Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 13 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 13 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Skyddsängeln [Ensamt] Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Skyddsängeln [Ensamt] Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Skyddsängeln [Ensamt]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Skyddsängeln [Ensamt]    tor 14 feb 2019, 09:56

Gryningssolen trängde igenom trädkronorna och skänkte ett grårosa ljus över omgivningen. Några av strålarna fångades i den graverade kanten på en spegel, som stod lutade mot ett träd. Framför den satt Aurora och betraktade sig själv i reflektionen. Runt om ramade Itrozos rosor in hennes spegelbild.
    Det hade blivit en vana och hon planerade inte att sluta. Ibland kom hon till spegeln tillsammans med Varya, men oftast själv. Visserligen älskade hon att se hur mängden med pälsar tindrade tillbaka mot dem, men att vara själv innebar mer plats framför reflektionen.
     Fysisk var hon ensam, men Aurora kunde känna sin ängels närvaro växa. Det var en intressant kontrast mot den nästan totala tystnaden han hade bemött henne med under de sista månaderna. Nu kände hon hur den delen av hennes själ som var honom pulserade. Lugnt studerade Aurora sina egna ögon, men flyttade sedan blicken smått åt sidan för att möta Guardeirons blick i spegeln. Ängelns glödande gestalt var samma högresta hane som hon var van vid, med undantaget att hans ansiktsuttryck nu var gravallvarligt. Den röda fnös roat, obenägen att låta sig påverkas.
    ”Aurora.” Han sa hennes namn med en tydlig uppmaning att hon skulle vända sig om, men Aurora brydde sig inte. Istället ägnade hon honom en sista blick, och fäste sedan blicken på de omsorgsfullt filade klorna.
    ”Det här har pågått för länge nu.” Om han väntade sig en reaktion så fick han ingen. Aurora hade lärt sig mycket från Varya. ”Jag ska ge dig en sista chans att bevisa för mig att du är värdig. Vänd Nattbarnet och hans följe ryggen, så ska jag se till att du finner ditt ljus igen.”
    ”Och om jag inte gör det?” Guardeiron rätade på ryggen. Aurora hade inte trott det var möjligt - det såg redan ut som att han svalt en pinne.
    ”Då är du ensam igen.” En svag krusning gick över Auroras nosrygg, men hon lugnade sig snabbt när hon såg sin spegelbild. Hon hatade att vara ensam, och han visste det. Långsamt drog hon in några andetag genom nosen. Skillnaden den här gången var att hon inte skulle vara ensam, och det stärkte henne.
    ”Så får det bli”, svarade hon nonchalant. Guardeiron borrade in blicken i henne.
    ”Ditt svar är slutgiltigt”, varnade han. Aurora reste sig upp, och vände sig mot honom. Ljuset stack i ögonen när hon ställde sig snett emot honom, väldigt nära.
    ”Det är synd att du inte lever”, viskade hon i hans öra och gled med blicken längs hans rygg. På ställen där han inte bara var ljus tyckte hon sig kunna urskilja en spräcklig vitbrun fäll. ”Jag hade gärna burit din päls.” Guardeiron drog tillbaka huvudet, och hon kunde se äckel och svag förfäran spegla i ansiktsdragen. Sedan blev det slätt, likt en isstaty, och Guardeiron backade två steg.
    ”Du har gjort ditt val. Jag tar inte längre något ansvar.” Aurora såg på medan han bleknade bort. Det var hon beredd på - men vad hon inte hade varit redo för var hur hans närvaro i hennes själ även bleknade bort. Det kändes som att förlora ett ben. Hur mycket hon än försökte nå det, möttes hon bara av tomrum. Auroras andhämtning blev sliten, lätt panikslagen, men hon försökte lugna sig med att det här var var hon ville. Nu fanns det ingen störande ängel i vägen - nu kunde hon viga sig fritt åt vad hon än behagade. Hon behövde inte hans beskydd längre, för hon var inte ensam. Hon skulle aldrig vara ensam igen.
    Efter många djupa andetag var den rödas andetag lugna igen. Hon kontrollerade att allt var perfekt i spegeln, och sökte sig sedan tillbaka till de andra. Det var dags att sova. Dagen var inte längre något för henne.

[Hej hå Guardeiron säger officiellt upp sig från Aurora leggy]
 
Skyddsängeln [Ensamt]
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Idiotfarsa [Ensamt]
» Deras ek [Ensamt]
» Utsliten [Ensamt]
» Ett ensamt minne
» It always rains when you cry [Ensamt]
Hoppa till annat forum: