Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 18 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 18 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Ett problem Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Ett problem Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Ett problem

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Black
Black 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: [Avslutat] Ett problem    mån 17 nov 2014, 18:43

Fallulah är död - jag vill att hon ska bli en andevarg. Jag hade inte koll på att man behövde ha kvar statusen för att bli det så jag flyttade den.. Kan det annulleras/återställas, så att hon kan vaka över Terock från andra sidan? :)

(Hon har även god anledning att inte vara fridfull nog att gå vidare - den våldsamma döden samt hennes stora sorg.)
Black
Black 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ett problem    lör 20 dec 2014, 18:12

*pet* : )
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ett problem    sön 21 dec 2014, 01:13

Du vet, att peta på trådar gör verkligen inte så att något går snabbare. Vi ser helst att man undviker att peta i trådar, för även om ni kanske tror att vi missat det så ser vi alla trådar och tar tag i dem när tid och möjlighet finns. Det är sällan som allihopa/majoriteten av oss kan vara inne samtidigt, och oftast finns det andra saker som vi måste prioritera. Dessutom har vi liv vid sidan av. Så, man får ha lite tålamod helt enkelt.
Black
Black 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ett problem    sön 21 dec 2014, 10:51

Okej, men det är lugnt. Trodde bara ni missat tråden. Ni skulle ju kunna komma med nån notis när ni sett tråden, så att man vet och kan vänta sig att det blir diskuterat. Men nu vet jag att den är sedd, så nu väntar jag. ^^
Demetrius
Demetrius 
Vampyr 

Spelas av : Mikkis


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ett problem    sön 21 dec 2014, 20:17

Ja det är en smart idé att lämna en notis, fått förslaget förr så det lär vi göra då det underlättar för er också så ni inte känner er bortglömda~
Men en snabb fråga, när dog din karaktär och fick statusen flyttad? Var det jätte längesen så kommer vi inte kunna flytta tillbaka den(då kan andra bli besvikna för att vi nekat dom flytta tillbaka status).
Black
Black 
 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ett problem    sön 21 dec 2014, 20:39

Ja, det skulle underlätta, det tror jag många håller med om!
Statusen flyttades 18/7-14.
Thayala
Thayala 
Flocklös 

Spelas av : Nattiz


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ett problem    mån 22 dec 2014, 18:53

Hej! 
Jag och Evelina har diskuterat en del, så jag tänkte dela med mig av mina och hennes tankar här.

(hon har berättat att hon inte fick tillstånd till att göra Fallulah till andevarg, men vi hoppas att detta går att ändra på. ) 

Som ni vet så var Fallulahs död väldigt våldsam ( https://numoori.swedishforum.net/t3620-ett-steg-till-och-smartan-ar-over-privat ). 
Hon tog livet av sig på grund av sorg, vilket i sin tur ledde till att hon inte fann frid efter döden. Så hon kom tillbaka som en andevarg för att vaka över Terock, hennes partner, tills den dag även han dör. Först då kan hon få frid och tillbringa livet efter döden med hennes stora kärlek, och han med henne. 

Det är vad vi planerade redan innan hennes död. Det var planerat att hon skulle bli en andevarg långt innan hon dog. 

Där man kan läsa om andevargar står det såhär: "Vargar som dött kan bli andevargar om de inte kan finna ro i döden. De har ofta något som driver dem…” 
När en varg på numoori dör ska vi berätta det för er, skriva hur dom dog och vad vi ska göra med statusen, och det var vad Evelina gjorde. Hon gjorde ett misstag för att hon inte visste att man inte kunde göra vargen till en andevarg efter att statusen flyttats. (Det står dessutom inte någonstans att det inte går, vad jag har kunnat hitta.) När allt är fixat med status och dödslista osv är vargen död. Är det inte så det är? Varför kan man inte då göra vargen till en andevarg efter döden? 


En andevarg behöver väl inte ens statusen den hade innan den dog? Dom har inga krafter, eller ens någon kropp. Dom kan varken skada eller skadas. Vad är då meningen med statusen? Statusen visar väl hur stark vargen är? ju mer status, desto starkare är vargen? Så ni behöver väl inte flytta tillbaka någon status till henne? För som vi ser det så finns ingen mening med det.

Vi hoppas ni kan tänka om. Evelina begick ett misstag hon inte ens visste om och informationen om hur andevargar fungerar är inte särskilt tydlig. 

Tack på förhand och God jul! :D
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ett problem    mån 22 dec 2014, 19:49

Hej C:

Under sidans Vanliga frågor (finns i huvudmenyn) så står det, under "Hur dör min karaktär";
"Så snart du meddelat din karaktärs död i forumet så kan du räkna bort den från din karaktärslista om du inte tänker spela den som Andevarg. Notera att du Inte får spela din karaktär som Andevarg om du har flyttat din karaktärs status."
och
"När du har flyttat statusen från en karaktär till en annan blir den med 0 status helt död. Den kan alltså inte återvända i formen av en Ande. En död varg som inte har flyttat statusen kan fortfarande rollspelas som Andevarg."

Under "Kan min karaktär återupplivas efter att den har dött?", också på Vanliga frågor sidan, står det även;
"En död karaktär är död, och döda karaktärer kan inte börja leva igen annat än som Andevargar. Alla vargar som dör kan teoretiskt sett bli andevargar. Notera dock att en död karaktär som har fått sin status flyttad inte kan återvända som Andevarg, då en varg som fått status förflyttad anses ha gått vidare i livet efter detta."

Under "Vad är status och hur fungerar den?";
"...när en karaktär dött så är det möjligt att flytta över dess status till en annan karaktär. Notera dock att en karaktär utan status inte får spelas som Andevarg."

Det är också något som har nämnts tidigare på sidan i diskussioner mellan såväl crew som medlemmar. Nej, det står inte i nuläget på Andevargens rasinfo, då rasen behöver diskuteras och få uppdaterad text. Vi har inte hunnit få upp mer information där ännu, och det ber jag om ursäkt för å crews vägar, men informationen har inte varit obefintlig.

Jag kan inte svara än på hur vi kan göra med det här, så detta är varken ett godkännande eller nekande, jag ville bara nämna att informationen finns att läsa på sidan.

Er historia låter som att det är väldigt troligt att hon skulle bli en ande C:
Problemet uppstår i att karaktären legat i 4 månader från att den dödförklarades och statusen flyttades tills det togs upp att det var en miss. På grund av detta så kan det lätt kännas som att hon varit officiellt död lite länge och det skulle bli som att återuppliva henne. Som jag förstått så har Ewy en annan karaktär som också har tagits tillbaka/backats från döden (Lysander), vilket kan bli orättvist för andra spelare om vi låter flera komma tillbaka, även om det i det här fallet inte faktiskt är att återuppliva då hon fortfarande skulle vara "död".

Nej, en andevarg har inte heller användning för status. Statusen är för den delen inget som är nödvändigt att använda i rollspel, och ni kan läsa mer om status och vad det används till under såväl "Vanliga frågor", som under "Krafter"-sidan (länkad under "Om Numoori). Det har dock än så länge varit så att en ande som fått sin status flyttad ses som att den har gått vidare - detta då vi inte vill att alla gamla, sedan länge döda karaktärer plötsligt ska kunna komma tillbaka till sidan igen. Då skulle döden bli väldigt meningslös.

Vi tar upp det här igen i crew C:
Med mer diskuterande så kan det dock ta mer tid innan vi blir klara, så jag hoppas att ni har överseende med detta, då vi behöver diskutera mer om andevargar i allmänhet.

Fridens liljor, och God Jul :D
/MPh
Sleazoid
Sleazoid 
Crew
Flockledare 

Spelas av : Zara


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ett problem    tis 23 dec 2014, 00:03

Jag har flyttat det här ämnet till Tillståndsforumet då det passar bättre in där~
Yargol
Yargol 
Crew  

Spelas av : Kreftropod


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Ett problem    sön 22 feb 2015, 01:50

Hej! (:
Nu har vi vänt och vridit och diskuterat runt det här en hel del, och måste tyvärr stå kvar vid vårt tidigare beslut, vilket är ett nekande. Detta på grund av tidigare nämnda orsaker. Fallulah räknades som officiellt död i 4 månader, vilket vi anser är för lång tid, innan det togs upp att det var ett misstag. Informationen har funnits på sidan, och 4 månader är lite lång tid som officiellt död innan hon skulle bli ande och det upptäcktes som en miss.

För att hon skulle kunna få komma tillbaks, som levande eller ande, så skulle det snarare bli ett återupplivningstillstånd då det gått så lång tid, men eftersom att Ewy redan har fått återuppliva Lysander tidigare så kan vi i nuläget inte återuppliva en andra karaktär här, då det kan bli orättvist mot andra spelare vilka inte har fått återuppliva karaktärer.

Så tyvärr förblir det här ett nekande.

Fridens liljor~
/Crew
 
[Avslutat] Ett problem
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Hoppa till annat forum: