Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 17 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 17 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Fieros sista ättlingar!! - Sida 2 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Fieros sista ättlingar!! - Sida 2 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Fieros sista ättlingar!!

Gå ner 
+16
Mika
Nagini
Rhiannon
Hecate
Chander
Blair
Elite
Aurora
Fenris
Black
Valendore
Terra
Akayru
Dantalian
Malvado
Fiero
20 posters
Sida 2 av 7  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
FörfattareMeddelande
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    ons 28 sep 2016, 19:38

Yass, då sparar jag mitt konto! Candra it isss

Hehehe, skickar snart, ska bara ha lite grundläggande idéer först XD
Aurora
Aurora 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    ons 28 sep 2016, 20:41

Har seriöst 2 hanar av 9 (10) karaktärer. Lite... ojämnt. Så! Ändrar könet, hihi.

Namn: Chander (moon) Hårt C, tänk er typ... Kander
Kön: Hane
Personlighet: Morsgris. Psykiskt svag och mycket undergiven. Vill mer än något annat att mamma ska notera honom, säga att han är bra och liknande. Feg, vilket ibland kan resultera i aggressivitet i brist på bättre sätt. Ganska lätt att lura, manipulera etc.
Utseende: 
Fieros sista ättlingar!! - Sida 2 24mt83q
Fieros sista ättlingar!! - Sida 2 S4udfo

En mer Fiero-inspirerad design, den andra mer blandad. Om någon frågar så var det inte jag som fuskade med anatomin. Hehe.
Akayru
Akayru 
 

Spelas av : Freja / Aka


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    ons 28 sep 2016, 20:52

usfjosdivbnjfoeapfdcmvisgvmoka

CHANDER ÄR SÅ FIN~ 

Personligen är jag aningen mer dragen till design 2, men båda är mkt snygga med strössel påå


Ooch don't notice him, mother, så kan min Rhiannon/Desdemona leka med (manipulera...) honom :'>
Dantalian
Dantalian 
 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    ons 28 sep 2016, 22:55

Rhiannon eller Desdemona
Är ju som en vacker kopia av Iwaku's personlighet i unga dagar. Bitter och tvär <3 haha History repeting it self. 

Kommer ju bli en ganska epic kull ser ju jag. Lycka till med era fula små valpar allihopa ;)

Klaga inte på min stavning <3 

Over and out//er Mattiz
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    tor 29 sep 2016, 13:12

Fieros sista ättlingar!! - Sida 2 20hospg

Så där, detta är nog den designen som det blir :D Hade en bild i huvudet av att hennes kroppsform och rörelsemönster är likt karaktären Jenna i Balto (för den som vet vad jag pratar om ^^).

Namn: fortfarande Hecate (skapade henne nu också, för säkerhets skull ^^)
Ärr: Kan tänka mig att hon definitivt har fått ärr från barndomen med Tica, men att de till det stora hela döljs av päls.
Personlighet: Det är jättesvårt att bestämma personlighet, och risken är ju att det kan ändra sig väl i rollspel sedan. Men min grundtanke var att hon är väldigt feminin och är relativt attraktiv (sen har ju alla olika smak ;) ), och att hon vet om att hon inte är ful. Hon tycker om hanar, dras till dem, gillar att vara i deras närhet och tycker om att bli uppvaktad/beundrad. Hon har även en stor respekt för hanar och ser dem som starka krigare som ska tas hand om, typ... Tikar har hon inte mycket till övers för, och kan tänka mig att hennes intresse/omtänksamhet för sina systrar är väldigt svalt. (Kanske detta är någonting som utvecklats iom moderns hårda uppfostran, och att hon lämnade valparna...?)
Diggade dock att du ska ha en hane, Elsa, för kan tänka mig att Hecate är opassande närgången mot sin bror x'D
Överlag så är hon sval i sitt beteende, ofta artig mot nya men kan vara kyligare och spydigare mot sådana hon känner (speciellt mot tikar också ska tilläggas).
Tänker mig att hon egentligen är ganska skör, men att detta inte är någonting hon låter synas.

Har så mycket idéer och potentiella personlighetsdrag/händelser, men jag får se vad som händer i rollspel etc ^^
avatar
Chander 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    tor 29 sep 2016, 18:02

Hecate är så snygg, jag gråter <3333

Oooch skapade Chander! Yey. Skickade även vänförfrågan till mamma, pappa och syster :'D
Hecate
Hecate 
 

Spelas av : Merran


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    tor 29 sep 2016, 18:21

Broooor <3 Chander är så söt, personligen så diggar jag nr 2 :D
Rhiannon
Rhiannon 
 

Spelas av : Freja / Aka


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    tor 29 sep 2016, 19:44

Åh Mattiz, det har du ju faktiskt alldeles rätt i! Insåg inte deras likheter förrän du påpekade det. Måste.. motstå.. lusten att shippa dem..! xD

ALLTSÅ. jag ä l s k ar Hecate<3
Meen jag vet att min Rhiannon kommer att avsky henne, för hon är allt hon vill vara lika mycket som hon föraktar det. Vilket bara gör mig än mer taggad på den här familjen och alla kullen relationer och intriger~
Du fick mig även att lipa till Balto för första gången sen jag var typ tio. Tack Malvis...

Vart som tvungen att länka Lin's fina bild på en av Numoori's mest episka kullar ever. Vil typ ha en liknande bild på dessa små ondskefulla tussar
http://img14.deviantart.net/e628/i/2008/323/a/e/cuties_by_rockylin.jpg
avatar
Chander 
Död 

Spelas av : Elsa | Död


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    tor 29 sep 2016, 21:02

Jaa, jag kör på 2! Var den jag själv gillade mest också, hihi.

Hrhrhghg pepp<3 Det där med ondskefullhet får nog han jobba på dock, fegis
Dantalian
Dantalian 
 

Spelas av : Mattiz


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    tor 29 sep 2016, 22:25

Haha tur Iwaku är strikt emot inavel. Haha annars kanske han hade varit lika peddo som Fiero. Men han kan ju bli en framtida mentor iaf! Han har ju aldrig träffat någon som varit så lik han själv. De är ju trotts allt släkt. 

Gillar att Hecate har Iwaku's mörka mage ;D hahaha om jag får dra den parallellen själv (A) 

Ingen som vill ha lite Iwaku fläckar? :(
Nagini
Nagini 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    tor 29 sep 2016, 22:47

Alltså jag sitter här verkligen i valet och kvalet och överväger om jag ska peta in min idévalp här med.
HON/HAN HAR I ALLA FALL IWAKU-FLÄCKAR!
Men jag är så väldit osäker på om jag ska görat. x'D Är jättejättejätteintresserad med tanke på hela föräldrarelationen med morsan som pryglar dem och sen överger dem tidigt ju. Och Fiero som farsa är ju drömmen. x'D
Men...men...men...men... D':
Rhiannon
Rhiannon 
 

Spelas av : Freja / Aka


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    tor 29 sep 2016, 22:57

Jaa, Iwaku som mentor skulle äga! För lilla Rhiannon kommer nog känna sig nå ruskigt ensam. Visserligen lär hon som försvarsmekanism se ner på andra eller bara missförstå känslan som likgiltighet.. Men det återstår att se hur det utvecklar sig i rollspelen.
Ser hon Hecate gulla lite för rejält med Chander så lär hon kunna bonda med Iwaku om att incest inte är fest xD

Hihi, Emblababe erbjöd sig att rita Rhia och jag har gett henne i princip fria händer med designen utöver det jag skrivit hittills.<3 
Meeen Iwakufläckar är ju väldigt lockande faktiskt.. Om inte Bellz snor dem och vill vara ensam om fläckeriet ;)  
Är iofs också väldigt förtjust i hans måntatueringar.. särskilt krysset under ögat.. men hennes design kanske blir för plottrig då? D:
Hecate
Hecate 
 

Spelas av : Merran


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    tor 29 sep 2016, 23:07

Balto är en av de bästa tecknade filmerna som finns <3 

Känns som att Hecate och Rhiannon inte kommer bli en bra kombo x) och inte Hecate och Iwaku heller för den delen ;) men mattiz, tänk dig vilka fint efterblivna valpar de hade kunnat få :* . Btw så är jag sjukt nyfiken på hur Rhiannon kommer se ut. Du kan ju alltid prova med en måntatuering och se hur det blir. Nyfiken också på vilka färger Lune kommer få :D 

Jag har alltid diggat Iwakus design! Jag provade dock med fläckar över rygg/lår/rumpa på henne, men tyckte inte att det passade riktigt :/
Fiero
Fiero 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    fre 30 sep 2016, 21:41

OMG MINA BEBISAR <3 <3 <3

STOLT MAMMA/PAPPA!!!

Gud ni har så fina idéer och hela storyn kringd essa valpar kommer bli så jävla episk!! Ska sätta mig ner o rita dem alla i ett litet familjefoto a la mivrias kull :D

Och Bellz, det enda jag säger är detta: TA EN!!! Det kommer bli kul och roligt!
Fiero
Fiero 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    fre 30 sep 2016, 22:02

Sitter för övrigt o gråter lite över Fieros liv o öde o Tica o dessa valpar o hur fantastiskt tragiskt allt är :'(
Ska spamma med massa gammalt nostalgiskt som kan väcka idéer hos er o lite skisser på valpar, men först ska jag låta alla finna sig lite mer hemma i sina idéer. Jag säger att på söndag senast kör vi, helst imorgon!

EVE, ta en!
Fiero
Fiero 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    fre 30 sep 2016, 23:13

Rihannon, snabbskiss.
Kommer upp finfina ordentliga bilder på alla valpar förr eller senare, troligen förr pga jag är aspepp! Behöver dock veta lite mer säkert hur alla valpar ska se ut o så :3

Fieros sista ättlingar!! - Sida 2 K89ao

Beskrivning av utseende: Under delen av ansiktet (kinder och haka) är svarta och det svarta löper sedan ner över halsen och täcker bröstkorg, skuldror, framben och början av revbenen. En svart ål går även längs med ryggen och slutar i en helsvart svanstipp. Övre delen av ansiktet och nacken är ljust gråa, medan kroppen är mörkare grå. Bakbenen är vita. Under det ena ögat löper en vit rand ärvd från modern, medan den andra sidan av ansiktet är fullständigt täckt av ett stort rödflammigt födelsemärke.

FREJA: säg till om det är något som ska ändras, denna tog mig tio minuter typ så har inget emot att revidera lite av den alt hela om så önskas <3
Akayru
Akayru 
 

Spelas av : Freja / Aka


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    fre 30 sep 2016, 23:19

rgojefopakägvomfewpdfmaingwojcmvnwiecncmopfjwo

EMBLA ÄR BÄSTA MAMMAPAPPAN  


Tacktacktack. Det kanske bara är en snabbskiss men designen är ändå ännu bättre än jag föreställde mig.
Känner redan att Rhiannon kommer bli en av mina absoluta favoritkaraktärer, ihi
Vi får väl se om crew godkänner flera svansar för henne, ärligt talat är jag lika nöjd oavsett. 

så taggad på detta allihooopaa nu kör vi!
Fiero
Fiero 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    fre 30 sep 2016, 23:26

Men tack <3 <3 <3 Även om jag inte kan kalla Fiero (övergivaren) och Tica (misshandlaren) för bra föräldrar direkt ^^''


Jag håller för att det blir tre svansar men var för lat för o rita dit det just nu hehe, o nu ska jag sova. Men ärligt nu babe, är det något du vill ändra, oavsett vad, så bara säg till! Här lr på PM <3
Tar verkligen inte illa upp, din karaktär så vill bara att du blir nöjd :3

Blir så glada av att ni är peppade :')

Skapar familjeroll imorgon kväll : D
WOOOOH
Akayru
Akayru 
 

Spelas av : Freja / Aka


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    lör 01 okt 2016, 01:24

Tack Embla, det är fint att du säger det c':
Ska fundera och se om jag kommer på någon justering men jag är verkligen supernöjd!

Ska peta en gång till på crew, så får vi se~

Vad tycker ni andra?? 

Och vilken ögonfärg skulle passa henne bäst? Jag är fortfarande kluven.. Vita, ett ljusblått&ett mörkblått eller röda/orangea ögon? Alla fungerar och har olika effekt på resten av utseendet.
Fiero
Fiero 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    lör 01 okt 2016, 12:03

Min lilla donna ska ha vita ögon, men har inget emot att du också har det!

Tänkte skriva lite kort om hur Lune är så ni vet hur ni ska spela henne (hon ska som sagt vara NPC under valpåren)
Det viktigaste är att hon är feg. Konstant rädd för modern och allt läskigt och att hon påstår att saker som är helt harmlösa är farliga (t ex ett träd). Något som kommer påverka henne stark är syskonet som bryter benet, efter det kommer hon vara livrädd för stenar och berg. Så mycket möjligt att hon får ett mindre sammanbrott efter att mamman skriker på syskonet.
Hon har panikångest och får attacker ibland.
Vad gäller resten så är det lite fritt o upp till er. Jag kommer börja rolla henne så snart jag kan men det kan dröja ett tag ändå :/

BTW: vem är frivillig att bryta benet??? : D


(Min tanke: Valpen ramlar o bryter benet på valfritt sätt. Tica ballar ur och skriker på ungen för att den gråter och har ont, vrålar att hon fan inte orkar med den o att den får klara suig själv om den inte skärper sig typ. O sen bär den i ett hårt grepp ner för bergen. Men väl i ötamon ångrar hon sig och ber om ursäkt och försöker hela benet med sina jordkrafter. Så valpen behöver inte få bestående men om spelaren inte vill det.)


PS: jag gillar idén om udda blå ögon freja :3
Mika
Mika 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    lör 01 okt 2016, 13:34

Mika blir en pojkflicka men håller sig helst för sig själv. Men när morsan delar ut stryk så står Mika på syskonens sida. Hon är född med något nervfel och känner ingen smärta. Så hon har inget emot att ta slagen för syskonen.
Hon pratar inte heller. Inte för att hon är stum utan för att hon helt enkelt väljer att inte säga något. Så skulle hon väl säga något så kanske syskonen och morsan får en smärre chock? Om nu Mika skulle välja att yttra sig. Vilket kanske inte är så stor chans att hon gör.

Fieros sista ättlingar!! - Sida 2 Orqzic

Här är en ifylld lineart av hennes utseende. Hon är rätt mörk i pälsen med mörka Iwaku-fläckar. Jag är urdålig på att rita fläckar så jag lånade en gratis brush och bara kladdade över. :P Så just så här är inte säkert att fläckarna ser ut. Sen har jag faktiskt aldrig haft någon aning om HUR Iwaku's fläckar ser ut. xD Men Mika har liknande fläckar i alla fall. :3

Mika's kraft är vatten. Bara vatten tills vidare. Så när det regnar kommer hon trivas som fisken i vatten. ^-^

Hon ler aldrig heller. Ett leende på hennes läppar är lika sällsynt som... regn i öknen? Jag vet inte hur stora syskonen kommer bli men Mika kommer nog bli mycket stor. Och mer bastant som en bergsvarg. Och hon har inget emot om syskonen skulle vilja komma och burra upp sig med henne. :3 OM inte syskonen väljer att låta Mika vara med så håller hon sig helst utanför. Hon har en sval relation till morsan. Typ bara: "du är min mor och jag accepterar det". Mika är heller inte den som visar tecken på aggression alls. Hon har alltid ett neutralt nästan lite trött drag i ansiktet och det skiftar ytterst sällan. Förutom när hon går emellan för att skydda syskonen mot morsan. Då kan hennes blick glöda... av vad vet jag inte. :P Men ja, det är väl enda gången hon verkligen gör något av kärlek... eller avsky?...

Jag stoppar här. Har många tankar kring den här valpen men är svårt att få ner allt i ord. x3
Akayru
Akayru 
 

Spelas av : Freja / Aka


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    lör 01 okt 2016, 14:19

Tål knappt hur mycket jag tycker om Mika. Huga. Finfis<3
Var stolt över din design, vad tusan!
Diffust om Rhia kommer se hur fin hon är, hon kommer ju iaf uppskatta att hon är no bullshit = håller käften xD
Ooavsett så kommer det nog bli intressant dynamik mellan dem~
Kanske glöder hennes ögon pga någon nivå av månkraft? 

Lune, lilla hängöra, du kommer inte ha det lätt, det kan jag lova dig<3

Rhiannon kan ställa upp som klumpen som bryter benet!
Om ingen annan gärna vill ha den rollen, såklart c: Får se hur mycket det kommer att påverka fysiskt, om benet blir skevt läkt eller bara lite svagt. Psykiskt kommer det i alla fall sätta igång en process, oom det blir hon. :'>

Ett ljusblått och ett mörkblått känns mer och mer lockande f.ö.. Tänker ett mörkt som Iwaku och att det ljusa antingen är typ samma nyans som Amanita's eller väldigt blekt blått, nästan sjukligt. Beror mest på vad som ser bäst ut.
Funderar även på om Rhiannon ska ha en måntatuering a la Iwaku-x:et, fast på något av frambenen?
Fiero
Fiero 
Död 

Spelas av : Embla | Död


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    lör 01 okt 2016, 14:33

ÅÅÅH VA KUL!!!!

Men då räknar jag denna kull som färdig o så skapar jag ett familjeroll så fort jag får inspiration? Måste bara äta ngt först! c:
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    lör 01 okt 2016, 16:18

Yeeeey :D
Mika
Mika 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Fieros sista ättlingar!!    lör 01 okt 2016, 16:57

Vilken ålder ska valparna börja på??
 
Fieros sista ättlingar!!
Till överst på sidan 
Sida 2 av 7  •  Gå till sida : Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Jag, Saturn och Fieros huvud
Hoppa till annat forum: