dåligt att hon kom ihåg henne.
"..Jaa, det är jag! Nilo! Från Nordan ja. Björnslaktaren. Du minns helt rätt. Och det var en stor best vi slogs mot och må jag säga det, du var helt fenomenal i striden. Visade på en riktigt bra form, så bra form att jag nu har letat upp dig ända från fjärran Numoori för att jag tänkte komma med ett förslag till just dig." Nilo log ett brett, nöjt och lite nervöst flin. "Vad säger du om att jobba för mig i Civitas? Jag behöver starka vargar som kan slåss, och då kommer du att få slåss mycket. Jag tror du skulle passa perfekt för jobbet." Hon visste inte säkert vad som skulle kunna få Haru intresserad av att följa med. Å andra sidan om det var så att Haru inte var intresserad av att faktiskt följa instruktioner så ville hon kanske inte ha med henne heller. Men att ha med en Haru på hennes sida skulle vara precis vad hon behövde.
 
Skönheten och Odjuret möts igen [P. Haru, Nilo]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Tills vi möts igen [Thaylio]
» En dejt med odjuret [Öppet]
» ZE] Skönheten inom oss
» Skönheten bland oss
» Kom och bråka med Haru!
Hoppa till annat forum: