HemHemReglerOm NumooriVanliga frågorKartaFlockarLogga inBli medlem
Pågående Event
Senaste ämnen
» Obeslutsamt hjärta [Öppet]
Igår på 21:39 av Nibber

» Killing time [Blair]
Igår på 16:54 av Figaro

» Färger i natten [P]
Igår på 15:55 av Varya

» Namnändring
Igår på 01:05 av Dorsz

» Sammanträffande [Malphas]
ons 16 jan 2019, 23:18 av Malphas

» Adopterbara - av MPh
ons 16 jan 2019, 22:23 av Abascal

» Mammutkött (Nibber, öppet)
ons 16 jan 2019, 21:55 av Garn

» Lasse söker...
ons 16 jan 2019, 20:37 av Kremla

» Fler vänner i dimman [Pond, Larzarus]
ons 16 jan 2019, 20:36 av Kremla

Vem är online
Totalt 3 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 3 gäster.

Inga

Flest användare online samtidigt: 70, den tor 09 feb 2017, 21:30
Chatt
EVENT - Känn jordens andetag (Västkusten)
tis 08 jan 2019, 21:00 av Admin
En prompt har triggrat ett mindre event som drabbar hela Numooris västkust. En kraftig jordbävning skakar sent på kvällen hela västkusten, och skalvet går att känna långt in på fastlandet även på andra sidan bergskedjan. Skalvet varar i flera minuter, och är starkt nog att orsaka stora svallvågor, jordskred, öppna djupa fåror i bergen, och välta träd i de närliggande skogsområdena.

Läs rollspelet som startade …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Gott Nytt 2019 Numoori!
mån 07 jan 2019, 22:12 av Yargol
Gott nytt år allesammans!

En vecka in i 2019 och Numoori startar starkt! 2018 var ett lite långsamt Numoori-år för många av oss, men trots det så kämpar vi på. Mellan nya officiella platser, gamla tempel, en helt ny infosida, zombiejägare och flera nya medlemmar från olika håll i världen, så har det sakta börjat sjuda i flockarna och spänningen stiger runtom i landet när rollspelspromptarna tar fart.

En större nyhet …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Affiliates

Dela | 

O ledstjärna, visa mig vägen [Even]

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Aurora

Spelas av : Elsa

InläggRubrik: O ledstjärna, visa mig vägen [Even]   ons 09 jan 2019, 19:49

På nätter med nymåne, som den här, var Aurora halvblind. Hon hade försämrad syn även i dagsljus, men när ljuset försvann så gjorde det mesta av hennes synfält det också. Hotet om att sticka sig på Itrozos rosor fick henne att vandra mycket, mycket sakta genom skogen. Det var endast med stjärnornas hjälp som hon inte gick helt på måfå.
     Hade det inte varit för att hon var i Itrozo, hade hon använt sitt eget ljus. Efter månader av träning bedömde sig Aurora vara bra på att hantera ljuskraften. Hon hade med lätthet kunnat lysa upp sin omgivning och vägen framför henne - men det gick inte, för hon befann sig i just Itrozo och här var hennes kraft en hemlighet.
     Men inte länge till. Hon skulle berätta sanningen för sin pappa, och allt hon kunde hoppas på var att han inte körde bort henne.
     För varje steg Aurora tog slog hjärtat hårdare, och utan resultat försökte hon lugna det. Han skulle höra henne på hundra meters avstånd, så det fanns i alla fall ingen risk att han skulle missa att hon var på väg mot honom.
     Det tog ett antal minuter, men sedan var hon äntligen framme vid platsen hon hoppats kunna finna honom vid, och mycket riktigt väntade han på henne. Hade det inte varit för att lite av stjärnornas ljus föll över hans päls och reflekterades i ett öga, så hade hon inte ens kunnat vara säker på att det var han.
     "Pappa", började hon darrande. "Jag har något jag måste berätta." Redan nu kände hon hur underkäken började darra, men hon spände den hårt och fortsatte. Det var lika bra att få ut det. "Jag- jag har ljuskrafter." Att säga ordet högt fyllde henne med sådan skam, och hon snyftade till. "Förlåt. Jag har tränat för att aldrig riskera att skada dig, och helst skulle jag bara glömma den men det började läcka ut och jag var tvungen så att jag kunde kontrollera det men det var verkligen inte meningen pappa, det var verkligen inte meningen-" Nu grät hon på riktigt. Om det var på grund av lättnaden över att äntligen ha sagt det, eller av den fruktansvärda rädslan i bröstet visste hon inte. Hon kunde inte lämna den här familjen. Det skulle förstöra henne. 
     "Förlåt, förlåt, jag ville inte", snyftade Aurora. "Snälla förlåt mig. Visa mig vägen. Jag ska aldrig svika dig såhär igen."
Till överst på sidan Gå ner

O ledstjärna, visa mig vägen [Even]
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: IC: N U M O O R I ::: :: Itrozo-
Hoppa till: