Pågående Event
Senaste ämnen
» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Hoppsan [Nuksimvalpar]
ons 20 mar 2024, 16:55 av Maksim

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 10 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 10 gäster. :: 2 Botar

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
[Avslutat] Gudagrejer och saker, ni vet. Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
[Avslutat] Gudagrejer och saker, ni vet. Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 [Avslutat] Gudagrejer och saker, ni vet.

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Hector
Hector 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: [Avslutat] Gudagrejer och saker, ni vet.    sön 10 aug 2014, 17:26

Så, jag har en fråga c: Vet inte om det är här den borda vara, men lika bra att lägga den här utifall att xD

Jag tänkte kolla om det varit okej att Hector träffade på Moriko (eller vem som än passar i situationen..) vid typ 17-ish-års ålder.
Anledningen; Under gudarnas vrede så dog hans familj (Niara är den enda överlevande, men det vet han inte om) och han blev skitsur till sist och ledsen på gudarna i och med att de trott så mycket på dem och hyllat dem så mycket (Lin, säg till om jag fattat skitfel xD), så jag tänkte att nån av gudarna kunde ha kommit och tröstat honom lite, få in honom på rätt spår igen~

Så, det gäller då om han kan ha träffat en gud, men då jag inte är säker på vilken så tänkte jag fråga admins, mods eller de som kanske vet ändå vilken som skulle kunna passa c: Är lite inne på Moriko, i och med att hon ändå har med familjen att göra~


Fredsliljor alla små svampar <3
Mivria
Mivria 
Moraltanten the Admin 

Spelas av : Lin


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Gudagrejer och saker, ni vet.    fre 15 aug 2014, 15:46

Vi har ju redan pratat lite om detta via skype, men tänkte klargöra här också så att andra som är intresserade av liknande saker också får veta.

Vi är väldigt öppna för att låta gudarna vara med och påverka i Numoori och faktiskt fysiskt eller på andra sätt dyka upp och möta vargarna för att de ska vara en del av världen, då de nu mer på riktigt existerar. Men detta måste förstås ske i begränsad mängd och så klart kunna vara väl motiverade. Gudarna bryr sig egentligen inte om mindre vardagsgrejer, utan är mer intresserad om saker påverkar landet ur ett större perspektiv. Detta går såklart att tolka på fler sätt, men vi är väldigt öppna för idéer och förslag som går att utveckla vidare.

Till ämnet nu då, så får du gärna utveckla idén lite kring varför någon av gudarna skulle vilja träffa just Hector, och vad de kan ge för större betydelse, då det inte är så troligt att de skulle dyka upp för att ge lite vanlig uppmuntran så att säga.

/Lin

_________________
Om det inte är relevant, VARFÖR HAR DU MED DET?
Thrar
Thrar 
Död 

Spelas av : Älg | Död


InläggRubrik: Sv: [Avslutat] Gudagrejer och saker, ni vet.    fre 15 aug 2014, 17:10

Yuss, jag är med på alla små noter :D

Kan förstå om gudarna inte är så intresserade så sett, så jag har övervägt om att han ska ha träffat Moriko i en dröm (som där klappat honom lite på huvudet) och sen vart livet lite bättre igen~ Behöver ju liksom inte vara hon som faktiskt sneakat in där och tagit kontakt, utan det räcker ju egentligen med hans egen fantasi och önskningar~

Men om det varit Moriko på riktigt, så.. er.. aaaav anledningen att han ska hjälpa till och rädda världen från Vampyrer? xD Vet faktiskt inte ärligt talat xD
Men som sagt, det var en idé och min värld kommer vara exakt lika intakt som alltid om det är så att allting bara var Hectors fantasi och önskningar c: För ja, jag kan inte just nu se varför de skulle lägga energi på honom så sett nu när du/ni säger det :P
 
[Avslutat] Gudagrejer och saker, ni vet.
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Vackra saker.
» Säker [Putredine]
» Saker och ting [Dafne]
» En snäll hona säker sällskap
» Hallucinationer i himmelen: är du säker på att det inte är LSD? [E]
Hoppa till annat forum: