HemHemReglerOm NumooriVanliga frågorKartaFlockarLogga inBli medlem
Pågående Event
Senaste ämnen
» Obeslutsamt hjärta [Öppet]
Igår på 21:39 av Nibber

» Killing time [Blair]
Igår på 16:54 av Figaro

» Färger i natten [P]
Igår på 15:55 av Varya

» Namnändring
Igår på 01:05 av Dorsz

» Sammanträffande [Malphas]
ons 16 jan 2019, 23:18 av Malphas

» Adopterbara - av MPh
ons 16 jan 2019, 22:23 av Abascal

» Mammutkött (Nibber, öppet)
ons 16 jan 2019, 21:55 av Garn

» Lasse söker...
ons 16 jan 2019, 20:37 av Kremla

» Fler vänner i dimman [Pond, Larzarus]
ons 16 jan 2019, 20:36 av Kremla

Vem är online
Totalt 6 användare online :: 2 registrerade, 0 dolda och 4 gäster. :: 1 Bot

Loke, Othello

Flest användare online samtidigt: 70, den tor 09 feb 2017, 21:30
Chatt
EVENT - Känn jordens andetag (Västkusten)
tis 08 jan 2019, 21:00 av Admin
En prompt har triggrat ett mindre event som drabbar hela Numooris västkust. En kraftig jordbävning skakar sent på kvällen hela västkusten, och skalvet går att känna långt in på fastlandet även på andra sidan bergskedjan. Skalvet varar i flera minuter, och är starkt nog att orsaka stora svallvågor, jordskred, öppna djupa fåror i bergen, och välta träd i de närliggande skogsområdena.

Läs rollspelet som startade …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Gott Nytt 2019 Numoori!
mån 07 jan 2019, 22:12 av Yargol
Gott nytt år allesammans!

En vecka in i 2019 och Numoori startar starkt! 2018 var ett lite långsamt Numoori-år för många av oss, men trots det så kämpar vi på. Mellan nya officiella platser, gamla tempel, en helt ny infosida, zombiejägare och flera nya medlemmar från olika håll i världen, så har det sakta börjat sjuda i flockarna och spänningen stiger runtom i landet när rollspelspromptarna tar fart.


En större nyhet …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Affiliates




Dela | 
 

 From the fog he enters, [P]

Gå ner 
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
Figaro

avatar

Spelas av : Zee

InläggRubrik: Sv: From the fog he enters, [P]   tor 10 jan 2019, 17:08

Informationssamlande eller infiltration var det alltså som gällde. Figaro nickade samtidigt som svartvargen satte sig ner. Vad för typ av information och infiltration vill ni ha tag i? All som han kunde få, kunde han svara, men han anade att han skulle behöva vara mer specifik för att svaret skulle vara till hjälp.
    “Som du kanske har märkt befinner vi oss i ett område med många flockar”, började kargen. “Du är givetvis fri att gå vart du vill, men se det som en tjänst, om du inte ser det som ett uppdrag — har du vägarna förbi någon av de här flockarna, ber jag dig att spetsa öronen. Ta reda på så mycket information du kan; om de vandrar, vem som leder dem, var reviren går, deras relation med andra flockar och så vidare. Flockvargar är oftast hemlighetsfulla, men vandrare är generösare med information.”
    Det var ett liknande uppdrag som han själv fått av Fenris för inte alls länge sedan, men det gjorde ingenting — än så länge var de bara informationssamlare, och för att kunna starta sitt uppror behövde de veta hur det såg ut i landet. Vad flockarna hade för sig, och vilka det kunde löna sig att infiltrera. Han var en otålig varelse, men han förstod att de behövde vara grundliga. 
    Caedes frågade vart han hade varit på väg innan de möttes, och han tog blicken ifrån den mörka hanen för att nicka med huvudet i riktningen han färdats i. 
    “Söderut — jag tänkte faktiskt undersöka någon av flockarna i söder själv. Och så finns det platser i landet som jag ännu inte sett men som jag gärna skulle besöka, så det var dit jag var på väg.” Hans vandringar hade täckt i huvudsak centrala och västra delen av landet, och han var nyfiken på vad för platser som fanns längre ner i söder. 
    “Men innan jag fortsätter”, tillade han, “ska jag möta upp en person som befinner sig alldeles i närheten. Han hjälper oss — han är en del av gruppen, och vi kommer behöva honom. Jag och han kommer att vandra längre neråt landet.” Förvisso hade han inte sett Vârcolac på ett tag, men om han kände det stora gråblodet rätt var han inte typen som stannade länge på samma ställe, och eftersom det var nära Azheka som Figaro stött på honom från första början hade han en känsla av att hanen skulle söka sig ditåt igen. Det var ett klantigt misstag att tappa kontakten med medlemmarna, men det skulle han rätta till nu, för trots att Vârcolac var tillknäppt och kylig var han en värdefull tillgång, med sin tankeläsande skalle. Figaro visste bättre än att tappa bort en sådan person.
    "Vart planerar du själv att vandra, och när kan vi mötas igen för att gå igenom det du fått reda på?" 

[Kaosigt värre, men here you go! Vi kanske ska börja avsluta strax? :'D]
Till överst på sidan Gå ner
Caedes

avatar

Spelas av : LiljaTheAlmighty

InläggRubrik: Sv: From the fog he enters, [P]   sön 13 jan 2019, 01:30

Caedes lyssnade med spetsade öron mot Figaro, noga lagrade han dom ord som kargen talade till honom med. Han behövde minnas dom väl inför de uppdrag han nu stod inför, hur hade dem egentligen gått från nästan slita strupen av varandra till att nu ska vandra in i en ny era tillsammans? I hans tankar var det inte en trovärdig händelse, inget han någonsin skulle kunna trott när han vaknat imorse. Uppdraget gick alltså ut på att försöka samla information om de flockar som fanns runt landet, vart deras revir gick och vilka mål dom hade. Det verkade åtminstone som en uppgift han skulle klara av.
-" Okej." Svarade han för att visa att han uppfattat det Figaro just sagt, han behövde inte gå mer in på det just nu. Om fler frågor nu dök upp i hans huvud skulle han väl få lösa dom själv efter vägen, alternativt leta rätt på Figaro när tiden väl var kommen för det.
Söderut. Caedes hade varit på väg norrut när dom stötte ihop. Han ville inte riktigt avslöja varför han var på väg norrut bara att han var det. Nu verkade inte Figaro vilja veta vart Cae var på väg men det skulle han väl måsta avslöja tillslut. Figaro skulle möta upp en tredje part, tro hur många dom var totalt? Hade Figaro sagt det? Cae bannade sig själv åter igen för att inte ha varit uppmärksam på allt Figaro sagt. Han skulle väl helt enkelt bli tvungen att försöka gå igenom dom samtal dom båda hanarna haft och se om han kom fram till något. 
-" Må din vandring söderut vara givande." Svarade Cae med lugn röst och reste sig sedan upp. 
Cae skulle just säga att han skulle börja röra sig när frågan om vart han var på väg någonstans plötsligt kom. Han visste inte riktigt hur han skulle formulera svaret till Figaro.
-" Norrut. " Svarade han sedan lugnt.
-" När snön börjat smälta möts vi igen. " Tillade han sedan lugnt. Cae nickade mot Figaro i en sorts bugning och drog svagt på smilbandet.
-" På återseende, Figaro. " Orden ramlade med lätthet ur hans mun samtidigt som han utan vidare fundering gick förbi Figaro. De gröna ögonen var fast etsade i Figaros öga tills deras huvuden var i jämnhöjd, då vände Cae sitt stora svarta huvud framåt och började sedan trava in i dimman mot Ken-Yak.
Till överst på sidan Gå ner
Figaro

avatar

Spelas av : Zee

InläggRubrik: Sv: From the fog he enters, [P]   sön 13 jan 2019, 20:53

Det började bli dags att ge sig av — det kliade i benen och kargen började känna sig rastlös. Ändå var han mycket nöjd med mötet och hur det utvecklat sig. I och för sig var han inte typen som gjorde saker för andras skull, men han kunde inte låta bli att tänka att om Fenris sett honom hade han varit imponerad. Av hur han hanterade och förde vidare idén. Det var imponerande, utan att överdriva. 
    Må din vandring söderut vara givande, sa Caedes, och Figaro hummade fram ett litet "mm"-ljud mellan stängda läppar. Åh, visst skulle den vara det. Själv skulle Caedes norrut. "Lycka till på din färd", sa han, men det lät nog ganska ointresserat eftersom han mentalt redan börjat röra sig därifrån. De skulle mötas när snön smälte. Det lät bra i hans öron, och han nickade en gång för att visa att han hört.
    Den andre smet förbi honom och han själv satte sig också i rörelse, åt andra hållet, med tänderna tätt sammanbitna. De hade mycket att stå i. 

[AVSLUTAT]
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content




InläggRubrik: Sv: From the fog he enters, [P]   

Till överst på sidan Gå ner
 
From the fog he enters, [P]
Till överst på sidan 
Sida 2 av 2Gå till sida : Föregående  1, 2

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: IC: N U M O O R I ::: :: Azhekaslätten-
Hoppa till: