Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 32 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 32 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Qilaq Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Qilaq Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Qilaq

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Qilaq
Qilaq 
Död 

Spelas av : Ink | Död


InläggRubrik: Qilaq    fre 04 sep 2015, 10:40

Qilaq XQjgfEm


♥.·:*¨¨*:·.♥.·:*:·.♥.·:*¨¨*:·.♥
•·.·´`·.·•SNABBINFO•·.·´`·.·•

Qilaq är en ung kille tillhörande flocken Devils.



♥.·:*¨¨*:·.♥.·:*:·.♥.·:*¨¨*:·.♥
•·.·´`·.·•UTSEENDE•·.·´`·.·•

Bilder nedan. Sandfärgad i basen med en ål som går från nos till svanstipp i en mjuk brun färg. Fjäderkragen har vid det här laget redan vuxit fram.



♥.·:*¨¨*:·.♥.·:*:·.♥.·:*¨¨*:·.♥
•·.·´`·.·•KRAFTER•·.·´`·.·•

Han bänder eld och vind. Inom Devils har Qilaq tränats och i tidiga tonår kan han styra eld efter vilje. Vindbändning behärskar han knappt alls. Kraftutövandet tar på de fysiska och psykiska krafterna och i somliga fall kommer bara rökpuffar. Han kan dock frammana eld och manipulera den samt befintliga flammor. Han kommer att kunna skapa illusioner i eld om några år, som dubbletter av sig själv. De upplöses snart därefter, då koncentrationen oftast inte finns där så att det räcker, också med tanke på att han ännu enbart är eldens lärling.



♥.·:*¨¨*:·.♥.·:*:·.♥.·:*¨¨*:·.♥
•·.·´`·.·•PERSONLIGHET•·.·´`·.·•

Qilaq är som valp och tonåring ganska hårdhänt. Hans framtid kommer att präglas av sin beskärda del av oprovocerat våld. Mot Devils är han respektfull, ödmjuk och resonlig. De är hans enda familj, och han gör sitt bästa för att högakta dessa. Han är inte mycket för att representera flockidentiteten. Han försöker som ungvarg framstå som stöddig och obrydd, och det förstärks på grund av has lättprovocerade irritation som lätt blossar upp i opassande situationer. Hans lojalitet ligger hos Saderk och Kyoko, hans föräldrar och beskyddare. Även om han inte jämt känner behovet av att ha någon beskyddare, är han tacksam över att ha dem i sitt liv från början till nu. Hans lojalitet låg också hos Shiro, men det visade sig vara ett misstag att fästa sig i och med att det slutade som det gjorde. Qilaq har svårt att lita på andra, i rädsla för att bli huggen i ryggen så att säga. Han är ganska nojig i den aspekten även om han inte har någon anledning till det, då han aldrig varit med om något i stil med det han helst undviker. Qilaq behöver anstränga sig i tonår och sedan i senare år för att veta sin plats och agera därefter. Hans karaktär framträder senare i starkare nyanser och han har vårt att kontrollera röstvolym och impulser. Han är inte särskilt älskvärd. Summa summarum: inget material för romantiskt intresse.



♥.·:*¨¨*:·.♥.·:*:·.♥.·:*¨¨*:·.♥
•·.·´`·.·•BAKGRUND•·.·´`·.·•

Fadern är Saderk, och modern Rialea. Uppväxten är diffus, och familjen är ganska dysfunktionell. Devils har blivit Qilaqs egentliga familj, och Saderk är den närmsta inklusive adoptivmodern Kyoko. Några av valparna i kullen lämnade jordelivet till följd av kannibalism från moderns sida, och de resterande har inget minne av detta.



♥.·:*¨¨*:·.♥.·:*:·.♥.·:*¨¨*:·.♥
•·.·´`·.·•TIDSLINJE•·.·´`·.·•

☑ = avklarat
☐ = ej avslutat

 A mother's lament ◢RIALEA/SADERKQilaq föds.
 A rootless weed ◢EHTNAQilaq springer runt.
 Always fight fire with fire ◢KAZGARQilaq på villovägar igen.
 Enjoy the peaceFROST/SADERKQilaq lär sig att stanna på reviret.
 För en stunds frid ◢KYOKO/SADERKQilaq tjuvlyssnar och blir ertappad som en idiot.
 Brothers in blood ◢NOVOKAQilaq deltar i syskonhäng.
 Lek ◢TRAMPTASS/AENA/NOVOKA◣ Qilaq skall tränas.
 Det var Aldrig min plan ◢SADERK◣ Qilaq hittar Saderk döende.
 Uppvaknande ◢SADERK◣ Qilaq spenderar tid med sin läkande far.
 Ja... jag klantade väl till det ◢TRAMPTASS◣ Qilaq har info om borttappade Aena.
 Kompensation ◢TRAMPTASS◣ Qilaq gör Nimje till Tramptass fånge.
 Inga ord ◢SADERK◣ Qilaq möter pappa för första gången sedan Qilaqs tunga revs ut.




♥.·:*¨¨*:·.♥.·:*:·.♥.·:*¨¨*:·.♥
•·.·´`·.·•RELATIONER•·.·´`·.·•

Nedanför namnen står beskrivning av relationen mellan Qilaq och motparten. Rollspel med individerna som nämns kommer att listas invid den formella titeln på relationen.

Saderk: Pappa
Qilaq ser vördnadsfullt på Saderk och respekterar hans råd och ord även det ofta blir fel och temperamentet leder Qilaq på villovägar. På senare tid har de en väldigt fin och nära relation.
Qilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhh
Rialea: Biologisk mor
Meh. Who dat. ¯\_(ツ)_/¯
Qilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhh
Kyoko: Adoptivmor
Särskilt efter Shiros död lades fokus på att åter bilda stark känsla av samhörighet. Qilaq började knyta an till Kyoko. (◕◡◕)
Qilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhh
Iriea: Syster
Jag kände dig aldrig.
Qilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhh
Novoka: Bror
Älskar dig <3 ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Qilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhh
Tilaqiia: Dotter
Samma stolthet som jag vet att min pappa hyser för mig kommer jag alltid känna när jag ser på dig, mitt lilla ljus. Hoppas att du vet att jag älskar dig även om jag inte säger det. Skulle göra det om jag kunde.
Qilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhh
Tapeesa: Dotter
Jag vill se dig växa upp och jag vill bära dina bördor. Vad du än gör så är jag stolt över dig, och stöttar dig. Du är min älskade vackra lilla blomma.
Qilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhh
Tomkin: Son
Jag ser så mycket av Novoka i dig, lilla fjäderboll, och det fyller mig med glädje. Jag älskar dig oändligt, och om jag kunde så skulle jag skryta om dig.
Qilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhh
Tramptass: Ledare
Jag är faktiskt väldigt tacksam för allt du har gjort för mig. Att du ger mig en chans. Att du tycker om mig. Att du låter mina valpar växa upp med sina föräldrar samt familj. Jag saknar min tunga men jag förlåter allt. Tack ändå för att du skonade mig.
Qilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhh
Aena: Leksak
Liiite dålig kvalité dock. Så liten. Dödar henne lätt om hon dyker upp igen, såsom hon skämde ut de två syskonen...
Qilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhh
Nimje: Fånge
Tramptass blir nog nöjdare nu.
Qilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhh
Shiro: Förebild
Qilaq hade en relativt bra relation med Shiro och att behöva vara medveten om Shiros sista tjänst för honom tärde på honom trots att han försöker distansera sig lite från känslor. Han är ju ändå ung vid det laget. Han känner i det tysta skuldkänslor, oro inför framtiden och saknad samt sorg.
  ”Man ska aldrig vända ryggen till ett kattdjur, om de ser någon springa triggar det deras jaktinstinkter och man blir genast ett byte, men om vi står här lugnt eller backar härifrån så ska det här gå hur enkelt som helst.”
  Shiro lärde Qilaq mycket. Det stack till i bröstet. Han hade varnat flocken, han hade gjort det. Det var inte nog, han kunde ha gjort mer. Om man utgår från Qilaqs logik.
Qilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhhQilaq Loveheart_by_kicked_in_teeth-dbsxxhh


Föräldrarna Saderk och Rialea är länkade i bilderna nedan.
Qilaq CJpuj8x  Qilaq IWByXDt Qilaq VcgnTlA






Qilaq A2livVn
Qilaq AigOypv
Qilaq Qilaq_by_spirit_of_god_hope-dbxzmdl




Annat:

Qilaq YbCxpEH
Bilden är inaktuell då jag ska göra om vuxenbilden och ta bort detaljen med ringarna i öronen för att det blev för skumt bara.
 
Qilaq
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» [Avslutat] That escalated quickly??? - Qilaq
» (Avslutat) Namnändring - Nora till Qilaq
Hoppa till annat forum: