Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 12 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 12 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Sommarträff 2015! Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Sommarträff 2015! Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Sommarträff 2015!

Gå ner 
+6
Valkyrian
Mugen
Loke
Hielo
Vit
Mivria
10 posters
FörfattareMeddelande
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sommarträff 2015!    tis 17 feb 2015, 01:45

Hejsan alla Nissar! Vi tänkte vara tidigt ute nu för att planera en Sommarträff, då vi hade så trevligt under nyår med hela 11 deltagare. Och när det kommer till att boka stugor så Måste vi vara snabba.

Destinationen denna gången är den kära bruksorten Hallstahammar, Min, alltså Lin (Caroline's) hemort (Nära Västerås, mellansverige.. hyffsat nära Stockholmstrakten). I Hallstahammar har vi också Strömsholm som säkerligen flera hästmänniskor kommer känna till.

Detta handlar om vecka 25, Lördag till Lördag, 13 Juni

Kolla redan nu om det går att planera eventuella ledigheter, och spara pengar osv.

Stugan vi tänkt oss i nuläget är denna: http://www.stugnet.se/objekt.asp?id=11172

Den har "bara" 12 platser, så det är först i kvarn som gäller.

Så länge det finns platser, så finns det möjlighet att komma, men ju mer snart man vet säkert desto bättre. Vet man inte säkert, så kan det ändå vara bra att säga till om man möjligen är intresserad.

I dagsläget verkar vi redan nu vara ca 6st intresserade, så vi kommer ringa och kolla stugans tillgänglighet redan nu i veckan, då stugorna verkar gå åt fort.

priset för stugan är 6300kr för en vecka, som vi kommer dela på. Ju fler vi blir, desto billigare blir stugan. Men man ska ändå kunna vara beredd på att man grovt kan få betala mellan 700-900kr för boendet, ca 400kr för mat och eventuella bensinkostnader samt att man ska kunna betala sin resa till destinationen (Boka biljetter tidigt! Tågresorna går upp i pris ju närmare juni vi kommer, men vänta tills stugan är bokad och klar såklart). Man kommer kunna bli hämtad i Hallstahammar, Kolbäck eller Västerås, kolla vilken plats som passar dig bäst. Kommer man söderifrån brukar Kolbäck vara enklast, norrifrån så blir nog Västerås eller möjligen Hallstahammar enklast, beroende på.

Som sist, så kan vi reglera boendepriset efter ens resekostnader. Har man väldigt dyra resekostnader så får man bo något billigare, bor man väldigt nära kanske man kan betala mer för boendet istället. Jag som bor i Hallstahammar kommer betala mer för stugan så klart. Men inga priser kommer vara självklara fören närmare juni, så var hellre beredd på mer än mindre. Denna stuga är också något dyrare än den vi hade över nyår så man kommer ihåg det.

Mer info kommer när en stuga är bokat. Vi vill reservera för att saker kan ändras, och absolut inget är klart än så här tidigt i planeringen. Det viktigaste är om du har ett givet intresse av att komma, är relativt säker på att du kommer ha råd att komma oavsett, och om du kan just vecka 25. 

Anmäl ditt givna (eller möjliga) intresse direkt till mig antingen här på Numoori (Skriv till Mivria), Skype (Dimmvarg) eller skicka ett mess (076-805 24 89), hör av sig hallra helst nu i februari, men i stort sett så länge det finns sovplatser kvar så kommer man kunna hänga med.

Är det så att vi väldigt, väldigt snart märker att det råkar vara väldigt många fler än 12 (givet) intresserade så kanske vi kollar på alternativa större stugor, men blir troligen i samma trakter som vi tänkt i nuläget om inget väldigt mycket bättre alternativ dyker upp. Hinner stugan bli bokad, så kommer vi fortfarande att satsa på stuga i samma tidsspann, för att ni ska kunna planera in detta.

Ha det bra alla, så syns vi förhoppningsvis i sommar!

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Loke
Loke 
Vampyrjägare 

Spelas av : Jenn


InläggRubrik: Sv: Sommarträff 2015!    tis 17 feb 2015, 07:59

Jag tänker vara hård och tillägga en sak som kommit på tal ett antal gånger.

Har man fortfarande inte betalt för sig för nyårsträffen, vad det än gäller, så har vi sagt att man heller inte kan komma att delta på en ny träff. Vilket egentligen säger sig själv.
Är man skyldig någon pengar så betalar man tillbaka, det har ändå snart gått två månader sen vi skiljdes åt.
Vit
Vit 
 

Spelas av : Julia


InläggRubrik: Sv: Sommarträff 2015!    tis 17 feb 2015, 12:17

Har absolut inte kollat upp någonting runt detta, men tänkte bara flika in med mitt intresse tills vidare. I och med att jag bor halvtimman från Västerås bör det inte vara några problem att ta sig till plats så där är jag iallafall säker. Jag återkommer senare :)
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Sommarträff 2015!    tis 17 feb 2015, 17:16

Jag tänker vara med! 
Romantisk stuga i exotiska Hallstahammar, cykla tandemcykel med Jenn och skeda med mallis - what's not to love?

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Loke
Loke 
Vampyrjägare 

Spelas av : Jenn


InläggRubrik: Sv: Sommarträff 2015!    tis 17 feb 2015, 17:35

Jag med. Pax!
Mugen
Mugen 
Död 

Spelas av : Bellz | Död


InläggRubrik: Sv: Sommarträff 2015!    tis 17 feb 2015, 17:57

Jag är definitivt intresserad! ^-^
//Bellz
Valkyrian
Valkyrian 
Antagen 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Sommarträff 2015!    tis 17 feb 2015, 22:11

Nämen då skriver jag också här xD Just nu krockar det inte med nått, och gör det det får jag väl ändra för jag ska också va meehd

//Punkis
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: Sommarträff 2015!    tis 17 feb 2015, 23:12

Nämnde det redan på skype, men skriver väl här också att jag är intresserad, ska bara försöka få min semester från jobbet under den perioden xD
Shiva
Shiva 
 

Spelas av : Emmsa


InläggRubrik: Sv: Sommarträff 2015!    ons 18 feb 2015, 08:37

Jag har redan en resa till Västerås planerad till sommaren, men det blir första veckan i juli. Synd att ni inte hade eran träff samtidigt, haha ;p

Meeen, jag anmäler mitt intresse. Dock är det inte säkert att jag kan få ledigt den veckan, men jag ska se vad jag kan göra.
Damon
Damon 
 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: Sommarträff 2015!    ons 18 feb 2015, 13:39

Som jag sa på skype: JAG SKA MEEED~ på skypep
Hielo
Hielo 
Kannibalkool 

Spelas av : Säl


InläggRubrik: Sv: Sommarträff 2015!    tor 26 feb 2015, 18:31

SISTA ANMÄLNINGSDAG ÄR IMORGON 27/2.

Bekräftade deltagare:
Säl
Lin
Mikkis
Zara
Jenn
Punkis
Bellz
Merran
Sprallish

(+ Nish i två dagar)

_________________
I have seen the dark universe yawning, where the black planets roll without aim,
Where they roll in their horror unheeded, without knowledge or lustre or name.
Minolta
Minolta 
 

Spelas av : Kyo


InläggRubrik: Sv: Sommarträff 2015!    ons 11 mar 2015, 01:52

JAG
 
Sommarträff 2015!
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Sommarträff 2017!
» Sommarträff 2018!
» 1a April 2015
» Sensommar Event 2015 - Dimman
Hoppa till annat forum: