Pågående Event
Senaste ämnen
» Anledningen [Astrid]
mån 15 apr 2024, 11:03 av Lev

» Heartsick [P]
mån 15 apr 2024, 10:47 av Lev

» Felsteg [Orion]
mån 08 apr 2024, 21:02 av Naldo

» En mysbrasa kan inte bli för stor[P]
ons 03 apr 2024, 14:31 av Saskia

» 1a April 2024
tis 02 apr 2024, 00:06 av Yargol

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
tor 28 mar 2024, 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

Vem är online
Totalt 17 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 17 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)

Gå ner 
+7
Loke
Exodus
Cry
Blair
Cerulean
Huyana
Yargol
11 posters
FörfattareMeddelande
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)    fre 31 jul 2015, 02:38

Numoori Multiple Animator Project Part 1

RÖSTNINGEN ÄR NU AVSLUTAD
Part 2 (länk)

Hej alla glada!

Med jämna mellanrum dyker det upp en hoppfull tråd där en medlem här på sidan erbjuder sig att animera ett större projekt med Numoori och ber andra att erbjuda sina karaktärer för projektet. Alla blir gärna glada av tanken på att se sina karaktärer animerade och med i en video, men tyvärr så har de här projekten en förmåga att tystna och dö ut ganska snabbt. Animation är något som tar tid, och för en ensam animatör så blir en hel video lätt för mycket arbete för att genomföra.

Men drömmen om en hel animerad video med Numoori dör aldrig helt! Som flera av er nog har hört så har jag länge planerat att starta en MAP på Numoori, och nu är det dags!

En MAP (Multiple Animator Project) innebär att flera personer hjälps åt för att animera en hel video tillsammans. Varje deltagare får ett stycke av en sång som denna ska animera till, och alla deltagares separata delar sätts i slutet ihop till en hel video. Vad varje deltagare väljer att animera är upp till deltagaren själv, så länge som det följer temat (i det här fallet Numoori). Genom att dela upp arbetet mellan flera medlemmar, där varje deltagare animerar en mindre del, så faller inte allt arbete på en ensam person. Det blir även ett roligt gemensamt projekt för alla som deltar!

Här är ett exempel på hur en MAP kan se ut (länk)

Den här tråden är första delen av projektet! Innan en deltagarlista kan skapas och delar av en låt delas ut till de som vill vara med och animera så måste en låt väljas. Jag har nedan listat 5 olika låtar vilka ni kan rösta på. Röstningen varar till den 9e Augusti!


LYSSNA IGENOM LÅTARNA INNAN DU RÖSTAR
Du kan bara rösta på EN låt!


RÖSTA HÄR: http://strawpoll.me/5077078
RÖSTNINGEN ÄR AVSLUTAD! Vänligen skicka inte fler röster i pollen!


Låtarna ni kan rösta på är:

1. Hurts - Illuminated
https://www.youtube.com/watch?v=7AogMVSSiLk

2. Matchbox 20 - How far we've come
https://www.youtube.com/watch?v=wTWOAJJ9s1g

3. Roger Pontare - När vindarna viskar mitt namn
https://www.youtube.com/watch?v=ydorpKc8Td4

4. Imagine Dragons - Warriors
https://www.youtube.com/watch?v=VP9I8ZUwKpc

5. Melanie Martinez - Dollhouse
https://www.youtube.com/watch?v=dffOEDDUHo4



När en låt har valts så kommer en intresseanmälning att göras, varpå låten delas upp i bitar och de som vill delta kan välja vilken del av låten de helst vill animera. När varje deltagare har fått sin del av låten så kommer vi ha längre tid på oss att slutföra animationerna (vi vill inte stressa). Det kommer dock att finnas en deadline för att projektet över huvud taget ska komma att bli av, och om en deltagare väljer att dra sig ur av någon anledning så kan backup-deltagare eventuellt komma att tas in. Deadlinen sätts dock först när låten valts och det går att se hur stort intresset för att delta i projektet är.

Hoppas att flera finner intresse i det här projektet, och att vi gemensamt kan uppfylla drömmen om en hel animerad Numoori-video!

Fridens liljor <3
/MPh


Senast ändrad av Yargol den sön 13 sep 2015, 15:41, ändrad totalt 2 gånger
Huyana
Huyana 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)    fre 31 jul 2015, 02:53

Anmäler intresse i att vara med och animera då x3
avatar
Cerulean 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)    fre 31 jul 2015, 02:57

Anmäler intresse, men lovar inget. Måste fundera xD
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)    fre 31 jul 2015, 09:09

JAG ÄR INTRESSERAD JAG ÄR INTRESSERAD jag kräver att få vara med
Cry
Cry 
 

Spelas av : Siri


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)    fre 31 jul 2015, 09:42

Jag undrar bara... De som animerar får de anmäla sina egna karrisar till detta? Får de som animera inte animera sina egna karrisar eller?
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)    fre 31 jul 2015, 10:34

Som jag skrev i första inlägget;
"Vad varje deltagare väljer att animera är upp till deltagaren själv, så länge som det följer temat (i det här fallet Numoori)."

Det blir alltså upp till varje deltagare att själv välja vad de animerar, så länge som det har med Numoori att göra. Gissningsvis blir det att alla animerar något med sina egna karaktärer, men det är inget som hindrar en deltagare från att animera någon annans karaktär eller liknande ;)
Exodus
Exodus 
Flockledare 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)    fre 31 jul 2015, 11:35

Om När vindarna viskar mitt namn vinner är jag så sjukt redo att vara med alltså.
Och annars också.
Jag är på.
Loke
Loke 
Vampyrjägare 

Spelas av : Jenn


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)    fre 31 jul 2015, 12:56

Jag är också på.
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)    fre 31 jul 2015, 17:31

Jag är så galet på!!

Älskar warriors-låten av hela mitt hjärta som Numoori-låt, men detta kommer bli tokroligt vilken låt det än blir känner jag.

Mp får ha en lite animerar-kurs med alla sen haha.

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Björk
Björk 
Död 

Spelas av : Siri | Död


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)    fre 31 jul 2015, 19:10

Hur animerat måste det vara? Hur mycket måste varelserna liksom röra på sig? Kan man anmäla sig efter röstningen är avslutad? Jag vet att det stod att deadline sätts efter röstningen men vet inte om "anmälningen" avslutas där.
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)    fre 31 jul 2015, 19:57

Också som skrivet i första inlägget:
"När en låt har valts så kommer en intresseanmälning att göras, varpå låten delas upp i bitar och de som vill delta kan välja vilken del av låten de helst vill animera."

Den egentliga anmälningen för att faktiskt delta kommer alltså ske först efter att låten har valts, folk har bara valt att visa intresse för att delta redan innan nu även om låten inte har valts än ;)


Gällande hur animerat det måste vara; Om du tittade på exemplet av en MAP jag länkade i första inlägget (Länkar den här igen för säkerhets skull) så kan du se att flera delar är stillbilder som panorerar eller zoomar in eller ut snarare än "faktiska animationer". Det är helt upp till varje deltagare hur mycket de vill animera sin del, men vill man göra stillbilder så får de gärna åtminstone panorera eller zooma lite så att det blir lite känslan av rörelse även om bilden i sig är stilla (:
Zayev
Zayev 
Utvandrad 

Spelas av : Älg | Utvandrad


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)    ons 05 aug 2015, 20:29

JAG TÄNKER VARA MED BARA SÅ NI VET!
Bambra
Bambra 
Vampyr 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)    tor 06 aug 2015, 20:46

Jag röstar för 4. Imagine Dragons - Warriors iaf.
Och vill gärna vara med så ska se till att anmäla mig när det är dags för det!
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)    tor 06 aug 2015, 20:52

Embla: Det finns en länk till en strawpoll i första inlägget :'D (blir så lycklig av Bambras namn. derp)
Bambra
Bambra 
Vampyr 

Spelas av : Embla


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)    tor 06 aug 2015, 21:02

lol fail av mig. Jag blir också glad av bambras namn, varit borta allt för länge :(
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)    mån 10 aug 2015, 23:40

RÖSTNINGEN ÄR NU AVSLUTAD!

Den vinnande låten i Pollen med 50% av rösterna, och den låt vi alltså kommer använda för det här projektet, blev;
Warriors av Imagine Dragons

Håll ögonen öppna för Del 2 av projektet, där intresseanmälan och utdelning av stycken av låten att animera till kommer delas ut! Där kommer även information om hur lång tid projektet kan tänkas ta och deadlines att tas upp.

Jag ser fram emot att genomföra det här projektet med er andra! :'D
Fridens liljor~
/MPh
 
Numoori MAP Part 1 (LÅTVAL, STRAWPOLL)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Numoori MAP Part 2 (INFO OCH ANMÄLAN)
» Is this where the interesting part comes? (P)
» DEVILS LÅNGA VANDRING: part 1
» Hur ser Numoori ut för dig?
» Hej då Numoori ..
Hoppa till annat forum: