HemHemReglerOm NumooriVanliga frågorKartaLogga inBli medlem
Pågående Event
Senaste ämnen
» Nästan som kristaller [Abraxas]
Igår på 19:48 av Abraxas

» Giv valpar ¯\_(ツ)_/¯
Igår på 16:51 av Malvado

» Förbannelse
Igår på 11:57 av Paimonia

» Orolig väntan [Valkyrian]
tor 16 nov 2017, 20:23 av Valkyrian

» Searching for.. what? (SHIVA)
tor 16 nov 2017, 19:14 av Shiva

» Frostig morgon
tor 16 nov 2017, 18:35 av Taranis

» Dansande flammor
tor 16 nov 2017, 18:17 av Izusa

» Where do I begin?
ons 15 nov 2017, 11:03 av Hecate

» Tillstånd om Nisha (kul det lät) x'D
tis 14 nov 2017, 13:41 av Akira

Vem är online
Totalt 5 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 5 gäster.

Inga

Flest användare online samtidigt: 70, den tor 09 feb 2017, 21:30
Chatt
Platsuppdateringar! Uppdaterad karta
tor 14 sep 2017, 02:15 av Mivria
Hej go nissar!  :rawr:

Kartan har fått en uppdatering. Om ni går in på kartsidan kommer ni märka att det nu finns två kartor för att underlätta, då en enda karta med allt började bli för plottrigt. Den ena visar de vanliga geografiska områden, och den andra visar mer specifika platser och knytpunkter, samt vandringsleder som binder samman dessa. 

Ni kan se de uppdaterade kartorna HÄR!

Detta är bara ett påbörjat …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Ändringar på medlemslistan, vänligen läs!
sön 19 feb 2017, 14:32 av Sleazoid
Jag och MP har tagit på oss ett projekt nu som kommer underlätta för oss alla att se vilka spelare som spelar vilka karaktärer. När vi är klara kommer spelarnamnen att visas på medlemslistan så att man slipper klicka sig in på varje karaktär och scrolla ner för att se vem som spelar denne. Vi har detta system på Endea och gillar det men har hittills undvikit att införa det på Numoori för att vi manuellt måste sitta och …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 6
Affiliates

Sök

Visa resultat som:

Rechercher Avancerad sökning

Dela | 

mis ojos pueden ver [P]

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
Gå till sida : Föregående  1, 2
FörfattareMeddelande
León
Ranglös

Spelas av : Magga

InläggRubrik: Sv: mis ojos pueden ver [P]   lör 29 okt 2011, 20:44

Hon satte sig ner, hade ingen större anledning av varför hon skulle stå.
Hennes huvud var en aning höjt för att hålla hans blick stilla med sin egna. En nykomling? Ser man på..
"Välkommen då Diablo, om du klarar dig" sa hon stilla och nickade. Inte för att hon visste hur flocken gjorde mot nya. Men hon och han hade väl nästan samma rang igentligen. Fast hon själv hade varit här i flera år.
Men hon hade ju haft valparna också, fast varför hon inte fått något test en förstog hon inte.

Hon lyssnade på vad han sen sa, hon kunde inte riktigt avgöra om det var av vänlighet eller intresse han sa det sista. Men det gjorde väl inte så stor skillnad.
"Inte nykomling.. har varit här ett tag, men är på test" sa hon vänligt och nickade, men hennes ansikte var tomnt av känslor.
Hon visade sällan dem. Kanske enstaka flin, leenden. Ibland.
Hon nämnde inte valparna, det skulle han väl lista ut snart själv då hon endå doftade valpar, hon hade slutat dra upp dem. Det var endå helt onödigt då de endå kände på hennes doft att det fanns valpar i den.
Till överst på sidan Gå ner
Diablo

Spelas av : Nilla

InläggRubrik: Sv: mis ojos pueden ver [P]   sön 20 nov 2011, 10:39

Han nickade kort. Satte sig ned och sade med en mild stämma medans hans blick gled över området "Jasså.. på så lång tid..." Han fäste sin blick på henne. han hadde varit så oupmärksam att han inte känt av valplukten som hon så lätt drog med sig. Men valde att inget fråga eller säga, iallafall inte till en början. Tanken slog honnom sedan, om key var så seg på att bedömma sina flockmedlemmar skulle detta bli en evighets väntande för lite träning. Ett slugt leende spred sig över hans läppar, kunde man ansluta sig till ennu en flock för att bara jävlas lite? Kanske TDN's värsta fiender? sedan vände ahn bort huvudet och insåg att det skulle vara som att kasta sig in i Chaibos öppna gap. han skule förmodligen bli dödat om de kom på honnom, så han skjöt undan tanken till en början. la den på et säkert ställe i minnet så att han inte skulle glömma att tänka på den. "Förrässten... vem var psykopaten?" Ett 'ögonbryn' höjjdes. och en undrande min spred sig över hans annsikte.
León
Ranglös

InläggRubrik: Sv: mis ojos pueden ver [P]   tis 29 nov 2011, 18:51

Hon kände sig ännu smått mörbultad, och blod droppade från henne. Smälte in med hennes röda markeringar. Hon fick upp en grumlig smörja i halsen efter att nästan blivit strypt så kändes halsen inte så härlig. Hon spottade på marken och höjde sen huvudet igen. Svarade inte på hans fråga eller påstående, log svagt, undanflyktigt.
Hon kom sen på att Crepsley hade nämnt Diablos namn i början av samtalet, var det så att han hade sagt att han skulle besöka honom, sökte han efter honom? Vad det nu en det var så var skulle han finna Diablo i ellafall.
Och denna kanske var det han sökte, vem annars skulle det varit?
Hon satte sig tyst ner (om hon inte gjort det innan o.o) och skulle precis fråga Diablo om han kände honom men han värkade läsa hennes tankar.
"Det kanske du borde veta bättre en jag... Han kallade sig Crepsley och nämnde ditt namn. Så kanske borde jag fråga dig vem det var som försökte strypa mig?" sa hon sen och höjde frågande på ett ögonbryn.

Kanske skulle hon fatta varför han vägrade backa tillbaka, ja kanske en förklarning i ellafall. Så mötte hon hans ögon med sina egna röda en kort stund.
Diablo

InläggRubrik: Sv: mis ojos pueden ver [P]   lör 03 dec 2011, 16:35

"Crepsley... Jag känner igen det namnet, men hans utseende påminde mig inte om någon jag känner.. Han kan mycket väl ha hört talas om namnet mitt, men att han skulle ha kännt mig är osannolikt. Jag har aldrig i hela mitt liv stött på någon varelse vars like liknade hans" Svarade Diablo och kollade på León som nu hade satt sig ned, hon behövde ju knappast känna sig hotad eftersom att de tillhörde samma flock. och dessutom, om han inte brytt sig hade han låtit honan dö. Varför skulle han bry sig egentligen? de lände inte varandra, men det kändes också som om det var hans skyldighet att försvara sina kamrater. Den väldige besten hade nu vänt hela sin kropp mot hennes, granskade den något mindre honan och blodet vars färg liknade hennes egna tecken på kroppen. Diablos lila ögon var mycket mjuka, vänliga och inte alls lika hård och skräckinjagande som de borde vara på tanke på Diablos utseende. han var väldigt snäll egentligen emot sina vänner, inte för att han hade så många. Men han var inte den som vela skapa vänner heller, han tyckte pom att leva ensam, skapa kaos där han trädde fram. Att först vara som den snällaste varelsen man kunde stöta på, sedan efter en viss tid gått då hon eller han förlitat sig på honnom kunde det lätt klippa till. han brydde sig inte så värst mycket om andras liv, alla dör någongång o han har inget minne av att han någonsin har gråtit. Att spilla tårar över någon som dött anser han bara är motsatsen till att hedra dess lik, vanära. Diablo fuktade sina svarta läppar o nos med den skära tungan, tänderna blankt vita, Detta berodde på det inre kraftfältet, de var de som höll allting innuti hans kropp friskare än vad det borde vara. Blicken slet sig och vandrade istället över till en liten strimma av lava som ran emot hans tassar, han flyttade sig inte utan lät den livsfarliga massan bara rinna rakt på dem, denna lava var kall enligt honnom. Lavan han bar inom sig var sjukt mycket hetare än denna vanliga massan var, på sommaren var det viktigt att han inte samlade på sig för mycket av hettans energi, det kunde leda till en obeskrivlig smärta om han inte kylde ned kroppen på ett eller annat sätt. Det var därför han höll till nära stranden o de fuktiga ställerna. Savannen o öknen var de ingen tvekan om att han sällan var på, men visst fanns det tillfällen då han var tvungen att passera dessa ställen. Detta var som han levde förr, nu i hans nyare kropp visste han aldrig hur mycket det hadde förändrats. och nu då det började att dra sig till vintern kunde han vara lugn om kroppen skulle krångla på något sätt.
León
Ranglös

InläggRubrik: Sv: mis ojos pueden ver [P]   lör 03 dec 2011, 19:05

León tittade på honom, han såg nästan vänlig ut, kanske borde det bäst att hålla sig på samma sida som sin flockbroder och inte skapa några onödiga gräl? Så ett litet stelt leende kom upp på de svarta läpparna. Hon brukade ju inte sitta och le mot alla personer hon mötte precis. Men att le hade hon blivit bättre på. Men sällan, behövdes inte så mycket precis. De flesta hon hade mött hade bara varit kräk, det hade hon märkt.
Och hon hade ju varit här i numoori en rätt så lång tid endå!

Hon väcktes upp ur sina tankar då Diablo talade igen, konstigt att han inte kände den attackerande hanen då det hade värkat som om han visste vem Diablo var, skumnt..
Men León frågade inte mer höjde bara lite undrande på ett ögonbryn men skakade sen på huvudet. Hon borde värkligen börja göra det som hon igentligen var påväg för. Hitta något att äta. Och hon hade fångat upp doften av bytesdjur, säkert något som villat in sig i detta område. Doften var ännu svag i luften och först nu kom hon på att hon hade varit borta en tid.
"Jag borde gå på jakt.." sa León dröjande, om det var ord till henne själv eller till sin ny funne flockbroder visste hon inte riktigt. Hon reste sig upp på tassarna och gav sen Diablo en fast blick.

[En del så kan ju Diablo följa med och jaga, eller så får han vara lite tråkig och bara gå iväg xD]
Diablo

InläggRubrik: Sv: mis ojos pueden ver [P]   lör 03 dec 2011, 20:28

Diablo log "Jo det är vell en viktig sak att tänka på då man har valpar León.." han gav henne en vänlig blick och sedan ett leende som prydde honnom ganska väl. "Och om du inte har någonting emot det, så skulle jag vela göra dig sällskap vid jakten" Han slet blicken från henne, tog något steg närmare och granskade landksapet de befann sig i ennu en gång. Detta landskap var så öde, varför skulle man vela ha ett revir här? Visst passade de flocken ganska väl men vad fanns det egentligen för bytesdjur i en lavaöken? Blicken gled över området. det var vackert, vackert men öde.

(Alltså, jag orkar inte skriva nå mer. har inte så mycket mer att skriva om XD)
León
Ranglös

InläggRubrik: Sv: mis ojos pueden ver [P]   lör 03 dec 2011, 21:46

Hon tittade på honom och flinade lite då han nämnde ämnet "valpar", men sade inget. Hon började vänja sig med att de flesta hon stöter på känner valpdoften kring henne och var och en ska påpeka det. Men, strunt samma. Det gjorde henne inget, planeten snurrade ju inte kring valparna heller.
Sen log hon tyst, ja, hjälp var det inget fel på. Hon hade ju redan fått slåss, så hjälp med bytesdjuret så var väl bäst att inte tacka nej till.
"Om du vill så" sa hon lugnt och försökte fånga upp spåret på den bortvirrade hjorten (kom inte på nått bättre xD). "Vi behöver inte ta oss ut på numoorislätten, nån har visst virrat sig ut hit" förklarade hon om han inte redan känt doften av byte.

Så gav hon en blick för att visa att de borde börja gå. Så lyfte hon själv en smidig trav och började röra sig frammåt. Och lystrade till om hon skulle få höra hans tassar mot marken.
Hon själv höll också på att bli hungrig, så mat så tackade hon inte nej till, speciellt inte då det kom på beställning.

[lite död jag med xD]
León
Ranglös

InläggRubrik: Sv: mis ojos pueden ver [P]   tor 29 dec 2011, 09:58

*peeet* Kom igen nu Diablooo
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: mis ojos pueden ver [P]   

mis ojos pueden ver [P]