Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Idag på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 12 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 12 gäster. :: 1 Bot

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Adoptera en Kiga Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Adoptera en Kiga Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Adoptera en Kiga

Gå ner 
+12
Lazuli
Fiero
Kodiak
Lotus
Terra
Shona
Nyaldi
Grendel
Tirana
Nagini
Akayru
Nyxe
16 posters
Sida 1 av 4  •  Gå till sida : 1, 2, 3, 4  Nästa
FörfattareMeddelande
Nyxe
Nyxe 
Crew
Antagen 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: [Avslutat] Adoptera en Kiga    fre 09 sep 2016, 23:25

Ja ni läste rätt, det finns ninjavargar av Kiga att adoptera. 

Innan någonting annat, var vänlig läs denna text om ni inte gjort det redan: 
http://numoori.wikia.com/wiki/Ninjavarg

Jag och Aka/Freja kommer tillsammans att ha hand om den här tråden och ninjorna. Aka är en av skaparna av rasen och jag har många års erfarenhet av att spela dem och vara involverad i så gott som allt som rör dem.

Nu när jag äntligen har blivit klar med den nya ninjatexten så är det dags att adoptera bort de Kigor som vi så att säga har på lager. Vi har Shona, en vuxen Kiga, och hennes kull med valpar som vi tänkt adoptera bort. Det är inte först till kvarn eller så utan vi kommer välja ut de spelare som begriper sig på rasen och hur man rollar dem. Som är intresserade av dem och bygger upp dem på ett sätt som passar rasen. Det krävs ingen tidigare erfarenhet, bara en vilja att lära sig c:

Var vänlig obeservera att även om jag nämner NPC-ninjor i texten så är det inte tillåtet att låta dem dyka upp om man inte har crews eller vårat godkännande. Detta är på grund av att de är i princip utrotningshotade och det vore ologiskt om det började dyka upp en massa random ninjor överallt.


Shona
Shona har stått utan spelare i rätt så många år nu, och har aldrig riktigt rollats ordentligt.

Hon är dotter till Tesshin och Crow, föddes som halvblod i flocken Herodotus med tre syskon, varav Aisha var dödfödd. Hennes kull var i ungefär samma ålder som Oga-valparna och några andra kullar i flocken under den tiden så de alla växte upp och tränade tillsammans. Crow var inte direkt närvarande under deras uppväxt, så Tesshin och resten av flocken fostrade dem. Hero var pacifister inställda på att leva i fred och sprida kunskap osv. Antagligen så har den synen smittat av sig lite på henne. Tess hade dock något utav ett hetsigt temperament emellanåt, likt de flesta Kigor kan ha, så det är inte otroligt om hon ärvt något sådant också. Hon renades tillsammans med många av de andra halvbloden i flocken när hon var cirka 10 m-år. Då hon var cirka 13 m-år så bröt kriget ut mellan TBB/Hero/Isil Anar som slutade upp med att utrota Hero. Hon och hennes syskon hade varit för unga för att delta och hade istället stannat kvar på reviret med de yngre valparna. Då flocken aldrig återvände så tvingades de inse att de var borta. Alla spridde ut sig åt olika håll och sedan dess har hon vandrat ensam. Resten är upp till den som adopterar henne. Det enda som är fastställt är att hon stött på en NPC-Kiga som hon fått en kull valpar tillsammans med. Om de var partners eller om de bara träffades ett kort tag får spelaren bestämma.

Hon har krafterna Jord och Ljud. Vi ser helst att dessa inte ändras då hon rollats med dem förut. Ljudkraften kan eventuellt gå att ändra om man verkligen vill, men inte Jordkraften.

Hon ser väldigt mycket ut som sin mor till utseendet, bara lite ljusare färger i överlag. Många olika nyanser av brunt och beige som smälter in i varandra. Se hennes sida för ungefärlig bild som jag slängde ihop lite snabbt. Ska försöka göra en avatar också för att bättre visa hur bläsen i ansiktet ser ut. Ögonen är mörkt röda, nästan lite brunaktiga. Hon är smidigt byggd även om hon ändå har en Kigas lite mer robusta kroppsbyggnad.

Vid funderingar så är det bara att fråga.


Valparna
Vi har tänkt oss en kull på ungefär 5 valpar, men kan eventuellt ökas beroende på intresse.
Jag och Aka har tänkt spela var sin ser det ut som nu. En hane och en hona. Jag är dock inte 100% säker ännu.

Tanken är väl att Shona till stor del kommer ha uppfostrat dem ensam. Hon har troligen varit noga med att lära dem om deras ursprung och släkte. Tränat deras ninjakunskaper osv.
De kommer nog vara ungvargar när de startas, kring 14 m-år, men är öppen för förslag.

Temat för deras namn kommer vara Naturen. Om det så är växter, träd, floder, vulkaner eller något annat spelar inte så stor roll. Bara namnen ser ut att kunna passa någorlunda bra tillsammans så blir det nog prima.

Krafter som kan ärvas från Shonas sida är, i stora drag: Jord, ljud, eld, styrka, vind, olika metaller, förhöjd syn/luktsinne/hörsel, troligen mer som jag inte kommer på.
Vi har inte bestämt vad fadern ska ha haft för krafter, så det går nästan att ge valparna vilka krafter som helst så länge det följer sidans regler och anpassa honom efter det. 
Teleportering kan dyka upp hos alla ninjor, dock inte vanligt om en nära släkting inte har den.

Pappans utseende har vi väl tänkt i ungefär dessa färgnyanser. Dock ej det specifika utseendet: 
http://halkuonn.deviantart.com/art/DotW-REF-Angus-Guardian-of-Havir-574424864
Är endast till för att få lite inspiration och uppfattning om vad de kan ärva.
Ögonfärg ej bestämt.


Med andra ord så finns det ganska mycket svängrum för att forma de här karaktärerna. Låter det intressant så lämna en intresseanmälan, gärna med en liten beskrivning på vad ni tänkt er. Har ni frågor så är det bara att slänga dem på oss c:

Förresten, kudos till er om ni tagit er igenom hela ninjavargstexten + det här inlägget xD
Jag och mina romaner...

Fridens liljor~
Zara och Freja
Akayru
Akayru 
 

Spelas av : Freja / Aka


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    lör 10 sep 2016, 11:54

Hej alla nissar! 
Vi hoppas att ni är lika taggade på det här som vi. 
Låt er inte avskräckas av att Ninjavargarna är en krävande ras, det är bara att fråga om vad ni än känner er osäkra på så förklarar vi efter bästa förmåga. 

Jag kommer som sagt ovan att spela en hona som kommer att gå i bruna, grå och ljust krämfärgade toner med silvergrå ögon. Hennes krafter kommer antagligen att vara elektricitet (som en liten hyllning till mormor Tesshin's eldkraft) och styrka eller någon form av metall.
Vad gäller namn har jag några som surrar i skallen, men tänkte att jag kan anpassa mig efter vad som klingar bäst med övriga valpisar i kullen c: Detta är en kladd och jag kommer att ge en tydligare beskrivning av henne inom kort, promise!

Precis som Zara nämnde så är antalet valpar satt på max 5. Så nu finns 3 valpplatser kvar! Men siffran är preliminär och finns det ett väldigt stort intresse så kanske den höjs~
Jag hittade en lineart som jag verkligen tyckte om som när allt är klart med adoptionen vore kul att fylla i med allas designer, hihi
http://neara-works.deviantart.com/art/Out-on-the-Run-Free-LineArt-600281862



Här nedan följer en lista på alla möjliga naturrelaterade namnförslag som jag och Zara puzzlat ihop. Hoppas att listan kan ge er inspiration eller kanske till och med ett namn ni fastnar för!

Hanar
Azhar - Azhar plant
Aziel - Aziel plant
Cascade - Waterfall
Cypress - Cypress tree
Dzovag - Lake
Lotus - Lotus flower
Onyx - Onyx stone
Quartz - Quartz stone
Quetzal - Feather
Skylark - Skylark bird
Talon - Talon or claw
Tarragon - Tarragon plant
Tempest - A volatile storm
Yarrow - Yarrow plant
Zaire - River
Zinc - Zinc


Honor
Acacia - Thorny
Azalea - Azalea plant
Azelia - Azelia plant
Azelie - Azelie plant
Azhara - Azhara plant
Azucena - Azucena plant
Azusa - Azusa plant
Azusena - Azusena plant
Chrysanthe - Flower of gold
Clover - Clover blossom
Dahlia - Dahlia flower
Forsythia - Forsythia flower
Fuchsia - Fuchsia flower
Hazel - Hazel tree
Iris - Colors of rainbow
Jewel - Precious stone
Juniper - Juniper tree
Primrose - The first rose
Quetzalli - Feather
Rosetta - Rose blossom
Sapphire - Sapphire gemstone
Sequoia - Sequoia tree
Savannah - A savannah
Sierra - From the mountains
Terra - Earth
Viscaria - Viscaria flower
Willow - Willow tree
Zeinab / Zainab / Zaynab - Flower of the desert
Zinnia - Zinnia plant



Cyberkram till er alla, fina Numoorianer ♥
Nyxe
Nyxe 
Crew
Antagen 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    lör 10 sep 2016, 12:11

Slänger bara in lite kort info om min valp här.

Det jag vet om min hane än så länge är att han troligen kommer gå i främst bruna toner med inslag av grått, inte bestämt någon design ännu.

Jag fastnade väldigt mycket för namnet Kodiak och tror han kommer få heta det, det betyder ö/island.

Krafter har jag inte börjat spåna om ännu, kanske någon form av metall och eld men vet inte riktigt, får se framöver. 

Personlighetsmässigt så tänker jag preliminärt att han kommer bara lite av ett busfrö/vilding som älskar att retas men som ändå vill stå sin familj väldigt nära. Han tar sin träning seriöst även om han inte alltid vill visa/erkänna det. Det är bara en skiss än så länge.
Nagini
Nagini 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    lör 10 sep 2016, 12:34

Jag är jätteintresserad!
Leker med utseende i PS men skulle behöva Shona's bruna färg. Vart är hennes bild?

Den här vargen har jag funderat på ett tag men inte haft något direkt utseende på men skulle passa så bra som ninja.

Namn: Lotus.

Kön: Hane

Utseende: Brund, grå, beige/gream.

Personlighet: Lugn och harmonisk. Lyssnar väldigt mycket till naturens ljud. Väldigt drömsk. Men när det gäller träning är Lotus väldigt energisk och ger 110%. Familjen betyder allt och Lotus skulle skulle stå vid varje syskons sida närhelst de behöver honom. Mor är någon han ser upp till och hennes ord är lag. Ensam är Lotus nästan lite förvirrad, desorienterad och klumpig. Han trivs bäst i sällskap med andra.

Lite kort på min idé... Bild kommer.
Nyxe
Nyxe 
Crew
Antagen 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    lör 10 sep 2016, 12:41

Den finns på hennes sida som sagt, men kan lägga upp den här också.
Hon har rätt så rödbruna toner i sig, blev kanske på snudd lite rödare än vad jag tänkt mig först, men gillar det ändå.

[Avslutat] Adoptera en Kiga 2nlwyeq
Nagini
Nagini 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    lör 10 sep 2016, 14:00

[Avslutat] Adoptera en Kiga 69ib14

Här är en bild på Lotus. Han blev visst kolabrun. :P
Försökte få till en blandning mellan föräldrarna.
Ögonfärgen är honung för tillfället då jag inte är säker på vilka ögonfärg som går i släkten.

Kraft: Funderar jag mellan Jord, Sten, Styrka, Ljud eller Helning om det funkar.
Nyxe
Nyxe 
Crew
Antagen 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    lör 10 sep 2016, 14:05

Shona har ju lite liknande nyanser i sin päls så mig gör det inget. Jag tyckte han blev väldigt stilig c:
Rött, gult, brunt och grått finns åtminstone när det gäller ögonfärger, säkert lite annat.

Jag håller på att kladda på Kodi också, får se vad det blir i slutändan c:
Nyxe
Nyxe 
Crew
Antagen 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 01:17

Här är utseendet på Kodiak, tog alldeles för många timmar innan jag blev nöjd med den xD

[Avslutat] Adoptera en Kiga 33vi16v
Tirana
Tirana 
Död 

Spelas av : Zee | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 09:06

Alltså jag är mycket intresserad av att spela en ninjavalp, men jag har liksom aldrig gjort det förut. Om jag skulle få spela en valp, bered er på frågor xD

Men jag fastnade verkligen för namnet Sequoia och skulle gärna vilja göra något av det. Dessutom känns det som en kul möjlighet, att testa något nytt.

Jag ska ta död på de flesta av mina karaktärer, så tiden och engagemanget finns.

En liten nackdel är dock att jag inte kan måla för fem öre, haha, men om jag får godkänt på denna "ansökan" kommer jag att fundera på valpen ifråga. Och om någon skulle vilja måla Sequoia vore det guld värt.

Kramar till er alla
Nyxe
Nyxe 
Crew
Antagen 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 09:55

Kul att du är intresserad av att spela en valp, och frågor gör verkligen ingenting, det vi inte vill ha är folk som överspelar deras förmågor och gör dem till OP-monster liksom, har hänt förr. Så det behövs ingen tidigare erfarenhet bara man är vettig och intresserad c:

Det jag tänker på dock är väl kanske att Sequoia tyvärr  inte klingar så bra med Lotus, Kodiak och Terra/Sierra (Freja har inte bestämt sig för vilket av dem ännu),  i mina öron åtminstone. Gillar ju namnet annars, men vill höra vad Freja säger innan vi bestämmer något. 

Haha, inga målar-skillz är nödvändiga, jag har då inga, kan på sin höjd fylla i linearts och manipulera bilder, så oroa dig inte över det, det löser sig nog c:
Tirana
Tirana 
Död 

Spelas av : Zee | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 10:55

[size=31]Ingen fara, om Sequoia inte passar kör jag på något annat. Quetzalli gillar jag också, och Juniper samt Lazuli (min favorit). Vilket som helst av dem skulle jag absolut kunna använda, om de låter bra ihop med de andra :3[/size]
Nyxe
Nyxe 
Crew
Antagen 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 11:06

Juniper eller Lazuli skulle passa utmärkt tycker jag c:
Båda är fina namn så för mig spelar det ingen roll, och de båda har en bra klang med resten av namnen. Så jag är nöjd i alla fall.

Har du funderat nått på personlighet eller så? Är bara alldeles för nyfiken xD
Tirana
Tirana 
Död 

Spelas av : Zee | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 12:12

Lazuli får hon heta då x)

Tanken är att hon ska vara en ganska pigg figur, levnadsglad och snäll. Hon svävar dock gärna iväg i tankarna (som vuxen blir hon mer disciplinerad) och älskar att reflektera över saker, stora som små.
Lazuli ska också känna väldigt starkt för rättvisa.

Krafter hade jag tänkt mig typ ... ljud och metall, om det går?
Akayru
Akayru 
 

Spelas av : Freja / Aka


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 12:24

Lazuli låter jättebra!

Jag tycker också väldigt mycket om både Quetzalli och Sequoia. Kanske blir en framtida kull, vem vet ;) 

Här är min hona, förresten. Tack så mycket för hjälpen, Bellz <3
Fortfarande inte lyckats bestämma mig för om hon ska heta Terra eller Sierra, haha. Har även en lös tanke om att eventuellt döpa henne till Sheila efter Shona's döda syster. Men jag vet inte, det kanske bara blir förvirrande. 
Tycker i alla fall verkligen om hennes utsende. Funderar dock på om hon ska ha krämfärgade tår, som Tesshin hade och ungefär som Kodiak's svarta..? Vad tycker ni?

[Avslutat] Adoptera en Kiga 24gt3bb
Nagini
Nagini 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 12:31

Jag gillar Sierra väldigt mycket! :D Men Terra är supermysigt med. Kanske Terra klingar något bättre med Kodiak, Lazuli och Lotus. Bara för att det är nåååååågot enklare att säga än Sierra. x'D

Lazuli och Lotus kan väl vara lite bundisar? Sierra/Terra och Kodiak skulle ju va det och Lotus vill me ha en kompis! Men alla leker ju med alla ändå, väl? :3

Och jag kan fixa dit ljusa tår på bilden om du skulle vilja det, Aka. :)
Grendel
Grendel 
(ง'̀-'́)ง 

Spelas av : Älg


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 12:45

Alltså, är ju rätt så duktigt intresserad av Shona ska jag erkänna (som du redan vet Zara) xD Är ju så sjukt inaktiv nu dock... Men! Jag lägger in en intresseanmälan på Shona c:
Nyxe
Nyxe 
Crew
Antagen 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 12:47

Har ju som hoppats på att du skulle spela henne sen du först visade intresse för henne Älg, så från mig hör du inga klagomål :'D
Nyaldi
Nyaldi 
Av Isblod 

Spelas av : Nish


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 12:55

Tänkte bara inflika att en av Nevayahs valpar, som också växte upp med ninjorna i herodotus, hette Terra. Tyckte det var lite roligt, så ville bara säga det ;D 

*random nish är random*
Nyxe
Nyxe 
Crew
Antagen 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 12:59

Ja juste, tyckte det kändes bekant men kunde inte sätta fingret på vem det var xD
Tirana
Tirana 
Död 

Spelas av : Zee | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 13:02

JAA! Lotus och Lazuli<333

Om någon skulle vilja fylla i linearten nedan vore det jättesnällt! Hon ska vara ljusbrun på hela kroppen utom på huvudet, under magen och tassarna där hon är chokladbrun. Ögonen är gula.

Någon som vill?? :)
Linearten finns nedan:
http://www.deviantart.com/art/Free-lineart-wolf-337726274
Akayru
Akayru 
 

Spelas av : Freja / Aka


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 13:19

Såklart kommer alla syskon att hänga med varandra! Vissa kanske bara har lite bättre personkemi, så som det kan vara mellan syskon c: 

Och ääälg, det vore kalas om du adopterade Shona! Du behöver absolut inte känna någon stress eller press, alla nissar vet hur det är när det där livet kommer emellan och ork och tid tryter. Så ta henne bara om du vill och om du gör det så rolla bara så ofta du känner för det <3

Och åh Nish, nu gör du mig ju helt nostalgiblödig.. Terra it is! Till minne av Herodotus och Nev :'<

Åh, Bellz, du får jättegärna fixa tårna! Men bara om du vill, hihi. Kanske samma krämfärgade nyans som fine Lotus har? Öronen skulle kunna vara i samma nyans också.. 

ALLTSÅ Ä MKT PEPP YA
Shona
Shona 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 13:31

Ihihihih! *sladdrar omkring*
Nagini
Nagini 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 13:32

Akayru
Akayru 
 

Spelas av : Freja / Aka


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 13:39

Ohoho, sladdermamma! 

Och Bellz du e den beste, hon är perfekt! :'>


.. Försökte skapa Terra men kan inte, användarnamnet är upptaget. Men söker man i medlemslistan så finns inte Terra..? Wat D:
Nyxe
Nyxe 
Crew
Antagen 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Adoptera en Kiga    sön 11 sep 2016, 13:41

Tycker hon blev mycket snyggare nu c:

Det är den kända swedishforum-buggen, skapa med en punkt efter namnet eller liknande så tar jag bort den sen med mina mod-powers c:
 
[Avslutat] Adoptera en Kiga
Till överst på sidan 
Sida 1 av 4  •  Gå till sida : 1, 2, 3, 4  Nästa
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] Adoptera Ula!
» Willow av Kiga
» [Avslutat] Adoptera Lawar
» [Avslutat] Adoptera varg?
» [Avslutat] Lotus av Kiga söker ny spelare!
Hoppa till annat forum: