HemHemReglerOm NumooriVanliga frågorWikiKartaFlockarLogga inBli medlem
Pågående Event
Senaste ämnen
» Norr om floden [Isil Anar]
Idag på 8:34 pm av Rien

» En extraordinär berättelse [Giv-valpar]
Idag på 8:22 pm av Varya

» Falska profeter [Wunjo]
Idag på 8:08 pm av Varya

» Bergens krav [Leutwin]
Idag på 6:39 pm av Leutwin

» Min färg [Ezekiel]
Idag på 6:23 pm av Ezekiel

» Lost, but not quite alone [Aliital]
Idag på 3:53 am av Leutwin

» Varya
Idag på 1:21 am av Varya

» Halv-spontana valpar (Kin)
Igår på 9:20 pm av Alin

» Släpp in ljuset [P]
Igår på 7:18 pm av Ezekiel

Vem är online
Totalt 9 användare online :: 6 registrerade, 0 dolda och 3 gäster. :: 2 Botar

Airi, Kolzak, Rien, Ronia, Silas, Varya

Flest användare online samtidigt: 70, den tor feb 09, 2017 9:30 pm
Chatt
EVENT - Känn jordens andetag (Västkusten)
tis jan 08, 2019 9:00 pm av Admin
En prompt har triggrat ett mindre event som drabbar hela Numooris västkust. En kraftig jordbävning skakar sent på kvällen hela västkusten, och skalvet går att känna långt in på fastlandet även på andra sidan bergskedjan. Skalvet varar i flera minuter, och är starkt nog att orsaka stora svallvågor, jordskred, öppna djupa fåror i bergen, och välta träd i de närliggande skogsområdena.

Läs rollspelet som startade …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Gott Nytt 2019 Numoori!
mån jan 07, 2019 10:12 pm av Yargol
Gott nytt år allesammans!

En vecka in i 2019 och Numoori startar starkt! 2018 var ett lite långsamt Numoori-år för många av oss, men trots det så kämpar vi på. Mellan nya officiella platser, gamla tempel, en helt ny infosida, zombiejägare och flera nya medlemmar från olika håll i världen, så har det sakta börjat sjuda i flockarna och spänningen stiger runtom i landet när rollspelspromptarna tar fart.

En större nyhet …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Affiliates

Dela | 

[Avslutat] Karaktärsmängd - tillstånd?

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Eirocalyphtica

Eirocalyphtica

Spelas av : Embla

InläggRubrik: [Avslutat] Karaktärsmängd - tillstånd?   mån okt 03, 2016 6:22 pm

Hejhopp!

Nu är det såhär att jag helt missförstått regeln om hur många vargar man får ha, jag hade räknat det som 12 (+shendu) får vara aktiva och att man kunde ha fler vargar men pausade. Detta ledde som ni vet till att jag fick köra lite av en mass-slakt av vargar då jag fick förklarat för mig att så var det ju inte alls ^^'
Men detta ledde ju också till att vargar jag hade tankar om och tyckte mycket om tyvärr var tvungna att försvinna, där ibland lilla Assar.
Insett nu att jag saknar hen extremt mycket och skulle vilja be om tillstånd att få ha en karaktär mer än maxnivån så att jag kan ta tillbaka den lilla ulliga filuren.

Såhär ser min karaktärslista ut just nu:

Aktiva karaktärer
1. Shiro, medlem i Devils, på jakt efter Malvado. (kaiwood)
2. Lamia, befinner sig i dödaskogen
3. Bambra, kring döda skogen.
4. Nyke, befinner sig kring Acherati
5. Fenris, vandrar: Ken-yak -> Itrozo
6. Eirocalyphtica, Sacrarii -> Västra bergen
7. Willow, plats
8. Fiero, Eriinari Ska strax ersättas av Lune
9, Persephone, Stäppen
10, Alcmeme, nordriket.
11. Elite - Nordan
--.Mononoke, befinner sig i Shendu

Pausade
Sarabi - är skadad i öknen.

(adopterbar: Assar)

Utan att vilja spoila för mycket så kommer alla dessa vargar inte överleva vintern men det kommer ändå vara så att jag kommer behöva ha 14 karaktärer (kanske inte permanent men under en längre period).
Jag förstår att jag som har så många karaktärer och svajande aktivitet kanske inte kommer få ett direkt tillstånd till detta, men är villig att bevisa att jag kan hålla de karaktärer jag har aktiva under en längre tid, och då göra mig mer "förtjänt" av ett tillstånd som detta.

Oavsett vad innebär ju detta att jag kommer vilja ha kvar Assar som pausad istället för adopterbar tills ni tagit er beslut.

Gud hoppas inte detta blev för rörigt nu, gör en punktlista!

Jag vill:
- få tillstånd att ha 13 (+ sheduvarg) karaktärer istället för 12 (+ shenduvarg)
- få möjlighet att bevisa att jag klarar av den här karaktärsmängden
- få ha kvar assar som pausad karaktär tills ni tagit ert beslut

Kram på er <3
Till överst på sidan Gå ner
Mivria
Moraltanten the Admin
Mivria

Spelas av : Lin

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Karaktärsmängd - tillstånd?   tis okt 11, 2016 10:03 pm

Svaret blir ett nej.

Shenduvargen är redan en 13 karaktär som man fick tillstånd att skapa som en bonuskaraktär för att kunna delta i eventet. Men det är inte en evig bonusplats, utan när en av ens andra 12 karaktärer dör, så tar Shenduvargen upp den 12 platsen, och man får inte skapa fler. 

13 kan man vid tillfällen ges tillstånd när man säkert vet att den 13 verkligen ska försvinna snart, det kanske skrivs i ett rollspel där karaktären ska dö osv, och den 13 är på väg att skapas, då blir det lite gråzoner man kan överse. Men vi ger inga undantag för en 14 karaktär med andra ord, lika för alla.

Fridens Liljor
~ Lin med Crew

Ninjavarg av Kiga
Willow

Spelas av : Embla

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Karaktärsmängd - tillstånd?   ons okt 19, 2016 11:06 am

Jag har full förståelse för ert beslut!
Men, om jag har en karaktär på väg att dö så finns det en möjlighet att jag kan ha kvar assar tills denne dör (alltså inom kort tid)??
Vill ej avslöja vem som dör såhär öppet i forumet men skulle vara glad om det kunde upprättas en skypechatt eller liknande där jag kan förklara situationen :) Kram <3
Baugur
Av Isblod
Baugur

Spelas av : Lin

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Karaktärsmängd - tillstånd?   ons okt 19, 2016 11:57 am

Vi kan prata vidare på skype!
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Karaktärsmängd - tillstånd?   

[Avslutat] Karaktärsmängd - tillstånd?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: Kontakta Crew ::: :: Tillstånd-
Hoppa till: