HemHemReglerOm NumooriVanliga frågorKartaLogga inBli medlem
Pågående Event
Senaste ämnen
» Inte vet jag
Idag på 10:52 av Ronia

» Strimmor av hopp [P]
Idag på 01:15 av Culpa

» How the tables have turned [Corson]
Igår på 18:05 av Corson

» Vindarna av vinter [Exopuss]
Igår på 15:22 av Malphas

» Sammanträffande [Malphas]
Igår på 14:59 av Aurora

» Slemmigt [Tezuka]
Igår på 14:26 av Zaron

» Fågelsång
Igår på 10:42 av Lazuli

» Sökandet efter frid
Igår på 03:46 av Niara

» Längre än för alltid [Niara]
Igår på 03:36 av Niara

Vem är online
Totalt 7 användare online :: 1 registrerad, 0 dolda och 6 gäster.

Blair

Flest användare online samtidigt: 70, den tor 09 feb 2017, 21:30
Chatt
Platsuppdateringar! Uppdaterad karta
tor 14 sep 2017, 02:15 av Mivria
Hej go nissar!  :rawr:

Kartan har fått en uppdatering. Om ni går in på kartsidan kommer ni märka att det nu finns två kartor för att underlätta, då en enda karta med allt började bli för plottrigt. Den ena visar de vanliga geografiska områden, och den andra visar mer specifika platser och knytpunkter, samt vandringsleder som binder samman dessa. 

Ni kan se de uppdaterade kartorna HÄR!

Detta är bara ett påbörjat …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 0
Ändringar på medlemslistan, vänligen läs!
sön 19 feb 2017, 14:32 av Sleazoid
Jag och MP har tagit på oss ett projekt nu som kommer underlätta för oss alla att se vilka spelare som spelar vilka karaktärer. När vi är klara kommer spelarnamnen att visas på medlemslistan så att man slipper klicka sig in på varje karaktär och scrolla ner för att se vem som spelar denne. Vi har detta system på Endea och gillar det men har hittills undvikit att införa det på Numoori för att vi manuellt måste sitta och …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 6
Affiliates

Sök

Visa resultat som:

Rechercher Avancerad sökning

Dela | 

Ett sista andetag (Ensamroll)

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner 
FörfattareMeddelande
Gavin
Död

Spelas av : Loco

InläggRubrik: Ett sista andetag (Ensamroll)   tis 22 sep 2015, 14:57

Kidnappningen på Akai hade tagit hårt på flocken och Gavin hade kommit tillbaka svårt skadad. Han talade aldrig om den smärta som gnagde inom honom sedan attacken. Han försökte återfå krafterna för att kunna ta upp sökandet efter den kidnappade valpen men hur han än försökte, hur han än använde sin helande kraft så började han sakta tyna bort. Han höll sig undan allt mer från flocken för att inte visa dem sedan svaghet. Han kunde känna hur någon inom honom förtärde hans kropp och hade han inte haft den helande kraften hade jag varit död för länge sedan. 

En dag insåg Gavin att han höll på att förlora kampen. En av de vargar som kidnappat Akai hade varit en giftvarg och denne hade givit Gavin ett djupt bett i bogen. Gavin insåg att det gift denna varg lämnade i honom höll på att förtära honom inifrån och dagen han började hosta blod bestämde han sig för att inte låta flocken se honom tyna bort framför deras ögon så en dag då en stor rasade över Nordan lämnade han flocken bakom sig. Han vandrade norrut mot bergen. Bort från reviret och bort från flocken.  I det skick han var kunde han inte tänka klart, kunde inte se hur hans beslut skulle påverka flocken. Allt han ville var att komma bort och finna ro under hans sista dagar.

Till slut nådde han bergen och han fann en liten grotta ganska snabbt där han kunde ligga ner i lä från vinden och ifrån den värsta kylan. I flera dagar låg han där och väntade på slutet. I flera dagar plågades han och hans sinne vandrade mellan vaken och plågat tillstånd till försjunken i ett djupt mörker där han kunde finna ro.

den sista dagen var han dock klar i huvudet och smärtan var borta. Han visste att tiden var inne för honom snart, att han skulle få ro till slut.

Ensam låg han i grottan, såg hur dagen grydde utanför. De isande blå ögonen var matta och den en gång starka friska hanen var en skugga av vad han en gång varit. 
"Tlahucia snälla ta hand om våra små. Jag är ledsen att jag inte kan finnas där som jag lovade dig." Han slöt ögonen och kände hur tårarna började rinna. Han hade funnit kärleken i den vackra månvargs tiken, han visste att hon måste ha fått deras små nu men att han inte kunde finnas där och hjälpa henne som han lovat. 

"Cierzo, förlåt mig. Jag kunde inte leda er rätt, jag kunde inte skydda er som jag lovade er" Han öppnade ögonen och såg hur något dök upp i grottans mynning. Flera gestalter. Först blev han rädd men sedan såg han deras bekanta ansikten och ett lugn kom över honom. "Mor... Far..." Tårar av lättnad rann ned för hans kinder då han såg deras gestalter. "Gavin du gjorde det bra. Vi är stolta över dig. Kom med oss nu och träffa dina systrar" Faderns röst fick den vita hanen att stiga upp. Han kände sig lätt och fri. Han slöt upp bredvid sina föräldrar och dom ledde honom in i ljuset, till livet efter detta. Bakom honom drog det skal som en gång varit Gavin ett sista andetag och sedan var allt stilla. Hans själ hade funnit ro.

Off: Med detta slutliga inlägg så har Gavin fått den ro han förtjänat i livet efter detta.
Till överst på sidan Gå ner

Ett sista andetag (Ensamroll)
Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: IC: N U M O O R I ::: :: Bergen-
Hoppa till: