Mivria Moraltanten the Admin

Spelas av : Lin
 | Rubrik: Läs innan du skapar ett tillstånd! tis mar 03, 2015 11:29 pm | |
| Valde att göra en sådan här tråd för att undvika att det samlas tillstånd som man kanske inte behöver skriva tillstånd om, speciellt med tanke på att det kan ta tid att få svar på ett tillstånd. Här kommer lite av de vanligare frågorna vi svarar på, och det kan komma att fyllas på allt eftersom:Tryck på "Utveckat svar" för att läsa det utvecklade svaret för varje fråga.- Får jag skapa en vampyr? - Snabbt svar: Nej och Ja- Utvecklat svar:
-
Nej, du får inte skapa en helt ny karaktär som är vampyr. Vi delar i nuläget inte ut några tillstånd för nya vampyrer.
Men Ja för att en karaktär du redan har kan bli förvandlad av en existerande vampyr.
Vi har inte någon kö/turlista på vem i ordningen som får bli vampyr.
- Får min varg ha näbb? - Snabbt svar: Nej!- Utvecklat svar:
-
Detta är något vi gemensamt röstade fram i Numoori att Numooris karaktärer inte får ha näbb, och så kommer det förbli. Majoriteten fördrar att man har mer varglika ansikten på våra karaktärer, då Numoori i grunden är en vargsida. - Får min karaktär se ut som diverse kattdjur? - Snabbt svar: Ja och Nej men mest Nej- Utvecklat svar:
-
Oavsett så kom ihåg att Numoori är och förblir en vargsida i grunden, och vi utgår alltid från att karaktärer är av ursprunget varg, hur lustiga de än må se ut. Med det sagt så kan karaktärer fortfarande ha många olika utseenden, och det förekommer även karaktärer som är väldigt lika kattdjur, eller andra djur för den delen. Vi undviker gärna att godkänna allt för lika kattlika utseenden för att dessa i överlag väldigt sällan är populära inslag hos medlemmar, men då de existerat tidigare i Numoori, så ÄR det något som existerar i Numooris värld och mytologi, de är bara inte speciellt vanliga. Utgå från att vi säger nej till kattlika ansikten, och absolut nej till vargar som har både kattansikte och kattkropp, fullständiga kattdjur helt enkelt. Mer kattlika kroppar är redan mer vanligt, speciellt då om man spelar en ras av kargursprung. Undvik kattlika utseenden helt kort sagt, men är man osäker så är det bättre att fråga folk ur Crew eller skicka ett tillstånd. - Får min karaktär vara extremt stor/högre än maxgränsen? - Snabbt svar: Nej!- Utvecklat svar:
-
Det kan finnas få undantag när detta kan vara mer befogat, men överlag så säger vi nej till alla som frågar om att få träda över maxgränsen på 150cm i manke med sina nya karaktärer, för oftast finns inga egentliga anledningar till att ha dessa enorma karaktärer. Vi har som mål att på sikt jämna ut storlekarna mer på sidan för att det inte ska bli så extrema skillnader. Som rollspelare får man kanske tänka på att en Mycket stor varg är väldigt stort, vilket medför en del svårigheter pga storleken, och att den högst troligen inte skulle kunna få valpar med en liten varg. Med de justerade storleksgränserna så är det inte lika extrema skillnader, men fortfarande stora skillnader om man vill ha valpar. Med jämnare storlekar minskas detta problem i längden.
Det finns existerande karaktärer som är över 150cm i manke, men det är för att dessa är skapade med de gamla storleksgränserna, innan gränserna ändrades, där maxhöjden låg på över 2m. När höjderna ändrades fick redan skapade karaktärer behålla eller justera sina höjder som de ville. Därför, om en av dessa karaktärer får valpar, så kan det finnas utrymme för att valparna kanske kan få en större storlek än vad som är tillåtet, men man ska fortfarande kontakta Crew angående detta för tillstånd. - Får min varg vara hermafrodit/tvåkönade? - Snabbt svar: Ja!- Utvecklat svar:
-
Hemafroditer är vanligen sterila, men på Numoori är det okej att spela en fertil hemafrodit. Sen kan vargen inte få valpar med sig själv som vissa djur kan, som i regel innebär att de skapar kloner av sig själva, vilket inte är tillåtet. Oavsett vilket eller hur många kön en varg har, så krävs det fortfarande två vargar för att få valpar. Vill dock två vargar av samma kön (dvs två tikar eller två hanar) få valpar kan man behöva be om hjälp till gudarna, och alltså fråga Crew gällande detta. - Kan jag ha "den här" kraften? - Snabbt svar: Läs i första hand kraftsidan- Utvecklat svar:
-
Om någon kraft är otydligt beskriven så kan du försöka haffa någon i Crew eller andra medlemmar och fråga gällande kraften först. Oftast så behöver man inte ett tillstånd för krafterna om de är mer vanliga, även om de skulle vara otydligt beskrivna i nuläget. Krafter som dock helt strider mot det som är uppskrivet eller inte står uppskrivet alls på kraftsidan kräver tillstånd. - Får jag skapa en flock? - Snabbt svar: Ja, men fråga först- Utvecklat svar:
-
Vi har inga restriktioner i nuläget om flockskapande, så länge det är en idé vi tror kan hållas mer aktiv i längden. Skicka din idé i tillståndsforumet så ser vi över den. Mer kommer!Läs även "Vanliga Frågor" sidan för mer information och svar på just vanliga frågor! |
|