Pågående Event
Senaste ämnen
» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

» Dessa varma dagar (Astrid)
ons 13 mar 2024, 13:49 av Moya

» Heartsick [P]
tis 12 mar 2024, 21:20 av Lev

» Med hela världen mot sig [Astrid]
mån 11 mar 2024, 18:24 av Astrid

» [LKF] Ett kärt återseende
mån 11 mar 2024, 17:58 av Maksim

» En del av mitt hem (P)
mån 11 mar 2024, 14:57 av Verasha

» Faller platt [P]
sön 10 mar 2024, 10:31 av Odd

» Jag är här [Nyxe]
lör 09 mar 2024, 20:30 av Nyxe

» Över stock och sten (P)
lör 09 mar 2024, 17:38 av Witeni

Vem är online
Totalt 7 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 7 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Ny sida: Guide för Karaktärsskapande och Rollspel Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Ny sida: Guide för Karaktärsskapande och Rollspel Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Ny sida: Guide för Karaktärsskapande och Rollspel

Gå ner 
+2
Abraxas
Mivria
6 posters
FörfattareMeddelande
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Ny sida: Guide för Karaktärsskapande och Rollspel    tis 10 apr 2018, 18:04

Hej kära Nissar!

Vi har under en tid arbetat på en helt ny sida som vi hoppas ska kunna vara till hjälp för er när man skapar karaktärer eller rollspel. Den är baserad på frågor vi diskuterat och svarat på genom åren, och som inte riktigt ryms under FAQ. Vi hoppas att sidan ska kunna vara givande för både nya som gamla medlemmar.

Syftet med denna sida är att kunna bidra med inspiration och hjälp om man känner att man finner något kring karaktärsskapande eller rollspel är svårt. Detta är inte på något vis några satta regler för Numoori, utan enbart tänkt som ett hjälpverktyg. Det finns mängder av bra texter och hjälp runt om internet där man kan få hur mycket bra hjälp och inspiration som helst om skrivande och om att skapa karaktärer, men vi vill ha en guide som dels är på svenska samt anpassad för Numoori kring just rollspelande.

På sidan "Om Numoori" kan ni nu under "Om Sidan" hitta en länk som heter Guide för Karaktärsskapande och Rollspel.

Det viktigaste här för äldre medlemmar att läsa är om den nya införda Moralen som hittas på karaktärernas profilsidor. Vi nämnde kort den nya moralen i det förra nyhetsinlägget och lovade då en utförligare beskrivning och nu är den klar.

På era profilsidor kommer det nu att se ut så här under moral:

Ny sida: Guide för Karaktärsskapande och Rollspel Unknown

Varje moraltyp finns beskriven med förklaring och exempel, så ta er gärna tid att sätta er in i vad de olika innebär, och vad som kan tänkas passa in på era karaktärer. Den gamla typen kändes alltid begränsad och nu får man möjlighet att reflektera lite djupare över vad för typ av karaktär du vill rollspela. Kom ihåg att den här nya moralen helt har ersatt den gamla som nu är borttagen.


Vi är intresserade av era åsikter!
Denna sida är, som allt annat på sidan, ett ständigt "work in progress", och vi ser detta som ett första utkast som kan och kommer bli bättre. För att bli bättre är det viktigt att ni berättar vad ni tycker är bra, otydligt eller svårt att förstå. Vi är intresserade av alla era frågor ni har om sidan för att kunna göra den bättre för alla medlemmar som önskar få hjälp eller tips kring karaktärs- och rollspelsskapande.

Vi har medvetet försökt hålla informationen och texterna så kortfattade som möjligt för att det inte ska bli för mycket text att läsa, men det kan innebära att vissa delar kanske önskas förklaras mer tydligt.

Vi vill att ni skriver alla era tankar och frågor kring sidan och den nya moralen i det här nyhetsinlägget för att det ska vara samlat och enkelt för oss att hitta era åsikter. Om det är något som ni tycker saknas helt på sidan får ni såklart mer än gärna komma med förslag.

Önskar er allt gott, och nu när denna sidan äntligen är färdig så kommer vi kunna gå vidare igen till lite mer.. spännande projekt. Rawr

Fridens Liljor önskar Crew~


Flöal ahfhäihx tlbälx vdaa adt d hä gmxoaixli wbåf. Tli blä iu edvvl åö iu toflx khfh idf idv?

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Abraxas
Abraxas 
#blessed 

Spelas av : Älg


InläggRubrik: Sv: Ny sida: Guide för Karaktärsskapande och Rollspel    tis 10 apr 2018, 18:32

Ny sida: Guide för Karaktärsskapande och Rollspel Latest?cb=20140822020055
Oberon
Oberon 
Vampyrjägare 

Spelas av : Vic


InläggRubrik: Sv: Ny sida: Guide för Karaktärsskapande och Rollspel    ons 11 apr 2018, 03:03

Ny sida: Guide för Karaktärsskapande och Rollspel Tumblr_inline_ofzmad25fv1sbib0e_500
Naberius
Naberius 
Död 

Spelas av : Nish | Död


InläggRubrik: Sv: Ny sida: Guide för Karaktärsskapande och Rollspel    ons 11 apr 2018, 20:32

Tycker det är en jättebra uppdatering! Förklarar tydligare karaktärernas värderingar (eller bristande sådana) och ger ett begripligare hum än vad Ond/God/Neutral gör. (vilket, well, är logik med tanke på att man tar två axlar istället för en!)

Jag skulle även vilja se numoorikaraktärer bland exemplen!
Aningen om admin/mod tar in nomineringar eller om man kanske gör ett skypesamtal med alla intresserade och rönar ut vilka man tycker passar? C: 

ALLA KAKOR TILL ER SOM JOBBAT MED DET HÄR!  Glad :fingerguns:
Cry
Cry 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Ny sida: Guide för Karaktärsskapande och Rollspel    mån 16 apr 2018, 18:48

DETTA ÄR DEN BÄSTA NYHETEN NÅGONSIIIIIIIN.

Till att börja med ogillade jag "typ"-kategorin, så älskar moral-saken.  Rawr  Den nya sidan är också helt underbar och när jag läste den fick jag mera inspiration till att rolla mer. Önskar att det funnits tidigare då jag har flertal karaktärer (fyra för att vara exakt, varav 2 är döda) som varken hade historia eller mål, vilket ledde till att jag var väldigt onöjda med dem och inte rollade med dem så mycket. Även idag kan jag få infall att döda de två andra karaktärerna eftersom de där gamla rollspelen fortfarande är en del av deras tidslinje och det skaver.
Tapeesa
Tapeesa 
Död 

Spelas av : Bönan | Död


InläggRubrik: Sv: Ny sida: Guide för Karaktärsskapande och Rollspel    mån 23 jul 2018, 16:19

Tycker verkligen om detta!
Det har hjälpt mig att göra bättre karaktärer, med mål osv, blir lätt tråkigt ifall vargen inte har något att se fram emot. Men nu jävlar anamma! Rawr
 
Ny sida: Guide för Karaktärsskapande och Rollspel
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Alltid vid din sida [Niyaha]
» Let the wind guide me [PRIVAT]
» English Guide to Numoori
» Nu vill jag se eran onda sida, numoorianer!!
» Rollspel
Hoppa till annat forum: