Pågående Event
Senaste ämnen
» Anledningen [Astrid]
mån 15 apr 2024, 11:03 av Lev

» Heartsick [P]
mån 15 apr 2024, 10:47 av Lev

» Felsteg [Orion]
mån 08 apr 2024, 21:02 av Naldo

» En mysbrasa kan inte bli för stor[P]
ons 03 apr 2024, 14:31 av Saskia

» 1a April 2024
tis 02 apr 2024, 00:06 av Yargol

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
tor 28 mar 2024, 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

Vem är online
Totalt 15 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 15 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
Patience. (Huyana) Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
Patience. (Huyana) Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 Patience. (Huyana)

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Björk
Björk 
Död 

Spelas av : Siri | Död


InläggRubrik: Patience. (Huyana)    lör 04 okt 2014, 11:39

Den lilla svarta honan låg ner i gräset. Det var natt och det var den tiden hon var aktiv. Mellan hennes smala framben låg en hare. Pälsen var till grunden vit men i Björk's käftar hade den blivit mörkt röd. Magen var ett stort gapade hål och tarmarna låg utspridda på marken som rötter. Ögonen var vidöppna och ansiktsuttrycket  var som förstelnat i rädsla.Pälsen runt honans mun var blöt men man kunde inte skymta den röda färgen, möjligtvis lukten av blod. 


Den turkosa blicken tittade rakt fram, lika förstelnad som harens. Mindre död. Nästan lika livlös. Den slanka kroppen låg helt stilla. Öronen rörde på sig konstant. Eldflugorna var farligt nära honan men ändå fast frestelsen var att skaka på sig så att eldflugorna skulle lämna henne ifred gjorde hon det inte. Tålamod. 
Huyana
Huyana 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Patience. (Huyana)    mån 06 okt 2014, 22:12

Det var nog doften av blod som hade lockat henne. Inte för att hon tyckte om eller på något sätt såg det som värdigt att slakta kunde hon inte förneka hungern hon kände. Det hade varit svårt för henne och jaga vilket hade gjort att hon hade fått lite föda, inte alls tillräckligt för hennes unga kropp.
Försiktigt fortsatte hon tassa genom skogen mot blodet. Hon ville hejda sig. Instinkten sade henne att djuret inte skadat sig utan att det hade blivit mördat.
Hon tog sig runt en buske på liknande sätt som hon gjort när hon träffade Zey-So.
Denna gången var det däremot en liten svart varginna som fångade hennes blick. Eldflugorna runt henne verkade lite väl närgångna. Nyfiket såg hon på den stilla varginnan i några sekunder innan hon bestämde sig för att närma sig. Hon bar ett litet leende på läpparna.
"Hej." sa hon och satte sig på lämpligt avstånd från varginnan "Har du problem?" hon nickade svagt mot eldflugorna runt främlingens huvud. Själv avskydde hon eld och dem där flugorna hade aldrig varit speciellt populära hos henne.
Björk
Björk 
Död 

Spelas av : Siri | Död


InläggRubrik: Sv: Patience. (Huyana)    fre 10 okt 2014, 20:22

"Hej." En röst hördes från det mörka, en hona. Efter orden ämnat vargen hörde hon hur individen satte sig ner, varken för nära eller för långt bort. Honan nickade mot eldflugorna, Björk kunde se rörelsen i ögonvrån. "Har du problem?" Frågade främlingen. Björk skakade på huvudet. Ett problem skulle hon inte kalla eldflugorna. I hennes huvud betydde problem något som var komplicerat, inte omöjligt att lösa, men komplicerat. Eldflugorna kunde hon skrämma iväg och döda på mindre än tio sekunder, de var inte komplicerade alltså inget problem. Dock var de irriterade. Den enda anledningen till att Björk låtit de komma nära var för att hon hade väntat på ett djur, ett tillräckligt litet djur, skulle komma förbi; middag. Men nu hade främlingen upptäckt henne och skapat en konversation och Björk skulle förmodligen inte få sin middag just då. "Varför är du vaken så sent, främling?" Björk skakade på huvudet, skrämde iväg eldflugorna, och vände sedan långsamt blicken mot honan. "Mardrömmar?" Rösten var tonlös, möjligtvis mjuk.
Huyana
Huyana 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Patience. (Huyana)    fre 24 okt 2014, 08:56


Ett roat uttryck placerade sig i Huyanas ansikte. Nej några mardrömmar hade hon inte haft, mest för att hon inte sovit än.
”Skogen är mest intressant om natten, så någon sömn har jag ännu inte förskaffat mig.” sa hon och fortsatte le roat. De tvåfärgade ögonen följde eldflugorna när dem lämnade främlingen. Några meter upp i luften släppte hon dem med blicken och mötte främlingens blick.
”Vad gör du själv uppe så sent?” frågade hon och flinade nästan lite retsamt innan hon fortsatte ”Mardrömmar?”
Svansen på den vita svepte långsamt över marken så att gräset frasade.
Det var ett rätt märkligt sätt att möta någon. Att denna någon satt still tillräckligt länge för att låta eldflugor komma nästan för nära utan att bry sig. Då måste man nog ha gjort eller väntat på något. Antagligen hade Huyana nu avbrutit detta vilket fick hennes svans att stanna upp och huvudet att tippas på sned.
Björk
Björk 
Död 

Spelas av : Siri | Död


InläggRubrik: Sv: Patience. (Huyana)    fre 24 okt 2014, 09:18

"Skogen är mest intressant om natten, så någon sömn har jag ännu inte förskaffat mig." Ett leende klädde honans läppar men Björk kunde inte tolka det, inte för att honan brydde sig om leendet heller. "Varför är den så intressant? Det är ju knappast som om man kan se lika mycket detaljer som man kan på dagen." Orden var snabba och neutrala. Intressant skulle Björk inte kunna kalla natten för det fanns så lite att upptäcka längre. Hela hennes liv hade hon varit natt aktiv och att vara aktiv på dagen lät bara konstigt. Björk kunde inte se in i den andras perspektiv, det hade hon aldrig kunnat. Men hittills lät honan blåst, inte all för blåst men lite. Ändå förblev Björk neutral och väntade på honans svar.


Honans ögon följde efter några av eldflugorna som flög upp i luften, mot frihet och ensamhet. Björk hade lagt märke till innan att honans ögon hade två olika färger; blå och brun. Främlingen var också klädd i några fjädrar och något som liknade band hängde ner bakom hennes öron, kanske var det tofsar. Den vita's ansikte var målad i ett speciellt mönster; blått,rött och vitt.  "Vad ska du föreställa?" Frågade Björk i samma ton som hon alltid pratade i. Den hade nästan aldrig ändrats men när den väll gjorde det var det oftast ingen snäll ton. 


"Vad gör du själv uppe så sent? Mardrömmar?" Björk svarade snabbt och kort; "Jakt." 
Huyana
Huyana 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Patience. (Huyana)    fre 24 okt 2014, 10:28

Huyana såg frågande på honan. Hade hon inte märkt blommorna? Dem fanns överallt och lyste svagt nu när månen inte var stark och täckt med moln, men dem lyste.
"Blommorna." svarade hon bara och knyckte på huvudet mot en flock blommor några meter bort. På dagen var blommorna knappast märkvärdiga, så det var klart att skogen förändrades när dem gjorde det.

'Vad ska du föreställa?'
Huyana kunde inte låta bli att tycka att frågan var lite ohyfsad.
"En varg." svarade hon och höjde på ett ögonbryn. Hon var väl inte mindre varg än främlingen? Själv kunde hon tycka att varginnan framför henne var minst lika besynnerlig med sina mönster, men hon höll tyst om det då hon inte ville verka ohyfsad, någonting som främlingen uppenbarligen inte brydde sig om.

Öronen på den vita klippte och åter lade hon huvudet en aning på sned. Det måste vara tråkigt att jaga på natten.
"Är det så klokt?" frågade hon "Om man nu inte kan se lika mycket detaljer på natten som på dagen verkar det mer komplicerat att jaga på natten."
Det var en märklig jaktteknik den mörka hade när hon bara var stilla, det var ju inte direkt så att bytesdjuren hoppade in i munnen på en.
Björk
Björk 
Död 

Spelas av : Siri | Död


InläggRubrik: Sv: Patience. (Huyana)    fre 24 okt 2014, 14:49

"Blommorna." Svarade honan. Björks ögon smalnade. "De blir tråkiga efter ett tag. Inte lika udda och unika som de var den första natten." Påpekade björk. De lös vilket gjorde dem kanske någon markvärdena från resten av Numoori men egentligen var de lika vanliga som stjärnorna på himlen.  


"En varg." Som vanligt reagerade Björk snabbt åt den andra individens ord. "Du är inte så intelligent, eller hur?" Björk la huvudet på sne en aning, något oskyldigt. Honan visste inte att dessa ord var oförskämda, de lät så oskyldiga i hennes huvud. Tomma ord. "Vad jag menade var; vad för sorts varg är du?" Björk upprepade frågan, fast på ett annat sätt, med andra ord. Björk hade aldrig sett en liknande varg, det var något annorlunda med den vita. Det var hennes färg i ansiktet och hennes accessoarer. Det var inte första gången hon lagt märket till honans utseende men det var först nu som hon frågade honan om det; "Du är inte från Numoori, eller hur?" Långsamt smekte den vita tungan Björks hud runt munnen; började från näsan och "nedåt".


"Om man nu inte kan se lika mycket detaljer på natten som på dagen verkar det mer komplicerat att jaga på natten." Björk nickade långsamt åt honans ord och stängde ögonen. Den svarta honan nickade inte för att hon höll med eller för att orden var helt korrekta, men  främlingen hade en poäng. "Försök att tänka, snälla. Detaljer, du missar detaljerna." Orden viskades mjukt och långsamt. Efter viskningarna tystnade konversationen ett tag(?). Det var efter en minuts tystnad som björk öppnade ögonen igen. "De flesta djur är vakna på natten. De kommer ut från sina gömställen för att leta efter mat. De är lättare att komma åt, döda. Du har en poäng; vi kan inte se lika bra som vi skulle i dagsljus. Korrekt. Men du missar poängen. De kan inte heller se lika bra, oftast. Dessutom behöver du inte se med ögonen. Du kan se med andra känsliga organ." Björk pratade långsamt och mjukt, förklarade.  "Dessutom ser djuren dig mycket bättre på dagen, särskilt med din vita färg." 


(Bokstäverna blev stora, vet ej varför :o) 
Huyana
Huyana 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Patience. (Huyana)    fre 24 okt 2014, 15:14

Huyana bet ihop om sitt svar med blommorna och såg bara granskande på den mörka. Om hon inte kunde fortsätta intressera sig i någonting efter en första blick på detta skulle hon inte försöka förklara. Det var hennes ensak om blommorna fortfarande efter flera nätters granskande. Hon hade fortfarande inte listat ut hur dem lös, och det ville hon gärna göra.

Öronen vinklades bakåt och hon såg lätt ogillande på främlingen. Sån fräckhet hade hon sällan stött på. Att faktiskt kalla någon för ointelligent, eller i alla fall mindre intelligent var ytterst fräckt och ingenting som hon trott sig få höra.
Hon andades tungt och höll tillbaka en suck.
"Nej, mitt hjärtas hemland är inte Numoori, men jag föreställer inte mindre en varg för det." svarade hon med något syrligt i rösten under den senare delen av meningen. Hon var bara en helt vanlig varg, det hade hon alltid varit. Att hon klädde sig i fjädrar och var målad kunde hon inte hjälpa. Färgen satt där och skulle nog aldrig gå bort. Hon misstänkte att hennes föräldrar målat dit linjerna när hon var valp och förseglat färgen med magi.

Åter igen vinklades de vita öronen bakåt. Det här samtalet gick inte så värst bra. Åter igen antydde främlingen, som hon fortfarande inte visste namnet på, att hon var korkad. Svansen snärtade irriterat till bakom henne.
Hon lyssnade utan att avbryta och höjde endast ett ögonbryn när främlingen tystnade.
Det var nära att hon reste sig upp och gick därifrån innan främlingen talade igen.
Det kändes som om den andre trodde att hon talade till en korkad varg, vilket denne antagligen gjorde efter alla sina antydningar, men Huyana uppskattade inte tonfallet i vilket den andre talade. Skeptiskt såg hon på den främmande varginnan.
"Och du väntar dig att bytet ska hoppa in i din mun bara för att du ligger här?" frågade hon med rynkad panna.
"Och innan du förolämpar mig igen kan du väl säga ditt namn? Jag finner det mycket trevligare att veta vad dem jag möter heter."  rösten var inte kylig, endast neutral liksom främlingens. Leendet på hennes läppar var svagt, men helt utan sarkasm eller några andra hånande känslor.
Björk
Björk 
Död 

Spelas av : Siri | Död


InläggRubrik: Sv: Patience. (Huyana)    fre 24 okt 2014, 15:29

"Har du dåligt minne?" Frågade Björk seriöst, tonlöst. "Jag sa, för en väldigt kort stund sen, att jag frågade vilken ras du var. Jag antydde inte att du var mindre varg än vad jag är." Björk tystnade och vred lite på öronen. "Faktum är att du är nog mer varg än vad jag är" Den andra honan var förmodligen inte medveten om Björks räv och katt blod som rann i hennes ådror. Björk sonade honan. Kanske förstod honan inte Björks ord och hade inte dåligt minne. Honan hade ju kommit från ett annat land. 


Björk himlade med ögonen. Nej, hon låg inte bara där och väntade, hur kunde främlingen vara så korkad. En suck lämnade dock inte hennes käkar. "Jag väntade på ett ljud, ett spår av ett byte jag skulle kunna tänka mig att äta. Det bor några gnagare i närheten, men nu har du gjort så att de upptäckt mig, tack." Tonen var något sarkastisk. Ännu en gång sonade Björk honan. "Synd att jag inte är så förtjust i varg." Sa Björk lågt. 


Främlingen sa något till honan. Björk la märket till ordet "förolämpning". Hennes föräldrar hade försökt förklarat ordet för henne när hon varit liten. Björk visste bara att man skulle undvika ordet, men hon visste inte hur eller vad förolämpning innebar. Den autistiska valpen hade många gånger hört ordet men det var fortfarande lika främmande för henne. Under några sekunder kände hon sig vilse men skakade, mentalt, av sig förvirringen snabbt. 


Björk kom tillbaka till verkligheten. Främlingen hade frågat om Björks namn. "Björk." Presenterade den svarta honan sig som. "Ditt?"
Huyana
Huyana 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Patience. (Huyana)    tis 28 okt 2014, 18:35

Irritationen mot främlingen fortsatte stiga, men hon höll sig i schack och lät inte den irriterade fnysningen lämna henne, det var inte värt att bråka.
”Åhh, jag har inte dåligt minne, men ni förstår inte. Jag är trots allt bara varg.” sa hon lugnt och log, nästan medlidande mot varginnan. Var det verkligen så ovanligt att vargar bara var vargar här? Utan att ha något märkligt namn på sin ras. Visst hade hon hört vargar som sa att dem var både det ena och det andra, även innan hon kom till Numoori, men såg det som slöseri med tid och mentalitet att utkräva ett namn på någonting som inte behövde det.
 
Det var som om Huyanas eget humör hade förändrats en aning. Hon förstod att vargen framför henne skulle fortsätta förolämpa henne och det verkade nästan göra henne själv mindre mottaglig och lugnare.
Hon log en aning när främlingen sa att det var synd att hon inte var så förtjust i varg.
”Ja visst är det synd.” sa hon med en lätt teatralisk röst ”Men jag kan hjälpa dig att få ut gnagarna.” hon reste sig upp från den sittande positionen och närmade sig främlingen.
 
”Huyana.” svarade hon enkelt när främlingen frågade efter hennes namn.
Hon sniffade i lukten och fann vart gnagarnas ingång var. Små vibrationer i marken sa henne att gnagarna inte var långt ner under marken. Hon flyttade sig några steg i sidled och flyttade sedan den tvådelade blicken till Björk.
”Gör dig redo att jaga.” sa hon och återvände blicken till marken.
Några meter under jorden, bakom gnagarna började hjorden att rasa ner. De skrämda små hjärtana hjälpte till att lokalisera djuren när dem började rusa i tunnlarna.
Hon skrapade bara bort lite jord för att gångarna under inte skulle falla ihop och jagade sedan gnagarna med dammet och småstenarna som drog ihop sig till en sorts smutsridå.
”Var beredd.” sa hon när gnagarna närmade sig jordytan.
Björk
Björk 
Död 

Spelas av : Siri | Död


InläggRubrik: Sv: Patience. (Huyana)    fre 31 okt 2014, 11:06

"Åhh, jag har inte dåligt minne, men ni förstår inte. Jag är trots allt bara varg." Björks ansiktsuttryck var fortfarande stilla, lika uttryckslöst. Mentalt smalnade ögonen. Något som inte björk visste? Inte förstod? "Impossible." Tänkte Björk. Björk var en intelligent hona, om man inte räknade med hennes sociala förmågor. Hon lärde sig lätt och kom på lösningar på problem snabbt. Hon kunde lägga märket till vad som funkade bäst i kamp. Honan visste till och med vilka svampar man inte borde äta. Att hon inte skulle förstå något var högst omöjligt enligt henne själv. 


"Ja visst är det synd." Björk klippte lite med öronen. "Tragiskt." Svarade hon. Rösten var fortfarande tonlös men den var något mer oseriös, sarkastisk, nu.


"Men jag kan hjälpa dig att få ut gnagarna." Björk tvivlade inte på honans ord, ändå fast främlingen visat sig ointelligent. Honan var trots allt fortfarande en varg och hon måste ju också äta, vilket betyder att hon måste kunna jaga, hade Björk konstaterat mentalt.  


"Gör dig redo att jaga." Björk nickade långsamt och blicken fastnade på gnagarnas positioner. De stora öronen kunde lätt uppfatta de små fötterna när de sprang i panik i gångarna. Björk släppte aldrig blicken men hennes tankar stördes av Huyanas närhet. Snarare hennes handlingar. Jorden under gångarna hade rasat, varför? Det var här Huyana kom in i hennes tankar; Var det hon som hade gjort det? Hade denna hona jord krafter? Tankarna försvann dock lika snabbt som de kommit; öronen hade hört hur farligt nära gnagarna var. 


Björk satt fortfarande ner när den första gnagaren försvann ut ur gången. Hon anföll dock inte än, utan väntade på nästa, som snart kom, panikslagen. Det var då Björks kropp blinkade vitt två gånger, ett pipande ljud hördes, och honan försvann från den platsen hon suttit. Hon teleporterade sig till gnagare nummer 2 och landade på den, bröt dess nacke, innan hon snabbt bet tag i gnagare nummer 1. De andra gnagarna som skulle smita ut var Huyanas problem, uppgift att döda. Med ryggen vänd mot främlingen väntade hon på att höra Huyana gå till attack. 
Huyana
Huyana 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Patience. (Huyana)    ons 05 nov 2014, 12:12


Hon hade förbryllat noterat att Björk inte rörde sig, att hon nästan inte verkade bry sig om gnagarna som snart skulle komma. Nästan frustrerat såg hon hur den första gnagaren rusade ut ur hålet utan att Björk rörde sig. När den andra syntes i hålet såg Huyana förtvivlat på Björk: det är för dig jag gör det här!
Men honan var borta. Förvirrat såg hon på platsen där denne suttit och hörde hur ben krossades. Snabbt vred hon på huvudet och såg hur Björk brutit nacken av en gnagare och höll den andra i munnen.
Den tvefärgade blicken såg från stället där Björk suttit, alldeles för stilla för att hinna fram till gnagarna, till stället där hon nu stod, triumferande över två gnagare.
De andra gnagarna som rusade förbi tog Huyana ingen notis om: hon var inte hungrig. Hon hade inte varit på jakt och tänkte inte döda nu heller.
Istället log hon mot marken och fick de hoprasade gångarna att återställa sig själva. Så såg hon på främlingen och satte sig ner.
”Det var imponerande.” sa hon och log mot henne. Det fanns en viss avsky i hur lite Björk verkade bry sig om gnagarnas själar. Hon bad själv en snabb bön för dem, eftersom Björk verkat strunta i det.
Björk
Björk 
Död 

Spelas av : Siri | Död


InläggRubrik: Sv: Patience. (Huyana)    fre 07 nov 2014, 21:36

"Det var imponerande" Huyana gav björk ett litet leende. Björk kunde bara tolka det på ett sätt; glädje. Men varför skulle honan vara glad i denna situation? Huyana verkade knappast som en sadist och det fanns ingen anledning i att hon skulle tycka dödandet av två oskyldiga varelser. Björk förstod inte men det var i alla fall ingen hotande gest. 


Björk hade snabbt noterat att Huyana inte ville äta, döda, gnagarna och såg därför ett avslut i det hela. Björk vände sig om och tittade in i Huyanas ögon och lät tystnaden omringa dem, följt av andra djurs melodier. Avslutet var nära på deras möte och det var så här det skulle sluta; en skvätt blod, en mening, en blick, tystnad och sen skulle det vara över. Det var så de flesta av Björk konversationer hade slutat. att säga hej då verkade för komplicerat i honans mening. 


Rävhonan vände sig om för att ta upp den andra gnagaren och försvann sedan efter det, upp mellan träden. Smidigt, tyst och snabbt klättrade hon upp för det långa trädet och lät löven omringa henne innan hon hoppade till nästa och nästa tills hon inte kände Huyanas lukt längre. 
Huyana
Huyana 
 

Spelas av : Punkis


InläggRubrik: Sv: Patience. (Huyana)    lör 08 nov 2014, 11:22

Det var med ett lätt förvånat uttryck såg hon hur Björk vände sig mot henne och bara stirrade. Huyana kände sig illa till mods över detta tysta svar och pannan rynkades när Björk fortsatte stirra. Hon ville säga någonting, bryta tystnaden, men ingenting dök upp som verkade bra att säga.

Hon ryckte till när Björk plötsligt vände sig om och försvann upp i ett träd. Förvånat såg hon upp i trädet och hörde hur hon försvann iväg. Fortfarande med rynkad panna skakade Huyana på huvudet, reste sig och vandrade iväg i en annan riktning, förvirrad över försvinnandet.

[Avslutat]
 
Patience. (Huyana)
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Jag fick den! [Huyana]
» Kärlek [Huyana]
» Skönhetens skådespel [Huyana]
» Främmande dofter [Huyana]
» Blåsiga kvällar [Huyana]
Hoppa till annat forum: