Pågående Event
Senaste ämnen
» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

» Dessa varma dagar (Astrid)
ons 13 mar 2024, 13:49 av Moya

» Heartsick [P]
tis 12 mar 2024, 21:20 av Lev

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 11 mar 2024, 18:24 av Astrid

» [LKF] Ett kärt återseende
mån 11 mar 2024, 17:58 av Maksim

» En del av mitt hem (P)
mån 11 mar 2024, 14:57 av Verasha

» Faller platt [P]
sön 10 mar 2024, 10:31 av Odd

» Jag är här [Nyxe]
lör 09 mar 2024, 20:30 av Nyxe

» Över stock och sten (P)
lör 09 mar 2024, 17:38 av Witeni

Vem är online
Totalt 2 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 2 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Mörkt tillstånd Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Mörkt tillstånd Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Mörkt tillstånd

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Kaato
Kaato 
Utvandrad 

Spelas av : Ink | Utvandrad


InläggRubrik: [Avslutat] Mörkt tillstånd    fre 24 maj 2019, 20:54

Jag har fantiserat om ett koncept en bra tid, men avfärdat det. Först har jag dagdrömt om en rätt uråldrig vitvarg. Senare när jag förklarar mer så ser man varför det funkar och inte funkar. (Spoiler: Vampyrtillstånd.) Vitvargar dog ut (cirka) under Den Mörka Åldern har jag läst, men jag tyckte det lät knepigt att en ras med sådant starkt inre ljus och vilja att göra gott skulle omvandlas till något mörkt om inte på martyroffervägen. Har en tendens att göra klyschiga saker klyschigare så jag tänkte istället testa fråga om tillstånd för ett annat koncept som jag tycker låter intressantare och långt bekvämare!

Västra bergen. Mörk ålder. Av outvecklad anledning blir en halvblind, fragil grottvarg ombildad - till vampyr - och lever loppan på sin kolonifamilj tills det inte finns något kvar. Rädd för ljuset utanför grottgångar, svälter Mörkeråldringen och faller i dvala. Allteftersom ras och erosion härjar fritt över tid, ligger varelsen begravd under följande epoker. Framtill jordens andetag skakar Västkusten och förändrar samt blottlägger föråldrade saker.
Som de säger: Försvinn i snö  finn i tö! Eller... tja. Nära på.

Om konceptet skulle accepteras vill jag ordna en scen där en nyskapad grottformation får en visit av en dödlig (potentiellt Culpa faktiskt, beroende på hur jag gör med henne) som skuttar runt och skvätter lite blod. Detta skulle alltså väcka en gamling som nu har en utväg, ut i natten.

Lite som ifall man tycker om julmust men måste vänta ända från påsken på äkta...
...julmust Oh you (ohu) 

Just nu har jag inte plats för det här karaktärskonceptet och jag vet ju också att jag har en karaktär som jag är i processen att starta (Röskva). På grund av plotter och idéer har jag på sikt även en annan plan för Culpas död likväl som Xejjas (som eventuellt kommer snarare än väntat även om överlevnaden i och med ökenvistelsen redan är orealistisk hehe). Därför är det ingen jättehög prio på den här tråden. Hade däremot varit väldigt glad om jag kunde få göra något av idén i sinom tid. ^^

Sorry att jag skriver så långa stycken i trådar i "off"-forum.


:flower1: :flower3:   små och stora fredliga liljor  :flower4: :flower2:
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Mörkt tillstånd    ons 29 maj 2019, 21:30

Hej!

Vi kommer tyvärr inte att godkänna det här tillståndet.

Anledningen till att vi i nuläget inte kommer godkänna några vampyrer som är flera tusen år gamla (även om de har sovit bort tid), är för att det skulle innebära flera problem för oss i Crew att lösa.

Bland annat så skulle vi behöva definiera Numooris millennium långa historia i mer detalj. Detta för att undvika problem där en karaktär påstår att något har hänt medan en annan påstår motsatsen. Vi behöver i så fall planera mer om hur Numoori såg ut för flera tusen år sedan, vilka kulturer, raser, etc som fanns då, o.s.v. Det skulle innebära väldigt mycket tid och arbete för oss i Crew som vi i nuläget hellre lägger på att avsluta redan påbörjade projekt, uppdaterandet av nuvarande raser och kulturer, och kommande event.
    Anledningen till att karaktären Even fungerar även utan att vi redan har hela Numooris historia fastställd är att han delvis styrs av hela Crew. Vi kan lätt diskutera tillsammans om vad han vet eller inte vet, utan att vi behöver ha allt planerat i förväg. Så snart som det blir fler så pass gamla karaktärer så förutsätter det att vi kan ge alla spelare samma grund att utgå från. Detta både för vår egen skull, som för spelarnas skull. Det är inte kul att spela en karaktär som ska veta mycket, och sen själv inte veta vad den vet och därför inte kunna spela på det.

Just grottvargen som ras har inte heller funnits så länge. Det är troligare att de första vargarna som en dag skulle utvecklas till dagens grottvargar kanske precis börjat söka sig ner i grottorna under den Mörka åldern.
    Vill du gärna spela en grottvarg som blivit vampyr så är det ingenting som hindrar dig från att förvandla din redan existerande grottvarg. Det är helt okej att förvandla en redan spelad karaktär till vampyr, så länge den förvandlas av en existerande vampyr (och talar om det för oss i Crew så att karaktären kan skrivas upp i vampyrernas blodslinje, och få färgat namn Pew).

Men en nyskapad vampyr från den Mörka åldern är tyvärr inte godkänt.

Fridens liljor~
/Crew
 
[Avslutat] Mörkt tillstånd
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Tillstånd?
» [Avslutat] Tillstånd!
» [Avslutat] Tillstånd om ras
» [Avslutat] Tillstånd om...
» [Avslutat] Tillstånd ;)
Hoppa till annat forum: