HemHemReglerOm NumooriVanliga frågorWikiKartaFlockarLogga inBli medlem
Pågående Event
Senaste ämnen
» Falska profeter [Wunjo]
Idag på 9:18 pm av Wunjo

» Bergens krav [Leutwin]
Idag på 9:09 pm av Wunjo

» Min färg [Ezekiel]
Idag på 8:56 pm av Kolzak

» Norr om floden [Isil Anar]
Idag på 8:34 pm av Rien

» En extraordinär berättelse [Giv-valpar]
Idag på 8:22 pm av Varya

» Lost, but not quite alone [Aliital]
Idag på 3:53 am av Leutwin

» Varya
Idag på 1:21 am av Varya

» Halv-spontana valpar (Kin)
Igår på 9:20 pm av Alin

» Släpp in ljuset [P]
Igår på 7:18 pm av Ezekiel

Vem är online
Totalt 11 användare online :: 3 registrerade, 0 dolda och 8 gäster. :: 1 Bot

Mivria, Varya, Wunjo

Flest användare online samtidigt: 70, den tor feb 09, 2017 9:30 pm
Chatt
EVENT - Känn jordens andetag (Västkusten)
tis jan 08, 2019 9:00 pm av Admin
En prompt har triggrat ett mindre event som drabbar hela Numooris västkust. En kraftig jordbävning skakar sent på kvällen hela västkusten, och skalvet går att känna långt in på fastlandet även på andra sidan bergskedjan. Skalvet varar i flera minuter, och är starkt nog att orsaka stora svallvågor, jordskred, öppna djupa fåror i bergen, och välta träd i de närliggande skogsområdena.

Läs rollspelet som startade …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Gott Nytt 2019 Numoori!
mån jan 07, 2019 10:12 pm av Yargol
Gott nytt år allesammans!

En vecka in i 2019 och Numoori startar starkt! 2018 var ett lite långsamt Numoori-år för många av oss, men trots det så kämpar vi på. Mellan nya officiella platser, gamla tempel, en helt ny infosida, zombiejägare och flera nya medlemmar från olika håll i världen, så har det sakta börjat sjuda i flockarna och spänningen stiger runtom i landet när rollspelspromptarna tar fart.

En större nyhet …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Affiliates

Dela | 

(Avslutat) Utseende.

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Xerxes

Xerxes

Spelas av : Siri

InläggRubrik: (Avslutat) Utseende.   lör nov 14, 2015 4:52 pm

Jag skapade Xerxes innan vren fick sitt "riktiga" utseende. Vet inte riktigt vad som stod i rasbeskrivningen förut men jag skapade Xerxes med långsvans, alltså att pälsen på svansen är lång och släpar i marken, samt med mycket päls runt halsen. Men vrenar har dock lite päls och kanske tunn päls om jag förstått det rätt medan jag beskrivit Xerxes som en varg med ganska mycket päls, samt med andra egenskaper som kanske inte riktigt stämmer in på just ragana/vren.

Undrar därför om Xerxes får tillåtelse att ha mer päls än vad en vren ska ha, i alla fall runt halsen och svansen. Undrar också om jag får tillåtelse att ha kvar Xerxes egenskap som en stark varg och inte en sån snabb och smidig vren då han tränats till att bli stark och uthållig av hans förra flock.
Till överst på sidan Gå ner
Malvado
Moderator | Sad boys club
Malvado

Spelas av : Merran

InläggRubrik: Sv: (Avslutat) Utseende.   ons dec 16, 2015 3:28 pm

Rasbeskrivningarna är en riktlinje och rasstandard. Jag ser inte heller att Xerxes skiljer sig markant från rasstandarden. Det där med att han har mer päls än vad de kanske brukar ha ser jag inte som något som är värt att bråka om ^^

Angående svansarna så står detta i Raganatexten: "Deras svansar brukar ofta vara långa och långhåriga."
Och med det sagt så är det bara att han är stark istället för smidig (och eventuellt mer hårig) som skiljer Xerxes från Raganans rasstandard, så kör på!

(Avslutat) Utseende.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: Kontakta Crew ::: :: Tillstånd-
Hoppa till: