Pågående Event
Senaste ämnen
» Hoppsan [Nuksimvalpar]
Igår på 20:24 av Umbriel

» [LKF] Två vilsna själar
tis 26 mar 2024, 15:09 av Maksim

» Ditt hjärta är sant [Astrid]
tis 26 mar 2024, 14:41 av Astrid

» Heartsick [P]
tis 26 mar 2024, 13:07 av Lev

» Ring av eld (P)
fre 22 mar 2024, 22:11 av Filia Ignis

» Jag ska besvara elden
fre 22 mar 2024, 15:11 av Kolzak

» Ingen hemma [P]
fre 22 mar 2024, 14:43 av Nunam

» Ace död
ons 20 mar 2024, 16:37 av Muriel

» Lekmoster [P]
ons 13 mar 2024, 14:51 av Moya

Vem är online
Totalt 22 användare online :: 0 registrerade, 0 dolda och 22 gäster.

Inga


Flest användare online samtidigt: 152, den mån 04 nov 2019, 23:54
Chatt
Bildlänkar, Stränder och Snö! Vårnyheter 2024
SKVALLERBENET 2014 Dot_cl10 tis 05 mar 2024, 12:23 av Yargol
Redan 2024? Som tiden går. Då är det minsann dags för nyheter! Glad
2023 var ett långsamt år för de flesta, så även för oss i Crew som …

Togos, NPCer på wikin, och mer! Vinternyheter 2023 ❄️
SKVALLERBENET 2014 Dot_cl10 fre 06 jan 2023, 21:02 av Yargol
Gott Nytt År Numoori! Och god Jul i efterskott Eye sparkle
Här kommer lite blandat som hänt under det senaste halvåret och lite kommande …

 

 SKVALLERBENET 2014

Gå ner 
+2
Tavar
Malvado
6 posters
FörfattareMeddelande
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: SKVALLERBENET 2014    tis 03 jun 2014, 00:27

Nu ska jag försöka dra igång en enorm kampanj för att få fler anhängare till Numooris egna tidning. Har ni inte läst den ännu så gör det!

Nr 1 (från 2011)
Nr 2 (från jul 2011)
Nr 3 (från 2012)

Nr 4 (2014, still in progress)

Vad jag fiskar efter nu är idéer på vad i hela friden jag skall fylla tidningens vita blad med. I tidigare nummer så kan ni se att det är en del variation på innehåll, även om Numoori är vad det hela handlar om (obviously...). Men allmän info om vargar eller så är ju också av intresse och går ju lite hand i hand med Numoori ^^

Vad som varit med i tidningen innan (och som såklart går att ha med igen) är intervjuer med både karaktärer och personerna bakom karaktärerna, Annonsplank, information om händelser, artiklar om karaktärer. I första numret derpade vi loss lite ("vi" = Tafsen<3) med hittepå-artiklar.

Nr 4 kommer bland annat handla om vampyrer, Nevada, och flera år gamla karaktärer som inte längre finns på sidan.

Vill ni att jag ska försöka få ihop en text om eran egen karaktär så hojta till, gör gärna det. Men då krävs det att jag har redan existerande information att gå efter. Extra-extra roligt är det ju även om det är information (historia t.ex) som inte är publicerad i sin fulla text på Numoori, dvs information som är mer eller mindre okänd.

(Måste bara tillägga, innan jag glömmer det, att jag själv inte kommer sätta mig ner och göra någon intervju då jag inte känner att jag har tiden för att sitta och komma på frågor, ställa dem och sedan få ihop det till en vettig text. Vill någon annan intervjua någon så go ahead, bara roligt! Men jag själv kommer ej sätta mig och göra det.)

Så, gott folk, jag vill ha massor av idéer! Allt mellan himmel och jord (så länge det kan relateras till Numoori).Vill ni att jag ska skriva om er karaktär, skicka karaktärens nedskrivna historia eller annan text! Lin/Mivria har tidigare skrivit en dikt som finns i tidigare nummer, det välkomnas också. Vad än era huvuden kan komma på eller fingrar kan skriva ner. Spelar ingen roll om det är egenskrivet material eller bara idéer till saker att skriva om. Jag skriver ner allt!

Måste även tillägga att jag laddar upp "tidningen" via en hemsida på internet. Jag har dock lagt upp dem som "gömda" och man kommer ej åt dem om man inte har den specifika länken till tidningen. Med tanke på alla er som kanske inte vill dela all karaktärsinfo hur som helst, och speciellt till alla er som vars bilder finns i tidningen. (Ett speciellt tack till er, utan er hade det bara varit svart text på vit bakgrund. Tråkigt.)

SKVALLERBENET 2014 2943n5y
Bilder: Lin, Mattiz, MP
Tavar
Tavar 
Vampyr 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: SKVALLERBENET 2014    tis 03 jun 2014, 17:05

Mwååååh Benet<33
Bidrar gärna på många sätt :D

Nyheter! Black har tagit över ledarplatsen för IA och Imani har klivit ner på betaplatsen. Den relativt nya flocken Occultos pockar på uppmärksamhet och en spänning har infunnit sig mellan de två flockarna. Den ena ond, den andra god, medan de delar samma område... För att inte tala om att Occultos tagit en valp från IA. Hur ska det gå egentligen? Kan de leva så nära varandra utan sammandrabbning..?
Blair
Blair 
#Dissad av Aurinko 

Spelas av : Elsa


InläggRubrik: Sv: SKVALLERBENET 2014    tis 03 jun 2014, 19:26

Det Eve sa 8D

Occultos har även muckat gräl med Devils och har startat ett krig mot dem som i detta nu rasar. Ingen verkar veta vem som kommer levande ur stridens hetta, men samtidigt verkar skuggflocken samla på sig allt fler fiender. Hur ska det gå?

*derp*
Malphas
Malphas 
Flockledare 

Spelas av : Jenn


InläggRubrik: Sv: SKVALLERBENET 2014    tis 03 jun 2014, 19:45

- TBB vs. Dragaui.

- Valpar försvinner/kidnappas. 

- Jägarna - ny flock.

- Volantis - relativt ny flock.

- Trinity - relativt ny flock.

- Skogsbranden.

- Två nya områden som uppstått efter skogsbranden; Eldskogen & Acherati.
Tavar
Tavar 
Vampyr 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: SKVALLERBENET 2014    tis 03 jun 2014, 20:33

Jaaa! Kan det inte finnas små annonser eller nåt där mödrar efterlyser sina valpar?
Midnight
Midnight 
Vandrare 

Spelas av : Tzou


InläggRubrik: Sv: SKVALLERBENET 2014    tis 03 jun 2014, 21:57

Det faktum att Devils ha lämnat öknen, kanske? 8D
Malvado
Malvado 
Död 

Spelas av : Merran | Död


InläggRubrik: Sv: SKVALLERBENET 2014    tis 03 jun 2014, 22:02

Skrivit ner allting ni har skrivit här nu! :DOch att Devils lämnat öknen hade jag redan glömt... *dålig Devilstjänare*

Vilka mödrar är det som förlorat sina valpar då? Och vilka valpar är det som saknas? xD
Tavar
Tavar 
Vampyr 

Spelas av : Eve


InläggRubrik: Sv: SKVALLERBENET 2014    tis 03 jun 2014, 22:26

Det gäller väl mest de som Hielo tagit, va? xD För den enda jag vet annars är ju Ophelia som Occultos tog från IA.
Nisha
Nisha 
Demon 

Spelas av : Nish | Död


InläggRubrik: Sv: SKVALLERBENET 2014    ons 04 jun 2014, 23:39

Inflikar lite snabbt att de valpar som saknas, officiellt, är Nyaldi från Qu, Ira från Draugai, Baugur från Treontha, Debwer från... träsket, och Arroya från Cierzo (vad jag vet). Hielo är en flitig typ :b

Men tycker att en hel tidslinje borde finnas med i tidningen! Typ.. från sidans öppnande till nu, i den mån det går, med typ viktiga saker som nämns och sånt. Krig, vissa födslar (typ.. mivado kullen), flockar som skapats, erhmm.... och övriga intriger 8D  sådär lagom mycket pusslande x'D

En intervju med självaste kidnapparmästaren vore inte helt fel heller 8D
 
SKVALLERBENET 2014
Till överst på sidan 
Dina behörigheter i detta forum
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Liknande ämnen
» Skvallerbenet - Första numret ute!
» Halloween i Numoori Tävling 2014
» Vinter Event 2014 - Norrskenet
» Rykte: Övrigt (Norrskenet 2014)
» Ship-kampen - Alla hjärtans dag 2014
Hoppa till annat forum: