Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Idag på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 14 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 14 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
To become a God? Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
To become a God? Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 To become a God?

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Selva
Selva 
 

Spelas av : Lullu


InläggRubrik: To become a God?    lör 22 jun 2019, 18:20

To become a God? Ddjwsio-a58880cc-447f-4c7c-9fd2-cab366893e3f.png?token=eyJ0eXAiOiJKV1QiLCJhbGciOiJIUzI1NiJ9.eyJzdWIiOiJ1cm46YXBwOjdlMGQxODg5ODIyNjQzNzNhNWYwZDQxNWVhMGQyNmUwIiwiaXNzIjoidXJuOmFwcDo3ZTBkMTg4OTgyMjY0MzczYTVmMGQ0MTVlYTBkMjZlMCIsIm9iaiI6W1t7InBhdGgiOiJcL2ZcL2I3ODU4MmUyLThlMDktNGJhOC1hMGUwLWZkZDFiYmY5NjYyYVwvZGRqd3Npby1hNTg4ODBjYy00NDdmLTRjN2MtOWZkMi1jYWIzNjY4OTNlM2YucG5nIn1dXSwiYXVkIjpbInVybjpzZXJ2aWNlOmZpbGUuZG93bmxvYWQiXX0To become a God? 28buuxs


I en värld så kuvad av gudarna, med så många flockar och grupper som ser det som sitt livs uppgift att uträtta deras önskningar och order i blindo, behövs det då inte någon som sliter sig ur mängden och gör precis tvärtom?

Detta är inte en predikan, utan jag ställer frågan öppet till hela sidan om detta skulle vara en intressant idé som Selva/jag kan nyttja i uppbyggandet av den pansarklädda armén som planerats under så lång tid. Vi ser ständigt flockar som inriktar sig mer och mer på att tillbe och dyrka en, eller flera, av gudarna i landet - det finns även mindre grupper och enskilda individer som tar sig an uppgiften i livet att agera som sändebud för gudarnas vilja. Och jag påstår inte att detta är någonting dåligt! Men jag vill samtidigt nyttja det konceptet lite som grund för denna idé att gå emot det lite grann. C:
Selva var ung och upplevde gudarnas raseri när det plågade Numoori, när de fick nog av att ignoreras så totalt och visade att de inte tänkte tolerera att falla in i glömskan. Så Selva är inte en karaktär som är omedveten om deras potential, eller faktum att de faktiskt existerar och kräver sin beskärda del av uppskattning och respekt av de som bor i landet. Hon vet mycket väl vad de är kapabla till, och att det antagligen inte skulle uppskattas om det plötsligt dök upp en grupp som helt avsade sig allt vad religion och gudarna innebar. Men å andra sidan, så är det Selva vi talar om. Vem annars skulle kunna totalt ignorera det faktum att hon sett ett helt land plågas av odödliga gudomar, och ändå välja att gå emot dem? Endast för att hon själv redan anser sig stå över vanliga dödliga, och hon är fullt övertygad om att hon skulle kunna uppnå en status som gud och få resterande redan existerande gudar att vika sig för henne. För vem kan möjligtvis vara mäktigare än henne när hon väl sätter tänderna i all den makt som hon strävar efter?

Det kan som sagt verka som en dålig idé, framför allt i en tid då gudarna i Numoori trots allt är så mäktiga. De skulle väl knappast tillåta att någon satte sig emot dem utan att ta tag i saken? Ett beslut som inte ligger i mina händer. Men, samtidigt tänker jag såhär:
Hur skulle en dödlig någonsin kunna uppnå gudomlig status? Det finns ingen anledning för gudarna att se Selva, eller anhängare till henne, som ett hot. Möjligtvis om de börjar ställa till med för mycket problem för dem, men än en gång; Hur tusan ska ett gäng dödliga kunna vara till besvär för gudar?
Kan verka motsägelsefullt, men jag hoppas ni förstår vad jag menar. Selva anser sig vara övermäktig, förkastar gudarna som värdelösa och bygger en grund för att en dag själv kunna stå som gud över landet. Vilket kanske kan anses vara ett irriterande ämne, typ som myggan i ditt rum när du försöker sova, men gudarna har ingen anledning att ta henne på allvar och därmed låter det bero.
Vilket skulle kunna lämna rum för eventuella åtgärder från gudarnas sida i framtiden, om nu saker och ting utspelar sig så att detta växer sig till något så pass stort att det kanske hotar den ställning religionen och gudarna har i landet.

Det finns mycket som skulle kunna diskuteras och pratas om, OM detta är en idé som folk är intresserade av. Jag ställer som sagt frågan nu, utan att ha tagit några beslut eller så.
Fast faktum att Selva anser sig vara oövervinnerlig och störst bäst och vackrast är väl någonting som varit känt sedan hon var valp, så det här med att spela gud är redan någonting som ligger i hennes natur. Jag tänkte bara att jag skulle kunna ta det några steg längre~

"Why are we supposed to bow down to deities that think of us as nothing more than peasants and slaves?"
"I will make us all better, stronger. We will become the new Gods of this world, and no one will be able to stand in our way."
"I will show them the true meaning of power."
För att ge exempel på hur Selvas resonemang skulle låta inför andra.

TDN(The Dark Nation) var ju ett namn som mitt tolvåriga jag var mycket stolt över. *host* whyofwhy  men det är som sagt inte TDN jag planerar att bygga upp på nytt. Nytt koncept, nya mål, nytt namn. Och om än grunden för flocken inte kommer vara att kämpa emot gudarna eller religion, utan snarare att försöka uppnå odödlig och oövervinnerlig status själva, så tänker jag mig ett namn i stil med Otricidis, eller Atricidis. Det är basically bara latinska ord jag lekt runt med som har betydelsen irreligious och godless.
Ingenting hugget i sten. Tänkte bara dela med mig av den idén också...


Tänker inte bygga på med mer text nu, utan jag hoppas jag kunnat måla upp en ungefärlig bild av min tanke här.
Så hit me med tankar och åsikter, om det inte finns någon som tycker det låter intressant så vet jag att det inte är rätt spår att köra på! c:

Känns konstigt att skriva Fridens Liljor i ett sånt här inlägg som bådar för så mycket ond och död, men men <'3




Senast ändrad av Selva den tor 07 nov 2019, 16:14, ändrad totalt 2 gånger
Fenris
Fenris 
Utvandrad 

Spelas av : Embla | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: To become a God?    tis 25 jun 2019, 11:18

Tycket detta verkar vara ett väldigt intressant och rimligt koncept, känns troligt ändå att det med stigande religiositet också ökat motsättningar mot detta osv. 
Gudarna kan ju också gynnas av det tbh, typisk söndra o härska metod att ge sina följare en fiende osv. Tänker att aurinko aproves hahaha.

Vet inte om jag har någon varg i stunden (utom redan existerande slav elite) som passar att Joina men tycker Verkligen det är en skitrolig idé och blir peppad av ditt inlägg! Vill gärna vara med o utveckla denna plotline iaf!
 
To become a God?
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: