Pågående Event
Senaste ämnen
» Anledningen [Astrid]
Idag på 14:53 av Astrid

» Heartsick [P]
mån 15 apr 2024, 10:47 av Lev

» Felsteg [Orion]
mån 08 apr 2024, 21:02 av Naldo

» En mysbrasa kan inte bli för stor[P]
ons 03 apr 2024, 14:31 av Saskia

» 1a April 2024
tis 02 apr 2024, 00:06 av Yargol

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
tor 28 mar 2024, 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

Vem är online
Totalt 15 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 15 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Gamla rollspel-tråden Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Gamla rollspel-tråden Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Gamla rollspel-tråden

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Kyoko
Kyoko 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Gamla rollspel-tråden    mån 16 mar 2015, 00:27

TJENA!

Gissa vem som hittat gammal hårddisk med lite sparat numoori-grejs? :'D

Dock alldeles för lite. Fan, vi borde egentligen ha en tråd där gamla sparade rollspel kan läggas upp. Så otroligt mycket som är bortaaaa men NEJ STOPP låt oss återgå till det som faktiskt finns kvar och är sparat. glatt humör osv osv ÅÅÅhhh jag får sån nostalgi hjäääälp jag kommer aldrig lugna ner miggggg igennnnn NUMOORIIIIIIIIIIIIIIgfdjrgjrtyiojh8tu546




IALLAFALL, vi förflyttar oss till år 2010-2011, då Malvado förråder Devils och "går över" till Qu.

Som alla fick reda på efter ett braaaa tag, så var ju Malvados förräderi planerat både IC och OOC från början, även om det endast var Nevada och Kyoko (och sedan Tass) som visste sanningen.


Låt mig presentera mejlrollspel mellan mig och Mallis, från gamla goda jinitytiden! :'D


En liten grej, men jag tyckte iaf det var hemskt roligt att läsa!




Först ett "hemligt" inlägg av mig, som då utspelar sig innan Kyoko återvände till resten av Devils, svårt skadad, och påstår att Malvado är en förrädare:



 
Kyoko såg på sin flockbror med en tung blick.
Hon och Nevada och Malvado hade alla samrådit om detta - det var inga missförstånd, Malvado hade själv samtyckt till att detta var den bästa chansen de hade -men hon kunde endå inte hindra känslan inombords.
Det var en stor uppoffring, en stor risk.
Och Kyoko visste hur Malvado kände inför Mivria - visste hur pass mycket detta uppdrag skulle tära på honom.
Men hon tvivlade inte en enda sekund - Nevada hade uttryckt oro, oro över att Malvado skulle förråda dom när han hade sin gråa hynda bredvid sig - men Kyoko tvivlade inte en sekund. Hade aldrig gjort.
 
 
Det var en ovanligt sval dag i öknen, och vindarna som ven förbi dom och piskade upp sand var svaga, lugna.
"Malvado ..."
Kyoko suckade, såg ner i marken. Hittade inga ord.
Hon såg upp på Malvado igen, mötte hans stadiga blick.
Han såg lugn ut - resignerad.
"Var försiktig."
Sa hon tillslut - tafatt, utan något vettigt att säga.
 
 
Ett svagt leende spred sig över Malvados ansikte.
"Känner du mig inte alls eller? Säkerhet är mitt andranamn."
Kyoko fnös, tvingade fram ett trött skratt.
"Inte kul, Mal. Seriöst."
Kyoko skärpte ihop sig, svalde hårt.
"Jag menar det. Var försiktig."
Malvados retsamma leende försvann, och den mörkröda blicken blev allvarlig.
 
"Lovar."
 
 
 
De två vargarna stirrade tysta på varandra, medans ökenvindarna ven omkring dem.
 
Kyoko tog de sista stegen fram emot sin flockbroder, borrade in nosen i hans nacke.
Hon stod still så i några sekunder, försökte att inte tänka på hur länge det skulle dröja innan hon sig sin flockbror igen. Om hon såg honom igen.
 
Kyoko vred svagt på huvudet, innan hon mumlade in i Malvados päls.
"Det måste se verkligt ut."
Hon drog bort nosen, vred huvudet och såg på malvados ansikte ur ögonvrån.
"Håll inte tillbaka."
 
 

Sedan högg hon.





Sedan lite senare ett mejlrollspel:



On 16/01 21:58, Kyoko wrote:
-----------------------------------
Kyoko var nervös.
Tre veckor hade gått, och hennes skador hade läkt i stadig takt. Resan till Numoorislätten hade likväl varit oerhört ansträngande, men hon hade iallafall tagit sig hit.
Frågan var bara hur det var med Malvado?
Hade hans skador läkt?
Oron knöt sig i kroppen. Hon kund inte minnas exakt vart hon huggit honom, hur betten hade tagit ... Kanske hade han inte ens lyckats ta sig till Qu's revir innan han föll.
Och även om han hade lyckats ta sig in ... Vad var egentligen chanserna att Weed tog in honom?

Kyoko svepte nervöst svansen omkring sig och satte sig ner.
Solen hade nästan försvunnit nu. Malvado borde ha varit här för säkert en timme sen ...
Paniken började sakta dra sina kalla fingrar utefter hennes nacke - men hon vägrade gå. Inte än.

Hon skulle stanna tills gryningen - bara utifall att.



On 16/01 22:13, Malvado wrote:

-----------------------------------
Malvado var för första gången på väldigt, väldigt länge rädd, närmare bestämt livrädd. Han var sen, han var säker på att Kyoko väntade på honom. Men det hade inte varit allt för lätt att försvinna från Qu's revir. Han behövde fortfarande visa sin lojalitet emot dem, och att bara försvinna från reviret då var inte den smartaste av ideér precis. Men han hade haft tur nu som kunde smita iväg.
Hans ragg var rest, öronen vinklade åt olika håll oh hela hans kropp var på helspänn. Allt för att han skulle kunna ta till flykt om det behövdes.
Men när han fick syn på Kyoko så slappnade han med ens av, och ett leende spred sig på hans läppar.
"God dag, gamle vän." sa han, och förstod med ens hur mycket han hade saknat henne, henne och resten av flocken.





On 16/01 22:50, Kyoko wrote:

-----------------------------------

Kyoko log brett då hon såg den mörka hanen närma sig, och hon började snabbt trava för att möta honom.
"Mal .."
Hon skrattade lättat och buffade till honom med nosen, innan hon backade några steg.
Blicken blev allvarlig, och hon synade såren hanen bar över nackskinnet och ryggen.
"Hur läker du?"



On 16/01 22:53, Malvado wrote:

-----------------------------------
Han såg på henne och log fortgatande.
"Det går framåt." sa han med ett flin. Alltid samma Malvado, skämtsam och med ett flin på läpparna. "Hur är det med benet? Du har i alla fall tagit dig hit." nu var det inte samma flin på hans läppar, utan ett snedvridet och halvt plågsamt leende. Han hade inte tyckt om att skada henne så. 







On 16/01 23:02, Kyoko wrote:

-----------------------------------

Kyoko såg nästan förvirrad ut ett ögonblick innan hon vände blicken ner emot benet.
"Oh, det är bra .."
Hon log lättat.
"Nevada läkte det helt och hållet."
Kyoko svepte med svansen ännu en gång, och leendet försvann sakta.
"Hur gick det? ... Du är ..."
Hon vågade inte riktigt avsluta meningen, men svaret hängde i luften.
Malvado hade lyckats.




On 16/01 23:20, Malvado wrote:
-----------------------------------
"Jag är glad att du är okej." sa han med ett litet leende.
Han klippte med öronen och såg på sin flocksyster, för det såg han fortfarande henne som. "Jag kom in." sa han, och nu fanns det något annat i hans blick. En blick av triumf, stolthet. Men samtidigt rädsla.
"Kyoko..." han svalde hårt. "Jag hatar att behöva erkänna det, men jag är faktiskt rädd. Så här nära Qu har jag aldrig förut varit. Jag bor på deras revir nu. Du har ingen aning om rädd jag är att de ska komma på mig, att det finns någon i Qu som kan läsa tankar, som kommer på mig. Jag är också rädd för att Devils ska hinna ifatt mig, de dödar mig och ställer frågorna efteråt." han såg på Kyoko med en ängslig blick. "Men jag hoppas att du vet att jag inte backar ur, trots min rädsla, Kyo."
Nej, inget skulle nog få honom att backa ur från uppdraget. Han var Devils trogen, och han skulle följa dem in i döden, men han hoppades att det inte var under detta uppdraget.





On 16/01 23:29, Kyoko wrote:
-----------------------------------
Kyokos log igen; ett varmt leende.
Hon ville säga att hon var stolt, att hon trodde på honom. Litade på honom.
Vad än Qu skulle säga, skulle han vara Devils trogen.
Om de kom på honom, utpressade honom, så skulle han vara Devils trogen.

Trots Mivria så skulle han vara Devils trogen.

Men allt beröm var så obetydligt, lät så fånigt om hon skulle säga det högt.
Kyoko förblev tyst, såg ner i marken.

"Mal .."
Hon såg upp igen, letade efter ord.
Fann inga, inte den här gången heller.
Kyoko brast upp i ett ironiskt leende, skakade på huvudet.

Hon hoppades att Mal förstod det hon inte kunde säga endå.

"Tramptass vet om uppdraget - han ska försöka hålla resten av flocken i shack."




On 16/01 23:35, Malvado wrote:

-----------------------------------
Malvado blev tacksam över att Tass visste om uppdraget. Han litade på den hanen, och litade även på att han inte skulle låta Devils jaga hejvilt efter Mal i Numoori. Han visste ju att deras första mål var Qu, om Mal någonsin skulle förråda dem på riktigt så var det ju där han skulle befinna sig.
Men å andra sidan så skulle det aldrig falla Mal i tanken att förråda Devils. Ja, i alla fall inte på riktigt.

"Jag har inte lyckats lura ut så mycket information om dem än. Men jag vet dock att vi valde vårt tillfälle bra. De är svaga vad jag har förstått. Och de kommer vbli ännu svagare efter eldattacken. Speciellt svaga psykiskt kommer de bli."





On 16/01 23:52, Kyoko wrote:
-----------------------------------


Kyoko log brett.
"Bra."
Hon riktade blicken emot horisonten - solen var helt borta nu, och mörkret omringade de två vargarna.
"Du borde ge dig av tillbaka innan de blir misstänksamma. Vi ses här om tre veckor igen - jag ska samtala med Nevada gällande planerna."
Kyoko reste sig upp, log svagt emot Malvado.
"Var försiktigt, flockbror. Och kom ihåg att skydda ditt sinne emot tankeläsare."

Hon gick fram, buffade på honom igen.

"Vi ses."




 
----------------------------------
 
Malvado nickade kort.
"Jo, jag bör kanske göra det." svarade han tyst.
Han log mot henne. "Jag är försiktig så länge du är det." han klippte med öronen och såg bort mot öknen, han hade haft en enorm hemlängtan de veckorna som han hade varit hos Qu.

Han log. "Vi ses Kyo." 






SLUUUT








OKEJ AAAAHHHHHH varfööör är alla rollspel bortaaaa jag vill grååååtaaaaaaa




men jaja. där var en sparad grej iaf :')


Senast ändrad av Kyoko den lör 16 maj 2015, 15:58, ändrad totalt 1 gång
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Gamla rollspel-tråden    mån 16 mar 2015, 01:34

hahaha shiiiit vad kul att läsa! <3 :'D

omg... TROR JAG HAR ROLL SPARADE! SKA KOLLA!
Kyoko
Kyoko 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Sv: Gamla rollspel-tråden    mån 16 mar 2015, 01:43

JAAAA GODE GOD JAAAAAAAAA YAAAAAAAAASSSSSSSSSSSSSSSSSSS








de som har sparade rollspel bara måste posta dom!

Även om det bara är som text dumpat rakt i den här tråden. Ju mer gammalt numoorigrejs sprids runt, ju fler ställen det hamnar på, ju bättre chans det bevaras liksom :'D


och haha åh, hade glömt bort att Eldattacken på numoorislätten var planerad ända från början! Så najs alltså. ååhh maaan, kyo o mal har vart flocksyskon så länge <33333


ååhhh ge mig merrrr gamla rollspeeeeeeeeel

det är det enda som kan bota min nostalgi, min jinity-ångest, min rollspelshunger hjäääääääääälpppppp
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Gamla rollspel-tråden    mån 16 mar 2015, 02:09

eftersom bajsforumet är bajs så försvann allting jag hade skrivit/klistrat in när "meddelandet blev för långt"...

Jag fixar det imon... eller nåt.. blev så jäkla sur nu D:
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Gamla rollspel-tråden    mån 16 mar 2015, 06:22

Här är två roll från Devilsnissar som utspelar sig då Malvado hade "förrådit" flocken. Har lite mer mojs, men hinner inte lägga upp mer just nu ^^

"Skadad" med Kyoko, Sarabi & Frost:




"Nocturne" med Tramptass & Sarabi:
Tramptass
Tramptass 
Död 

Spelas av : Tafs | Död


InläggRubrik: Sv: Gamla rollspel-tråden    mån 16 mar 2015, 09:07

Åhhhhh nostalgi <3333333
Kyoko
Kyoko 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Sv: Gamla rollspel-tråden    mån 16 mar 2015, 12:43

Ååååhh jaaa!! Tack mal <333 har du nåt mer? Durå tassen, nått spaarat?

Får sjukt med nostalgii gah

När jag klmmer hem ska jag posta ett roll med kyo+aka, sen e supergammal karta på numoori ocksä :p
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Gamla rollspel-tråden    mån 16 mar 2015, 13:11

Det var nog det som var kopplat till förräderiet. Eventuellt att jag har mer mejlroll sparat. Ska kolla när jag kommer hem :) 
Jag har ju dock sparat första gången Miv och Mal möttes ^^ jättederp verkligen <33
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: Gamla rollspel-tråden    mån 16 mar 2015, 14:37

Flubb blubb. Var bara tvungen att klistra in de två rollen med Miv och Mal <3 Första när de träffas för första gången. Ber om ursäkt för allt underbart och så sjukt pinsamma offande i slutet x'D
Och andra rollet är när Miv berättar att Mal ska bli pappa :')


"Skogens dunkla skuggor":


"Väntar tyst på en sten":
Kyoko
Kyoko 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Sv: Gamla rollspel-tråden    lör 16 maj 2015, 15:59

bump - ingeeen som har något mer sparat roll från Jinity-tiden? D:
Tramptass
Tramptass 
Död 

Spelas av : Tafs | Död


InläggRubrik: Sv: Gamla rollspel-tråden    lör 16 maj 2015, 16:11

Har bara den här sparat från ett MSN-roll mellan nevvie, tafs och kyo. Tramptass får reda på att Malvados förräderi bara är en plan att infiltrera Qu. 

Kyoko, Nevada, Tramptass:
Kyoko
Kyoko 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Sv: Gamla rollspel-tråden    lör 16 maj 2015, 16:15

AAHHHH omg awesome!!!

Ska läsa på en gång, toppen du postade <3333 Yaaay!! Tänkte för nån dag sen hur det var du fick reda på planen. Så du fick reda på det IC över msn?? hahahah gr8 ju


Men vi har bara Devils-skit i tråden typ, ingen som har något från Howaido-Chi eller Qus tidiga dagar?

Eller Akaryuu o Hero för den delen. Vet jag har ett rollspel med Aka sparat, ska få upp det så fort jag har tillgång till den hårddisken.

Och UUHHHHRGRG skulle ge ett arm och ett ben för gamla roll med week och keiko. Eller tenkai och nevada!


eller kanske inte ett arm och ett ben, men typ skulle låta bli internet i en månad. eller två. tre tillochmed!!!!!!!
 
Gamla rollspel-tråden
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Gamla rollspel
» FML-tråden
» Quiz-tråden
» Den heligaste tråden..
» Där träden vakar. [Skythe]
Hoppa till annat forum: