HemHemReglerOm NumooriVanliga frågorKartaFlockarLogga inBli medlem
Pågående Event
Senaste ämnen
» När timglaset rinner ut
Idag på 00:24 av Åskvilja

» [Avslutat] Namnändring (typ)
ons 12 dec 2018, 00:55 av Nakada

» [Avslutat] NY titel
tis 11 dec 2018, 11:34 av Yargol

» När dimman lättar
sön 09 dec 2018, 11:58 av Figaro

» Numoori på Instagram
lör 08 dec 2018, 04:25 av Shiva

» The promise of rain [Aodhfionn]
mån 26 nov 2018, 18:45 av Yargol

» Forest of gold [Weles]
mån 26 nov 2018, 17:15 av Umbra

» Obeslutsamt hjärta [Öppet]
lör 24 nov 2018, 13:05 av Debwer

» Personlighetstest
tor 15 nov 2018, 16:06 av Blair

Vem är online
Totalt 7 användare online :: 3 registrerade, 0 dolda och 4 gäster.

Kyoko, Laali, Zhevra

Flest användare online samtidigt: 70, den tor 09 feb 2017, 21:30
Chatt
Nya platser, zombiejägare, och rollspelsprompts!
tor 30 aug 2018, 01:15 av Yargol
Hej allesammans!
Efter en härligt aktiv och levande sommar på Numoori så är det dags för lite nyheter. Mycket har hänt, och än mer är på gång!

Nya officiella platser!
Som ni kanske har märkt så har det tillkommit två nya platser på kartan och i forumet. Om ni har missat det så kan ni kika in på kartan för att se var de finns. De nya platserna är Arkona och Yanamorë!

Arkona är ett uråldrigt tempel åt Gudarna, som …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 1
Ny sida: Guide för Karaktärsskapande och Rollspel
tis 10 apr 2018, 18:04 av Mivria
Hej kära Nissar!

Vi har under en tid arbetat på en helt ny sida som vi hoppas ska kunna vara till hjälp för er när man skapar karaktärer eller rollspel. Den är baserad på frågor vi diskuterat och svarat på genom åren, och som inte riktigt ryms under FAQ. Vi hoppas att sidan ska kunna vara givande för både nya som gamla medlemmar.

Syftet med denna sida är att kunna bidra med inspiration och hjälp om man känner att …

[ Fullständig läsning ]
Kommentarer: 5
Affiliates

Dela | 

[Avslutat] Gudagrejer och saker, ni vet.

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Hector
Novis

Spelas av : Älg

InläggRubrik: [Avslutat] Gudagrejer och saker, ni vet.   sön 10 aug 2014, 17:26

Så, jag har en fråga c: Vet inte om det är här den borda vara, men lika bra att lägga den här utifall att xD

Jag tänkte kolla om det varit okej att Hector träffade på Moriko (eller vem som än passar i situationen..) vid typ 17-ish-års ålder.
Anledningen; Under gudarnas vrede så dog hans familj (Niara är den enda överlevande, men det vet han inte om) och han blev skitsur till sist och ledsen på gudarna i och med att de trott så mycket på dem och hyllat dem så mycket (Lin, säg till om jag fattat skitfel xD), så jag tänkte att nån av gudarna kunde ha kommit och tröstat honom lite, få in honom på rätt spår igen~

Så, det gäller då om han kan ha träffat en gud, men då jag inte är säker på vilken så tänkte jag fråga admins, mods eller de som kanske vet ändå vilken som skulle kunna passa c: Är lite inne på Moriko, i och med att hon ändå har med familjen att göra~

Fredsliljor alla små svampar <3
Till överst på sidan Gå ner
Mivria
Moraltanten the Admin

Spelas av : Lin

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Gudagrejer och saker, ni vet.   fre 15 aug 2014, 15:46

Vi har ju redan pratat lite om detta via skype, men tänkte klargöra här också så att andra som är intresserade av liknande saker också får veta.

Vi är väldigt öppna för att låta gudarna vara med och påverka i Numoori och faktiskt fysiskt eller på andra sätt dyka upp och möta vargarna för att de ska vara en del av världen, då de nu mer på riktigt existerar. Men detta måste förstås ske i begränsad mängd och så klart kunna vara väl motiverade. Gudarna bryr sig egentligen inte om mindre vardagsgrejer, utan är mer intresserad om saker påverkar landet ur ett större perspektiv. Detta går såklart att tolka på fler sätt, men vi är väldigt öppna för idéer och förslag som går att utveckla vidare.

Till ämnet nu då, så får du gärna utveckla idén lite kring varför någon av gudarna skulle vilja träffa just Hector, och vad de kan ge för större betydelse, då det inte är så troligt att de skulle dyka upp för att ge lite vanlig uppmuntran så att säga.

/Lin

Spelas av : Älg

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Gudagrejer och saker, ni vet.   fre 15 aug 2014, 17:10

Yuss, jag är med på alla små noter :D

Kan förstå om gudarna inte är så intresserade så sett, så jag har övervägt om att han ska ha träffat Moriko i en dröm (som där klappat honom lite på huvudet) och sen vart livet lite bättre igen~ Behöver ju liksom inte vara hon som faktiskt sneakat in där och tagit kontakt, utan det räcker ju egentligen med hans egen fantasi och önskningar~

Men om det varit Moriko på riktigt, så.. er.. aaaav anledningen att han ska hjälpa till och rädda världen från Vampyrer? xD Vet faktiskt inte ärligt talat xD
Men som sagt, det var en idé och min värld kommer vara exakt lika intakt som alltid om det är så att allting bara var Hectors fantasi och önskningar c: För ja, jag kan inte just nu se varför de skulle lägga energi på honom så sett nu när du/ni säger det :P
Sponsored content

InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Gudagrejer och saker, ni vet.   

[Avslutat] Gudagrejer och saker, ni vet.
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
numoori :: ::: Kontakta Crew ::: :: Tillstånd-
Hoppa till: